Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Jullie willen wel royaal met straffen worden.
Maar een gevangene kost in Nederland 250 euro per dag. Dat is per jaar 89000 euro. Dat verdien je niet terug met wasknijpers in elkaar zetten.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat kost het maar hoeft het niet te kosten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, die uiteenzetting wil ik nog wel eens zien. Dat in Europa het gemiddelde 51 euro per dag is en in Nederland 5x zoveel, dat zegt in mijn ogen genoeg.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Thijs124 schreef:
15 feb 2024 20:21
Maar een gevangene kost in Nederland 250 euro per dag.
Wat is de bron van deze claim? En hoe is dit bedrag opgebouwd?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat in de zuidelijke en oostelijke Europese landen de gevangenissen veel goedkoper zijn. Denk ook aan de enorme verschillen in personeelskosten.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het zijn wel getallen van ca 6 jaar geleden.
Maar daarna zijn oa lonen energie veel duurder geworden.

https://www.trouw.nl/nieuws/gevangene-k ... ~bce56506/

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Goedkoper zal het inderdaad met alle gestegen kosten vast niet geworden zijn, en mocht dat wel zo zijn, vast niet veel.
Toch wel een fors bedrag.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij zaten ze toen ik niet meer zijn 6en op 1 kamer. Dus ik denk dat de vergelijkingen moeilijk zullen zijn.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik snap die vergelijking van jou ook niet.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

In die tijd zaten er minder op 1 cel. Meer op 1 cel, is natuurlijk goedkoper.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik ken toevallig de cellen in Sittard. Daar kun je geen 6 personen in een cel zetten. In de laatst jaren is er niet veel veranderd in de bezetting.
Maar het is gewoon eventjes een vergelijk. Hoeveel ik verdien of pensioen plus AOW heb in verhouding met de gevangenis kosten voor een persoon.
Wij veranderen het toch niet, de politiek ook niet door mensen veel hogere straffen te geven.
Ik dacht daaraan toen iedereen tegen elkaar op ging bieden hoelang we iemand gaan vastzetten. Liefst levenslang.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je ze nu allemaal max 2 uur buiten de cel laat, behalve als ze werk hebben dat iets oplevert. Dan heb je minder personeel per gevangene nodig. Geef ze pen en papier en standaard televisie/radio om zich bezig te houden. Verder niets, geen PlayStation, geen laptop, geen telefoon, geen bureau, geen koelkast, geen magnetron. Het eten wat versoberen, drinken is water en eventueel koffie of thee (gewoon zakjes met warm water in beide gevallen). Ik weet zeker dat je flink wat kunt bezuinigen op de huidige gevangenissen, waar ze zelfs supermarkten hebben, zodat gevangenen iets kunnen kopen voor in de cel. Het lijken soms net goedkope hotels, maar die zijn zelfs goedkoper per dag.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... maar in de goedkope hotels hoef je niet door detectiepoortjes, hoef je als gast niet gevisiteerd te worden en kan je van je kamer af wanneer je wil, terwijl het slot ook nog eens aan de binnenkant zit in plaats van aan de buitenkant.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 18:25
Nou @kuklos ik had je al niet hoog zitten maar na je laatste post ga ik je maar verder negeren. Wat een vreselijk mens ben jij zeg.
Jij vraagt -> Maar wat zouden jullie dan willen? Levenslang? TBS?
Daar wordt antwoord op gegeven maar omdat een antwoord is wat jouw niet bevalt is Kuklos een vreselijk mens :shock:

Doodstraf laat ik mij niet over uit in deze, maar als mijn kinderen zouden overkomen zijn zal ik ongetwijfeld anders reageren.
2* 10-15 jaar zonder kans op vervroegde vrijlating komt in de richting. Kinderverkrachters schijnen in de gevangenis ook onderaan te staan en veelal van hun sterretje een rondje worden gemaakt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je gaat er als jongetje in en komt er als meisje uit ,bedoel je. Je mag om de 3 maanden verhuizen, wat een luxe :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo, ook Navalny 'zomaar' dood neer gevallen https://www.nu.nl/algemeen/6301774/poet ... genis.html

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er wordt hier regelmatig een gevorderde leeftijd als excuus gebruikt omdat men domme dingen heeft gedaan.

Deze heer bewijst dat dit excuus niet meer gebruikt kan worden. Hij heeft degene die hem had opgelicht d.m.v. een rechtzaak terug gepakt.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2313445/j ... m-nu-terug

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
16 feb 2024 13:25
Er wordt hier regelmatig een gevorderde leeftijd als excuus gebruikt omdat men domme dingen heeft gedaan.

Deze heer bewijst dat dit excuus niet meer gebruikt kan worden. Hij heeft degene die hem had opgelicht d.m.v. een rechtzaak terug gepakt.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2313445/j ... m-nu-terug
Eén zwaluw maakt het nog geen zomer.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
16 feb 2024 13:25
Er wordt hier regelmatig een gevorderde leeftijd als excuus gebruikt omdat men domme dingen heeft gedaan.

Deze heer bewijst dat dit excuus niet meer gebruikt kan worden. Hij heeft degene die hem had opgelicht d.m.v. een rechtzaak terug gepakt.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2313445/j ... m-nu-terug
Mensen die ouder worden worden geestelijk minder weerbaar. Dat is een feit. Op welke leeftijd precies en hoeveel het afneemt verschilt per persoon.

Deze man (en zijn dochter) hebben het netjes via de rechter opgelost. Dit had van mij ook via eigen rechter spelen gemogen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
16 feb 2024 13:39


Deze man (en zijn dochter) hebben het netjes via de rechter opgelost. Dit had van mij ook via eigen rechter spelen gemogen.
Gezien het milieu waar dit soort pannen- gereedschap- en geluidsboxenverkopers vaak uit komen is voor eigen rechter spelen in dit soort gevallen niet zo heel verstandig.

Plaats reactie