Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

Ik heb een "Zaterdag + Digitaal" abonnement op de Volkskrant a 4.50 per week. Prima deal vind ik.

Bezorging gaat wel eens mis en dat kan gebeuren. Je kunt online een melding doen wanneer de krant niet bezorgd is. Eerst werd de betaling dan opgeschoven met 1 week zodat je alleen betaalde voor de kranten die je ontving. SInds vorig jaar wordt de bezorging niet meer opgeschoven maar krijg je een krant gecrediteerd als de krant niet bezorgd wordt. De compensatie bedraagt EUR 1.92 per keer. Een gemiste krant alsnog in de winkel kopen kost EUR 5.10. Dit heb ik 2023 gelukkig maar 2x hoeven doen.

Nu is mijn probleem dat de krant de afgelopen 4 weken 3 keer niet bezorgd is. Ik heb dit 3 keer gemeld en 3 keer een mail ontvangen met excuses, dat ze er alles aan doen om het te verbeteren, en dat de gemiste krant gecrediteerd wordt. A EUR 1.92 per keer.

Ik heb de klantenservice benaderd dat ik deze creditering niet redelijk vind gezien ik afgelopen 4 weken maar 1 krant heb ontvangen. Dat het een keer fout gaat kan gebeuren, maar ik heb nu EUR 13.74 betaald voor een dienst die in mijn ogen niet geleverd is. De klantenservice neemt mijn klacht niet serieus en blijft verwijzen naar de algemene voorwaarden.

Mag de Volkskrant dit zomaar doen?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een "Zaterdag + Digitaal" abonnement bij de Volkskrant en betaald daarvoor € 4,50 per week. Volkskrant heeft de afgelopen vier weken de krant drie keer niet bezorgt en vergoed dan € 1,92. Je hebt twee keer een krant in de winkel gekocht en dan € 5,10 betaald. De Volkskrant verwijst naar de algemene voorwaarden.

Er is sprake van een tekortkoming. Je hebt dan recht op gedeeltelijke ontbinding plus een schadevergoeding, in totaal € 5,10 als je een andere exemplaar koopt. Volkskrant stelt zich mogelijk op het standpunt dat er sprake is van overmacht. Dat komt mij onjuist voor. Echter, als het klopt dan heb je alleen recht op een gedeeltelijke ontbinding.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 16:12
ik heb nu EUR 13.74 betaald voor een dienst die in mijn ogen niet geleverd is.
Mag de Volkskrant dit zomaar doen?
Je hebt niet alleen een papieren krant, maar ook een digitale versie. Die digitale versie kost, voor jouw abonnement, kennelijk 2,58 per week. Dus ja, daar zit je gewoon aan vast.
Laatst gewijzigd door witte angora op 16 mar 2024 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat niet over de Telegraaf.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik had het al weg gehaald. Maar ook hier is die 4,50 per week een aanbieding, gedurende 36 maanden. De Volkskrant kost normaal 8,37 per week voor zaterdag + digitaal. Als een losse krant 5,10 kost, dan zou TS dus eigenlijk 3,27 moeten betalen bij het ontbreken van een krant. Maar hij betaalt nu 2,38 voor het digitale deel, dus nog een stuk minder. Ik denk dus niet dat hij te weinig gecompenseerd wordt.

https://abonnement.volkskrant.nl/bestel ... wo&premium
Laatst gewijzigd door witte angora op 16 mar 2024 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

Dan kan de Volkskrant gewoon stoppen met kranten bezorgen en € 2.58 per week gaan afschrijven?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Digitaal basis is 2,25 in de aanbieding. Normaal is 3,35. Dus inderdaad, eigenlijk betaal je dan toch wat teveel.

https://abonnement.volkskrant.nl/bestel ... wo&premium
Laatst gewijzigd door witte angora op 16 mar 2024 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

Mijn abonnement is per direct opzegbaar dus dat zou ik kunnen doen. Maar liever heb ik gewoon dat dit opgelost wordt. De betaling een week opschuiven bij een gemiste krant vond ik een prima compensatie. Het gaat me dan vooral voor als dit weer gebeurt, want nu is er voor mijn gevoel ook weinig urgentie voor VK om dit te verbeteren.

