Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:33


Timmermans wilde Herzog de toegang ontzeggen om reden wat er in Gaza gebeurd. Dat Joodse PvdA stemmers zich geschoffeerd voelden daardoor heeft hij ongetwijfeld ingecalculeerd.

Ik vind dat ook Rutte Timmermans had moeten ondersteunen. Maar dat is mijn mening
Daar ben ik het dus absoluut mee oneens. Timmermans heeft dat onder druk van de GL vleugel gezegd.
Wat betreft Rutte, de dat hij ooit zoiets zal doen is nihil (gelukkig maar) en wat betreft Halsema, ze had gedwongen moeten worden te vertrekken vanwege het toelaten van de demonstratie op de verkeerde locatie.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 17:05
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:36
En jij vindt dat wat Herzog en Netanyahu al maandenlang doen in Gaza acceptabel?
Vluchtelingenkampen bombarderen, voedseluitdeelplaatsen beschieten en bombarderen?
Dit is echt zó'n flauwe dooddoener. Alsof je niet iets van het één én van het ander kunt vinden.
Ik vind dooddoener wel wat wrang bij dit item.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:27
@nijogeth dat van die boer (en) weet ik te weinig van hoe dat in de praktijk uitpakt. Maar ik hoor wel dat in alle provincies er veel overlegd wordt tussen boeren en provincies om tot een oplossing te komen.

Wat betreft Europa lees het verkiezingsprogrogramma van Volt eens. Dat ziet er wat mij betreft heel wat beter uit dan van alle rechtse partijen bij elkaar
Wat Volt wil is ons land afgeven aan Europa. Wat ik wil is dat de EU niet veel meer is dan een handelsverdrag waarbij we elkaars economie proberen te laten groeien door samenwerking. Het is in mijn ogen vreemd dat Europees recht boven nationaal recht gaat.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
15 mar 2024 19:50
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:27
@nijogeth dat van die boer (en) weet ik te weinig van hoe dat in de praktijk uitpakt. Maar ik hoor wel dat in alle provincies er veel overlegd wordt tussen boeren en provincies om tot een oplossing te komen.

Wat betreft Europa lees het verkiezingsprogrogramma van Volt eens. Dat ziet er wat mij betreft heel wat beter uit dan van alle rechtse partijen bij elkaar
Wat Volt wil is ons land afgeven aan Europa. Wat ik wil is dat de EU niet veel meer is dan een handelsverdrag waarbij we elkaars economie proberen te laten groeien door samenwerking. Het is in mijn ogen vreemd dat Europees recht boven nationaal recht gaat.
Wat betreft je opmerking over Volt doe je hun partijprogramma tekort vind ik. Zij zijn meer dan andere partijen gericht op Europa maar zeker niet zonder Nederland te vergeten.

En Europees recht mag wat mij betreft nog wel vaker boven nationaal recht gaan. Eigenlijk zou veel recht gewoon internationaal moeten zijn naar mijn mening.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 20:17
Nijogeth schreef:
15 mar 2024 19:50
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:27


En Europees recht mag wat mij betreft nog wel vaker boven nationaal recht gaan. Eigenlijk zou veel recht gewoon internationaal moeten zijn naar mijn mening.
Dat is natuurlijk ook al zo,en meestal terecht.
Maar wat betreft regelgeving en verordeningen is dat zeer zeker niet terecht.
ik heb er beroepshalve mee te maken en dan vanuit Straatsburg en/of Brussel.
Er beslissen daar een aantal mensen over zaken die de ballen verstand hebben van de zaken waar ze over moeten oordelen/beslissen.
Verder is het zo dat zaken die daar overwogen/besproken worden dikwijls in ons land al in cq uit gevoerd worden,we zjn immers het braafste kind van de klas.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Maar dat is dan weer niet exclusief voorbehouden aan politici in Brussel of Straatsburg, daar hebben we er hier in Nederland ook genoeg van.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
15 mar 2024 16:20
Niet mee eens. Zeer recent geblunder met de opening van de Holocaust museum waarbij hij namens PVDA-GL vooraf zei dat Herzog als ongewenst persoon moest worden verklaard. Hiermee heeft hij dus een heel aantal voornamelijk joodse PVDA leden tegen de schenen geschopt. Zijn verklaring achteraf was gewoon ongeloofwaardig.
Uitleg van het museum meegekregen? De president was uitgenodigd als vertegenwoordiger van de overlevenden en die uitnodiging dateert van vorige zomer, dus ruim voor de huidige ontwikkelingen.

Zelf vind ik het een verkeerde keuze. Er zijn nog overlevenden, waarom geen beeldverbinding geregeld voor wie niet meer kan reizen en waarom niet de mobiele overlevenden naar Nederland laten reizen voor de opening? Zo was het op humaan in plaats van diplomatiek niveau gebleven.

