Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
19 mar 2024 17:09
Jablan schreef:
19 mar 2024 15:48
J. Deltoer schreef:
19 mar 2024 10:25
Was mijn bericht, nota bene in de huiskamer, zo contraversieel dat het verwijderd moest worden?
Geen idee. Ik heb niets gemeld, zal wel 1 van de anderen zijn geweest.
Ik heb ook geen idee. Van mij is er van de week ook zomaar een bericht verdwenen waarin ik met één woord iemand van repliek wist te dienen.
En dat ene woord was 'chagrijn'? Was ik het ook niet mee eens, want degene waar die opmerking voor bestemd was, had volkomen gelijk. En nee, ik heb geen van beide reacties gemeld.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
19 mar 2024 17:18


En dat ene woord was 'chagrijn'? Was ik het ook niet mee eens, want degene waar die opmerking voor bestemd was, had volkomen gelijk. En nee, ik heb geen van beide reacties gemeld.
Ik vond de reactie ook respectloos. Als je niet in staat bent om op een volwassen manier te reageren, dan hoor je hier niet.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Aanvaringen in de kamer (niet deze) maar tussen staatssecretaris en Baudet.
Vvd wil dat kinderopvang niet gevaxte kinderen mag weigeren want de vaccinatie graad daalt.
Aantal recente gevallen van kinkhoest en mazelen zou daardoor komen.
En met overlijdens van zeer jonge kinderen die nog niet geprikt konden worden gezien hun leeftijd.
Van Ooijen stelt dat dit komt door nep en misinfo op social media,Baudet stelt dat die nep en mis info tijdens de corona ellende van de overheid kwam en dat daardoor mensen afzien van vaccinatie.
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect,maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje"op te lossen dunkt me.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik kan daar helemaal geen begrip voor opbrengen.
Wat hebben vaccins die al jarenlang gebruikt worden en bewezen veilig zijn te maken met een corona vaccin dat veel minder is getest.
Dit is hetzelfde als geen Paracetamol meer gebruiken omdat een andere nieuwe pijnstiller nog niet zo uitvoerig is getest.
De regering en kamer zullen hier weinig meer aan kunnen veranderen omdat de meeste van dit soort types geen vertrouwen meer hebben in de politiek maar wel in allerlei wazige influensers met een dubbele agenda.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ken de nodige anti coronavaccin-wappies die het geen probleem vinden hun huid vol te injecteren met giftige zwarte inkt. Onbegrijpelïjk.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
19 mar 2024 20:44
Ik kan daar helemaal geen begrip voor opbrengen.
Wat hebben vaccins die al jarenlang gebruikt worden en bewezen veilig zijn te maken met een corona vaccin dat veel minder is getest.
Dit is hetzelfde als geen Paracetamol meer gebruiken omdat een andere nieuwe pijnstiller nog niet zo uitvoerig is getest.
De regering en kamer zullen hier weinig meer aan kunnen veranderen omdat de meeste van dit soort types geen vertrouwen meer hebben in de politiek maar wel in allerlei wazige influensers met een dubbele agenda.
Je draaft een tikkeltje door.
Feit is dat veel mensen geen vaccinnaties meer willen voor hun kinderen omdat ze het vertrouwen erin verloren zijn.
Of dat nu komt door nep nieuws en desinformatie van social media of van de diverse overheden maakt in hun geval niet uit.
Kwalijk blijft het wat betreft beproefde vaccinaties en methoden.
De regering ( die er niet is) en kamer moeten er aan werken om het vertrouwen te herstellen.
In je tweede zin bevestig je overigens indrect de stelling van de tegenstanders van om het even welk vaccin dan ook.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
19 mar 2024 20:50
Ik ken de nodige anti coronavaccin-wappies die het geen probleem vinden hun huid vol te injecteren met giftige zwarte inkt. Onbegrijpelïjk.
Ben ik met je eens.
Maar het ging mij niet specifiek over anti corona vaccins.
Ken overigens ook wel mensen met tatoos en corona prikken.
Zo zwart wit is het niet toch?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
19 mar 2024 20:27
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect, maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje" op te lossen dunkt me.
Helemaal eens. Ik ben alleen bang dat zowel de dwang van de VVD als de betere voorlichting van de tegenstanders niet gaan werken, en ik weet nog niet zo goed wat dan wél...

