Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
09 mar 2024 19:55
Hij kan beter zijn kleinzoon aanpakken.
Maar daar is niks te halen.
Beter z'n zoon, die had veel beter moeten opletten.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gokbedrijven met een zorgplicht. Hoe krijg je het verzonnen. Maar gelukkig is er een toezichthouder, een tandeloze autoriteit. (Daar is misschien nog wel een romancyclus van te maken. 😁)

Lady1234
Berichten: 27133
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan schrijft die advocaat nog dat vader de rekening van opa beheerde.

Fijne beheerder.

Als het geld op de stoep gelegen had, was er denk ik meer over gebleven.

ZeerPrivé
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 mar 2024 20:22
En dan schrijft die advocaat nog dat vader de rekening van opa beheerde.

Fijne beheerder.

Als het geld op de stoep gelegen had, was er denk ik meer over gebleven.
Nou, niet als ik net over die stoep had gelopen. :lol:

Voor opa lijkt het me verstandig een andere beheerder te zoeken, als er tenminste nog iets te beheren valt.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, je moet het zo zien: het scheelt straks, als opa er niet meer is, 10-20% erfbelasting. Slimme jongen, die kleinzoon. Ja toch? :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

En wij keken onze jongen en zeiden: je bent veel te netjes geweest de afgelopen jaren. :wink:
Onkruid71 schreef:
08 mar 2024 22:22
Dit probleem speelt al heel lang, zoals je bv kon lezen met q-koorts patiënten, ook met ME patiënten. Dus het is niet iets nieuws. Nu alleen voorkomen dat het ook niet met long covid die kant op gaat.
Geen troost van mij.

Eerst alles uit elkaar trekken
ME: oorsprong is een virus, oudste bronnen liggen ruim voor het begin van het onze jaartelling.
Q-koorts: bacteriële infectie, relatief nieuw. Eerste gevallen bijna een eeuw geleden gedocumenteerd.
Covid: virus, nieuw.

Bij alle drie is er een groep, die chronische vermoeidheid ontwikkelt.

Het afgelopen jaar zijn er een aantal studies en onderzoeken verschenen, die aangeven, dat het immuunsysteem bij deze mensen niet tot rust komt. Dat wijst richting een fatale combinatie van erfelijke aanleg en een mutatie binnen het immuunsysteem. Dit is - bij mijn weten - de actuele stand.

Het wordt ongetwijfeld vervolgd, want nu begint het voor de farmacie interessant te worden. Voor de behandeling van kanker is er medicatie, die het immuunsysteem uitschakelt. Sommige medicijnen voor HIV-geïnfecteerden activeren het immuunsysteem. Uit welke groep komt het medicijn, dat het beste van beide mogelijkheden combineert en de chronische vermoeidheid afremt?

Ik denk, dat aandelen BionTech interessant blijven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik had nog wat liggen.
scharrelschipper schreef:
06 mar 2024 21:09
De rest van je muziek is hier en daar indrukwekkend qua geluid,maar voor mij onverstaanbaar.
Frans, Duits, Engels en diverse Nederlandse en Vlaamse dialecten kan ik wel volgen,maar richting oost lig ik eruit.
En als je de tekst niet kan volgen komt het toch minder binnen.
Het ging mij vooral om het geluid. Qua talen kun jij al meer volgen dan de gemiddelde 'Ollander. Frans, Duits beheersen steeds minder mensen. Richting Oost eruit liggen, vind ik logisch.

Vertaling? Letterlijk is onmogelijk door het gebruik van staande uitdrukkingen en andere woordvolgorde, ik probeer zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven.
Most en Diabolique ... Mon Ange gaan allebei over niet kunnen leven zonder de ander. In Most twijfelt de achterblijver over de zin van het leven. In Diabolique ... Mon Ange gaat het om moord uit jaloezie.

Владимир Пресняков и Александр Панайотов - Мост
Most - Brug

De lichten gaan uit, de maan verdwijnt
Ik ga 's avonds naar buiten, ik kan niet slapen
Stil ga ik rond middernacht naar de donkere rivier

Wie hier onverwacht dwaalt, volg mij
Morgen zijn er slechts
Voetafdrukken in het zand te vinden

Dat is jammer
Wij zullen je niet meer ontmoeten
Maar hoe klopt mijn hart

Als ik van een grote, grote brug spring
Zal ik in de blauwe, blauwe lucht vallen

Ik verdwijn dan voor altijd uit je leven
Het zou jammer zijn
Als alles als een gemene, absurde grap zou eindigen
Als ik spring

Kijken de sterren vanuit de hemel zwijgend toe
Het is overal stil, de engelen slapen
Alleen jouw stem geeft een echo in de leegte

Die (stem) fluistert tegen mij, haast je niet
Ga niet weg, ons leven is slechts een
rimpeling in het water

Dat is jammer
Wij zullen je niet meer ontmoeten
Maar hoe klopt mijn hart

Als ik van de grote, grote brug spring
Zal ik in die blauwe, blauwe lucht vallen

Ik verdwijn dan voor altijd uit je leven
Het zou jammer zijn
Als alles als een gemene, absurde grap zou eindigen
Als ik spring
Als ik spring

