Is dit een goede actie of aanbieding?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede dag allemaal.
Vanmiddag kreeg ik deze mail van Budget energie in mijn mailbox:

GRATIS GROENE STROOM
IN DE LENTE ÉN DE ZOMER
Elk weekend van april t/m augustus, 12.00 – 17.00 uur*
Goede overstapservice zonder gedoe
100% groene stroom en gas
* I.c.m. een 1-jarig contract. Let op: je betaalt wel de energiebelasting over je stroomverbruik.
Actievoorwaarden zijn van toepassing.

Beste meneer X,
U leest het goed: bij ons profiteert u aankomende lente en zomer van gratis groene stroom! En dat in combinatie met de zekerheid van een 1-jarig contract met vaste tarieven. Goed voor uw portemonnee én het klimaat.

We kunnen veel slimmer omgaan met groene stroom, door het direct te verbruiken als het wordt opgewekt. Daarom moedigen we u graag aan om uw energieverbruik te verschuiven naar de groenste momenten.
Bekijk uw persoonlijke aanbod.

Goed om te weten:

I.c.m. een nieuw 1-jarig contract
Van april t/m augustus 2024
Elk weekend van 12.00 tot 17.00 uur
U heeft een slimme meter
Overige momenten geldt het vaste tarief
U betaalt wel energiebelasting over uw verbruik

Als je je bij Budget Energie als nieuwe klant aanmeldt voor een 1-jarig energiecontract, ontvang je van 1 april tot
en met 31 augustus elke zaterdag en zondag gratis stroom van 12.00 tot 17.00 uur. De stroom zelf is gratis, over het verbruik
betaal je wel belasting (deze moeten we immers afdragen aan de Belastingdienst).
Door het actieaanbod te aanvaarden ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

1. We kunnen op ieder moment besluiten om de actie te beëindigen of te wijzigen.
2. De actie geldt uitsluitend voor huishoudens (particulier gebruik) met een aansluiting van 3x25 ampère of kleiner
(meer dan 95% van ons huidige klantenbestand beschikt over een dergelijke aansluiting).
3. De gratis stroom is bedoeld voor eigen gebruik en, daarnaast, niet bedoeld om een thuisbatterij op te laden (zodat
je buiten de uren dat de stroom gratis is, ook nog de gratis stroom uit de thuisbatterij kunt gebruiken). Wanneer we
constateren dat je je hier niet aan houdt, of op een andere manier misbruik maakt van onze actie, dan kunnen we je
uitsluiten van deelname aan deze actie.
4. De actie vereist dat je een werkende slimme meter hebt (die op afstand uitleesbaar is) en toestemming aan ons
geeft om je meterstanden per kwartier op te vragen bij je netbeheerder. Zo kunnen we namelijk bepalen welke
elektriciteit je verbruikt tijdens de uren dat de stroom gratis is. Als we op enig moment niet kunnen beschikken over
de benodigde meterstanden, dan kan je (voor de betreffende periode(s)) geen aanspraak maken op de gratis stroom.
5. Deelname aan deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties van Budget Energie, met uitzondering van de
combikorting van Budget Thuis.
6. Budget Energie behoudt zich het recht voor deze actie (en deze actievoorwaarden) te wijzigen. We zullen het
voornemen tot een wijziging minimaal 30 kalenderdagen voorafgaand aan die wijziging aankondigen. Indien je de
wijziging niet wenst te accepteren, staat het je vrij om de leveringsovereenkomst kosteloos te beëindigen.
7. In geval van strijdigheid tussen deze actievoorwaarden en overige toepasselijke voorwaarden, prevaleren deze
actievoorwaarden.
8. In alle gevallen waarin deze actievoorwaarden niet voorzien, beslist de directie van Budget Energie.

Ik ben bang dat dit een sigaar uit eigen doos is. Ik ben niet vies van acties, maar het moet wel voordeel opleveren.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Of het een goede actie is voor u, hangt van uw situatie af en van de tarieven buiten de genoemde dagen en tijden.

