Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5570
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze, misschien staat het hier duidelijker? https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... vertenties

ZeerPrivé
Berichten: 5570
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ach wat zielig, hij is doodmoe die arme man https://www.telegraaf.nl/nieuws/1459194 ... is-doodmoe

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 15:03
Die flauwekul stopt vanzelf wel als er maar genoeg van die figuren uit huis worden gezet wegens wanbetaling.
Was het maar waar.

juliomariner
Berichten: 4881
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 17:31
Ach wat zielig, hij is doodmoe die arme man https://www.telegraaf.nl/nieuws/1459194 ... is-doodmoe
Dan is hij blijkbaar dus toch niet de geschikte man.
Schrikken van de financiele staat van het land, daat zou hij als uitdaging moeten zien maar de NSC ziet het alleen maar als een probleem. Ik vind ze nu een beetje een schijtlaarsen die voor de problemen weglopen.
Ik hoop nu alleen niet dat Timmerfrans er met het been vandoor loopt.

ZeerPrivé
Berichten: 5570
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
07 feb 2024 17:45
ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 17:31
Ach wat zielig, hij is doodmoe die arme man https://www.telegraaf.nl/nieuws/1459194 ... is-doodmoe
Dan is hij blijkbaar dus toch niet de geschikte man.
Schrikken van de financiele staat van het land, daat zou hij als uitdaging moeten zien maar de NSC ziet het alleen maar als een probleem. Ik vind ze nu een beetje een schijtlaarsen die voor de problemen weglopen.
Ik hoop nu alleen niet dat Timmerfrans er met het been vandoor loopt.
De Timmerman staat al in de startblokken. :x Spijt als haren op mijn hoofd dat ik op NSC heb gestemd. Dit was dus zeker eenmalig :!:

Nijogeth
Berichten: 10080
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat slecht met de financiële kant van het land. Dus de inkomsten moeten omhoog en de uitgaven omlaag. Ik zeg stoppen met geld stoppen in het klimaat, flink snoeien in toeslagen en uitkeringen, belastingen omlaag, zodat we een belastingparadijs komen. Belastingen omlaag, betekent ook dat er minder toeslagen nodig zijn en prijzen omlaag kunnen, waardoor we interessanter zijn op de wereldmarkt. Eigenlijk wil ik gewoon minder regeldruk, alles lijkt elkaar ergens wel tegen te werken.

kuklos
Berichten: 9825
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Andere partijen aan de onderhandelingstafel verandert de financiële situatie niet en ook de vermoeidheid van Omtzigt niet. Omtzigt en zijn partij zijn hiermee behoorlijk klaar lijkt me zo.

witte angora
Berichten: 30935
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch maar verhuizen naar Noord-Holland. Scheelt me zomaar 16 euro per jaar. Wat een oplichters allemaal! Of de kattenbrokjes niet al duur genoeg worden! :evil:

https://nos.nl/artikel/2507983-wegenbel ... ral-omhoog

'Jacqueline Destiny
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2022 23:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door 'Jacqueline Destiny »

Weken geleden bij het afscheid van mevr. Kaag werd door de verschillende media het juichende bericht geplaatst dat slands financiën in BLAKENDE gezondheid verkeren. En nu dit?

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Pers berichten worden vaak klakkeloos overgenomen zonder onderzoek. Dat zie je de laatste jaren veel.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

'Jacqueline Destiny schreef:
08 feb 2024 09:11
Weken geleden bij het afscheid van mevr. Kaag werd door de verschillende media het juichende bericht geplaatst dat slands financiën in BLAKENDE gezondheid verkeren. En nu dit?
Dan zie je hoe snel het fout kan gaan als de juiste mensen niet meer aan de knoppen zitten.


:mrgreen: :lol: :mrgreen:

Bezorgdeburger
Berichten: 641
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
08 feb 2024 09:42
'Jacqueline Destiny schreef:
08 feb 2024 09:11
Weken geleden bij het afscheid van mevr. Kaag werd door de verschillende media het juichende bericht geplaatst dat slands financiën in BLAKENDE gezondheid verkeren. En nu dit?
Dan zie je hoe snel het fout kan gaan als de juiste mensen niet meer aan de knoppen zitten.


:mrgreen: :lol: :mrgreen:
De huidige financiele stand van zaken van Nederland is op zich goed en in balans. Dus Sigrid Kaag heeft het goed gedaan afgelopen 2 jaar.

Waar Omtzigt van zegt geschrokken te zijn zijn de eventuele tegenvallers die er zouden zijn voor de begrotingen van komende jaren. En die tegenvallers zouden bovenop de €17 miljard tekorten komen die volgens Knot nodig zijn om te bezuinigen.

Dat Omtzigt daarover boos is lijkt te zijn dat de afgelopen weken er al plannen zijn gemaakt voor een begroting terwijl met de nieuwe cijfers die plannen, zoals afschaffen Eigen risico bv niet gedekt zouden zijn.

En Omtzigt verwijt Plasterk dat die de tegenvallers wel wist maar te laat heeft ingebracht. En ze voor Jan l.l hebben zitten overleggen.

