Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
15 mar 2024 14:30
Zullen we hier de gewone namen blijven gebruiken?
Hou dan ook eens hier mee op:
Jablan schreef:
15 mar 2024 13:44
Het ene probleem zit bij de genaaldhakte voordame van de VVD, die weigert haar schoeisel in het uitgeharde beton achter te laten en als een standbeeld vast blijft staan, terwijl het op blote voeten veel prettiger loopt. Dat laatste schijnt ook beter te zijn voor de bekkenbodemstabiliteit, ergo voor de stabiliteit van een nieuw kabinet.
.....
Het laatste obstakel is het kenmerk van populistisch rechts: een ander heeft het gedaan. Altijd. Wie naar anderen wijst, heeft zelf geen ideeën hoe het verder moet en van dat laatste zijn we inmiddels bijna een half jaar al getuige.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zal deze naar mijn mening zeer incapabele politicus gewoon Timmerfrans blijven noemen,

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Persoonlijk vind het het gebruik van dat soort verdraaide namen (vaak met een negatieve ondertoon) nogal kinderachtig en respectloos. Hetzelfde vind ik van termen als "faecesbook, "snertfoon" en dergelijke.

En dat staat volkomen los van wat ik zelf van de bewuste mensen of producten vind.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is het leuke in een democratie, dat mag u vinden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 09:24
Nijogeth schreef:
15 mar 2024 00:14
Wat zijn volgens jou dan realistische opties?
Gezien de problemen in dit land zouden BBB en PVV naar mijn mening geen grote rol mogen krijgen. De belangen die zij vertegenwoordigen zet een rem op de oplossingen.
De problemen in dit land zijn voor iedereen anders, vergeet dat niet. Ik zie bijvoorbeeld dat stikstof een heel groot probleem is, maar wel iets waar we iets aan moeten doen. En in mijn ogen moet dat niet door grenzen en limieten te stellen en mensen op kosten te jagen en bouwprojecten te limiteren, maar door te kijken waar we stappen kunnen zetten als er toch al iets nodig is.

Nu is de situatie zo dat een boer bijvoorbeeld 500 varkens heeft en een vergunning uit 1980 waar men een bepaalde uitstoot mag hebben en die met die oude stal heeft. Als deze boer nu een nieuwe stal wil bouwen en daarmee op 20% van de uitstoot van 1980 uitkomt, dan winnen we heel veel. Dan zou je dus direct de vergunning moeten verlenen. Helaas wordt echter gezegd dat de uitstoot bijvoorbeeld maar 10% van 1980 mag zijn in de nieuwe stal. Dat krijgt de boer echter niet voor elkaar, dus wordt er geen nieuwe stal gebouwd en blijft de oude staan inclusief de oude vergunning.

En dat is maar een voorbeeld.

Zo ben ik van mening dat bijvoorbeeld het klimaatprobleem zo'n vaartje niet zal lopen. We moeten er iets aan doen, maar aangezien we afhankelijk zijn van anderen, moeten we zeker onze economie daarvoor niet laten klappen. Bedrijvigheid moeten we blijven omarmen, als dat nodig is door grote bedrijven minder belasting te laten betalen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 15:02
Ik zal deze naar mijn mening zeer incapabele politicus gewoon Timmerfrans blijven noemen,
Die bijnaam heeft ie volgens mij al meer dan 10 jaar. Komt nog vanuit zijn tijd toen ie kandidaat was voor de EU. Toen was het veelal positief.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 15:02
Ik zal deze naar mijn mening zeer incapabele politicus gewoon Timmerfrans blijven noemen,
Meneer Timmermans heeft meer politiek talent in z'n kleine teennagel dan wij hier met z'n allen bij elkaar. Als je kijkt hoe hij de green deal voor elkaar heeft gekregen. Dat is echt hogeschool politiek. Je kunt het met de inhoud daarvan oneens zijn maar politiek gezien hoort hij daardoor bij de top.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 11:50
Jawel dat was het wel want alle rechtse dingen waren er onder druk van voornamelijk Kaaij en consorten eruit gehaald.
De afgelopen jaren was de VVD alleen nog in naam rechts maar in daden behoorlijk links.
Noem eens een paar linkse dingen van de kabinetten Rutte? Als je het aan linkse mensen vraagt gruwden ze van het rechtse beleidm