Heeft u zelf zonnepanelen, dan is het waarschijnlijk niet goed voor u.
Bent u in het weekend bijna nooit thuis, heeft u niks aan de actie.
Zijn de tarieven op de andere dagen / tijden veel hoger dan bij andere energieleveranciers, dan is het mogelijk ook geen goede actie.

Heeft u een elektrische auto die meestal in het weekend thuis op de oprit staat, dan is dit waarschijnlijk een super goede deal, want dan kunt u de hele zomer (bijna) gratis autorijden.
Heeft u een flinke thuis accu, dan kunt u gratis elk weekend die accu opladen en de stroom op andere momenten gebruiken.
Draait u veel wasjes in het weekend, is dat het moment voor stofzuigen etc en is er bij u doordeweeks bijna nooit iemand thuis, dan is het waarschijnlijk ook best een goede deal.

Maar nogmaals: het hangt van veel factoren af. Wij kennen het patroon van uw stroomverbruik niet.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u woont daar toch nog niet zolang en hebt daar dus kort geleden een contract afgesloten?

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik werk op zaterdag en zondag van 17-20 uur.
Ik heb geen zonnepanelen
Ik heb geen thuisbatterij en thuisaccu en elektrische auto.
Ik doe wel wasjes drogen en wassen in het weekend.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Eerst zoals Lady1234 opmerkt, je hebt nog een contract. Dat kost je een vermogen als je dat openbreekt.
Verder krijg je maar de helft van je stroomkosten gratis in die 5 uurtjes.
Energiebelasting en btw is de andere helft.
Ben verstandig en wacht tot je contract afgelopen is.
Kijk daarna op gaslicht.com en vul alles naar waarheid in. Dan krijg je de beste deal voor jou

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik huur sinds 1 mei de woning en sinds die datum heb ik bij budget Energie een contract dus in mei dit jaar loopt het contract af maar ik kan nu dus van die actie al gebruik maken. Ik wacht nog wel een paar maanden af en ik kijk wat er op mijn pad komt.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dus een soort verlengingsaanbod.
Wacht liever op een echte bonus bij overstappen naar een andere leverancier.
Die stroom zou je nog altijd ca 20 cent per kWh kosten. Een iets goedkopere was en droogbeurt. Dan spaar je hoogstens een euro in een weekend.
Een bonus bij een andere leverancier kan je tot ca 200 euro opleveren. Dat is hard geld!

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
26 jan 2024 21:16
3. De gratis stroom is bedoeld voor eigen gebruik en, daarnaast, niet bedoeld om een thuisbatterij op te laden (zodat je buiten de uren dat de stroom gratis is, ook nog de gratis stroom uit de thuisbatterij kunt gebruiken). Wanneer we constateren dat je je hier niet aan houdt, of op een andere manier misbruik maakt van onze actie, dan kunnen we je uitsluiten van deelname aan deze actie.
De vraag is hoeveel stroom je nu eigenlijk gebruikt in die paar uur. Doorgaans is het niet zo heel veel. Maar als je vervolgens buiten die uren extra veel moet betalen schiet je er natuurlijk niks mee op.

Ik ben bang dat dit een sigaar uit eigen doos is. Ik ben niet vies van acties, maar het moet wel voordeel opleveren.
Ik ken de voorwaarden en je verbruik natuurlijk niet. Maar ik zou me met zo'n actie niet rijk rekenen. Bedenk: BudgetEnergie is geen filantropische instelling. Het is een commercieel bedrijf dat linksom of rechtsom winst moet maken. En die winst komt op wat voor manier dan ook toch wel uit jouw portemonnee. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Dagkoers. Budget Energie, pfffff, als ik de reviews daarvan soms lees dan springen de tranen mij in de ogen, wat mensen daarmee soms meemaken. Persoonlijk zou ik daar ver van wegblijven.

Ze lokken je met een alleen een lage stroomprijs en soms wat gratis stroom, over de gasprijs lees ik niets. Echter, zoals gezegd, is ook Budget Energie een pure commercieel die, wat ze aan de ene kant weggeven, aan de andere kant dubbel en dwars terug zullen verdienen.

