Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Methusalah schreef:
21 mar 2024 09:24
Zo veel onzin heb ik zelden geschreven zien worden. Begin eerst maar eens zelf te leren wat de Trias Politica is. Want dan leer je dat de politiek 0 invloed heeft op de rechtspraak gezien je uitspraak over het bestraffen van bepaalde mensen. Dit leer je verdorie op school man. Montesquieu, ooit van gehoord?
Inderdaad, 0 invloed. De politiek bepaalt de minimum en maximum straffen, bepaalt dit en bepaalt dat, en rechters moeten maar zien dat ze er een weg in vinden. Of bedoel je dat niet?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
21 mar 2024 09:24
J. Deltoer schreef:
21 mar 2024 07:51
Het is hier misschien wel minstens net zo erg als in Kroatië. Hier hebben zich in alle haarvaten van macht en bestuur infiltranten van een bepaalde politieke partij genesteld die alles controleren op de partijideologie. En dat betekent dus dat kunstvernielers vrijuit gaan, evenals kopschoppers, dat gerelativeerd of weggekeken wordt bij bepaald soort aanslagen, dat andere politici tot in den treure worden achtervolgd en zelfs hoger beroep om de andere partij lam te leggen niet wordt geschuwd, dat bepaalde demonstraties alle egards krijgen zelfs in coronatijd terwijl andere verboden worden en de aanhangers continue worden dwarsgezeten.
Ik hou het express even wat vaag, misschien dat het nu wel blijft staan.
Zo veel onzin heb ik zelden geschreven zien worden. Begin eerst maar eens zelf te leren wat de Trias Politica is. Want dan leer je dat de politiek 0 invloed heeft op de rechtspraak gezien je uitspraak over het bestraffen van bepaalde mensen. Dit leer je verdorie op school man. Montesquieu, ooit van gehoord?
De theorie is leuk, maar de praktijk is dat de trias politica in het echte leven een stuk minder tot z'n recht komt. Alleen al de toeslagenaffaire is daarvan een perfect voorbeeld.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
21 mar 2024 09:35
Zeker, geschiedenis en staatsinrichting heeft bij mij een hoge aandachtswaarde. En uw theorie klopt, de praktijk is echter dat een bepaalde politieke stroming oververtegenwoordigd is in het bestuur en de rechtelijk en uitvoerende macht. En dat is heel gevaarlijk want dat neigt naar dictatuur.
Dr Bomhoff gaf vorige week in een interview al aan dat een nieuw kabinet heel veel energie moet gaan stoppen in het ontmantelen van de macht van die partij binnen de topambtenaren.
Bomhoff opgezocht. De man praat vanuit rancune en zoals bekend, woede verblindt het zicht op de werkelijkheid.

Je eerste opmerking neigt ook naar dictatuur. Als mensen worden vervangen naar aanleiding van een partijlidmaatschap of politieke overtuiging en hun opvolgers worden geselecteerd aan de hand van de politieke denkbeelden of een partijlidmaatschap, dan is dat geen verbetering.

Overigens is er een eenvoudige verklaring waarom juist binnen de rechtspraak 3 politieke partijen oververtegenwoordigd zijn. Een rechter of advocaat is getraind op het loslaten van de eigen achtergrond, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de zaak. Bij een rechter gaat het om het toepassen van de wetgeving, bij een advocaat gaat het om het bijstaan van de cliënt.
Wie dit kan, jezelf opzij zetten om je vak goed uit te voeren, komt vanzelf uit bij een politieke partij, die voorbij de eigen belangen durft te kijken.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
21 mar 2024 19:21
J. Deltoer schreef:
21 mar 2024 09:35
Zeker, geschiedenis en staatsinrichting heeft bij mij een hoge aandachtswaarde. En uw theorie klopt, de praktijk is echter dat een bepaalde politieke stroming oververtegenwoordigd is in het bestuur en de rechtelijk en uitvoerende macht. En dat is heel gevaarlijk want dat neigt naar dictatuur.
Dr Bomhoff gaf vorige week in een interview al aan dat een nieuw kabinet heel veel energie moet gaan stoppen in het ontmantelen van de macht van die partij binnen de topambtenaren.
Bomhoff opgezocht. De man praat vanuit rancune en zoals bekend, woede verblindt het zicht op de werkelijkheid.

Je eerste opmerking neigt ook naar dictatuur. Als mensen worden vervangen naar aanleiding van een partijlidmaatschap of politieke overtuiging en hun opvolgers worden geselecteerd aan de hand van de politieke denkbeelden of een partijlidmaatschap, dan is dat geen verbetering.

