Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
18 mar 2024 13:33
Van de editie 2024 sturen een paar landen interessante nummers.
Kroatië: Baby Lasagna - Rim Tim Tagi Dim. Zou zomaar kunnen winnen.
Doet me een beetje aan Ma Baker van Boney M denken, eerlijk gezegd.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Harde werker, maar een social talk bij de koffiemachine is er niet bij https://www.youtube.com/watch?v=q8IdbodRG14

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik kreeg van VARA een mail met de mededeling dat ze een nieuwe website gaan bouwen en willen wat feedback omtrent de functionaliteiten :lol:
Stuurzen ??? jazeker
Of ze eens ervoor willen zorgen dat je gewoon kan inloggen of je nu Chrome of FireFox gebruikt want dat is al een tijd een dingetje. Verder is taal ook een uitdaging.
Kreeg me een automatisch antwoord terug daar lusten de honden geen brood van, alsof we allemaal een blije familie zijn.
Sorry :oops:

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 16:53
Harde werker...
Wat ik 'm daar zie doen, kan ik veel sneller hoor ;-)

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Morgan le Fay schreef:
18 mar 2024 17:02
Ik kreeg van VARA een mail met de mededeling dat ze een nieuwe website gaan bouwen en willen wat feedback omtrent de functionaliteiten :lol:
Stuurzen ??? jazeker
Of ze eens ervoor willen zorgen dat je gewoon kan inloggen of je nu Chrome of FireFox gebruikt want dat is al een tijd een dingetje. Verder is taal ook een uitdaging.
Kreeg me een automatisch antwoord terug daar lusten de honden geen brood van, alsof we allemaal een blije familie zijn.
Sorry :oops:
Bij Kassa vragen ze tenminste de gebruikers om tips. Bij Radar vragen ze niet eens en als je feedback geeft doen ze er niets mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
18 mar 2024 17:48
ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 16:53
Harde werker...
Wat ik 'm daar zie doen, kan ik veel sneller hoor ;-)
Maar hij verspilt geen tijd met koffiepauzes, plassen, kwekken, lunchen enz. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt het aan mij of snap ik die hele wet om discriminatie bij sollicitaties tegen te gaan niet. Bedrijven (met 50 of meer werknemers) mogen geen mensen meer aannemen omdat er een klik is, alleen nog maar op basis van competenties. Het zal wel weer aan mij liggen, maar volgens mij moet er ook een klik zijn als iemand de juiste competenties heeft, anders neem je personeel aan waar je uiteindelijk weinig aan hebt als de sfeer op de werkvloer er duidelijk op achteruit.

Stel je hebt 2 kandidaten. De ene is Hans, die heeft alle competenties en is overgekwalificeerd. De andere is Truus, die niet de volledige competenties heeft, maar wel leergierig is. Hans is echter een arrogante kwal en Truus is heel lief, betrokken en gepassioneerd. En dan moet je als werkgever Truus teleur stellen, omdat de wet zegt dat jij die arrogante kwal moet aannemen. De wereld op zijn kop in mijn ogen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ligt het aan mij of snap ik die hele wet om discriminatie bij sollicitaties tegen te gaan niet.
Beiden

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is nav Minister zwakt wet tegen discriminatie bij sollicitatie af voor steun in senaat.
Ach, de virtuele werkelijkheid doet de hartelijke groeten. Praktijk zal echt niet zo snel veranderen, deze wet leidt alleen tot etalage-gedrag in de werving en selectie. Aan de voorkant doe je alsof iedereen langs een objectieve meetlat wordt gelegd en aan de achterkant is het nog steeds 'ja, die heeft wat, die graag uitnodigen'.
Bij kleine werkgevers is de klik juist het belangrijkste.

