Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
08 mar 2024 21:27
Ik wens je welterusten, onkruid. Heb vanavond meer behoefte aan gezelligheid, ook al moet ik dat in mijn uppie regelen. Goed boek, biertje, chippie, cd'tje, vermoedelijk een kat op schoot, en ik kom de avond wel door.
Moeilijk hè.

Ik heb het hier ff voor je. Ik hoop dat je dan eindelijk snapt wat het is. Zo niet, hoop ik dat niemand in je omgeving er last van krijgt.

PEM staat voor Post-Exertionele Malaise en is een kernsymptoom van ME/cvs (Myalgische Encefalomyelitis/Chronisch Vermoeidheidssyndroom). Het wordt gekenmerkt door een verergering van symptomen na een mentale of fysieke inspanning, die soms maar minimaal hoeft te zijn. Deze verergering kan direct optreden, maar ook pas 12 tot 48 uur na de inspanning.

PEM kan leiden tot een langdurige terugval en wordt daarom ook wel inspanningsintolerantie genoemd. Het is belangrijk om niet over je grenzen heen te gaan en strategieën zoals ‘pacing’ toe te passen, waarbij je activiteiten aanpast aan je energieniveau om PEM te voorkomen1. Voor mensen met Post-Covid is het ook aangetoond dat PEM vaak voorkomt en dat beweging hen juist zieker kan maken.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Een ander respecteren is kennelijk ook moeilijk. Nogmaals welterusten, ik heb het wel gehad met je.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

We zijn weer rond. Het gaat weer over Onkruid en niemand snapt er ook maar iets van..

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik snap onkruit eindelijk.
Wat hij om 21u31 geschreven heeft, daar word ik zo eindeloos moe van. Drie kwartier later er nog eens naar gekeken.
Ik ga naar bed. Tot morgen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe lang heb je dat al eigenlijk Onkruid, dat je 24/7 plat moet liggen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ikzelf ga mijn 6e jaar in. Dit probleem speelt al heel lang, zoals je bv kon lezen met q-koorts patiënten, ook met ME patiënten. Dus het is niet iets nieuws.
Nu alleen voorkomen dat het ook niet met long covid die kant op gaat.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

PEM betekent dus blijkbaar helemaal niets doen, want over een uur kan je doodmoe zijn, maar kan ook over 48 uur zijn.

Dus blijf maar gewoon in bed liggen.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Thijs124 schreef:
08 mar 2024 22:18
Ik snap onkruit eindelijk.
Wat hij om 21u31 geschreven heeft, daar word ik zo eindeloos moe van. Drie kwartier later er nog eens naar gekeken.
Ik ga naar bed. Tot morgen.
ik vond het wel een redelijk duidelijke uitleg.
dat je er moe van werd lijkt me logisch,daar ging het ook over :wink:

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
08 mar 2024 22:47
PEM betekent dus blijkbaar helemaal niets doen, want over een uur kan je doodmoe zijn, maar kan ook over 48 uur zijn.

Dus blijf maar gewoon in bed liggen.
Nee niet doodmoe, uitgeput, met alle klachten die dan in veelvoud aanwezig zijn.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

*Zucht* Lekker geslapen, Onkruid? Het is een nieuwe dag met mooi weer, maak er nou eens wat van. En val niet continue iedereen publiekelijk lastig die eens zin heeft in wat positievers. De hele wereld draait niet om jou, en de hele wereld hoeft niet stil te staan vanwege jouw PEM.

Zoek een belangengroep of een lotgenotengroep, deel je verhalen daar. Dan kunnen we ons hier eens met andere dingen bezig houden.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
08 mar 2024 21:32
Een ander respecteren is kennelijk ook moeilijk. Nogmaals welterusten, ik heb het wel gehad met je.
Als je het over respecteren hebt, hoe kan het dan dat jou visie over hoe ik er mee moet omgaan alleen de juiste is, terwijl jij totaal geen idee hebt wat het is.

