Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een hoopvol verhaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
03 mar 2024 21:15
Wat een hoopvol verhaal.
Ja, mooi hè? Deed me goed te lezen dat er nog lieve, betrokken mensen zijn. Maar het deed me ook goed om te lezen dat niet iedere Afghaan gajes is. Je weet dat het niet zo is, maar met al die negatieve verhalen / ervaringen sneeuwt dat nogal eens onder bij me.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo zie je maar dat je snel stappen de goede richting uit kan zetten als je in de juiste kringen de juiste personen weet te vinden. Een Afghaanse jongen, dapper genoeg om een paar pratende Belgen iets te vragen, een praatje aan te gaan en daar groeit dan een vriendschap uit waar men elkaars leven verrijkt.

Het lijkt me een stuk moeilijker als die jongen terecht was gekomen tussen groepen die zelf ook nog zoekende waren naar hun plaats in de stad en het land. Vandaar dat ik ook al jaren van mening ben dat mensen die hierheen komen beter verspreid kunnen worden en tussen de Nederlanders kunnen wennen aan Nederland, dan in bepaalde wijken op een hoopje te zitten met mensen die Nederland eigenlijk niet kennen en nog hun plaats aan het zoeken zijn.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verspreiden is zeker verstandiger, maar dan beginnen de localen eerst met protesten. Not in my backyard. Later merken ze dat er geen probleem is, of zelfs een verrijking.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het enige positieve eraan is dat die stumpers bij de DB gedumpt zijn. Door gewetenloze ploerten. Driewerf bah.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
04 mar 2024 14:54
Het enige positieve eraan is dat die stumpers bij de DB gedumpt zijn. Door gewetenloze ploerten. Driewerf bah.
Bij het lezen van dergelijke berichten vraag ik me altijd af hoe dat gajes met hun kinderen omgaat. Net zo respectloos? :evil:

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef:
04 mar 2024 16:01
Erthanax schreef:
04 mar 2024 14:54
Het enige positieve eraan is dat die stumpers bij de DB gedumpt zijn. Door gewetenloze ploerten. Driewerf bah.
Bij het lezen van dergelijke berichten vraag ik me altijd af hoe dat gajes met hun kinderen omgaat. Net zo respectloos? :evil:
Het schijnt dat hier al eens onderzoek naar is gedaan. (ik heb geen zin dat onderzoek op te zoeken, vandaar het schijnt)
Uit dit onderzoek zou blijken dat een groot deel van (sadistische) seriemoordenaars een voorgeschiedenis hebben van dierenmishandeling en sadisme tegen dieren.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
29 feb 2024 17:27
juliomariner schreef:
29 feb 2024 17:06
The Netherlands: zero points.
O, is het songfestival al geweest? :?
Nog niet. Maar Kroatië komt met iets vergelijkbaars (YouTube) en dat staat nu al bovenaan in de voorspellingen. Goede kans, dat Joost Klein in elk geval de finale haalt en de top tien.

Het kansloos over dit Europapa gaat echt over de muziekstijl. Niet onze smaak, voorzichtig uitgedrukt. Als goede grap is het nummer meer dan geslaagd.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

We hebben al Kroatische buschauffeurs die geen Nederlands spreken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ken best wel veel van die gabberpop, maar ik vind het gewoon een belabberd nummer. Ook in dat genre.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb geprobeerd er tot het eind naar te luisteren. Missie niet geslaagd. Papa Klein donderde halverwege in de Euromodder.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelf ben ik meer van de bardcore. Hildegard von Blingin’ is een van de besten. Paint it black is een mooi voorbeeld. Hildegard kan echt heel goed zingen en speelt de meeste instrumenten zelf. Haar broer, Friar Funk, is zelf ook aardig bedreven in het genre.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Nijogeth schreef:
04 mar 2024 21:38
Ik ken best wel veel van die gabberpop, maar ik vind het gewoon een belabberd nummer. Ook in dat genre.
Kwestie van vaker luisteren, dan verandert dat oordeel wel :-) Het omslagpunt schijnt ergens na 50 keer luisteren te liggen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
04 mar 2024 23:39
Zelf ben ik meer van de bardcore. Hildegard von Blingin’ is een van de besten. Paint it black is een mooi voorbeeld. Hildegard kan echt heel goed zingen en speelt de meeste instrumenten zelf. Haar broer, Friar Funk, is zelf ook aardig bedreven in het genre.
Heerlijk.

