Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ben S
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2024 11:54

Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Ben S »

Ik heb een reis geboekt via Skyscanner en kwam uit op MyTrip.nl. De boeking was mislukt, maar werd wel geld van mijn rekening afgeboekt. Een refund zou binnen 5 werkdagen gestort worden, mooi niet. Je wordt van kast naar muur gestuurd, zonder resultaat. Webshop blijkt onder paraplu te opereren van Etravelli, die meerdere webshops bedienen:
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites.
De reviews daar spreken boekdelen. Als consument sta je machteloos tegen zulke grote organisaties die zich verschuilen achter diverse bedrijfjes. Het verbaast me dat " Op het Europese besluit vanochtend maakte Booking direct bekend zijn samenwerkingsverband met eTraveli te verlengen". Dit zou niet mogen gebeuren. Ook Skyscannner zou de samenwerking met zulke bedrijven moeten opzeggen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of uw creditcard maatschappij (indien u met uw creditcard betaald hebt).

Indien het bedrijf in een andere EU land is gevestigd dan kunt u hulp vragen aan www.eccnederland.nl/nl

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Misschien naar het JL gaan?

Ik dacht dat Skyscanner Chinees was.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik heb een reis geboekt bij........ check eerst trust pilot.
je weet de juiste volgorde dus wel?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Skyscanner is wel Europees, Edinburgh Schotland.
Het is wel opgekocht door China.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 mar 2024 18:36
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 mar 2024 18:39
DeZevendeHenk schreef:
24 mar 2024 18:36
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.
Maar het staat nergens, heeft iedereen dat dan impliciet begrepen of snapt niemand het juist?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door BL2 »

Ben S schreef:
21 mar 2024 12:04
......
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites......
Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
25 mar 2024 09:24
Ben S schreef:
21 mar 2024 12:04
......
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites......
Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit via dat soort bedrijven een goedkoper ticket gevonden dan direct via de luchtvaartmaatschappij zelf. Kan ook eigenlijk niet als je ziet hoe goedkoop tickets geworden zijn (ook bij de "betere" maatschappijen).

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door rwolters »

Arizonakid schreef:
25 mar 2024 10:37
En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.
Vaak het eerste zoekresultaat. Al kan ik me niet voorstellen dat mensen niet kunnen bedenken dat je gewoon naar klm.nl, ryanair.com, etc kunt gaan om een ticket te kopen. Daar heb je geen zoekmachine voor nodig.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zoeken doe ik om te kijken welke maatschappij het goedkoopste is en vanaf welk vliegveld ik het beste kan vliegen.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ook van het boeken via de vliegmaatschappijen zelf komen hier regelmatig de nodige problemen aan het licht. Dat is ook niet altijd de gouden weg.

Plaats reactie