Je voorbeeld: Als Hans overgequalificeerd is, dan is er een goede kans op een bore-out of snel vertrek naar een andere baan. Dan is Truus de betere keuze, omdat ze wil (motivatie!), omdat ze talent heeft, omdat ze waarschijnlijk veel langer zal blijven (en daarmee onbewust bespaart op de kosten van werving en selectie).

Zo zie je, er is altijd een reden om de gewenste kandidaat binnen te halen en de ongewenste af te wijzen. Natuurlijk wordt hierover gezwegen en krijgen de afvallers alleen het neutrale 'een ander persoon was meer geschikt dan u' te horen of te lezen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, hoe was het ook al weer? Ze dronken een glas, deden ergens een plas, en het bleef zoals het was?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 mar 2024 17:48
ZeerPrivé schreef:
18 mar 2024 16:53
Harde werker...
Wat ik 'm daar zie doen, kan ik veel sneller hoor ;-)
Maar jouw uurtarief zal ook een stuk hoger liggen. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Of je zuigt of je leeft te veel in je eigen wereld, Jules. De voorkeursbeleiddiscussie gaan we niet opnieuw doen. Als Achmed overgequalificeerd is, dan geldt voor hem hetzelfde als voor Hans.

Overigens is de arbeidsmarkt zo krap, dat een reeks werkgevers momenteel blij mag zijn als er überhaupt iemand reageert op open vacatures. Daarmee is het zogenaamde probleem, dat de wetgever wil oplossen, compleet van tafel.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
19 mar 2024 08:30
Of je zuigt of je leeft te veel in je eigen wereld, Jules. De voorkeursbeleiddiscussie gaan we niet opnieuw doen. Als Achmed overgequalificeerd is, dan geldt voor hem hetzelfde als voor Hans.

Overigens is de arbeidsmarkt zo krap, dat een reeks werkgevers momenteel blij mag zijn als er überhaupt iemand reageert op open vacatures. Daarmee is het zogenaamde probleem, dat de wetgever wil oplossen, compleet van tafel.
Was mijn bericht, nota bene in de huiskamer, zo contraversieel dat het verwijderd moest worden?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 mar 2024 21:01
Je voorbeeld: Als Hans overgequalificeerd is, dan is er een goede kans op een bore-out of snel vertrek naar een andere baan. Dan is Truus de betere keuze, omdat ze wil (motivatie!), omdat ze talent heeft, omdat ze waarschijnlijk veel langer zal blijven (en daarmee onbewust bespaart op de kosten van werving en selectie).
Beslis jij dit? Ben jij vanuit HR diegene die beslist wie er wel en niet lang zal blijven? Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR, HR beslist wel voor ze.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
19 mar 2024 10:25
Was mijn bericht, nota bene in de huiskamer, zo contraversieel dat het verwijderd moest worden?
Geen idee. Ik heb niets gemeld, zal wel 1 van de anderen zijn geweest.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
19 mar 2024 11:21
Jablan schreef:
18 mar 2024 21:01
Je voorbeeld: Als Hans overgequalificeerd is, dan is er een goede kans op een bore-out of snel vertrek naar een andere baan. Dan is Truus de betere keuze, omdat ze wil (motivatie!), omdat ze talent heeft, omdat ze waarschijnlijk veel langer zal blijven (en daarmee onbewust bespaart op de kosten van werving en selectie).
Beslis jij dit? Ben jij vanuit HR diegene die beslist wie er wel en niet lang zal blijven? Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR, HR beslist wel voor ze.
Dat is gewoon een gegeven. Betekent niet dat het voor iedereen geld maar als je inderdaad ver onder je niveau werkt, misschien door noodzaak, dan gaat dat voor veel mensen heel snel vervelen.

