Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zit warm, Deltoer. Je zou, als de minister niet in had gegrepen, twee ouders hebben gehad:

- 'ouder uit wie het kind is geboren'
- en de andere.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
06 mar 2024 13:15
Je zit warm, Deltoer. Je zou, als de minister niet in had gegrepen, twee ouders hebben gehad:

- 'ouder uit wie het kind is geboren'
- en de andere.
Laten we dan ook vooral de draagmoeder, eh herstel: de draagouder uit wie het kin dis geboren, niet vergeten.

En "oma" wordt dan "de ouder uit wie het kind geboren is uit wie het kind geboren is" ofzo?

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Oma komt gelukkig niet in de Burgerlijke Stand voor. Maar het is inderdaad wel een dingetje hoe je Oma onzijdig zou moeten benoemen.

Ik ga even een fles whiskey open trekken, misschien helpt dat om wat uitdrukkingen te verzinnen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Altijd een goed plan (behalve als je moet rijden). Welke wordt het? Ik heb de knappogue castle op mijn verlanglijstje staan.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

:mrgreen: Ho ho de ouder waar je uit bent geboren .

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 13:25
Altijd een goed plan (behalve als je moet rijden). Welke wordt het? Ik heb de knappogue castle op mijn verlanglijstje staan.
Geen idee, ik moet er nog eentje halen. Denk jij dat het beter is als ik hem thuis soldaat maak?

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
06 mar 2024 13:17
En "oma" wordt dan "de ouder uit wie het kind geboren is uit wie het kind geboren is" ofzo?
De 'grootouder uit wie het kind is geboren' zal het niet gaan worden denk ik. Het is wel onzijdig, maar geeft toch enigszins verwarring, met name bij het kleinkind.

'Grootouder uit wie ik ben geboren, ik ben toch ook uit een ouder geboren, hoe kan ik nu twee keer geboren zijn?'

Gelukkig is daar een stokje voor gestoken.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens Nieuwspaal heeft de SGP twee bijzondere oplossingen:
https://nieuwspaal.nl/sgp-wil-woord-vad ... zinshoofd/

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 13:25
Welke wordt het? Ik heb de knappogue castle op mijn verlanglijstje staan.
Tip (net gehaald): de GlenMorangie Lasante port finish

Afbeelding

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
06 mar 2024 13:36
J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 13:25
Altijd een goed plan (behalve als je moet rijden). Welke wordt het? Ik heb de knappogue castle op mijn verlanglijstje staan.
Geen idee, ik moet er nog eentje halen. Denk jij dat het beter is als ik hem thuis soldaat maak?
Tuurlijk, je gaat hem toch niet op straat oplurken. Een beetje klasse verwacht ik wel van een forumvriend.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goede tip moneyman. Ik heb de port ruighe versie van Talisker. Welke vind je beter?

Van Glenmorangie heb ik behalve de standaard ook de sauternes cask. Alsof een engeltje....
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 06 mar 2024 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 14:04
witte angora schreef:
06 mar 2024 13:36
J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 13:25
Altijd een goed plan (behalve als je moet rijden). Welke wordt het? Ik heb de knappogue castle op mijn verlanglijstje staan.
Geen idee, ik moet er nog eentje halen. Denk jij dat het beter is als ik hem thuis soldaat maak?
Tuurlijk, je gaat hem toch niet op straat oplurken. Een beetje klasse verwacht ik wel van een forumvriend.
Natuurlijk ga je dat niet oplurken. Dat nip je netjes uit een glas. Hoe bedenk je dit. :evil:

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
06 mar 2024 13:39
Moneyman schreef:
06 mar 2024 13:17
En "oma" wordt dan "de ouder uit wie het kind geboren is uit wie het kind geboren is" ofzo?
De 'grootouder uit wie het kind is geboren' zal het niet gaan worden denk ik. Het is wel onzijdig, maar geeft toch enigszins verwarring, met name bij het kleinkind.

'Grootouder uit wie ik ben geboren, ik ben toch ook uit een ouder geboren, hoe kan ik nu twee keer geboren zijn?'

Gelukkig is daar een stokje voor gestoken.
Het zal me door de huis wokes wel niet in dank worden afgenomen maar volgens mij zijn we collectief krankzinnig geworden.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou Jablan en Wolters, kom er maar in.....

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik dacht meer aan de bezorgde persoon

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Even een vraagje tussen door ,heb een vraagje over internet aankoop ,bevalt mij niet ,ben ik verplicht de reden te vertellen. ze doen nogal moeilijk

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een gelukkig land dat zich druk kan maken over de terminologie voor het ouderschap.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
06 mar 2024 15:24
Even een vraagje tussen door ,heb een vraagje over internet aankoop ,bevalt mij niet ,ben ik verplicht de reden te vertellen. ze doen nogal moeilijk
Nee, dat bent u niet verplicht.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... tourneren/

Even scrollen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
06 mar 2024 15:24
Even een vraagje tussen door ,heb een vraagje over internet aankoop ,bevalt mij niet ,ben ik verplicht de reden te vertellen. ze doen nogal moeilijk
Inderdaad is een reden opgeven niet verplicht. Maar als de shop moeilijk doet, kan je ook opgeven: product voldoet niet aan mijn verwachtingen/wensen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
05 mar 2024 23:28
Jaren geleden ben ik samen met mijn broer, op verzoek van mijn moeder ivm de uitvaart van mijn vader, een hele zondag bezig geweest om dit nummer uit een uitgebreide platencollectie te filteren, terwijl we niet wisten hoe het heette en ook niet echt hoe het klonk. Moer toen we het hadden, was het voor haar zeer troostrijk. https://youtu.be/IurNDNjghlU?si=nos5EtLhD7zy23AM
Eigenlijk ... is dit kerkmuziek van de orthodoxe kerk. Het klopt wel: dit soort dingen komen altijd binnen, raken iemand.
ZeerPrivé schreef:
06 mar 2024 12:49
Nieuwe inzending songfestival https://www.tiktok.com/@orgeljoke_offic ... 7461679392
Producent van draaiorgelboeken heeft snel gewerkt: https://www.youtube.com/watch?v=LO522AT02FQ
J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 15:08
Nou Jablan en Wolters, kom er maar in.....
Waarom? We hebben een zoon. We hebben hem niet verwekt en geen draagmoeder nodig gehad, hij is bijna helemaal uit zichzelf ons leven binnengekomen. Wij noemen hem bij zijn naam, hij wisselt tussen onze roepnamen en 'papa' + roepnaam (afhankelijk van stemming en wie er verder in huis zijn). Zo makkelijk kan het zijn.
Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?

Plaats reactie