Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

woneninterieur schreef:
27 jan 2024 11:41
Een Wiskunde Student schreef:
27 jan 2024 10:43
ZeerPrivé schreef:
27 jan 2024 10:29
Misschien kunnen alle niet-gedupeerden eens stoppen met onnodig commentaar / sneren richting de verkoper? Daar heeft helemaal niemand wat aan en zou zomaar eens kunnen resulteren in het afhaken van Woneninterieur op dit forum.

Laat ik het zo zeggen: ik zou als verkoper hier allang afgehaakt zijn.
Dit zijn geen onnodige sneren. Woneneninterieur belazert willens en wetens de kluit.
Het wordt tijd dat ze worden gestopt.
Dankjewel voor dit bericht.
Wij doen ons best en al deze berichten zijn inderdaad niet nodig.
Vanaf februari zal alles een stuk beter gaan en zullen de meldingen ook stap voor stap opdrogen.
Gespreken zijn in afrondende fase.
graag gedaan

Lanny-flower
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:05

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lanny-flower »

Ook gedupeerd order 4395 , inmiddels aangifte gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jan 2024 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: We gebruiken geen worden als 'opgelicht'

MarkG84
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2023 10:48

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarkG84 »

woneninterieur schreef:
27 jan 2024 11:41
Een Wiskunde Student schreef:
27 jan 2024 10:43
ZeerPrivé schreef:
27 jan 2024 10:29
Misschien kunnen alle niet-gedupeerden eens stoppen met onnodig commentaar / sneren richting de verkoper? Daar heeft helemaal niemand wat aan en zou zomaar eens kunnen resulteren in het afhaken van Woneninterieur op dit forum.

Laat ik het zo zeggen: ik zou als verkoper hier allang afgehaakt zijn.
Dit zijn geen onnodige sneren. Woneneninterieur belazert willens en wetens de kluit.
Het wordt tijd dat ze worden gestopt.
Dankjewel voor dit bericht.
Wij doen ons best en al deze berichten zijn inderdaad niet nodig.
Vanaf februari zal alles een stuk beter gaan en zullen de meldingen ook stap voor stap opdrogen.
Gespreken zijn in afrondende fase.
Beste Woneninterieur,

Wat ik bijzonder vind is dat ik hier lees dat vanaf februari alles een stuk beter zou gaan.
Ik heb een vergelijkbaar bericht van je ontvangen, per mail, begin januari. "Alles zou een stuk beter gaan en de interne problemen zijn bijna opgelost". We zijn nu bijna een maand verder, meerdere beloftes over de terugbetaling van mijn orders (order 4524 en order 4534) en ook de belofte om telefonisch in contact te komen zijn allemaal niet nagekomen.
Zelfs per mail reageer je nauwelijk meer.
Ik vind de interne problemen erg vervelend voor je, en ik hoop echt dat je hier uit gaat komen. Maar je kunt op z'n minst beloftes nakomen.

GoossenH
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2024 14:48

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door GoossenH »

Omdat woneninterieur meerdere beloftes, eerst met betrekking tot levering en daarna met betrekking tot terugbetaling na annuleren, niet is nagekomen en er al meer dan 14 dagen na annuleren zijn verstreken hebben wij aangifte gedaan bij de politie. Dit betreft bestelling 4687. Erg jammer dat dit bedrijf het zo ver laat komen.
Hopelijk zorgt dit ervoor dat wij ons geld wel terugkrijgen.

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Lanny-flower schreef:
28 jan 2024 09:14
U heeft al paar dagen geleden bericht ontvangen dat deze bestelling is geannuleerd en ook is terugbetaald.
Mollie boekt het na een annulering op uw rekening.

Lylla
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2023 14:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lylla »

Tja. Sinds begin vorig jaar zat ik eerst te wachten op een dure tafel die maar niet kwam. Vervolgens zit ik nu al maanden te wachten op mijn geld, wat maar niet komt. De week na kerst, de dag na nieuwjaar, de week erna. Vorige week wilden ze ineens dringend bellen. Aan de telefoon uitgebreid excuses en de belofte dat ik echt echt echt gisteren mijn geld zou krijgen, als ik beloofde tot die tijd geen negatieve review te schrijven. Raad eens wie zich wel aan zijn belofte hield en wie niet....
Nu willen ze me weer bellen voor een nieuwe belofte.
Ik hoef geen belletje, ik wil gewoon mijn geld!