En dit beslist HR niet. Dit beslist de persoon die de juiste medewerker moet vinden. Dat is vaak een manager / teamleider, etc. HR zit er bij en geeft eventueel advies.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
19 mar 2024 15:53
kuklos schreef:
19 mar 2024 11:21
Jablan schreef:
18 mar 2024 21:01
Je voorbeeld: Als Hans overgequalificeerd is, dan is er een goede kans op een bore-out of snel vertrek naar een andere baan. Dan is Truus de betere keuze, omdat ze wil (motivatie!), omdat ze talent heeft, omdat ze waarschijnlijk veel langer zal blijven (en daarmee onbewust bespaart op de kosten van werving en selectie).
Beslis jij dit? Ben jij vanuit HR diegene die beslist wie er wel en niet lang zal blijven? Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR, HR beslist wel voor ze.
Dat is gewoon een gegeven. Betekent niet dat het voor iedereen geld maar als je inderdaad ver onder je niveau werkt, misschien door noodzaak, dan gaat dat voor veel mensen heel snel vervelen.

En dit beslist HR niet. Dit beslist de persoon die de juiste medewerker moet vinden. Dat is vaak een manager / teamleider, etc. HR zit er bij en geeft eventueel advies.
Ik ben zeer benieuwd naar de onderzoeken die aantonen dat dit gewoon een gegeven is.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Methusalah schreef:
19 mar 2024 15:53
kuklos schreef:
19 mar 2024 11:21
Jablan schreef:
18 mar 2024 21:01
Je voorbeeld: Als Hans overgequalificeerd is, dan is er een goede kans op een bore-out of snel vertrek naar een andere baan. Dan is Truus de betere keuze, omdat ze wil (motivatie!), omdat ze talent heeft, omdat ze waarschijnlijk veel langer zal blijven (en daarmee onbewust bespaart op de kosten van werving en selectie).
Beslis jij dit? Ben jij vanuit HR diegene die beslist wie er wel en niet lang zal blijven? Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR, HR beslist wel voor ze.
Dat is gewoon een gegeven. Betekent niet dat het voor iedereen geld maar als je inderdaad ver onder je niveau werkt, misschien door noodzaak, dan gaat dat voor veel mensen heel snel vervelen.

En dit beslist HR niet. Dit beslist de persoon die de juiste medewerker moet vinden. Dat is vaak een manager / teamleider, etc. HR zit er bij en geeft eventueel advies.
En soms ook dat niet. Bij ons moest er een nieuwe directeur marketing komen. HR bracht diverse geschikte kandidaten naar voren, maar werden door de directie afgewezen want ze hadden niet de juiste sexe.

Uiteraard werd dit alleen mondeling binnen de directie en HR gecommuniceerd. Het mocht niet naar buiten komen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
19 mar 2024 16:26
Methusalah schreef:
19 mar 2024 15:53
kuklos schreef:
19 mar 2024 11:21


Beslis jij dit? Ben jij vanuit HR diegene die beslist wie er wel en niet lang zal blijven? Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR, HR beslist wel voor ze.
Dat is gewoon een gegeven. Betekent niet dat het voor iedereen geld maar als je inderdaad ver onder je niveau werkt, misschien door noodzaak, dan gaat dat voor veel mensen heel snel vervelen.

En dit beslist HR niet. Dit beslist de persoon die de juiste medewerker moet vinden. Dat is vaak een manager / teamleider, etc. HR zit er bij en geeft eventueel advies.
Ik ben zeer benieuwd naar de onderzoeken die aantonen dat dit gewoon een gegeven is.
Heb je ook onderzoeken die aantonen dat:
kuklos schreef:Precies de reden dat veel kandidaten zo'n hekel hebben aan HR
veel kandidaten een hekel hebben aan HR?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
19 mar 2024 15:48
J. Deltoer schreef:
19 mar 2024 10:25
Was mijn bericht, nota bene in de huiskamer, zo contraversieel dat het verwijderd moest worden?
Geen idee. Ik heb niets gemeld, zal wel 1 van de anderen zijn geweest.
Ik heb ook geen idee. Van mij is er van de week ook zomaar een bericht verdwenen waarin ik met één woord iemand van repliek wist te dienen.

Plaats reactie