Overigens ligt de zaak erg gevoelig. Ik weet, dat in opdracht van regering een hele reeks enquêtes is/wordt gehouden over de Nederlandse opstelling tegenover Israël en de Palestijnen. De resultaten zijn niet gepubliceerd en daarmee mag je ervan uitgaan, dat op elk niveau stevige discussie is of de huidige opstelling wel de juiste is.

*
Nijogeth schreef:
15 mar 2024 19:50
Wat Volt wil is ons land afgeven aan Europa. Wat ik wil is dat de EU niet veel meer is dan een handelsverdrag waarbij we elkaars economie proberen te laten groeien door samenwerking. Het is in mijn ogen vreemd dat Europees recht boven nationaal recht gaat.
Dat is wel erg kort door de bocht.

Als je sec economische samenwerking wilt, moet je het ook eens zijn over welke rechter bevoegd is bij handelsconflicten, ergo: 1 niveau boven de nationale wetgeving. Dat was al zo in de tijd van de EKSG.

Het is een misvatting om te denken, dat de EU alles beslist. De EU geeft Richtlijnen uit, die elke lidstaat binnen een bepaalde tijd moet omzetten in eigen wetgeving. Daar zit een marge in, waardoor 1 richtlijn tot verschillen in de wetgeving leidt binnen de EU.

Voor de vrede in Europa is de huidige situatie alleen maar goed. Juist door de Europese rechtspraak zijn er weinig conflicten en hebben mini-dictators als Orbán geen ruimte om tot serieuze agressie over te gaan.

Voor Nederland is het goed, dat Europees Recht boven Nederlands Recht gaat. We hebben twee weeffouten in de staatsinrichting. De eerste is de dubbele rol van de Raad van State: zowel adviserend als rechtsprekend. De tweede is het verbod om wetten te toetsen aan de Grondwet. Pas als dit verandert, is er minder aanleiding om fouten in de wetgeving via de Europese rechtspraak op te lossen.

Vergeet overigens niet, dat juist Nederland 1 van de landen is, die in Brussel de meeste voorstellen voor nieuwe Richtlijnen aanlevert.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jeetje zeg, die ziet er nog goed uit voor haar leeftijd. Zal vermoedelijk wel wat bezoekjes hebben gekost aan een plastisch chirurg...https://nieuwspaal.nl/nu-ook-twijfels-o ... s-beatrix/

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het zou zo maar kunnen dat deze foto niet helemaal echt is (/wolters modus uit)

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
16 mar 2024 11:59
Het zou zo maar kunnen dat deze foto niet helemaal echt is (/wolters modus uit)
🤣🤣🤣

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 20:17
Nijogeth schreef:
15 mar 2024 19:50
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:27
@nijogeth dat van die boer (en) weet ik te weinig van hoe dat in de praktijk uitpakt. Maar ik hoor wel dat in alle provincies er veel overlegd wordt tussen boeren en provincies om tot een oplossing te komen.

Wat betreft Europa lees het verkiezingsprogrogramma van Volt eens. Dat ziet er wat mij betreft heel wat beter uit dan van alle rechtse partijen bij elkaar
Wat Volt wil is ons land afgeven aan Europa. Wat ik wil is dat de EU niet veel meer is dan een handelsverdrag waarbij we elkaars economie proberen te laten groeien door samenwerking. Het is in mijn ogen vreemd dat Europees recht boven nationaal recht gaat.
Wat betreft je opmerking over Volt doe je hun partijprogramma tekort vind ik. Zij zijn meer dan andere partijen gericht op Europa maar zeker niet zonder Nederland te vergeten.

En Europees recht mag wat mij betreft nog wel vaker boven nationaal recht gaan. Eigenlijk zou veel recht gewoon internationaal moeten zijn naar mijn mening.
Europese richtlijnen zijn voor consumenten beter dan wat onze eigen regering verzint. Zo gaat de garantierichtlijn veel verder dan de wet die de NL overheid er van heeft gemaakt. En de nieuwe DMA en DSA zou ook nooit door onze eigen regering zijn gemaakt. En zeker in internationaal opzicht moet je wel als 1 EU opereren. De rest van de wereld houdt echt geen rekening met alle individuele landjes in de EU (zelfs Frankrijk of Duitsland zijn internationaal gezien klein).

