Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Jablan »

Namasthe schreef:
18 mar 2024 12:50
Vijf sterren voor dit restaurant :D .
En het dubbele voor de fantastische reactie van de eigenaar. Met een hele grote glimlach gelezen en ik zie het allemaal voor mij ...

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 13:44
Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21

Ouders moeten hun kinderen gewoon opvoeden. Dat ze het toelaten dat hun kinderen het hele huis op stelten zetten is prima, maar buitenshuis gelden andere regels. Leer die kinderen dat ze zich moeten gedragen en een ander niet tot last mogen zijn.
Nou, het hele huis op stelten zetten als je op 3 hoog achter op een flatje woont, zullen de (onder)buren ook niet blij mee zijn. Bij mijn ouders, die in een portiekwoning woonden, telde de regel: rekening houden met de buren, hoe jong je ook was. Het hele huis op stelten zetten was er - terecht - dus niet bij.
Ja, gehorige flatjes heb je natuurlijk ook; daar had ik zo gauw niet aan gedacht :mrgreen:

Het heeft overigens niet alleen met geluid te maken. Een tijdje terug was ik bij mensen hier in de buurt; het hele huis, van voor tot achter, inclusief de tuin, lag vol met zooi van de kinderen (5, 7 en 9). Werkelijk overal waar je keek lagen, schoenen, speelgoed, sportattributen, noem maar op. Het hele huis was in gebruik door een bezettingsmacht van drie kinderen. Ik vind dat onbegrijpelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:53
ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 13:44
Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21

Ouders moeten hun kinderen gewoon opvoeden. Dat ze het toelaten dat hun kinderen het hele huis op stelten zetten is prima, maar buitenshuis gelden andere regels. Leer die kinderen dat ze zich moeten gedragen en een ander niet tot last mogen zijn.
Nou, het hele huis op stelten zetten als je op 3 hoog achter op een flatje woont, zullen de (onder)buren ook niet blij mee zijn. Bij mijn ouders, die in een portiekwoning woonden, telde de regel: rekening houden met de buren, hoe jong je ook was. Het hele huis op stelten zetten was er - terecht - dus niet bij.
Ja, gehorige flatjes heb je natuurlijk ook; daar had ik zo gauw niet aan gedacht :mrgreen:

Het heeft overigens niet alleen met geluid te maken. Een tijdje terug was ik bij mensen hier in de buurt; het hele huis, van voor tot achter, inclusief de tuin, lag vol met zooi van de kinderen (5, 7 en 9). Werkelijk overal waar je keek lagen, schoenen, speelgoed, sportattributen, noem maar op. Het hele huis was in gebruik door een bezettingsmacht van drie kinderen. Ik vind dat onbegrijpelijk.
Afschuwelijk! Goed voor de concentratie ook van de kinderen. :shock: Ik woonde als kind om de hoek van het Zuiderpark (TOEN nog leuk om naar toe te gaan) waar we bijna dagelijks al onze energie kwijt konden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn huis is wat dat betreft ook gewoon onder bezetting van een alleenstaande man, die van auto's, whisky en gamen houdt. Dat zie je gewoon terug. Mijn wasrek hangt altijd vol met kleding, auto onderdelen liggen op de eettafel, een helm (die ben ik aan het personaliseren) ligt in een doos op een stoel, de bank wordt niet gebruikt, mijn bureau met pc des te meer en er zijn flessen whisky op meerdere plekken te vinden (mijn wereldbol zat namelijk vol). Aan de muren hangen albumcovers van AC/DC en Pink Floyd. Maar bovenal, ik heb de doos met oud papier gewoon in huis staan, als ie vol is gaat ie pas aan de kant.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Een restaurant is een gelegenheid om rustig en gezellig te dineren enz.
Ik erger mij dood als er rumoerige kinderen aanwezig zijn en ouders het voor lief nemen dat hun kroost de gezelligheid van andere gasten verknallen. Een welopgevoed kind blijft netjes aan tafel. Het restaurant is geen speeltuin. Ik bezoek geen restaurants meer om deze reden. Nog even en de restaurants krijgen een imago van een supermarkt waar kinderen rond rennen met winkelwagentjes.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
18 mar 2024 14:34
Mijn huis is wat dat betreft ook gewoon onder bezetting van een alleenstaande man, die van auto's, whisky en gamen houdt. Dat zie je gewoon terug. Mijn wasrek hangt altijd vol met kleding, auto onderdelen liggen op de eettafel, een helm (die ben ik aan het personaliseren) ligt in een doos op een stoel, de bank wordt niet gebruikt, mijn bureau met pc des te meer en er zijn flessen whisky op meerdere plekken te vinden (mijn wereldbol zat namelijk vol). Aan de muren hangen albumcovers van AC/DC en Pink Floyd. Maar bovenal, ik heb de doos met oud papier gewoon in huis staan, als ie vol is gaat ie pas aan de kant.
Kortom, het huis van Jan Steen...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21
Terzijde: Dit weekend heb ik op twee kleinkinderen gepast (2 en 4).
Worden die twee nooit eens ouder? Volgens mij zijn ze al heel lang 2 en 4. :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
18 mar 2024 15:09
Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21
Terzijde: Dit weekend heb ik op twee kleinkinderen gepast (2 en 4).
Worden die twee nooit eens ouder? Volgens mij zijn ze al heel lang 2 en 4. :wink:
Opa raakt de tel een beetje kwijt. :lol:

Juut57
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019 15:20

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Juut57 »

Sinds zo’n 30 jaar geleden (of zelfs langer) ouders hun kinderen niet of minder in het gareel houden en fatsoen aanleren, want oh jee, wat vindt men van die zogenaamde en beangstigende ‘strengheid’ òf ‘ik heb er geen fut/zin in, want ik ben nu even ‘uit’, is de overlast van die kleintjes enorm toegenomen.
Ik erger me, naast aan die kids, vooral aan de ouders die niets doen, niet ingrijpen en zelf rustig verder eten in restaurants, supermarkten, parken etc. Asociaal!
Ik vind het prima als restaurants, café’s (jaja) en andere openbare gelegenheden, kinderen in aparte ruimtes zetten en ook weigeren. Restaurants voor met of zonder kinderen: prima idee! Zouden ze ook met honden ed. moeten invoeren.
Moet/kan ook met roken! Dus dan ook met ander overlastgevende dingen.
Dat een restaurant kinderen in een aparte ruimte zetten, kan ik dus geheel begrijpen. Zint het je niet, ga dan naar elders!

Juut57
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019 15:20

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Juut57 »

En oh ja: ouders van irritante kids: wees eerlijk…. Thuis heb je er ook veel last van (en schaam je je dood als vrienden/familie over de vloer komen) en je grijpt niet adequaat in! Dus verbaas je niet als openbare plekken dat wel doen. Neem je verantwoordelijkheid. Voedt ze op of eet thuis.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 15:12
witte angora schreef:
18 mar 2024 15:09
Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21
Terzijde: Dit weekend heb ik op twee kleinkinderen gepast (2 en 4).
Worden die twee nooit eens ouder? Volgens mij zijn ze al heel lang 2 en 4. :wink:
Opa raakt de tel een beetje kwijt. :lol:
De tel kwijt? Welneen, in genen dele! Ik ben gezegend met in totaal acht kleinkinderen. Dewelken vorig jaar nog 2 en 4 waren, zijn inmiddels 3 en 5, en worden dit jaar nog 4 en 6. Zij mochten zich vanmiddag weer verheugen in grootvaders onverdeelde aandacht. Het tweetal van 2 en 4 waar ik dit weekeinde op mocht passen zijn dus echt 2 en 4.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah, ik zat dus warm, maar echt heet was het toch ook weer niet.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
18 mar 2024 13:21

Ouders moeten hun kinderen gewoon opvoeden.
Gebeurt niet, ijdele hoop. Teveel ouders zijn zelf niet eens opgevoed. Kunnen zich niet gedragen in het openbaar, in het verkeer, op fora, op straat....
Mensen worden steeds lomper en asocialer. En die moeten kinderen opvoeden? Kansloos.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Juut57 schreef:
18 mar 2024 15:36
En oh ja: ouders van irritante kids: wees eerlijk…. Thuis heb je er ook veel last van (en schaam je je dood als vrienden/familie over de vloer komen) en je grijpt niet adequaat in! Dus verbaas je niet als openbare plekken dat wel doen. Neem je verantwoordelijkheid. Voedt ze op of eet thuis.
Kids zijn niet zozeer irritant, ze spelen graag en maken daar (veel) geluid bij.
als je dan als ouders naar een speciaal restaurant gaat met een kinderspeelplaats dan denk ik dat je als ouders al prima je verantwoording neemt om andere mensen niet te storen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Kokka1 schreef:
19 mar 2024 09:01
Juut57 schreef:
18 mar 2024 15:36
En oh ja: ouders van irritante kids: wees eerlijk…. Thuis heb je er ook veel last van (en schaam je je dood als vrienden/familie over de vloer komen) en je grijpt niet adequaat in! Dus verbaas je niet als openbare plekken dat wel doen. Neem je verantwoordelijkheid. Voedt ze op of eet thuis.
Kids zijn niet zozeer irritant, ze spelen graag en maken daar (veel) geluid bij.
als je dan als ouders naar een speciaal restaurant gaat met een kinderspeelplaats dan denk ik dat je als ouders al prima je verantwoording neemt om andere mensen niet te storen.
uit de website van Parkhuys Rosarium:
Midgetgolf / Trampolines / Skelters

Uiteraard kunt u daarnaast gewoon alles van onze kaart afzonderlijk bestellen, zoals een frietje met een snack of een pannenkoek. Muffin, gebak en ijsjes zijn natuurlijk ook altijd voorhanden.

