Woonsquare wanbeleid

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
bramvanoordt
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2024 15:23

Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door bramvanoordt »

Betreft een bank van 1800 euro die gekocht is bij Woonsquare.

Wat een oneerlijk bedrijf. Pas op mensen, koop hier niet! Ze maken fouten en laten je daarna gedesillusioneerd achter.

In oktober hebben wij op een dinsdag avond een bank uitgekozen. De kleur vonden wij moeilijk te bepalen en daarom stelde de manager voor om de kleurstalen één dag mee naar huis te nemen zodat we de volgende dag de kleur kon doorgeven. Dezelfde avond hebben wij de koopovereenkomst getekend. Hierop stond de stof/kleur Thalys 01 black. Dit is de eerste kleur in het systeem van Woonsquare. Ik heb er verder geen aandacht aan gegeven omdat ik de volgende dag de kleur zou doorgeven.

De volgende dag heb ik de kleurstaal teruggebracht en de kleur Thalys 20 olijfgroen doorgegeven aan de medewerker die mijn opdracht de vorige avond had ingevoerd. Achter zijn pc heeft hij het vervolgens verwerkt. Je raadt het al. Ik heb hier geen bevestiging van gehad omdat hij mij verzekerde dat het goed in het systeem stond. Als klant dacht ik dat dit de normale gang van zaken was en ben terug naar huis gegaan. Achteraf had ik hier een formulier mee van moeten krijgen voor in mijn aankoopdossier.
Bij bezorging bleek mijn gewenste kleur toch niet te zijn doorgekomen en ontving de bank in de kleur zwart. Ik heb gelijk gebeld toen de bezorgers nog in de kamer stonden. Als klant snap je dat er fouten worden gemaakt bij een bedrijf en heb ze daarom ruimte gegeven om het op te lossen. Echter doen ze alsof ze niks fout hebben gedaan en verstoppen ze zich achter de getekende overeenkomst. Ik heb zelfs app contact van die datum aan mijn vrouw waarbij ik laat weten de stalen terug te brengen in de middag. De winkel neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Het enige wat ze wel erkennen is dat 'Thalys 01 black' inderdaad de eerste kleur is en dat die standaard op het formulier staat als de kleur van de bank later wordt doorgegeven. Maar dat er een wijzigingsformulier moet zijn en die is niet te vinden.
De winkel weet heel goed dat mijn verhaal klopt maar willen het verlies niet nemen. Ze durven zelfs een korting aan te bieden van 250 euro als ik hem opnieuw bestel in de juiste kleur.

Je verwacht niet in deze tijd dat er nog bedrijven zijn die dit soort praktijken uithalen. De medewerkers in de winkel weten dat mijn verhaal klopt. Ze willen niet de verantwoordelijkheid nemen van de gemaakte fout. Persoonlijk snap ik niet dat ze zichzelf nog in de spiegel kunnen aankijken. Zo ga je toch niet met klanten om?

De zaak zal ik door mijn advocaat laten overnemen en kan niet wachten tot ik bij de rechter mijn verhaal kan doen. Dit soort praktijken moeten hard worden aangepakt en daarvoor ga ik mij inzetten. Dit moet gestopt worden. Zo lang Woonsquare niet zijn verantwoordelijkheid pakt hoop ik dat er zo veel mogelijk mensen deze review lezen en hiermee gewaarschuwd zijn.

Heb je een vergelijkbaar verhaal meegemaakt? Stuur mij een berichtje via Linkedin.

Bram van Oordt

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik lees iets anders;

U tekent een koopovereenkomst met een bepaalde kleur. En daarna wilt u de kleur veranderen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bramvanoordt schreef:
26 jan 2024 15:57
Heb je een vergelijkbaar verhaal meegemaakt? Stuur mij een berichtje via Linkedin.
U kunt ook zelf de zoekfunctie hier gebruiken waarna u urenlang leesplezier zal hebben van klachten. Mochten alle klanten met klachten u gaat berichten, dan zal u daar een dagtaak aan hebben.