Lanny-flower
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:05

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lanny-flower »

Na de aangifte , contact gehad met woneninterieur en het geld is volledig terug gestort

J. Deltoer
Berichten: 3141
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo blijkt maar weer, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Doorpakken werkt, zoals thijs en de wiskundestudent ook met succes betoogden, dit in tegenstelling wat zogenaamde ervaren deskundigen op het gebied van incasso hier hebben gereuteld.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie hem niet. Het doorpakken zou zijn dat er daadwerkelijk naar de rechter wordt gegaan. Alles lijkt er op te wijzen dat het geen oplichting is en er dus geen echte zaak is. Waarschijnlijk weet de politie gewoonweg meer van de situatie af en wordt daardoor alles doorgespeeld naar Woneninterieur. Dan schuift degene die de aangifte heeft gewoon door om verdere kosten te voorkomen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Nijogeth schreef:
31 jan 2024 08:34
Ik zie hem niet. Het doorpakken zou zijn dat er daadwerkelijk naar de rechter wordt gegaan. Alles lijkt er op te wijzen dat het geen oplichting is en er dus geen echte zaak is. Waarschijnlijk weet de politie gewoonweg meer van de situatie af en wordt daardoor alles doorgespeeld naar Woneninterieur. Dan schuift degene die de aangifte heeft gewoon door om verdere kosten te voorkomen.
allemaal aannames..

Er liggen 5 aangiftes bij de politie tegen dit bedrijf

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

En wat zegt dat dan, dat er vijf aangiftes zouden liggen?

MarkV1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2024 15:01

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarkV1980 »

Net als vele anderen hier, word ik ook al zeer lang aan het lijntje gehouden. Mijn bestelling, order 2962 is door mij gedaan op 6 januari 2023. Ik heb toen maandenlang steeds nieuwe beloftes over levering ontvangen, totdat mijn geduld eindelijk echt op was en ik in november heb geannuleerd. Mijn geld zou 1 december op mijn rekening staan, en daarna zeer vele nieuwe data die beloofd zijn, er wordt alleen niks nagekomen. Zijn gewoon oplichters.

Thijs124
Berichten: 810
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zoiets ja. In een civiele zaak zal een officier van justitie echt geen rechtszaak tegen Woneninterieur gaan beginnen.
Dus die aangiften blijven gewoon liggen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Erthanax schreef:
31 jan 2024 10:34
En wat zegt dat dan, dat er vijf aangiftes zouden liggen?
Dat betekent dat in ieder geval 5 klanten wel vinden dat er sprake is van oplichting, ondanks het feit dat forummers dat in hier twijfel trekken

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is haast februari, dan zouden de problemen moeten opdrogen.

Maar ik moet het nog zien.

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Klopt is ook totaal geen sprake van oplichting.
Merken ook dat als klanten betaald zijn het ook niet altijd hier gemeld wordt trouwens maar dat ter info.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

MarkV1980 schreef:
31 jan 2024 15:27
Net als vele anderen hier, word ik ook al zeer lang aan het lijntje gehouden. Mijn bestelling, order 2962 is door mij gedaan op 6 januari 2023. Ik heb toen maandenlang steeds nieuwe beloftes over levering ontvangen, totdat mijn geduld eindelijk echt op was en ik in november heb geannuleerd. Mijn geld zou 1 december op mijn rekening staan, en daarna zeer vele nieuwe data die beloofd zijn, er wordt alleen niks nagekomen. Zijn gewoon oplichters.

Is deze order dan wel terugbetaald?