Als er idd sprake is van tekortkoming, wat is dan de beste manier om dit verder aan te pakken?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk niet dat je meer compensatie gaat krijgen omdat het eigenlijke abonnement 8,37 kost. Je krijgt al een flinke korting, deels voor het online gebeuren, en deels voor het papieren exemplaar. Nog meer korting vanwege niet bezorgen zit er volgens mij niet in, je kunt enkel datgene krijgen wat je betaald hebt.

ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

witte angora schreef:
16 mar 2024 18:56
Klopt, ik had het al weg gehaald. Maar ook hier is die 4,50 per week een aanbieding, gedurende 36 maanden. De Volkskrant kost normaal 8,37 per week voor zaterdag + digitaal. Als een losse krant 5,10 kost, dan zou TS dus eigenlijk 3,27 moeten betalen bij het ontbreken van een krant. Maar hij betaalt nu 2,38 voor het digitale deel, dus nog een stuk minder. Ik denk dus niet dat hij te weinig gecompenseerd wordt.

https://abonnement.volkskrant.nl/bestel ... wo&premium
Ik denk ook niet dat ik gecompenseerd ga worden, maar ik vraag me af of het mag. Dat ik een aanbiedingstarief betaal haalde de VK klantenservice ook al aan. Is dit een trucje?

"Normale prijs is 1000 euro per krant, maar jij krijgt een aanbieding voor 4.50. Geen krant? Niet zeuren want normaal kost ie 1000 euro."
Zoiets?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door BL2 »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:09
..."Normale prijs is 1000 euro per krant, .....Niet zeuren want normaal kost ie 1000 euro."
Heb niet het hele topic gelezen, maar een krant voor € 1000,- is echt te veel.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:09

"Normale prijs is 1000 euro per krant, maar jij krijgt een aanbieding voor 4.50. Geen krant? Niet zeuren want normaal kost ie 1000 euro."
Zoiets?
Had je dan die 1000 euro gecompenseerd willen hebben?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 18:59
Dan kan de Volkskrant gewoon stoppen met kranten bezorgen en € 2.58 per week gaan afschrijven?
Dat zou zo maar eens waar kunnen zijn. DPG media is daar heel 'slim' in.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:02
Mijn abonnement is per direct opzegbaar dus dat zou ik kunnen doen. Maar liever heb ik gewoon dat dit opgelost wordt. De betaling een week opschuiven bij een gemiste krant vond ik een prima compensatie. Het gaat me dan vooral voor als dit weer gebeurt, want nu is er voor mijn gevoel ook weinig urgentie voor VK om dit te verbeteren.

Als er idd sprake is van tekortkoming, wat is dan de beste manier om dit verder aan te pakken?
Alleen digitaal abonnement nemen en papieren versie in de bibliotheek lezen. Bij digitaal abonnement bij de DPG kun je ook gratis de andere kranten van DPG media lezen. Bv AD, Parool, Trouw, Nu nl, Regionale dagbladen enz.

ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

witte angora schreef:
16 mar 2024 19:31
ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:09

"Normale prijs is 1000 euro per krant, maar jij krijgt een aanbieding voor 4.50. Geen krant? Niet zeuren want normaal kost ie 1000 euro."
Zoiets?
Had je dan die 1000 euro gecompenseerd willen hebben?
Dat zou leuk zijn.

Wat ze nu zeggen is: hier heb je een paar cent en niet zeuren want als je in de winkel een krant koopt ben je alsnog goedkoper uit dan die 1000 euro die het abonnement normaal kost.

Dat is volgens mij het trucje dat ze hier toepassen.

Ik verwacht geen 1000 euro maar ik wil wel die krant. Zonder dat ik daar meer voor moet betalen dan het abonnementsgeld.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:02
Mijn abonnement is per direct opzegbaar dus dat zou ik kunnen doen. Maar liever heb ik gewoon dat dit opgelost wordt. De betaling een week opschuiven bij een gemiste krant vond ik een prima compensatie. Het gaat me dan vooral voor als dit weer gebeurt, want nu is er voor mijn gevoel ook weinig urgentie voor VK om dit te verbeteren.

