Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. We weten toch inmiddels al lang dat de moderatie verwijderingsverzoeken eigenlijk altijd honoreert?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
06 jan 2024 14:27
Het topic: "Te veel betaalde huur door eerder inleveren sleutel" is verwijderd.

Heel jammer van alle tijd welke erin gestoken is door de trouwe forumadviseurs...
Die weten dat ze het risico lopen dat het topic verwijderd wordt. Ze kunnen er dus voor kiezen er weinig tot geen tijd in te stoppen. Of anders niet zeuren over de tijd die ze geheel vrijwillig er wel in gestopt hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
06 jan 2024 14:27
Het topic: "Te veel betaalde huur door eerder inleveren sleutel" is verwijderd.

Heel jammer van alle tijd welke erin gestoken is door de trouwe forumadviseurs...
Bijzonder: ik kreeg zelfs een PB vd mods dát het verwijderd is , omdat ook ik reacties had geplaatst. Jullie ook?
Dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt, voor zover ik mij herinner.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 jan 2024 14:29
Tsja. We weten toch inmiddels al lang dat de moderatie verwijderingsverzoeken eigenlijk altijd honoreert?
Dat was voorheen toch vaak anders. Ik kan me zelfs herinneren dat ze alleen de reacties van de TS weg haalden, wat het topic helemaal onleesbaar maakte.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
06 jan 2024 15:42
BL2 schreef:
06 jan 2024 14:27
Het topic: "Te veel betaalde huur door eerder inleveren sleutel" is verwijderd.

Heel jammer van alle tijd welke erin gestoken is door de trouwe forumadviseurs...
Bijzonder: ik kreeg zelfs een PB vd mods dát het verwijderd is , omdat ook ik reacties had geplaatst. Jullie ook?
Dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt, voor zover ik mij herinner.

Ik kreeg ook een mail van de moderatie over de verwijdering.

NickP
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2008 19:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NickP »

Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.

Ik vond het jammer om te merken dat het een theekransje is van een paar mensen die een geïnteresseerde nieuweling vrij onaaardig bejegenen.

Beter dan niets. Dus veel plezier met theekransje. Maar als forum onder een zwaar programma teleurstellend. Het zal wel niet anders kunnen helaas.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien de tekst van de mail vermoed ik dat iedereen die in dat topic gereageerd heeft die mail heeft gekregen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel netjes.

Het geheel verwijderen van een topic vind ik een beetje een paardenmiddel. Volgens de moderatie zijn ze dat verplicht als een TS erom vraagt.

Zelf zou ik het vervangen van de gebruikersnaam door bv “Anoniem” zonder enige koppeling naar het oorspronkelijke account beter vinden, maar dat is natuurlijk meer werk.

Hoeveel tijd forumleden in het beantwoorden stoppen, moeten ze zelf weten. Er zijn soms topics waarin enkele leden veel tijd stoppen om dingen uit of op te zoeken om een goed advies te kunnen geven. Bij dit topic viel dat nog wel mee, is mijn indruk, en ik geloof ook jiet dat het waardevol was als naslagtopic.

Dat vraagstellers of nieuwe leden niet altijd even empatisch of vriendelijk bejegend worden klopt wel. Dat geldt echter ook voor leden die al langer lid zijn. Bovendien zijn er het laatste jaar of twee toch ook diverse nieuwe leden bijgekomen die regelmatig een bijdrage plaatsen. Het is mijn indruk dat de sfeer een half jaar geleden een stuk beroerder was. Toen was voor mij de lol er even echt goed af.

Ik lees ook wel eens het forum van de buren. Daar wordt veel strakker gemodereerd en desondanks zie ik daar toch ook heel wat gehakketak. Wel wat minder ellenlang welles-nietesdiscussies, is mijn indruk, hoewel dat hier de lastste tijd ook wel meeviel.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NickP schreef:
06 jan 2024 16:29
Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.

Ik vond het jammer om te merken dat het een theekransje is van een paar mensen die een geïnteresseerde nieuweling vrij onaaardig bejegenen.

Beter dan niets. Dus veel plezier met theekransje. Maar als forum onder een zwaar programma teleurstellend. Het zal wel niet anders kunnen helaas.
Helaas mee eens. Nieuwelingen worden geschoffeerd en dat is al vele jaren zo. Moderatie dekt de vaste pestkoppen op dit forum en honoreert van hen ook ieder verzoek tot verwijdering van een reactie.

NickP
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2008 19:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NickP »

Ik snap vooral de houding van het theekransje niet.

Dit forum zou relevant kunnen zijn op het gebied van consumentenbescherming. Maar nu wordt serieuze nieuwe inbreng direct op negatieve toon weggehoond.

Dan blijft het steken in irrelevantie. Heeft het theekransje geen andere ambitie dan trollen?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NickP schreef:
06 jan 2024 18:48
Ik snap vooral de houding van het theekransje niet.

Dit forum zou relevant kunnen zijn op het gebied van consumentenbescherming. Maar nu wordt serieuze nieuwe inbreng direct op negatieve toon weggehoond.

Dan blijft het steken in irrelevantie. Heeft het theekransje geen andere ambitie dan trollen?
Volgens mij valt het wel mee dat iemand die een topic start meteen aangevallen wordt. Wat vaak vergeten wordt is dat in ongeveer 90% van de gevallen de topicstarter een ietwat gekleurd beeld geeft en veel informatie weg laat. Vaak wordt het als aanvallend gezien als mensen daar dan op doorvragen, want vaak zoeken ze alleen maar mensen die met ze meepraten. Dat werkt echter niet, je moet iemand een advies geven waar die wat aan heeft, niet altijd het advies dat ze willen horen.