Overigens is er een eenvoudige verklaring waarom juist binnen de rechtspraak 3 politieke partijen oververtegenwoordigd zijn. Een rechter of advocaat is getraind op het loslaten van de eigen achtergrond, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de zaak. Bij een rechter gaat het om het toepassen van de wetgeving, bij een advocaat gaat het om het bijstaan van de cliënt.
Wie dit kan, jezelf opzij zetten om je vak goed uit te voeren, komt vanzelf uit bij een politieke partij, die voorbij de eigen belangen durft te kijken.
Hm,en welke partij durft dan voorbij de eigen belangen te kijken?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
21 mar 2024 19:21
Bomhoff opgezocht. De man praat vanuit rancune en zoals bekend, woede verblindt het zicht op de werkelijkheid.
.................
Wie dit kan, jezelf opzij zetten om je vak goed uit te voeren, komt vanzelf uit bij een politieke partij, die voorbij de eigen belangen durft te kijken.
Waar is de rolling on the floor laughing emoticon als je die nodig hebt?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze? 🤣 Gewoon de Windows-toets met een punt. 😅 😛

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

🤣🤣

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scharrelschipper schreef:
21 mar 2024 20:42
Jablan schreef:
21 mar 2024 19:21

Wie dit kan, jezelf opzij zetten om je vak goed uit te voeren, komt vanzelf uit bij een politieke partij, die voorbij de eigen belangen durft te kijken.
Hm,en welke partij durft dan voorbij de eigen belangen te kijken?
Ik herken daar de PVV in...

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Ik ben daar zeker benieuwd naar, maar dat zal te vroeg zijn op nu te zeggen. Wilders lijkt op bepaalde punten toegeeflijk, maar dat zijn natuurlijk wel vaak punten waarvan hij weet dat ze in de basis toch niet haalbaar zijn op politiek vlak of niet uitvoerbaar omdat ze wettelijk gezien niet mogelijk zijn.

Daarnaast is tijdens de formatie en de 'honeymoon weeks' na een eventueel akkoord vaak wel veel bespreekbaar.
Ik denk dat voor mij, mocht het ze lukken een kabinet te vormen, de lakmoes proef gaat zijn of deze partijen bij de hobbels die onvermijdelijk gaan komen dan ook nog altijd over het eigen belang heen kunnen en willen stappen, en we niet alsnog weer binnen afzienbare tijd weer in het stemhokje staan.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hè hè, eindelijk raakt de Belastingdienst zijn monopoliepositie kwijt. Nog een paar van die organisaties erbij en het jaarlijks overstappen gaat zeker lonen. https://nieuwspaal.nl/nieuwe-belastingd ... -tarieven/

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bewerkte dierlijke mest kan binnenkort waarschijnlijk worden gebruikt als alternatief voor kunstmest.
Ik dacht dat dit van Nieuwspaal kwam. Nee, het komt van de NOS... :roll: https://nos.nl/artikel/2513775-adema-go ... clede-mest

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
22 mar 2024 15:18
Bewerkte dierlijke mest kan binnenkort waarschijnlijk worden gebruikt als alternatief voor kunstmest.
Ik dacht dat dit van Nieuwspaal kwam. Nee, het komt van de NOS... :roll: https://nos.nl/artikel/2513775-adema-go ... clede-mest
Tja,het ei van Columbus,of toch gewoon het wiel weer uitgevonden? :?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Binnenkort lees je dat ze ontdekt hebben dat je bladeren van bomen kunt recyclen tot compost, wedden? :lol:

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
21 mar 2024 09:35
Zeker, geschiedenis en staatsinrichting heeft bij mij een hoge aandachtswaarde. En uw theorie klopt, de praktijk is echter dat een bepaalde politieke stroming oververtegenwoordigd is in het bestuur en de rechtelijk en uitvoerende macht. En dat is heel gevaarlijk want dat neigt naar dictatuur.
Dr Bomhoff gaf vorige week in een interview al aan dat een nieuw kabinet heel veel energie moet gaan stoppen in het ontmantelen van de macht van die partij binnen de topambtenaren.
Dat is een redelijk nauwkeurige omschrijving van "hoe begin ik een fascistische staat"....

Maar los van dat: geef eens een complete lijst met namen van de betreffende personen en waar ze op hebben gestemd? En bewijs dat waarop ze hebben gestemd hun professionele activiteiten heeft beinvloed.