*

Mylène Framer - Diabolique ... mon ange

Duivels ... mijn engel
Rustige stilte
Ongebruikt uur
In deze kamer
De hand, die trilt

Niets dan dromen blijven
Verbazende hersenspinsels
Die zijn spoor achterlaat
Vlucht in zijn omhelzing

Gaan we ergens anders heen als je wilt
Leid mij naar waar je beter bent
En nooit meer hetzelfde
De wind is zonder oren

Flik flak
Duivels ... mijn engel
Tic Tac
Niets zal ons meer storen
De klap
Hard tegen hem en wankelen
Tic Tac
We hielden eindeloos veel van elkaar

Flik flak
Duivels is mijn engel
Tic Tac
Niets kan mij meer boeien
De klap
Sta tegen hem en beweeg
En daar
Kniel en wordt meer verliefd...

Wind ! Ik wenste je dood
Tijden waarin ik je lichaam vervloekte

En nooit meer hetzelfde
Voor altijd van deze
Als een halfopen raam
Als praten en dan zelf springen

Refrein

In mijn hoofd alles ongeordend
En herstel er wat orde
Ik heb mijn koorts (waan) nooit gezien
Ik heb nooit gezegd, dat ik van je hou

Hoewel, ik ben er gek op
(x4)

En nooit meer hetzelfde
Voor altijd van deze
Als een halfopen raam
Als praten en dan zelf springen

Tic Tac
Duivels ... mijn engel
(x4)

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan. “Voor de behandeling van kanker is er medicatie, die het immuunsysteem uitschakelt. Sommige medicijnen voor HIV-geïnfecteerden activeren het immuunsysteem. Uit welke groep komt het medicijn, dat het beste van beide mogelijkheden combineert en de chronische vermoeidheid afremt.”

U haalt hier een paar dingen door elkaar. Voor de behandeling van kanker worden o.a. cytostatica (chemo) gebruikt die een celdodend effect hebben en je immuunsysteem op nul zetten. Ik geloof niet dat artsen hierin een oplossing zoeken voor mensen met chronische vermoeidheid, dit zouden zij nl. niet overleven.
Tegenwoordig wordt de chemo, voor zover mogelijk, aangevuld of vervangen door immuuntherapie omdat dit lang niet zo schadelijk is voor je immuunsysteem.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Lowieze: artsen zijn nog lang niet aan bod. Op basis van wat er nu bekend is, kan de farmaceutische industrie (=farmaceuten) op zoek gaan naar medicijnen. Het vertrekpunt ligt ergens tussen de twee groepen medicijnen, die al het immuunsystemen in-/uitschakelen.

Voordat er medicatie beschikbaar komt voor proefpersonen, zitten we al in het volgende decennium.

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
09 mar 2024 22:13
@Lowieze: artsen zijn nog lang niet aan bod. Op basis van wat er nu bekend is, kan de farmaceutische industrie (=farmaceuten) op zoek gaan naar medicijnen. Het vertrekpunt ligt ergens tussen de twee groepen medicijnen, die al het immuunsystemen in-/uitschakelen.

Voordat er medicatie beschikbaar komt voor proefpersonen, zitten we al in het volgende decennium.
U mist het punt. Wat is uw bron van wat u hier vertelt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
09 mar 2024 20:46
Het afgelopen jaar zijn er een aantal studies en onderzoeken verschenen, die aangeven, dat het immuunsysteem bij deze mensen niet tot rust komt. Dat wijst richting een fatale combinatie van erfelijke aanleg en een mutatie binnen het immuunsysteem. Dit is - bij mijn weten - de actuele stand.
De andere bron zit in de jaarverslagen van de farmaceutische industrie.

Lady1234
Berichten: 27133
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk laat ik de gang van zaken graag over aan de deskundigen, dus medici en wetenschappers.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het enigste wat echt bekend is, is wat er tijdens PEM met de spieren. De rest zijn nog allemaal vermoedens helaas. Daar lopen nog allemaal onderzoeken naar in het buitenland. En wat men tot dusver kan doen om het een beetje redelijk te houden dat er lichtelijk (voor de zwaardere patiënten dan, dus niet qua gewicht) en dat is pacen. Wat er ook bekend is geworden is dat het niet iets psychisch is.

Dit weekend was er tot dusver wel veel grote sport evenementen op tv. Heb deze maar keuzes moeten maken met wat te kijken. Eindelijk ff een weekendje vrij van series, docus of films. Dat begon ook dat te worden.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
09 mar 2024 19:45
En opa maar zuinig zijn op zijn centjes. https://nos.nl/artikel/2512040-opa-daag ... o-vergokte
Hoe heeft de kleinzoon de pincode kunnen afkijken?
Hoe kan het dat er zoveel is afgeschreven zonder dat iemand (opa en vader) dit niet opmerkten?
Hoe kan het dat er zoveel geld op een of een paar rekeningen stond?