Waarom is überhaupt die bank besteld als er nog geen kleur bekend was? Waarschijnlijk vanwege de provisie van de verkoper. Normaal besteld men pas iets als bekend is wat er besteld moet worden.
Laat het over aan uw advocaat en ga er zelf niet veel energie in steken. Woonsquare is berucht en het verwondert mij dat mensen nog steeds blijven kopen daar. Schijnbaar is het heel normaal om gewoon ergens binnen te lopen en zonder iets na te gaan te gaan bestellen. En dan achteraf gaan waarschuwen. Ook uw waarschuwing komt op de hele hoge stapel waarschuwingen. Een wijze les voor volgende keer, eerst kijken, dan elders kopen.

bramvanoordt
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2024 15:23

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door bramvanoordt »

Ik lees iets anders;

U tekent een koopovereenkomst met een bepaalde kleur. En daarna wilt u de kleur veranderen.'''

In de winkel is afgesproken dat de kleurstalen één dag mee naar huis konden worden genomen maar dat de koopovereenkomst en aanbetaling wel gedaan moest worden op dezelfde avond. Prima. De volgende dag zou ik dan de stalen terug brengen en de gewenste kleur doorgeven.

Wij hebben nooit een zwarte bank gewild of over gesproken. De kleur 01 wordt standaard genoteerd als de klant later de kleur nog komt doorgeven. Standaard procedure dat je tot 1 week tijd de kleur mag wijzigen. Nu hadden wij de stalen mee en deze moesten de volgende dag wel terug zijn voor nieuwe klanten en hebben daarom binnen een dag onze kleur doorgegeven en de stalen teruggebracht. Men deed alsof dit de normale gang van zaken was. Als leek ben ik daarin mee gegaan.

Als koper mag je toch wel vertrouwen hebben dat als je de kleur doorgeeft en de medewerker dit in het systeem verwerkt dat dan geregeld is? Dat ik achteraf een document had moeten krijgen wist ik toendertijd ook niet. Dat heeft de medewerker nagelaten. En daarom verschuilt men zich achter de koopovereenkomst.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Vertrouwen is mooi, maar als de discussies beginnen is zwart op wit aanzienlijk beter. Succes met de procedure.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door juliomariner »

Om kans te maken bij de rechter moet u het grootste deel emotie dat nu in uw verhaal zit eruit halen.
U heeft namelijk helemaal geen sterke zaak want u heeft niets op papier qua kleur behalve zwart.
Dat u dus eigenlihk een andere kleur hebt besteld moet u dus echt bewijzen anders zal de rechter alleen kijken van wat er op papier staat (tenminste dat is mijn mening)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door 16again »

Enige concrete bewijs is app verkeer. Daar kun je aannemelijk mee maken dat er nog kleur is uitgezocht.
Het is TS niet aan te rekenen dat de winkel geen overeenkomst kan maken met kleur 0 (=nader overeen te komen) ipv 1=zwart

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bramvanoordt schreef:
26 jan 2024 16:44
De kleur 01 wordt standaard genoteerd als de klant later de kleur nog komt doorgeven. Standaard procedure dat je tot 1 week tijd de kleur mag wijzigen. Nu hadden wij de stalen mee en deze moesten de volgende dag wel terug zijn voor nieuwe klanten en hebben daarom binnen een dag onze kleur doorgegeven en de stalen teruggebracht. Men deed alsof dit de normale gang van zaken was. Als leek ben ik daarin mee gegaan.
Standaard is dat je besteld wat je wilt hebben. Dus geen gegoochel met kleurnummers die op een later moment nog verandert kunnen worden. Voor de levertijd maakt het niet uit, de bank word op een vast moment besteld.
Dat werkt tegen u. Er is een overeenkomst op papier met een kleur. Normaal is het niet om een koopovereenkomst te maken met de afspraak dat de exacte details later komen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2024 19:29
Normaal is het niet om een koopovereenkomst te maken met de afspraak dat de exacte details later komen.
Zo raar is dat niet, Een winkelier wil geen omzet de winkel uit zien lopen.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je advocaat gaat hier leuk aan verdienen, je lan misschien moreel gelijk hebben, maar het niet vragen om de bevestiging van je definitieve bestelling op papier maakt dat je geen poot hebt om op te staan. Je hebt getekend voor een zwarte bank, niet voor een groene.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 jan 2024 18:58
Enige concrete bewijs is app verkeer. Daar kun je aannemelijk mee maken dat er nog kleur is uitgezocht. Het is TS niet aan te rekenen dat de winkel geen overeenkomst kan maken met kleur 0 (=nader overeen te komen) ipv 1=zwart
Klopt. Maar ik zou geen handtekening gezet hebben zonder een opmerking op de bon "kleur nog te bepalen". Zo is dit simpel te ondervangen.