Of dat laatste waar is weet ik niet maar lees en hoor ik in de media.

Edit: 17 miljard.
Laatst gewijzigd door Bezorgdeburger op 08 feb 2024 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4881
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik hoorde gisteren op Radio 1 dat de slechte cijfers waar NSC op doelt over het allerslechtse scenario gaan.
Ik heb dan ook een beetje het idee dat deze cijfers gewoon als excuus worden gebruikt om van Plassterk af te komen waar Omtzigt blijkbaar geen vertrouwen in heeft. Vanmorgen werd als excuus gebruikt dat NSC helemaal nog niet was uitgesproken over de grondrechten met PVV.
Hebben we ons gewoon niet in Omtsigt vergist en is hij toch niet zo'n sterke politicus waar we hem met zijn allen voor hadden gehouden?

'Jacqueline Destiny
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2022 23:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door 'Jacqueline Destiny »

In de beredeneringswijze van bezorgdeburger gaan wat dingen mank.
Ten eerste gaat het over 17 MILJARD. Dat is different koek.
Ten tweede, hoe kan het dat slands financiën welke zo fantastisch door mevr Kaag zijn beheerd, nu een keer een bezuiniging van 17 miljard nodig hebben. En daar bovenop nog extra tegenvallers.
Zou Kaag het dan toch niet zo goed gedaan hebben? Bij deze mevrouw zijn wel eens vaker lijken uit de kast gekomen.
Maar fijn dat ze nog enkele bewonderaars hier heeft.....

Lowieze
Berichten: 6652
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
08 feb 2024 11:54
Ik hoorde gisteren op Radio 1 dat de slechte cijfers waar NSC op doelt over het allerslechtse scenario gaan.
Ik heb dan ook een beetje het idee dat deze cijfers gewoon als excuus worden gebruikt om van Plassterk af te komen waar Omtzigt blijkbaar geen vertrouwen in heeft. Vanmorgen werd als excuus gebruikt dat NSC helemaal nog niet was uitgesproken over de grondrechten met PVV.
Hebben we ons gewoon niet in Omtsigt vergist en is hij toch niet zo'n sterke politicus waar we hem met zijn allen voor hadden gehouden?
Ik heb al heel lang het idee dat Omtzigt de druk helemaal niet aan kan, oud-collega’s spraken over hem als een einzelgänger. Hij is op z’n best als hij alleen z’n gang kan gaan, maar in een groep functioneert hij niet goed. Dus ongeschikt voor waar hij nu mee bezig is.

Bezorgdeburger
Berichten: 641
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
08 feb 2024 11:54
Ik hoorde gisteren op Radio 1 dat de slechte cijfers waar NSC op doelt over het allerslechtse scenario gaan.
Ik heb dan ook een beetje het idee dat deze cijfers gewoon als excuus worden gebruikt om van Plassterk af te komen waar Omtzigt blijkbaar geen vertrouwen in heeft. Vanmorgen werd als excuus gebruikt dat NSC helemaal nog niet was uitgesproken over de grondrechten met PVV.
Hebben we ons gewoon niet in Omtsigt vergist en is hij toch niet zo'n sterke politicus waar we hem met zijn allen voor hadden gehouden?
Omtzigt is in mijn ogen door zijn rol in de toeslagenaffaire een heldenrol toebedeeld. Maar maakt hem nog geen goede fractieleider laat staan minister of premier. Wat hij zelf ook niet ambieert dacht ik.
Verder is hij een (ex) CDA-er in hart en nieren en behoorlijk conservatief.

Het lijkt mij een integer mens maar een gemiddelde politicus en ik zal nooit op hem of het CDA stemmen.

ZeerPrivé
Berichten: 5570
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Thijs124
Berichten: 807
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien kan ik tegen de fabrikant van het schommel paard dat ik 70 jaar geleden had een klacht indienen vanwege beschadiging van mijn onvermogen om te wippen en schommelen anders dan op een paard.
Die peta toch.

kuklos
Berichten: 9825
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
08 feb 2024 11:42
De huidige financiele stand van zaken van Nederland is op zich goed en in balans. Dus Sigrid Kaag heeft het goed gedaan afgelopen 2 jaar.
En ik ben Sinterklaas, Zwarte Piet, de Kerstman én de Paashaas ineen.

Financieel journalist Arno Wellens heeft al laten zien dat Kaag helemaal geen goede minsiter was en dat onze schuld veel hoger is, maar door andere definities (al in 2013, dus voor Kaag, ingevoerd) veel hoger is dan die lijkt.
https://twitter.com/ArnoWellens/status/ ... 9873170823
https://arnowellens.substack.com/p/wopr ... -slechtste

Veel zogenaamde verplichtingen buiten de balans om. Een voorbeeld: stel jij hebt zelf geen schulden, maar staat garant voor de hypotheek van je kind. Als je een financieel jaarverslag zou moeten maken dan staat dit niet op je balans, maar wel bij de "verplichtingen buiten de balans om" in de bijlagen en voetnoten.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik dacht even dat dat De Speld was... maar helaas :roll: :roll:

Plaats reactie