Ongetwijfeld valt het gokbedrijf iets te verwijten, maar die familie zelf heeft meer dan genoeg boter op het hoofd door niet door te hebben dat er zoveel geld van de rekening(en) verdween.

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
09 mar 2024 22:28
De andere bron zit in de jaarverslagen van de farmaceutische industrie.
U vermeldt dus geen bron van uw beweringen. Wat u zegt komt op mij meer over als ‘ik heb ergens eens iets gelezen en ik weet niet precies meer hoe het zat, maar……’

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
08 mar 2024 19:08
Onkruid71 schreef:
08 mar 2024 18:55
kuklos schreef:
08 mar 2024 18:51


Wéér geen antwoorden op de vraag, enkel ontwijken.

Dus nogmaals dan maar, wat is nu exact een menswaardig bestaan?
Dat je je familie kan zien, af en toe naar buiten kunt, dat je een keer naar vrienden kunt. Dat is al een aardig eind in de richting.
Dit begint in de buurt te komen. Let wel, begint.

Maar goed, blinden kunnen hun familie niet zien, en de overheid zou dat op moeten lossen, want die moeten immers meer doen.
En migrainepatiënten. zware migrainepatiënten in dit geval, die zo'n 4 dagen per week last hebben, hebben volgens jouw definitie wel een menswaardig bestaan, want de overige dagen kunnen ze wel wat jij beschrijft. Dat die andere dagen een complete hel zijn maakt niet uit aangaande een menswaardig bestaan.
Ik heb hier ff rustig over nagedacht. Blinden kunnen naar hun familie toe, kunnen kunnen naar buiten, kunnen bezoek krijgen. Ik zeg hierbij ook niet dat dat makkelijk is.
Migraine patiënten, Ja dat is ook een ernstig iets.
Maar 1 belangrijk detail vergeet je, alles begint bij energie. Misschien heb je geen idee hoeveel energie alle simpele activiteiten eigenlijk gebruiken.
Als een auto zonder benzine en een lege batterij in de garage staat, kom je ook nergens.
En ik heb het ook niet over wat erger is, dat is ook niet belangrijk.
Alles begint bij energie.

Thijs124
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Jij maakt je energie op aan de verkeerde dingen. Toen ik jouw tekst, eergisteren, had gelezen werd ik er ook doodmoe van en ging naar bed.
Stop die teksten delen, jij gaat ze eerst in jezelf verzamelen, opslaan in je hersens.
Dat is veel te veel.
Lees eens een week niks over pem, pro of na covid en allemaal die andere zaken die jou belasten zet het volledig uit je hoofd.
Doe alleen dingen die prettig zijn. Echte noodzakelijkheden probeer tussen te plannen zonder stress. Geniet van wat je bent en wat je wel hebt. Laat de rest stikken.
Prettig weekend nog.
Ik ga vanmiddag mijn caravan inspecteren in de stalling.
Dromen over onze volgende reis!

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
10 mar 2024 12:17
Jij maakt je energie op aan de verkeerde dingen. Toen ik jouw tekst, eergisteren, had gelezen werd ik er ook doodmoe van en ging naar bed.
Stop die teksten delen, jij gaat ze eerst in jezelf verzamelen, opslaan in je hersens.
Dat is veel te veel.
Lees eens een week niks over pem, pro of na covid en allemaal die andere zaken die jou belasten zet het volledig uit je hoofd.
Doe alleen dingen die prettig zijn. Echte noodzakelijkheden probeer tussen te plannen zonder stress. Geniet van wat je bent en wat je wel hebt. Laat de rest stikken.
Prettig weekend nog.
Ik ga vanmiddag mijn caravan inspecteren in de stalling.
Dromen over onze volgende reis!
Hoe kan jij dat bepalen dat ik mijn energie aan verkeerde dingen op maak?
Ik zit anders in elkaar. Ik laat dingen gaan wanneer ze niet relevant zijn op de momenten.
En PEM lees ik niks over, dat ervaar ik al enkele weken.
Vanaf de bank en bed kun je niet veel leuke doen, probeer het maar eens 3 mannen, en kijk maar eens wat je er zelf van vind, in donkere kamers.

Lady1234
Berichten: 27133
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch licht van uw laptop?

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
10 mar 2024 00:38
ZeerPrivé schreef:
09 mar 2024 19:45
En opa maar zuinig zijn op zijn centjes. https://nos.nl/artikel/2512040-opa-daag ... o-vergokte
Hoe heeft de kleinzoon de pincode kunnen afkijken?
Hoe kan het dat er zoveel is afgeschreven zonder dat iemand (opa en vader) dit niet opmerkten?
Hoe kan het dat er zoveel geld op een of een paar rekeningen stond?

Ongetwijfeld valt het gokbedrijf iets te verwijten, maar die familie zelf heeft meer dan genoeg boter op het hoofd door niet door te hebben dat er zoveel geld van de rekening(en) verdween.
Wil je nu zeggen dat mensen eigen verantwoordelijkheid hebben? Dat kan echt niet meer in deze tijd. Alles is de schuld van de overheid en bedrijven.....

Plaats reactie