En dan zeg jij dat ik geen respect heb, omdat ik een berichtje heb geplaatst, nadat hij zegt, ik heb er geen zin in.

Beetje vreemd, maar goed.

En ik beleef mijn dag altijd zo positief mogelijk, en dit is allemaal na de post dat er totaal niet goed naar patiënten gekeken wordt met PAIS.
Het gaat om de patiënten, niet alleen om mij, maar het wordt vaak persoonlijk gemaakt door sommige, en dan ben ik zo makkelijk om antwoord te geven.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 mar 2024 10:54


Als je het over respecteren hebt, hoe kan het dan dat jou visie over hoe ik er mee moet omgaan alleen de juiste is, terwijl jij totaal geen idee hebt wat het is.

En dan zeg jij dat ik geen respect heb, omdat ik een berichtje heb geplaatst, nadat hij zegt, ik heb er geen zin in.

Beetje vreemd, maar goed.

En ik beleef mijn dag altijd zo positief mogelijk, en dit is allemaal na de post dat er totaal niet goed naar patiënten gekeken wordt met PAIS.
Het gaat om de patiënten, niet alleen om mij, maar het wordt vaak persoonlijk gemaakt door sommige, en dan ben ik zo makkelijk om antwoord te geven.
U heeft het hier nogal vaak over aannames die anderen zouden maken, maar u kunt er zelf ook wat van. Altijd maar roepen: jullie snappen het niet, jullie hebben geen idee. Dat zijn ook aannames van uw kant, u weet helemaal niet wat anderen meemaken of meegemaakt hebben. Misschien weten ze precies wat u bedoelt, alleen denken zij er anders over dan u.
En antwoord geven? Dat doet u al heel lang niet, u reageert alleen als het in uw straatje past.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
09 mar 2024 10:54
Het gaat om de patiënten, niet alleen om mij, maar het wordt vaak persoonlijk gemaakt door sommige, en dan ben ik zo makkelijk om antwoord te geven.
Jij was toch echt degene die het op 8/3 persoonlijk maakte met de zin: "Ikzelf liep er van de week ook al een paar keer tegen aan dat je de hulp niet krijgt, die je nodig hebt om een menswaardig bestaan te leiden."

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
09 mar 2024 11:39
Super planning weer https://www.omroepwest.nl/nieuws/481380 ... -loop-plat
Dat zal helaas de komende jaren veel vaker voorkomen. Gelukkig was dit al van tevoren bekend en is er alternatief vervoer geregeld.
Vervelender is het als er onverwachte storingen/werkzaamheden zijn, dan mag je alternatief vervoer zelf regelen.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/elke-d ... ~a84f8457/

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
09 mar 2024 11:39
Super planning weer https://www.omroepwest.nl/nieuws/481380 ... -loop-plat
Er zijn tegenwoordig zoveel evenementen dat je niet overal rekening mee kunt houden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

WK allround schaatsen aan het kijken. Joy Beune rijdt op de 3000 meter een baanrecord, een persoonlijk record en 2 seconden sneller dan de nummer 2. Bert Maalderink zegt vervolgens in het interview na afloop 'het had nog iets sneller gekund, want je staat nu 2e in het klassement'. Wat een vreemde opmerking als net iedereen verbaasd was over de geweldige rit die ze heeft gereden. Beune keek ook echt even verbaasd na die opmerking maar ging er niet op in.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
09 mar 2024 15:11
ZeerPrivé schreef:
09 mar 2024 11:39
Super planning weer https://www.omroepwest.nl/nieuws/481380 ... -loop-plat
Er zijn tegenwoordig zoveel evenementen dat je niet overal rekening mee kunt houden.
Blij dat ik geen gebruik hoef te maken van het ov,wat een ellende.
sterkte voor allen die erop aangewezen zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En opa maar zuinig zijn op zijn centjes. https://nos.nl/artikel/2512040-opa-daag ... o-vergokte

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hij kan beter zijn kleinzoon aanpakken.
Maar daar is niks te halen.

Plaats reactie