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
19 mar 2024 21:04
scharrelschipper schreef:
19 mar 2024 20:27
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect, maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje" op te lossen dunkt me.
Helemaal eens. Ik ben alleen bang dat zowel de dwang van de VVD als de betere voorlichting van de tegenstanders niet gaan werken, en ik weet nog niet zo goed wat dan wél...
Goed gesproken,ik weet het ook niet.
Hopen we er maar het beste van?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jonge ouders van nu hebben geen idee wat kinderziektes te weeg kunnen brengen. Maar als hun baby komt te overlijden door kinkhoest, of blind wordt door mazelen, is het te laat

https://www.kinderopvangtotaal.nl/mazel ... p-de-loer/

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
19 mar 2024 21:14
Jonge ouders van nu hebben geen idee wat kinderziektes te weeg kunnen brengen. Maar als hun baby komt te overlijden door kinkhoest, of blind wordt door mazelen, is het te laat

Mee eens.
Begreep dat kinderen pas tegen b.v. mazelen geprikt kunnen worden na 14 maanden.
Weet dat niet meer van onze kinderen,lang geleden.
Hoe jong gaan ze dan wel naar de opvang?
Rare term trouwens,opvang.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
19 mar 2024 21:04
Helemaal eens. Ik ben alleen bang dat zowel de dwang van de VVD als de betere voorlichting van de tegenstanders niet gaan werken, en ik weet nog niet zo goed wat dan wél...
Ook eens, alleen denk ik aan een inhaalslag biologie. Er zijn een paar onderwijs-hervormingen (ik durf het geen vernieuwing te noemen) geweest, waarbij exacte vakken zijn samengevoegd en het aantal lesuren is verminderd. Oftewel: de basiskennis ontbreekt aan alle kanten. Dan kun je eindeloos standaard-voorlichting geven, maar dat komt niet aan, omdat mensen de informatie niet kunnen verwerken, niet kunnen plaatsen.

Dus ... nog een stap terug en de campagne beginnen met de basics, pas in een later stadium de vaccins erbij halen. Campagne mag breed zijn, inclusief gesponsorde media-momenten en via elk mogelijk kanaal.

Lees dit trouwens niet als: hoe lager de opleiding, hoe slechter de kennis. Echt niet. Dit speelt op alle niveaus, van basisschool via vmbo tot gymnasium.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

scharrelschipper schreef:
19 mar 2024 20:27
Aanvaringen in de kamer (niet deze) maar tussen staatssecretaris en Baudet.
Vvd wil dat kinderopvang niet gevaxte kinderen mag weigeren want de vaccinatie graad daalt.
Aantal recente gevallen van kinkhoest en mazelen zou daardoor komen.
En met overlijdens van zeer jonge kinderen die nog niet geprikt konden worden gezien hun leeftijd.
Van Ooijen stelt dat dit komt door nep en misinfo op social media,Baudet stelt dat die nep en mis info tijdens de corona ellende van de overheid kwam en dat daardoor mensen afzien van vaccinatie.
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect,maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje"op te lossen dunkt me.
Leuk betoog maar het waren geen experimentele vaccins. Het waren bestaande en beproefde vaccins die werden "getuned" voor de specifieke eigenschappen van het virus. Het coronavirus was niets nieuws, alleen de details verschillen met iedere variant. Het is ook helemaal niet mogelijke om een heel nieuw vaccin in een paar maanden iets heel nieuws te ontwikkelen. Dit is destijds uitgebreid uitgelegd maar sommigen willen blijkbaar in hun eigen narratief blijven hangen. Dat je iets niet snapt wil niet zeggen dat het daarom slecht is.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
19 mar 2024 21:37
scharrelschipper schreef:
19 mar 2024 20:27
Aanvaringen in de kamer (niet deze) maar tussen staatssecretaris en Baudet.
Vvd wil dat kinderopvang niet gevaxte kinderen mag weigeren want de vaccinatie graad daalt.
Aantal recente gevallen van kinkhoest en mazelen zou daardoor komen.
En met overlijdens van zeer jonge kinderen die nog niet geprikt konden worden gezien hun leeftijd.
Van Ooijen stelt dat dit komt door nep en misinfo op social media,Baudet stelt dat die nep en mis info tijdens de corona ellende van de overheid kwam en dat daardoor mensen afzien van vaccinatie.
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect,maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje"op te lossen dunkt me.
Leuk betoog maar het waren geen experimentele vaccins. Het waren bestaande en beproefde vaccins die werden "getuned" voor de specifieke eigenschappen van het virus. Het coronavirus was niets nieuws, alleen de details verschillen met iedere variant. Het is ook helemaal niet mogelijke om een heel nieuw vaccin in een paar maanden iets heel nieuws te ontwikkelen. Dit is destijds uitgebreid uitgelegd maar sommigen willen blijkbaar in hun eigen narratief blijven hangen. Dat je iets niet snapt wil niet zeggen dat het daarom slecht is.
Natuurlijk waren het wel expirimentele vaccins.
maar daar gaat het mij niet om.
Je zegt het zelf al "Het is niet mogelijk om in een paar maanden iets nieuws te ontwikkelen".
Waar het mij om gaat is dat mensen nu ook geen vertrouwen meer hebben in beproefde en bewezen effectieve vaccins.
Ik haalde de corona vaccins er alleen bij om duidelijk te maken wat de reden is dat mensen ook de andere vaccins niet meer vertrouwen.
Wat naar mijn mening een slechte zaak is.
Ik ben hier al meerdere keren genoemd als anti vaxxer en wappie dus dat is niet meer nodig.dat is alduidelijk :wink:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Verplicht een filmpje van een peuter met kinkhoest kijken, misschien helpt dat.
Mensen hebben echt geen idee wat ze hun kinderen aandoen. Of de zorgverleners die maar moeten proberen zo’n stumper te redden.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
19 mar 2024 22:07
Verplicht een filmpje van een peuter met kinkhoest kijken, misschien helpt dat.
Mensen hebben echt geen idee wat ze hun kinderen aandoen. Of de zorgverleners die maar moeten proberen zo’n stumper te redden.
Heb weet van mensen die om religieuze redenen niet geprikt waren tegen polio.
Een ramp.
Dus mee eens.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Door de sociale media hebben dat soort charlatans een enorm bereik gekregen.
Door te beginnen met een klein zaadje twijfel te zaaien en dat met steeds meer desinformatie uit te breiden gaan de volgers de grootste onzin geloven.
Als het dan ook nog volgens bepaalde technieken wordt gebracht zullen je volgers je blijven geloven en zijn ze ook niet te overtuigen met logica