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
14 mar 2024 19:57
rwolters schreef:
14 mar 2024 18:42
Onkruid71 schreef:
12 mar 2024 17:54
Volgens mij weten ze nog steeds niet hoe het gegaan is met opwarming van de aarde.
Maar het extreme zoals het nu gaat, dat vind ik niet normaal. Dat we beter voor de natuur moeten zijn dat is wel een feit, maar lost het alles op, of gaat de aarde gewoon zijn gang?
Onzin. Vroeger was het ook wel eens warm..... Niks aan de hand, gewoon doorlopen. En gelukkig gaat de komende extreemrechtse regering niets veranderen. Die zijn nu immers al aan het ruziemaken voordat het is samengesteld.
Ik doelde meer op de vorige keer dat de aarde echt opwarmde, dat weten ze nog niet eens.
De vorige keren gingen de wijzigingen veel langzamer. Het is nu heel duidelijk te zien dat de huidige veranderingen zijn begonnen tijdens de industriële revolutie. Het is niet de aarde (of de zon) maar wijzelf die de boel naar de kloten helpen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet mee eens. Zeer recent geblunder met de opening van de Holocaust museum waarbij hij namens PVDA-GL vooraf zei dat Herzog als ongewenst persoon moest worden verklaard. Hiermee heeft hij dus een heel aantal voornamelijk joodse PVDA leden tegen de schenen geschopt. Zijn verklaring achteraf was gewoon ongeloofwaardig.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Was 2 weken geleden een goed verhaal op de radio over de vele regen . De oceanen warmen op dor de zon . De grote schepen zijn blazen bijna geen roet uit zodat ze de zonnestralen vrije doorgang heeft op het water oppervlakte zodat het zeewater verdampt en via de stormen hier terecht komt .

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth ik ben het eens met je dat het gaat om oplossingen zoeken en vinden. Je geeft een voorbeeld van een boer met een verouderd bedrijf.
Als ik kijk wat zo'n boer allemaal wordt aangeboden dan begrijp ik niet dat zo'n boer dat niet met beide handen aanpakt. Inclusief zich uit laten kopen.

Wat betreft Nederlandse economie las ik gisteren dat er in Nederland eigenlijk geen plaats is voor laag geschoold en laag betaald werk. Slachterijen, Tuinbouwkassen enz. Waar eigenlijk alleen buitenlanders zich voor interesseren.
Nederland zou zich veel meer moeten richten op hoog gekwalificeerd werk zoals bv ASML enz. Maar daar heb je ook arbeidsmigranten voor nodig.
In Nederland zijn gewoon te weinig mensen die dit werk kunnen doen.

Wat mij stoort aan dat rechtse en nationalistische geblaat is dat Nederland een heel klein landje is en veel meer zou moeten richten op samenwerking in Europa.
Maar dat willen die meesten van de rechtse partijen niet. PVV, JA21, BBB, en ook NSC is wat dat betreft heel conservatief. Met hang naar het verleden. Religieus gevoed.

Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Volt, GL/PvdA en D'66.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
15 mar 2024 16:16
juliomariner schreef:
15 mar 2024 11:50
Jawel dat was het wel want alle rechtse dingen waren er onder druk van voornamelijk Kaaij en consorten eruit gehaald.
De afgelopen jaren was de VVD alleen nog in naam rechts maar in daden behoorlijk links.
Noem eens een paar linkse dingen van de kabinetten Rutte? Als je het aan linkse mensen vraagt gruwden ze van het rechtse beleidm
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 16:20
Niet mee eens. Zeer recent geblunder met de opening van de Holocaust museum waarbij hij namens PVDA-GL vooraf zei dat Herzog als ongewenst persoon moest worden verklaard. Hiermee heeft hij dus een heel aantal voornamelijk joodse PVDA leden tegen de schenen geschopt. Zijn verklaring achteraf was gewoon ongeloofwaardig.
En jij vindt dat wat Herzog en Netanyahu al maandenlang doen in Gaza acceptabel?
Vluchtelingenkampen bombarderen, voedseluitdeelplaatsen beschieten en bombarderen?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat heeft dat met het Holocaustmuseum te maken?
Daarbij Israel is nog steeds een bevriende natie of u het nou leuk vind of niet.
En is het nodig om de Joodse leden van je eigen partij zo te schofferen?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:29
@nijogeth ik ben het eens met je dat het gaat om oplossingen zoeken en vinden. Je geeft een voorbeeld van een boer met een verouderd bedrijf.
Als ik kijk wat zo'n boer allemaal wordt aangeboden dan begrijp ik niet dat zo'n boer dat niet met beide handen aanpakt. Inclusief zich uit laten kopen.

Wat mij stoort aan dat rechtse en nationalistische geblaat is dat Nederland een heel klein landje is en veel meer zou moeten richten op samenwerking in Europa.
Een boer kan zich bijna niet uit laten kopen en zeker niet zodat ie er nog genoeg aan over houdt. De ouders van een vriend, die willen heel graag stoppen en iets anders gaan doen op hun land. Alle plannen worden afgeschoten. De uitkoopregeling zelf is te karig om hun leningen terug te betalen, de boel te ontmantelen en nog een pensioen over te houden. Dus moeten ze wel doorgaan. En dat geldt voor velen.

Overigens ben ik heel erg voor samenwerking in Europa. Zeker op economisch gebied maakt dat alles veel makkelijker. Maar in mijn ogen zijn we dat punt al lang en breed voorbij toen Europa zich ging bemoeien met nationale wetgeving. Het overdragen van supranationale bevoegdheden van de EGKS naar de EEG is daar de grootste boosdoener van. De EEG was meer dan een samenwerking en wilde meer een soort Verenigde Staten maken van de EU, waarin de EU de natie zou zijn en de landen de staten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:36
En jij vindt dat wat Herzog en Netanyahu al maandenlang doen in Gaza acceptabel?
Vluchtelingenkampen bombarderen, voedseluitdeelplaatsen beschieten en bombarderen?
Dit is echt zó'n flauwe dooddoener. Alsof je niet iets van het één én van het ander kunt vinden.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth dat van die boer (en) weet ik te weinig van hoe dat in de praktijk uitpakt. Maar ik hoor wel dat in alle provincies er veel overlegd wordt tussen boeren en provincies om tot een oplossing te komen.

Wat betreft Europa lees het verkiezingsprogrogramma van Volt eens. Dat ziet er wat mij betreft heel wat beter uit dan van alle rechtse partijen bij elkaar

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 16:37
Wat heeft dat met het Holocaustmuseum te maken?
Daarbij Israel is nog steeds een bevriende natie of u het nou leuk vind of niet.
En is het nodig om de Joodse leden van je eigen partij zo te schofferen?
Timmermans wilde Herzog de toegang ontzeggen om reden wat er in Gaza gebeurd. Dat Joodse PvdA stemmers zich geschoffeerd voelden daardoor heeft hij ongetwijfeld ingecalculeerd.

Ik vind dat ook Rutte Timmermans had moeten ondersteunen. Maar dat is mijn mening

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net terug van het Spoorwegmuseum. Er is een tentoonstelling met modelbouw (en uiteraard ook een hele hoop fabrikanten die van alles verkopen). Een hoop interessante banen met goede ideeën, dus voor de liefhebbers? Het is enkel dit weekend, dus t/m zondag. Reserveren niet nodig, ticket uiteraard wel.

Plaats reactie