Daarbij moet ook nuance aangebracht worden en zal er discussie kunnen zijn. Iemand aanvallen gebeurt eigenlijk zelden, al komt er soms wel eens een paar keer een mening voorbij. Ook daar moet men in mijn ogen tegen kunnen. Een forum bestaat uit meningen en discussies, laten we dat vooral zo houden.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Op dit forum, en tig andere fora, verwacht niet dat je continu naar de mond wordt gepraat. Hier (en op andere fora) krijg je tegengas, kritische vragen en dergelijke.
Wil je dat niet, open een blog waar geen reacties mogelijk zijn.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Op forums zoals dit zijn er altijd drie goede antwoorden. Ja, nee en misschien.
Op technische forums waar maar een goede oplossing op een probleem is, is dat natuurlijk anders.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
06 jan 2024 21:41
Je kunt kritisch zijn, maar regelmatig vind ik het hier ook te kritisch. Een dat is niet altijd terecht.
Als je de juiste antwoorden en hulp wilt geven moet je kritisch zijn. De meeste problemen zijn niet "die zijn fout en die andere zijn goed". Je moet kritisch naar de situatie kijken en niet zomaar op basis van 1 kabt van het verhaal een antwoord formuleren. Als de tegenpartij zelf niet aan het woord komt moet je kritisch alle mogelijke scenarios in kaart brengen en op basis daarvan het meest waarschijnlijke kiezen van hoe iets gebeurt is. En op basis daarvan geef je advies. En dat is vaak niet wat de vraagsteller wil horen, maar aan een gewenst antwoord heb je helemaal niets. Als je op je werk een consultant inhuurt om een probleem op te lossen wil je ook iemand hebben die alles tegen het licht houdt en eerlijk zegt wat goed en fout is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rwolters schreef:
06 jan 2024 23:26
Als de tegenpartij zelf niet aan het woord komt moet je kritisch alle mogelijke scenarios in kaart brengen en op basis daarvan het meest waarschijnlijke kiezen van hoe iets gebeurt is. En op basis daarvan geef je advies. En dat is vaak niet wat de vraagsteller wil horen (...)
En ook niet altijd wat een collega forumlid wil horen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou met te kritisch bedoel ik dan. TS verteld zijn verhaal, met daarbij een vraag, vervolgens reageren meerdere mensen kritisch zonder de TS aan het woord te laten waardoor een niet gezonde discussie begint te ontstaan. Je ziet het vaak genoeg hier.
1 vraag, dan 2 paginas bv van forumleden.
Normaal gezond gezien wacht men eerst op antwoord, en wordt er niet meer gereageerd door TS dan is het ook onzin om het topic voort te zetten.
In een gewoon gesprek werkt dat ook zo.

Bij mij vraag over vrijstelling van vaccinatie, en dat er een weet voor zou komen dat dat recht er zou zijn, werd ik ook ondanks dat ik mijn situatie goed uitgelegd heb, veel te kritisch aangepakt, en dat bleek dat ze niet wisten waarover ze het hadden, of niet snapte wat ik mankeerde.
Ik ben niet bang om wat te typen maar ik had wel zoiets, wat ik heb is echt, en als daaraan getwijfeld wordt wat ik kan of niet kan is gebaseerd op aannames, in ieder geval niet op kennis.
Zoiets kan mensen afschrikken, als er te hard op in gegaan wordt.
En de ervaringen van het verleden mag nieuwe TS niet blijven voorhouden.

Wat zou jij er zelf van vinden als je na lang denken beslist om een verhaal op een forum te gooien met vraag voor een oplossing, en bij de eerste paar reacties staat al dat je verhaal in twijfel wordt getrokken. En het ergste vind ik dan weer dat het verhaal van in twijfel wordt getrokken door iemand, die het persoonlijk anders ervaren heeft.

Soms mag de communicatie best wel anders hier.

Maar dit is mijn mening.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij weet een Ts vaak helemaal niet dat er gereageerd wordt. Daar schijn je iets voor te moeten aanklikken.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
07 jan 2024 00:00
....... vervolgens reageren meerdere mensen kritisch zonder de TS aan het woord te laten ........
Welke optie is dat dan, waardoor we andere forumleden kunnen tegenhouden te reageren? Is dit nieuw, of bestaat dit al een tijd en heb ik het gewoon nog niet ontdekt?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
07 jan 2024 00:15
Onkruid71 schreef:
07 jan 2024 00:00
....... vervolgens reageren meerdere mensen kritisch zonder de TS aan het woord te laten ........
Welke optie is dat dan, waardoor we andere forumleden kunnen tegenhouden te reageren? Is dit nieuw, of bestaat dit al een tijd en heb ik het gewoon nog niet ontdekt?
Dat is geen optie. Maar wil je een topic overzichtelijk houden lijkt mij dat het slimst. Het is niet verplicht als er een TS om gelijk een reactie neer te zetten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
07 jan 2024 00:19
kuklos schreef:
07 jan 2024 00:15
Onkruid71 schreef:
07 jan 2024 00:00
....... vervolgens reageren meerdere mensen kritisch zonder de TS aan het woord te laten ........
Welke optie is dat dan, waardoor we andere forumleden kunnen tegenhouden te reageren? Is dit nieuw, of bestaat dit al een tijd en heb ik het gewoon nog niet ontdekt?
Dat is geen optie. Maar wil je een topic overzichtelijk houden lijkt mij dat het slimst. Het is niet verplicht als er een TS om gelijk een reactie neer te zetten.
Dus jouw opmerking dat mensen reageren zonder TS aan het woord te laten was dus gewoon weer incorrect.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee hoor. Want zonder TS heb je niks. Dus wil je antwoorden maar je zit nog meer vragen zal TS eerst moeten reageren.

Plaats reactie