ING betaalpas in Australië werkt niet

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Braal
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 14:08

ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Braal »

Recentelijk onze ING-pas netjes op 'Wereld" gezet om te kunnen betalen in Australië. Meerdere malen geprobeerd met mijn betaalpas te betalen: in de supermarkt, bij winkels, bij benzinestation, bij hotel/motel enz. Kortom wij konden er nergens mee betalen. Op vakantie wilde ik een klacht hierover indienen. Vanuit de ING-app word je verwezen naar de mogelijkheid om te chatten.
Reactie ING: o wat vervelend, checken of je pas wel op wereld staat (ja dus), en de suggestie om dit dan na te vragen bij een reisbureau (wij zijn zelf op reis gegaan zonder reisbureau) of dan maar naar een winkel waar ze excursies verkopen.
Duidelijk gemaakt dat wij zelf op reis zijn en wij niet inzagen, dat een excursiewinkel ons daarbij zou kunnen helpen, maar dat ik dit wel van hen verwacht.
Ze zouden er een interne klacht van maken. Ik vroeg wat ik daar dan aan had, maar ik kreeg geen terugkoppeling van die klacht, want ja intern. Ik weer gezegd, dat ik niet vraag om een interne klacht, maar verwacht dat dit als klantklacht wordt behandeld en daar terugkoppeling van verwacht. Dat was niet mogelijk.

Gelukkig gaan wij ook op reis met contact geld en credit card, maar als je niet in het buitenland kan betalen met je betaalpas, waarom moet ik deze dan op 'wereld' zetten en waarom zeggen ze niet van tevoren, dat je er in Australië niet mee kan betalen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Braal schreef:
12 mar 2024 14:19
Recentelijk onze ING-pas netjes op 'Wereld" gezet om te kunnen betalen in Australië.
OK, dat op "wereld" zetten is stap één. Maar heb je de rest van de stappen die ING noemt ook gezet?
Buiten Europa

Er zijn landen/locaties waar je niet met je V PAY of Maestro Betaalpas kan betalen en geld opnemen. Wij hebben daar als ING helaas geen invloed op. We raden aan om ruim vóór vertrek te informeren bij bijvoorbeeld een lokale bank, reisbureau, of ambassade in het betreffende land of de Betaalpas (Maestro danwel V PAY) daar gebruikt kan worden bij betaal- en geldautomaten. Heb je een Maestro pas en wil je een graag een V PAY pas (of andersom) neem dan contact op met de klantenservice .

Ook is het mogelijk de ATM locator van VISA * (V PAY) en Mastercard (Maestro) te checken voor het vinden van een geldautomaat. Wij adviseren je altijd een alternatief betaalmiddel mee te nemen naast je Betaalpas. Bijvoorbeeld een creditcard of contant geld.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik moest recentelijk naar Engeland en vroeg ING of mn VPay pas daar zou werken en ik kreeg geen antwoord, ik moest het maar ergens anders vragen. Ze geven je één van twee passen en vertikken het aan te geven met welke van die passen je in welke landen eventueel problemen kunt verwachten. Ik neem aan omdat ze nergens voor verantwoordelijk gehouden willen worden, bah. In Engeland werkte VPay prima maar niet overal.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het niet zo gek dan een bank geen garanties geeft voor niet-EU-landen.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
13 mar 2024 11:28
Ik vind het niet zo gek dan een bank geen garanties geeft voor niet-EU-landen.
Ik vroeg ook niet om garanties maar vooral om een indicatie wat ik kon verwachten, bijvoorbeeld dat het dus in het algemeen prima werkt maar soms niet zoals de praktijk dus was, maar het omgekeerde had ik ook graag van tevoren geweten. Vind je echt dat ik daarmee te veel verwacht?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is zo goed als onvoorspelbaar waar je vpay of maestro kan gebruiken, Engeland is een leuk voorbeeld, het werkt daar, maar niet overal, en het is gewoon een beetje gokken waar wel en niet.
Het beste is om zowel een vpay als een marstro pas bij je te hebben, en daarnaast ook nog een CC.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

