Nolte-keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Nolte-keukens

Ongelezen bericht door DvdVK »

Een prangende vraag:

In de officiële dealerlijst op nolte-kuechen.com staat noch Brugman Keukens en Badkamers noch De Mandemakers Groep vermeld.
Op de site van Brugman staat vermeld dat zij Nolte keukens verkopen ( ook de lijn met 90 cm hoge onderkasten) en ook verkocht als Nolte keuken (ja, wij zijn er ingetrapt).

Van Nolte-küchen krijg ik geen antwoord maar word ik verwezen naar de officiële dealerlijst.

Maar leverde Brugman wel een echte Nolte-keuken?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk dat u dat beter kunt beoordelen dan ik, de keuken staat immers bij u thuis.

Heeft u de vraag ook aan de monteurs en de verkoper gesteld?

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door DvdVK »

riddert schreef:
16 jan 2024 16:31
Ik denk dat u dat beter kunt beoordelen dan ik, de keuken staat immers bij u thuis.

Heeft u de vraag ook aan de monteurs en de verkoper gesteld?
Er zitten geen merkplaatjes o.i.d. in de keukenkasten e.d. van Nolte.
De monteurs gaven aan dat Nolte-merkplaatjes nooit aanwezig waren en zij verder niets konden zeggen over het merk.
De verkoper heeft meermaals gezegd dat het een Nolte-keuken zou zijn, maar op de factuur staat nergens Nolte vermeld.

Vandaar de vraag.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een Nolte dealer is iets anders dan een Nolte verkoper. Een plaatselijke merkloze garage kan ook een nieuwe merk auto leveren.
Het kan dus zijn dat Brugman gewoon kan inkopen bij Nolte, maar dat ze geen officiële dealer zijn. Rechtentechnisch maakt dat niets uit voor de klant, garantie loopt immers altijd via de verkoper. Wel in het geval u tzt onderdelen zou willen bijbestellen of wilt vervangen, dan zou Brugman niets voor u kunnen betekenen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brugman is zo expliciet in het feit dat ze Nolte verkopen, dat ik me niet kan voorstellen dat dat inbreukmakend handelen zou zijn.

https://www.brugman.nl/blog/keuken/onei ... te-keuken/

Ik geloof nog niet dat je ergens ingetrapt bent, dus.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door DvdVK »

NeoDutchio schreef:
16 jan 2024 17:22
Een Nolte dealer is iets anders dan een Nolte verkoper. Een plaatselijke merkloze garage kan ook een nieuwe merk auto leveren.
Het kan dus zijn dat Brugman gewoon kan inkopen bij Nolte, maar dat ze geen officiële dealer zijn. Rechtentechnisch maakt dat niets uit voor de klant, garantie loopt immers altijd via de verkoper. Wel in het geval u tzt onderdelen zou willen bijbestellen of wilt vervangen, dan zou Brugman niets voor u kunnen betekenen.
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Ik weet nu dat ik voor alles behalve hetgeen onder de garantie valt, ik mij elders moet vervoegen.
De aanstaande uitbreiding en gedeeltelijke van de keuken zullen wij derhalve bij een échte Nolte-dealer doen.
Dat was al de bedoeling trouwens.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door DvdVK »

Moneyman schreef:
16 jan 2024 17:27
Brugman is zo expliciet in het feit dat ze Nolte verkopen, dat ik me niet kan voorstellen dat dat inbreukmakend handelen zou zijn.

https://www.brugman.nl/blog/keuken/onei ... te-keuken/

Ik geloof nog niet dat je ergens ingetrapt bent, dus.
Ik heb nergens 'inbreukmakend handelen' genoemd.
Ik heb mij o.b.v. de officiële dealerlijst en het ontbreken van de merknaam op de factuur (ook de vermelde de modelnaam is onbekend bij Nolte-keukens) afgevraagd of er überhaupt een Nolte-keuken geleverd was.

Waar wij wel (voor een bedrag van € 21.000) zijn ingetrapt zijn de mooie verkooppraatjes van Brugman.
Onze fout (die wij in initiële post al hebben toegegeven).

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nolte-keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

DvdVK schreef:
16 jan 2024 17:38
Moneyman schreef:
16 jan 2024 17:27
Brugman is zo expliciet in het feit dat ze Nolte verkopen, dat ik me niet kan voorstellen dat dat inbreukmakend handelen zou zijn.

https://www.brugman.nl/blog/keuken/onei ... te-keuken/

Ik geloof nog niet dat je ergens ingetrapt bent, dus.
Ik heb nergens 'inbreukmakend handelen' genoemd.
Je hele openingspost gaat over niets anders dan inbreukmakend handelen…

Plaats reactie