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
15 mar 2024 16:18
Onkruid71 schreef:
14 mar 2024 19:57
rwolters schreef:
14 mar 2024 18:42


Onzin. Vroeger was het ook wel eens warm..... Niks aan de hand, gewoon doorlopen. En gelukkig gaat de komende extreemrechtse regering niets veranderen. Die zijn nu immers al aan het ruziemaken voordat het is samengesteld.
Ik doelde meer op de vorige keer dat de aarde echt opwarmde, dat weten ze nog niet eens.
De vorige keren gingen de wijzigingen veel langzamer. Het is nu heel duidelijk te zien dat de huidige veranderingen zijn begonnen tijdens de industriële revolutie. Het is niet de aarde (of de zon) maar wijzelf die de boel naar de kloten helpen.
Maar mijn weten weten ze nog steeds niet hoe snel, hoe de temperatuur verschillen liepen. Verder ben ik het er mee eens dat we voorzichtiger moeten zijn met de natuur.
En zoals ik al eerder zei, al die miljarden ten kosten van alles, dat lijkt me niet de oplossing.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aha, eindelijk weet ik waarom je vaatwasser met een 'v' schrijft https://www.dumpert.nl/?selectedId=100087475_06a38154

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben er nog niet van overtuigd of het serieus is of een grap. Dat laatste kan ook nog, maar dan weet meneer het totaal niet te brengen. Gelukkig begint vent ook met een v.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'Maatwasser' lijkt me anders toch ook niet helemaal je-van-het.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 mar 2024 18:47
'Maatwasser' lijkt me anders toch ook niet helemaal je-van-het.
Onzijdige politiek correcte entiteit om voedsel restanten op verantwoorde wijze te verwijderen?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoiets ja. Maar dan zou het M/V-aatwasser moeten zijn denk ik. Maar dan vrees ik dat de hele LHTBQUIZDR-gemeenschap zich weer gediscrimineerd voelt. En de N moeten we absoluut zeker weglaten, dat geeft ook weer gedoe.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Allang blij dat iemand het foutloos weet te schrijven. Na fligenmeper verwacht ik faadwaser. Eigenlijk is die van nieuwspaal leuker dan die van dumpert.

*

Fligenmeper is al 1,75 jaar terug.
Jablan schreef:
02 jul 2022 18:02
In de rij voor de kassa. Klant voor mij had een vliegenmepper zonder prijskaart. Dan weet je, dat het even kan duren ... helemaal als je ziet, dat iemand wordt ingewerkt.

De kassamedewerkster moest op artikelnaam in het systeem zoeken.
Poging 1: fligenmeper
Poging 2: fliegenmeper
Klant achter mij: v-l-i-e-g-e-n-m-e-p-p-ja met dubbel p-e-r
Er kwam een lijst tevoorschijn. Twaalf vliegenmeppers met allemaal andere prijzen. Helemaal onderaan de nieuwste voor 1,99

Twee klanten naar achteren: Coronadiploma?

Vrolijk zwijgend afgerekend en na de kassa tegen de meer ervaren medewerkster alleen 'sterkte, succes en goed weekend' gezegd.
*

Zo, ook hier het jaarlijkse ritueel van de belastingaangifte gehad. Oftewel het uitstapje naar de eigen virtuele werkelijkheid van de overheid, waar het niet gaat om wat je echt binnenkrijgt en uitgeeft, maar alles wordt opgetuigd met normen en drempels. Vooral die drempels storen mij, dat is toch 'zeggen dat iets mee mag als aftrekpost, maar in de praktijk alleen voor een selecte groep een echte aftrekpost'. Etalage-wetgeving.
Desondanks de cijferbrij weten om te draaien van een verwachte bijbetaling naar een fatsoenlijke teruggave.
Nu nog de aangiftes in de andere landen. Dat is het enige nadeel van alles spreiden over verschillende landen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor een aangename zondag, waar je ook bent.

Smooth Jazz Mix, 52 minuten
Of
Bossa Nova Gitaar 3,5 uur
Of
Deep House / Ethnic. Gewoon rustig op de achtergrond, 2 uur
Of
Bossa Nova Piano, 40 minuten

Soms zit er een playlist bij, soms niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Laatste keer Songfestival. Voor wie zich afvraagt: wat heeft-ie ermee? Tot en met 2019 waren we in mei op reis en het toeval, nou ja, noodlot, wilde, dat we elk jaar op de finale-avond ergens in een hotel vastzaten.

Van de editie 2024 sturen een paar landen interessante nummers.
Kroatië: Baby Lasagna - Rim Tim Tagi Dim. Zou zomaar kunnen winnen.
Azerbaidjan: Fahree feat. Ilkin Dovlatov - Özünlə Apar De atmosfeer van de woestijn.
Ukraine: Alyona Alyona and Jerry Heil – „Teresa & Maria“. Weer een cross-over, folklore ontmoet hiphop, daarvoor met overtuiging gezongen.
Frankrijk: Slimane - Mon Amour

De rest is niet zo interessant. Soms een goede zangstem, maar een slechte compositie. Vaker is het omgekeerd: liedje is oké, maar het vraagt net iets te veel van de zanger(es).
Als je denkt, dat Finland / Estland / Nederland / Ierland met totaal doorgeknalde optredens komen, dan weet Spanje er helemaal bovenuit te stijgen.
Gelukkig compenseren IJsland / Noorwegen / Portugal al dit leed.

Plaats reactie