Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Scala, dat die nog bestaan! Ongeveer 45 jaar geleden mijn allereerste videorecorder van gehuurd. Dat was een goed idee, want regelmatig kapot en weer vervangen voor een nieuwe. 8 zenders en afstandsbediening met een kabel van ongeveer 3 meter. Na 2 jaar sparen toch maar zelf gekocht

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
27 mar 2024 10:30
Deze markt is eigen een lending-of-last-resort markt. Beetje vergelijkbaar met Wehkamp of Scala vroeger. Iemand heeft dringend een nieuwe wasmachine nodig maar heeft het geld niet liggen en kan geen lening krijgen. Dan komt zo'n iemand uit bij leasen via Coolblue.
Dus Coolblue is eigenlijk het nieuwe Wehkamp? Hmmm... :? Was toen ook al niet mijn favoriet. Mooie dikke bestelgidsen, maar zelden iets gekocht eigenlijk. Vond het zonder afbetaling al te duur. En wat ik had gekocht, een bureaustoel, ging per ommegaande terug omdat het ding voor geen meter zat.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
27 mar 2024 10:51
Speedy123 schreef:
27 mar 2024 10:30
Deze markt is eigen een lending-of-last-resort markt. Beetje vergelijkbaar met Wehkamp of Scala vroeger. Iemand heeft dringend een nieuwe wasmachine nodig maar heeft het geld niet liggen en kan geen lening krijgen. Dan komt zo'n iemand uit bij leasen via Coolblue.
Dus Coolblue is eigenlijk het nieuwe Wehkamp? Hmmm... :? Was toen ook al niet mijn favoriet. Mooie dikke bestelgidsen, maar zelden iets gekocht eigenlijk. Vond het zonder afbetaling al te duur. En wat ik had gekocht, een bureaustoel, ging per ommegaande terug omdat het ding voor geen meter zat.
Ja eigenlijk wel. Bij Wehkamp kon je ook kopen en gewoon meteen betalen. heb er vroeger ook witgoed gekocht want ze waren toen best goedkoop. Doen ze nu niet meer. Maar als je er ging financieren dan rekende ze in de oude tijd iets van 24 procent rente per jaar. Werd later afgetopt door wetgeving maar was nog altijd twee tot drie maal duurder als een banklening.

Bij Coolblue kan je prima kopen maar je moet wel gewoon betalen. Daar gaan leasen daar is echt een hele dure manier van financieren, duurder kan bijna niet.

Moneyman
Berichten: 30115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
27 mar 2024 10:55
witte angora schreef:
27 mar 2024 10:51
Dus Coolblue is eigenlijk het nieuwe Wehkamp? Hmmm... :?
Ja eigenlijk wel.
Bij Wehkamp leende je, bij Coolblue huur je. Nogal een verschil.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
27 mar 2024 14:20
Speedy123 schreef:
27 mar 2024 10:55
witte angora schreef:
27 mar 2024 10:51
Dus Coolblue is eigenlijk het nieuwe Wehkamp? Hmmm... :?
Ja eigenlijk wel.
Bij Wehkamp leende je, bij Coolblue huur je. Nogal een verschil.
Ja op papier is het inderdaad een groot verschil. In de praktijk valt het wel mee. Wasmachines doen meestal gewoon jarenlang hun werk zonder problemen.

Op papier mag je de wasmachine na een jaar weer inleveren bij Coolblue. In de praktijk houden de veel mensen hem gewoon, zoals TS gedaan heeft. En dan kunnen ze hem na vele jaren uiteindelijk voor een slottermijn overnemen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Discussie over abonnementsdoolhof en koopoptie bij Coolblue

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dagkoers schreef:
23 mar 2024 12:50
Probeer Skala, mijn kennissen hebben er goede ervaringen mee.

Hier een soortgelijk onderwerp. Ik heb minder goede ervaringen met Skala. Met name de absurd hoge afkoopsom na einde contract.

overig-juridisch-financieel-f93/wat-te- ... 01949.html

Plaats reactie