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard heb ik zelf de mazelen gehad, gelukkig geen kinkhoest, zonder dat ik daar iets aan over heb gehouden. Ook mijn kinderen hebben de mazelen gehad en zoon ook de bof, waarbij we dus “geboft” hebben, zonder blijvende ellende.

Maar waarom zou je in vredesnaam je kinderen daar onnodig aan willen blootstellen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
19 mar 2024 21:37
scharrelschipper schreef:
19 mar 2024 20:27
Aanvaringen in de kamer (niet deze) maar tussen staatssecretaris en Baudet.
Vvd wil dat kinderopvang niet gevaxte kinderen mag weigeren want de vaccinatie graad daalt.
Aantal recente gevallen van kinkhoest en mazelen zou daardoor komen.
En met overlijdens van zeer jonge kinderen die nog niet geprikt konden worden gezien hun leeftijd.
Van Ooijen stelt dat dit komt door nep en misinfo op social media,Baudet stelt dat die nep en mis info tijdens de corona ellende van de overheid kwam en dat daardoor mensen afzien van vaccinatie.
Persoonlijk ben ik voor vaccinatie met al jarenlang bewezen effect,maar ik kan ook begrijpen dat mensen afhaken op de nieuwe in mijn ogen nog experimentele vaccins tegen corona en dan jammer genoeg ook de bekende werkzame vaccins weigeren.
Er ligt nog een schone taak voor de regering en de kamer om ook dit "probleempje"op te lossen dunkt me.
Leuk betoog maar het waren geen experimentele vaccins. Het waren bestaande en beproefde vaccins die werden "getuned" voor de specifieke eigenschappen van het virus. Het coronavirus was niets nieuws, alleen de details verschillen met iedere variant. Het is ook helemaal niet mogelijke om een heel nieuw vaccin in een paar maanden iets heel nieuws te ontwikkelen. Dit is destijds uitgebreid uitgelegd maar sommigen willen blijkbaar in hun eigen narratief blijven hangen. Dat je iets niet snapt wil niet zeggen dat het daarom slecht is.
Het heeft natuurlijk niet geholpen, dat ze zeiden dat het verspreiding tegen zou gaan, en dat je het voor je naasten niet nemen, dat vaccin dus.
Dat bleek een leugentje te zijn voor promotie van het vaccin. En of ze het wisten of niet wisten laat ik ff buiten beschouwing.
Daar zijn de burgers natuurlijk over na gaan denken.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gingen ze maar nadenken.

Plaats reactie