Omdat ik dit vraag ga je dat ongetwijfeld weer beantwoorden met een poging om het belachelijk te maken, maar daarmee laat je vooral merken dat je geen antwoorden op de vragen hebt.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Cro schreef:
21 mar 2024 23:32
Ik ben daar zeker benieuwd naar, maar dat zal te vroeg zijn op nu te zeggen. Wilders lijkt op bepaalde punten toegeeflijk, maar dat zijn natuurlijk wel vaak punten waarvan hij weet dat ze in de basis toch niet haalbaar zijn op politiek vlak of niet uitvoerbaar omdat ze wettelijk gezien niet mogelijk zijn.

Daarnaast is tijdens de formatie en de 'honeymoon weeks' na een eventueel akkoord vaak wel veel bespreekbaar.
Ik denk dat voor mij, mocht het ze lukken een kabinet te vormen, de lakmoes proef gaat zijn of deze partijen bij de hobbels die onvermijdelijk gaan komen dan ook nog altijd over het eigen belang heen kunnen en willen stappen, en we niet alsnog weer binnen afzienbare tijd weer in het stemhokje staan.
Het is ook heel makkelijk voor hem om toegeeflijk te zijn. Hij weet dat z'n achterban toch geen benul heeft waar ze op hebben gestemd. Daarom kan hij zo makkelijk onwaarheden roepen (zoals vorige week die onzin dat het ondemocratisch is dat hij geen premier mag worden en meer van die onzin). Moet ideaal zijn om het domste deel der natie als achterban te hebben.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moet ideaal zijn om het domste deel der natie als achterban te hebben.

Dan vraag ik mij toch af op welke partij jij hebt gestemd , gezien jouw opmerking :)

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

rwolters schreef:
22 mar 2024 16:29
Cro schreef:
21 mar 2024 23:32
Ik ben daar zeker benieuwd naar, maar dat zal te vroeg zijn op nu te zeggen. Wilders lijkt op bepaalde punten toegeeflijk, maar dat zijn natuurlijk wel vaak punten waarvan hij weet dat ze in de basis toch niet haalbaar zijn op politiek vlak of niet uitvoerbaar omdat ze wettelijk gezien niet mogelijk zijn.

Daarnaast is tijdens de formatie en de 'honeymoon weeks' na een eventueel akkoord vaak wel veel bespreekbaar.
Ik denk dat voor mij, mocht het ze lukken een kabinet te vormen, de lakmoes proef gaat zijn of deze partijen bij de hobbels die onvermijdelijk gaan komen dan ook nog altijd over het eigen belang heen kunnen en willen stappen, en we niet alsnog weer binnen afzienbare tijd weer in het stemhokje staan.
Het is ook heel makkelijk voor hem om toegeeflijk te zijn. Hij weet dat z'n achterban toch geen benul heeft waar ze op hebben gestemd. Daarom kan hij zo makkelijk onwaarheden roepen (zoals vorige week die onzin dat het ondemocratisch is dat hij geen premier mag worden en meer van die onzin). Moet ideaal zijn om het domste deel der natie als achterban te hebben.
Slimme opmerking om een heel groot gedeelte van Nederland als dom weg te zetten.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

dubbel
Laatst gewijzigd door gosewijn op 22 mar 2024 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

gosewijn schreef:
22 mar 2024 16:43
Dat kunnen alleen hele domme mensen doen

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nevyn schreef:
22 mar 2024 16:41
rwolters schreef:
22 mar 2024 16:29
Cro schreef:
21 mar 2024 23:32
Ik ben daar zeker benieuwd naar, maar dat zal te vroeg zijn op nu te zeggen. Wilders lijkt op bepaalde punten toegeeflijk, maar dat zijn natuurlijk wel vaak punten waarvan hij weet dat ze in de basis toch niet haalbaar zijn op politiek vlak of niet uitvoerbaar omdat ze wettelijk gezien niet mogelijk zijn.

Daarnaast is tijdens de formatie en de 'honeymoon weeks' na een eventueel akkoord vaak wel veel bespreekbaar.
Ik denk dat voor mij, mocht het ze lukken een kabinet te vormen, de lakmoes proef gaat zijn of deze partijen bij de hobbels die onvermijdelijk gaan komen dan ook nog altijd over het eigen belang heen kunnen en willen stappen, en we niet alsnog weer binnen afzienbare tijd weer in het stemhokje staan.
Het is ook heel makkelijk voor hem om toegeeflijk te zijn. Hij weet dat z'n achterban toch geen benul heeft waar ze op hebben gestemd. Daarom kan hij zo makkelijk onwaarheden roepen (zoals vorige week die onzin dat het ondemocratisch is dat hij geen premier mag worden en meer van die onzin). Moet ideaal zijn om het domste deel der natie als achterban te hebben.
Slimme opmerking om een heel groot gedeelte van Nederland als dom weg te zetten.
Vindt jij dat niet dan?

Plaats reactie