Maar ik begrijp ook wel dat TS dat niet bedacht heeft, en gewoon vertrouwd heeft op beloftes van de verkoper. En laten we wel zijn: dat zou ook gewoon moeten kunnen...

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door 150747 »

Ook wij hebben slechte ervaringen met dit bedrijf.
Vijf jaar garantie bijgenomen doch Oranje, het bedrijf dat voor de garantie zorgde heeft in de periode van vier jaar zeker zeven keer geweest om een en ander te herstellen.
Woonsquare liet al die tijd de zaak over aan Oranje terwijl de bank al binnen een jaar al drie keer is gerepareerd.
Klagen had geen nut. Ook de koop ontbinden had geen effect.
Waardeloos bedrijf.
Na vier jaar elders een andere bank gekocht.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik herhaal maar even voor u:
NeoDutchio schreef:
26 jan 2024 16:43


U kunt ook zelf de zoekfunctie hier gebruiken waarna u urenlang leesplezier zal hebben van klachten.


rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
26 jan 2024 19:40
NeoDutchio schreef:
26 jan 2024 19:29
Normaal is het niet om een koopovereenkomst te maken met de afspraak dat de exacte details later komen.
Zo raar is dat niet, Een winkelier wil geen omzet de winkel uit zien lopen.
Maar dat is niet het probleem van de klant. Gewoon pas tekenen als de bestelling exact is wat je wilt hebben. Afspraken met individuele medewerkers zijn veel te riskant. Daar kunnen misverstanden ontstaan of de betreffende medewerker gaat in de tussentijd wat anders doen. Dan heb je helemaal niets in handen.

P. den Brabander
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2024 19:58

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door P. den Brabander »

Een handtekening is sneller gezet dan ongedaan gemaakt.

Afgaande wat u heeft geschreven denk ik dat het bij de rechter weinig kans van slagen heeft omdat de koopovereenkomst rechtsgeldig is door uw handtekening.

Daarmee ga je akkoord met de levering van het artikel conform de overeenkomst met u en het bedrijf i.c. de verkoper. Daarom controleer ik altijd bij aankoop samen met de verkoper of de vermelde gegevens kloppen.

Het zal moeilijk zijn om uw gelijk te halen immers de rechter gaat uit van het feit dat er handtekening staat onder de koopovereenkomst.

Ik zeg altijd "vertrouwen is goed, controle is beter".

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door crazyme »

Woonsquare is cbw erkend, u kunt dus laagdrempelig een geschil aanhangig maken. Gezien uw verhaal denk dat u prima aannemelijk kan maken dat het verhaal is gegaan zoals u heeft geschetst.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe moet het verhaal aannemelijk gemaakt worden dan? Het is het woord van TS tegen WS. Er is geen enkel schriftelijk bewijs

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou je kleurstalen mee naar huis nemen als je zwart wilt en op de bon staat zwart?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonsquare wanbeleid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
30 jan 2024 19:20
Maar waarom zou je kleurstalen mee naar huis nemen als je zwart wilt en op de bon staat zwart?
Bijvoorbeeld omdat je nog twijfelde. Waar het om gaat, is of je aan kunt tonen dat er later nog een wijziging is doorgegeven. En dat kan TS niet.

Plaats reactie