MarkG84
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2023 10:48

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarkG84 »

Update 31.01.2024.
Helaas, beide orders zijn niet terug betaald door Woneninterieur ondanks de beloftes.
Net telefonisch contact gehad met Woneninterieur. Was een goed gesprek waarin uitlegd werd hoe deze situatie(s) zijn ontstaan en wat er bij Woneninterieur gedaan wordt om dit op te lossen. Ik geef Woneninterieur het voordeel van de twijfel en hoop dat ze snel de zaken op orde hebben. Ik heb met ze afgesproken dat ik mijn volledige betaling uiterlijk 9 februari 2024 terug krijg. Hopelijk houden ze zich aan deze afspraak, ondanks dat er vaak beloftes niet worden nagekomen.
Word vervolgd..
MarkG84 schreef:
20 jan 2024 10:31
Hierbij weer een update.
Afgelopen week contact gehad, per mail, met Wonen en Interieur. Ze hebben interne problemen, dat was mij ook al duidelijk. Per mail is er beloofd dat order 4534 vrijdag 19.01 zou worden terugbetaald en order 4524 volgende week.
Helaas heb ik gisteren, vrijdag 19.01, geen terugbetaling mogen ontvangen.
@Woneneninterieur, kom alsjeblieft je afspraken na en betaal terug. Hopelijk zijn jullie snel uit deze situatie en kunnen jullie je klanten weer goed helpen!

MarkG84 schreef:
15 jan 2024 10:01
Update over mijn orders.
Helaas hebben wij nog steeds geen geld retour mogen ontvangen van order 4524 + 4534.
Beide orders zijn op 27 novemeber geannuleerd.
Helaas krijg ik nu ook maar minimaal contact met het bedrijf. Afgelopen week zou de volledige terugbetaling gedaan worden maar helaas heb ik nog geen geld terug.
@Woneneninterieur: Graag zou ik dit willen oplossen en uiteraard dit vermelden in dit forum!


MarkG84 schreef:
18 dec 2023 10:50
Bestel hier niet, na ontvangst van je betaling word je aan het lijntje gehouden en krijg je valse beloftes over de levering van je order.

Zoals andere hier ook aangeven hebben wij ook een zeer negatieve ervaring met dit bedrijf.
Begin oktober 2 orders geplaatst (nieuwe babykamer en box) met een levertijd van 2 – 3 weken. De orders werd direct netjes bevestigd.
Na 3 weken toch maar eens contact opgenomen wanneer er geleverd zou gaan worden. Reactie was dat er de week erop contact opgenomen zou worden voor een leverdatum  geen contact opgenomen.
Weer 2 weken later wordt er aangegeven dat de order de volgende week verstuurd gaat worden, weer niets ontvangen of een leverdatum bekend. Uiteindelijk werd ons beloofd dat op 28.11 beide orders geleverd zouden worden. Helaas was dit weer een loze belofte en werd dit niet nagekomen. Hierop hebben wij besloten om beide orders op 27.11.2023 te annuleren. We hadden geen vertrouwen dat dit goed zou gaan komen, wij moeten ook zekerheid hebben dat de babykamer op tijd geleverd zou gaan worden.
De annulering werd zeer vlot opgepakt, per mail, en bevestigd dat we binnen 14 dagen ons geld retour zouden krijgen.
Helaas hebben wij, na meerdere herinneringen gestuurd te hebben, nog steeds het geld niet retour.
Dit bedrijf is redelijk vlot met reageren per mail, maar niet betrouwbaar als het gaat om de levering van je bestelde producten en/of het retour betalen van je geannuleerde order. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Hopelijk dat wij snel ons geld retour krijgen, in dat geval zal ik een update geven op deze review met de uitkomst!

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Beste Mark.
Wij hebben vandaag inderdaad heel prettig contact gehad.
Bedankt alvast dat je hier straks wil melden dat het is opgelost.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

MarkG84 schreef:
31 jan 2024 17:40
Was een goed gesprek waarin uitlegd werd hoe deze situatie(s) zijn ontstaan en wat er bij Woneninterieur gedaan wordt om dit op te lossen.
Zou je misschien een tipje van de sluier kunnen lichten?

Plaats reactie