Het geheim zit vaak niet in prijs van het pure verbruik van stroom en gas, juist dát zijn de lokkertjes voor de argeloze consument. Kijk vooral ook naar de vaste tarieven die ze rekenen. Vergelijk dat eens met de wat grotere concurrenten en zie of het dan nog zo voordelig is bij het zogenaamde Budgetbedrijf voor energie etc.

Persoonlijk zit ik bij het bedrijf van de Groene Keuze (vrij vertaald) en ben daar zeer tevreden mee. Toegegeven, op het eerste gezicht lijken ze niet de meest voordelige energieleverancier. Dit bedrijf doet echter niet aan welkomstbonussen en meer van dat soort lokkertjes die andersom terugverdient moeten worden. Uiteindelijk blijkt de som van ál hun tarieven daardoor toch redelijk scherp te zijn.
Niet voor niets is dit bedrijf bij de keuze voor de aankoop van collectieve energie bij de Vereniging Eigen Huis als één van de betere energieleveranciers gekozen. En reken erop dat die Vereniging behoorlijk kritisch is.

Mijn persoonlijke ervaring met dit bedrijf van de Groene Keuze is ook uitstekend. Diverse contacten heb ik gehad met de klantenservice die het woordje service hoog in het vaandel hebben staan. Mogelijk is het dus niet de meest voordelige energieleverancier, echter een goede service mag je ook wat waard zijn.

Succes met de door u te maken keuze.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stroomprijs die nu op hun site staat: €0,13008. Als ik kijk wat ik in de weekenden aan stroom verbruik, dan is de wasmachine de grootste stroomvreter. Stel dat u 2 wasjes gaat draaien in het weekend, dan zal het nog geen euro zijn die u gratis mag gebruiken.

Kijk naar wat u nu betaald per kWh en M3 en ga dat vergelijken met andere aanbieders. Die gratis uurtjes geven u geen enorm voordeel.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die 13 cent stroomprijs zal netto zijn zonder energiebelasting en btw.
Dit is gewoon veel goedkoper als verlenging dan een bonus betalen voor een nieuwe klant.
En Green Choice geeft zeker ook bonussen voor nieuwe klanten.
2 jaar geleden nog gehad

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Mogelijk dat u twee jaar geleden een of andere bonus als nieuwe klant heeft gehad. We spreken echter over de actuele situatie. Zojuist de website van Greenchoice nog bezocht, maar over welkomstbonussen of iets dergelijks kan ik daar niets vinden. Maar, als dit zo is, geef gerust de link waar we dat kunnen vinden en eventuele nieuwe klanten er hun voordeel mee kunnen doen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier bijvoorbeeld, vandaag bij de groene keus 185 euro bonus bij een jaarcontract.
Vul wel je juiste bedragen in, dan krijg je ze in de goede volgorde..
Bonussen haal je via gaslicht.com, niet rechtstreeks.
Al. 11 jaar levert me dat elk jaar een bonus van ca 200 euro op.

https://www.gaslicht.com/energievergelijken/resultaten

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Mijn zusje en veel van haar vrienden en kennissen gaan allemaal voor energie en gas overstappen naar ANWB.
Helaas komt deze niet te voorschijn bij vergelijkingssites.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vraag aan gaslicht.com waarom. Dan deel je dat hier.

https://www.gaslicht.com/contact

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb ze gemaild.
Het wordt vervolgd.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Beste meneer XX

Bedankt voor uw bericht,
Wij hebben geen ANWB op onze website want ANWB biedt alleen dynamische contracten aan. Bij dynamische contracten verandert de gasprijs per dag en de stroomprijs elk uur. Wij bieden dit nog niet aan, wellicht in de toekomst.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Customer Happiness Employee

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is snel! en duidelijk!

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een zeer snelle nette reactie. En wat een omschrijving voor een functie... Customer hapiness employee. Ik heb vroeger slechts bij een afdeling klanteninformatie gewerkt. Dan klinkt dit een stuk hipper.

Krinkiespijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2024 00:47

Re: Is dit een goede actie of aanbieding?

Ongelezen bericht door Krinkiespijer »

U betaalt nog steeds energiebelasting. Dus elke kWh , op dit moment, 13,2 cent. Het is niet echt 'gratis'

Plaats reactie