Tijd voor een kleine rondreis?

Erthanax geeft een voorzet van iemand, die alles zelf speelt. Hier nog zo'n dame uit het verre oosten van Rusland: Alina Gingertail Tanz mit Mir. Gewoon omdat Duits met een Russische accent veel leuker klinkt dan het origineel van Faun.

De barman vindt het niets, zijn tap is stilgevallen en dan kan niet, ook niet voor zeven dagen. Daarom een marsliedje 'Was wollen wir trinken', deze keer van D'Artagnan. Stevig ritme, straks meer in die richting.

Eerst naar de andere kant, wat rustiger. Wellerman in de versie van Nathan Evans.

Nu we toch op een eiland zijn, tijd voor The Parting Glass van de Celtic Tenors.

De weg naar Dublin is dan vol steen, maar niet ver weg: The Kings of Connaught.

Het is erg verleidelijk om met de familie Bhraonáin / Brennan verder te gaan, maar eerst wil Loreena McKennitt ertussen met Wild Mountain Thyme.

Nee, Moya, je mag straks, want van deze Loreena is het een kleine stap naar Brunuhville's Winterwolf.

Wolven in de winter? Dat belooft niet veel goeds. Iets donkerder klinkt de Winternacht van de verbannen kinderen van Eva.

Bijkomen daarvan gaat prima met Moya Brennan, hier met Schiller mijlen en mijlen onderweg. Tenslotte zijn we op rondreis, onderweg naar Frankrijk.

Beter houdbaar dan een zekere Madonna is Mylène Farmer. M'effondre. Niet achter het stuur luisteren, je gaat er steeds sneller van rijden. Diabolique ... mon ange typeert haar stijl. Het klinkt vrolijk, lief, maar ondertussen ... Sommige dingen zijn onvertaalbaar zoals Point de Suture. Ze treedt nog op, dit jaar twee uitgestelde concerten in Parijs. Bij mijn weten was zij de eerste zangeres, die na afloop van een concerttour nog een avond in alle bioscopen reserveerde voor een concertfilm.

We zijn aangekomen bij de ruïnes van het leven. Een nalatenschap bracht mij op het spoor van veel ritmes of inspiratie voor anderen. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone. Ook al is het eigenlijk van The Undisputed Truth .

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
05 mar 2024 09:38
Hier nog zo'n dame uit het verre oosten van Rusland: Alina Gingertail Tanz mit Mir. Gewoon omdat Duits met een Russische accent veel leuker klinkt dan het origineel van Faun.
Klinkt als 'een gat in mijn emmer' van Dorus.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
05 mar 2024 09:38
Tijd voor een kleine rondreis?
Altijd leuk!
Jablan schreef:
05 mar 2024 09:38
Eerst naar de andere kant, wat rustiger. Wellerman in de versie van Nathan Evans.
Heel wat betere versie dan wat ik meestal langs hoor komen.
Jablan schreef:
05 mar 2024 09:38
We zijn aangekomen bij de ruïnes van het leven. Een nalatenschap bracht mij op het spoor van veel ritmes of inspiratie voor anderen. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone. Ook al is het eigenlijk van The Undisputed Truth .
Heerlijke afsluiter!

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JozJan schreef:
05 mar 2024 09:16
Nijogeth schreef:
04 mar 2024 21:38
Ik ken best wel veel van die gabberpop, maar ik vind het gewoon een belabberd nummer. Ook in dat genre.
Kwestie van vaker luisteren, dan verandert dat oordeel wel :-) Het omslagpunt schijnt ergens na 50 keer luisteren te liggen
Er zijn weinig nummers die ik na 50 keer luisteren beter vond dan de eerste 3x. Zeker op korte tijd 50x luisteren doet vaak geen goed. De GGZ vaart er echter wel bij.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het lijkt erop dat ik een van de weinigen ben die echt van vernieuwende muziek houdt😄. Hier zijn een paar links naar nummers die ik momenteel erg waardeer:

1 https://youtu.be/c4UAVNG37gk?si=FOXRCclQN66cn9Ck
2 https://youtu.be/CCtPcyNAVyY?si=pOmCfjLkW9rTfGu4

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
05 mar 2024 09:38
Tijd voor een kleine rondreis?
(…)
Dat was een heel aangenaam tripje op een beetje grauwe ochtend. 👌

Plaats reactie