Wel is het zo dat alhoewel wij vertier voor kinderen hebben dat wij toch geen 'speelparadijs' zijn. Als de kinderen buiten spelen is er niets aan de hand, maar binnen zijn wij meer een gewoon restaurant.. Wij hopen dat u ons begrijpt!:-)
En dit is toch ook prima. Begrijp de ophef van het topic totaal niet. Mensen voelen zich zo snel benadeeld of gediscrimineerd. Het is niet nodig om op elke slak zout te leggen

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Roegoorn schreef:
18 mar 2024 14:55
Een restaurant is een gelegenheid om rustig en gezellig te dineren enz.
Ik erger mij dood als er rumoerige kinderen aanwezig zijn en ouders het voor lief nemen dat hun kroost de gezelligheid van andere gasten verknallen. Een welopgevoed kind blijft netjes aan tafel. Het restaurant is geen speeltuin. Ik bezoek geen restaurants meer om deze reden. Nog even en de restaurants krijgen een imago van een supermarkt waar kinderen rond rennen met winkelwagentjes.
Uw definitie van een restaurant komt volgens mij niet overeen met ieder restaurant maar meer met een sterren restaurant. Daar zul je volgens mij weinig last hebben van ouders met kinderen omdat die niet echt betaalbaar zijn.
Volgens mij kun je in de meeste restaurants niet alleen dineren, je kunt er ook ontbijten, brunchen, lunchen ed.
En het zijn zeker niet alleen kinderen die rumoerig kunnen zijn. Weleens naast een tafel gezeten waar een aantal collega's (volwassenen) of een grotere familie (volwassenen) genieten van een diner? Daar wil je ook niet naast zitten.
Of mensen die geloven dat wij moeten kunnen meegenieten van hun telefoon gesprekken omdat zij hun telefoon op de speaker stand zetten.
Volgens mij horen kinderen bij het leven en zullen dus eigenlijk overal aanwezig kunnen zijn, dus ook in restaurants. Hoe moeten ze anders leren zich te gedragen in publieke omgevingen. Het is namelijk niet zo dat als ze 18 worden ze ineens ander gedrag zullen gaan vertonen :lol:
En als ik uw reactie goed lees ergert U zich niet aan de kinderen, maar aan de ouders die hun kinderen in uw ogen niet goed opgevoed hebben. Voor een kind (en soms ook voor volwassenen) is het erg lastig om een paar uur stil aan een tafel te zitten en te genieten van elkaars gezelschap en het eten, los van de opvoeding.
Het grote voordeel is wel dat als U een reservering wil maken voor een tafel U vooraf kunt vragen of het restaurant aan Uw eisen/wensen kan voldoen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
19 mar 2024 09:49
Kokka1 schreef:
19 mar 2024 09:01
Juut57 schreef:
18 mar 2024 15:36
En oh ja: ouders van irritante kids: wees eerlijk…. Thuis heb je er ook veel last van (en schaam je je dood als vrienden/familie over de vloer komen) en je grijpt niet adequaat in! Dus verbaas je niet als openbare plekken dat wel doen. Neem je verantwoordelijkheid. Voedt ze op of eet thuis.
Kids zijn niet zozeer irritant, ze spelen graag en maken daar (veel) geluid bij.
als je dan als ouders naar een speciaal restaurant gaat met een kinderspeelplaats dan denk ik dat je als ouders al prima je verantwoording neemt om andere mensen niet te storen.
uit de website van Parkhuys Rosarium:
Midgetgolf / Trampolines / Skelters

Uiteraard kunt u daarnaast gewoon alles van onze kaart afzonderlijk bestellen, zoals een frietje met een snack of een pannenkoek. Muffin, gebak en ijsjes zijn natuurlijk ook altijd voorhanden.

Wel is het zo dat alhoewel wij vertier voor kinderen hebben dat wij toch geen 'speelparadijs' zijn. Als de kinderen buiten spelen is er niets aan de hand, maar binnen zijn wij meer een gewoon restaurant.. Wij hopen dat u ons begrijpt!:-)
En dit is toch ook prima. Begrijp de ophef van het topic totaal niet. Mensen voelen zich zo snel benadeeld of gediscrimineerd. Het is niet nodig om op elke slak zout te leggen
Ik ben het zelden zó met je eens geweest.

Plaats reactie