Als er idd sprake is van tekortkoming, wat is dan de beste manier om dit verder aan te pakken?
Kranten kampen al jaren met een tekort aan bezorgers. Zijn nog maar weinig mensen die zin hebben in dat baantje. 30 jaar geleden konden de bezorgers bij vrijwel iedere woning een krant in de brievenbus gooien, nu kunnen ze hun 2e krantje pas kwijt zoveel straten verderop.

Het aantal abonnees op een papieren krant neemt gestaag af, dus op een gegeven moment is het einde oefening.

Twee recente artikelen hierover https://www.villamedia.nl/artikel/ceo-v ... we-dachten en https://www.villamedia.nl/artikel/opini ... eren-krant

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
16 mar 2024 18:56
De Volkskrant kost normaal 8,37 per week voor zaterdag + digitaal. Als een losse krant 5,10 kost, dan zou TS dus eigenlijk 3,27 moeten betalen bij het ontbreken van een krant. Maar hij betaalt nu 2,38 voor het digitale deel, dus nog een stuk minder. Ik denk dus niet dat hij te weinig gecompenseerd wordt.
De schade begroten doe je zo:
- hypothetische situatie: TS betaald € 4,50, ontvangt de krant en kan de krant ieder moment digitaal lezen.
- werkelijke situatie: TS betaald € 4,50, ontvangt de krant niet maar krijgt € 1,92 aan restitutie, en koopt een los exemplaar ad € 5,10 en kan de krant op ieder moment digitaal lezen.
- schade = werkelijke situatie - hypothetische situatie = € 5,10 - € 1,92 = € 3,18.
witte angora schreef:
16 mar 2024 19:04
je kunt enkel datgene krijgen wat je betaald hebt.
Onjuist.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
16 mar 2024 20:24
ThomasBalder schreef:
16 mar 2024 19:02
Mijn abonnement is per direct opzegbaar dus dat zou ik kunnen doen. Maar liever heb ik gewoon dat dit opgelost wordt. De betaling een week opschuiven bij een gemiste krant vond ik een prima compensatie. Het gaat me dan vooral voor als dit weer gebeurt, want nu is er voor mijn gevoel ook weinig urgentie voor VK om dit te verbeteren.

Als er idd sprake is van tekortkoming, wat is dan de beste manier om dit verder aan te pakken?
Kranten kampen al jaren met een tekort aan bezorgers. Zijn nog maar weinig mensen die zin hebben in dat baantje. 30 jaar geleden konden de bezorgers bij vrijwel iedere woning een krant in de brievenbus gooien, nu kunnen ze hun 2e krantje pas kwijt zoveel straten verderop.

Het aantal abonnees op een papieren krant neemt gestaag af, dus op een gegeven moment is het einde oefening.

Twee recente artikelen hierover https://www.villamedia.nl/artikel/ceo-v ... we-dachten en https://www.villamedia.nl/artikel/opini ... eren-krant
Inderdaad. En als je er eenmaal aan gewend bent leest een digitale krant op een tablet veel lekkerder dan een papieren versie. Als je ogen wat slechter worden kan je even inzoomen, foto’s zien er veel beter uit en het is veel compacter en minder afval.

Kwestie van (korte) tijd voordat het bezorg probleem zich vanzelf oplost. Nu kunnen we ons vast gaan voorbereiden op vragen hier als “mijn krant stopt met een papieren versie, mag dat zomaar”…..

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien dat TS de Volkskrant gebruikt als kattenbakvulling. Dat is eigenlijk ook het beste wat ermee gedaan kan worden. Het lezen van die zure artikelen wordt een mensch niet beter van.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
17 mar 2024 10:20
Misschien dat TS de Volkskrant gebruikt als kattenbakvulling. Dat is eigenlijk ook het beste wat ermee gedaan kan worden. Het lezen van die zure artikelen wordt een mensch niet beter van.
Dat laatste, daar ben ik het wel mee eens. Maar hoe moet je een digitale versie dan in de kattenbak doen? Uitprinten? Dan heb ik toch liever dat ze hem bezorgen. :D

Plaats reactie