DeZevendeHenk schreef:
13 mar 2024 12:02
Moneyman schreef:
13 mar 2024 11:28
Ik vind het niet zo gek dan een bank geen garanties geeft voor niet-EU-landen.
Ik vroeg ook niet om garanties maar vooral om een indicatie wat ik kon verwachten, bijvoorbeeld dat het dus in het algemeen prima werkt maar soms niet zoals de praktijk dus was, maar het omgekeerde had ik ook graag van tevoren geweten. Vind je echt dat ik daarmee te veel verwacht?
Of Maestro dan wel V-pay ondersteunt wordt, ligt aan de betaling's terminal ter plaatse. De welbekende logootjes die aangeven of Maestro dan wel V-pay ter plaatse geaccepteerd wordt of niet.

De bank kan niet weten op welke plekken u elders gaat betalen en wat er op die plek wel of niet ondersteunt wordt.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZevendeHenk schreef:
13 mar 2024 12:02
Moneyman schreef:
13 mar 2024 11:28
Ik vind het niet zo gek dan een bank geen garanties geeft voor niet-EU-landen.
Ik vroeg ook niet om garanties maar vooral om een indicatie wat ik kon verwachten, bijvoorbeeld dat het dus in het algemeen prima werkt maar soms niet zoals de praktijk dus was, maar het omgekeerde had ik ook graag van tevoren geweten. Vind je echt dat ik daarmee te veel verwacht?
Ja. Want je vraagt daarmee iets aan de bank wat ze niet kunnen weten. Tenzij je een zo algemeen antwoord verwacht dat je er per saldo ter plekke nog niets aan hebt.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wat ik in het topic wel mis is of een pinautomaat wel de betaalpas accepteert want pinautomaten zijn anders ingericht dan de betaalsystemen die in winkels e.d. gebruikt worden.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door geengast »

Een betaalpas (debitcard) op WERELD zetten, wil zeggen dat je bij pinautomaten heel vaak geld kunt opnemen in het buitenland (nooit zekerheid). Het wil zeker niet zeggen dat je er mee kunt BETALEN

Naar het buitenland? Dan lees je uiteraard eerst de reisadviezen van het ministerie Buitenlandse Zaken, daar wordt al duidelijk gesteld voor Australië:
Neem meerdere betaalmiddelen mee naar Australië, zoals een pinpas of creditcard én contant geld (AUS-dollars).

Onze manier van betalen, je zet al geld op een betaalkaart zonder dat je iets koopt, vinden ze in de rest van de wereld de omgekeerde wereld. Die betalen met creditcard: eerst kopen, dan betalen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING betaalpas in Australië werkt niet

Ongelezen bericht door rwolters »

geengast schreef:
13 mar 2024 14:17
Een betaalpas (debitcard) op WERELD zetten, wil zeggen dat je bij pinautomaten heel vaak geld kunt opnemen in het buitenland (nooit zekerheid). Het wil zeker niet zeggen dat je er mee kunt BETALEN

Naar het buitenland? Dan lees je uiteraard eerst de reisadviezen van het ministerie Buitenlandse Zaken, daar wordt al duidelijk gesteld voor Australië:
Neem meerdere betaalmiddelen mee naar Australië, zoals een pinpas of creditcard én contant geld (AUS-dollars).

Onze manier van betalen, je zet al geld op een betaalkaart zonder dat je iets koopt, vinden ze in de rest van de wereld de omgekeerde wereld. Die betalen met creditcard: eerst kopen, dan betalen.
Dat is inderdaad een essentieel verschil. Een betaling met een debitcard is veel complexer dan die met een creditcard. Met een creditcard hoeft de merchant slechts toestemming te krijgen van de card issuer dat de betaling mogelijk is, en aan het einde van de dag worden alle transacties geupload naar de issuer. Bij een debit card moet de betaling in real time worden verwerkt. Een payment provider in een gebied waar debit niet gebruikelijk is gaat voor die paar toeristen die geen credit card hebben die complexe integratie, verificatie en certificering niet doen.

Plaats reactie