Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124
Berichten: 744
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Waar wil hij die voetbal schoenen aan verkopen?

Nijogeth
Berichten: 10023
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, ik heb al heel lang geen voetbalschoenen meer in zijn winkel zien staan.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 apr 2024 19:19
Thijs124 schreef:
03 apr 2024 13:39
Pure liefdadigheid vanuit bedrijven bestaat niet (meer).
Het zal toch wel altijd voor wat hoort wat zijn.
Ik zou anders niet weten waarom mijn vader 3 voetbalclubs in het dorp sponsort, terwijl iedereen in het dorp bij het horen van mijn achternaam zegt 'oh, van de schoenenwinkel'.
Persoonlijk belang (goed gevoel) en naamsbekendheid. Er staat wat tegenover.

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is maar de vraag. Bij "mijn" voetbalclub zijn er ook sponsoren die juist niet genoemd willen worden.

Nijogeth
Berichten: 10023
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon een simpel reclamebord, ieder jaar doneren als er ergens prijzen te winnen vallen, maar hij gaat nooit naar sponsoravonden. Mijn vader is gewoon een voetballiefhebber die weet dat zulke amateurclubs het moeten hebben van sponsoren. Hij gaat hooguit bij 1 van de 3 clubs eens kijken. Naamsbekendheid is echt niet nodig, aangezien de schoenenzaak al meer dan 50 jaar bestaat en iedereen in het dorp de naam kent.

J. Deltoer
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En het werkt. Als ik weer nieuwe schoenen heb krijg ik altijd complimenten van bekenden: wat heb jij weer mooie Nijogeths aan....

Nijogeth
Berichten: 10023
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik lees net bij de NOS dat de dochter van Heineken, de rijkste persoon van Nederland, massaal belasting weet te ontwijken. In mijn ogen is dat gewoon slim. Waarom zou je ieder jaar 30 miljoen aan belasting betalen, terwijl je ook legaal veel minder kan betalen? Ik snap dan ook niet wat er eigenlijk de nieuwswaarde van is om aan te geven dat iemand slim met financiën omgaat. Of het moet natuurlijk zijn om aan te geven dat de belastingen omlaag moeten, zodat zulke mensen het niet nodig vinden om het te ontwijken.

J. Deltoer
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik lees op nu.nl het treurige bericht dat in Duitsland een 4 jarig kind is neergestoken door een Nederlander.
Altijd maar weer die Nederlanders. Wanneer worden die Nederlanders nou eindelijk eens teruggestuurd naar Nederland?

Lady1234
Berichten: 27180
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
04 apr 2024 14:18
Ik lees net bij de NOS dat de dochter van Heineken, de rijkste persoon van Nederland, massaal belasting weet te ontwijken. In mijn ogen is dat gewoon slim. Waarom zou je ieder jaar 30 miljoen aan belasting betalen, terwijl je ook legaal veel minder kan betalen? Ik snap dan ook niet wat er eigenlijk de nieuwswaarde van is om aan te geven dat iemand slim met financiën omgaat. Of het moet natuurlijk zijn om aan te geven dat de belastingen omlaag moeten, zodat zulke mensen het niet nodig vinden om het te ontwijken.
Bleef het maar bij 30 miljoen. Maar er zijn heel wat accountants, advocaten en notarissen die goud geld verdienen aan die belastingontwijkingen.

ZeerPrivé
Berichten: 5499
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze hadden ook mij even kunnen bellen, was het onderzoek binnen 2 minuten afgerond...
Pijnlijk intern onderzoek D66: partij ’betweterig’, ’te woke’ en nieuw leiderschap Kaag teleurstellend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1047481 ... urstellend

J. Deltoer
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ZeerPrivé schreef:
04 apr 2024 19:00
Ze hadden ook mij even kunnen bellen, was het onderzoek binnen 2 minuten afgerond...
Pijnlijk intern onderzoek D66: partij ’betweterig’, ’te woke’ en nieuw leiderschap Kaag teleurstellend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1047481 ... urstellend
Ze vinden zichzelf nog wel onmisbaar als partij. Dat dan weer wel. Hopelijk haalt de realiteit dat nog in.

ZeerPrivé
Berichten: 5499
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
04 apr 2024 19:11
ZeerPrivé schreef:
04 apr 2024 19:00
Ze hadden ook mij even kunnen bellen, was het onderzoek binnen 2 minuten afgerond...
Pijnlijk intern onderzoek D66: partij ’betweterig’, ’te woke’ en nieuw leiderschap Kaag teleurstellend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1047481 ... urstellend
Ze vinden zichzelf nog wel onmisbaar als partij. Dat dan weer wel. Hopelijk haalt de realiteit dat nog in.
Onmisbaar staat wel tussen aanhalingstekens. Of zal dat een aanvulling van de Telegraaf zijn? :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
04 apr 2024 18:51
Nijogeth schreef:
04 apr 2024 14:18
Ik lees net bij de NOS dat de dochter van Heineken, de rijkste persoon van Nederland, massaal belasting weet te ontwijken. In mijn ogen is dat gewoon slim. Waarom zou je ieder jaar 30 miljoen aan belasting betalen, terwijl je ook legaal veel minder kan betalen? Ik snap dan ook niet wat er eigenlijk de nieuwswaarde van is om aan te geven dat iemand slim met financiën omgaat. Of het moet natuurlijk zijn om aan te geven dat de belastingen omlaag moeten, zodat zulke mensen het niet nodig vinden om het te ontwijken.
Bleef het maar bij 30 miljoen. Maar er zijn heel wat accountants, advocaten en notarissen die goud geld verdienen aan die belastingontwijkingen.
Ontwijking is prima. Ontduiking niet.

J. Deltoer
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ontwijking is niet prima, alleen niet strafbaar. Dat is net als wanneer ik met 0,4 promille achter het stuur ga zitten.

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ontwijken is gewoon gebruik maken van de regels die er zijn om niet meer belasting te betalen dan nodig. Dat doen we allemaal - ook jij, Jules. Niets mis mee.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar het is wel zo dat juist degenen met een beetje meer geld ook een beetje meer ontwijken, waardoor degenen die een beetje minder hebben - net als iedereen uiteraard - een beetje meer belasting moeten gaan betalen om de gaten in de overheidsbegrotingen te kunnen dichten.

Dus in hoeverre het prima is? Gelukkig kunnen degenen met een beetje minder geld allerhande toeslagen en kortingen krijgen om dat te compenseren. En het gevolg daarvan is natuurlijk dat er nog veel meer belasting geheven moet worden om de nieuw ontstane gaten te dichten, waarna - afijn, de cirkel is weer rond.

Volgens mij zou het allemaal een stuk minder ingewikkeld kunnen, maar ik zal wel weer te simpel denken.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien heeft de overheid te veel loonkosten, ik denk dat daar ook nog wel wat gedaan kan worden.
Als je kijkt hoeveel groter het personeelsbestand van de overheid is geworden de laatste jaren.

witte angora
Berichten: 30865
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De overheid heeft veel te veel mensen nodig om allerlei onnodig ingewikkelde zaken in stand te houden, te begrijpen, uit te leggen en uit te voeren. Helaas gaat dat al te vaak fout, soms met kleine gevolgen, en heel soms wordt het dramatisch. En helaas werkt de geliefde bevolking ook niet altijd even goed mee, laten we eerlijk zijn.

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Waar de rijken alsmaar rijker worden en arm zijn en blijven al niet toe kan leiden. Blijkt uit een net gepubliceerd onderzoek. Een kort artikel daarover bij nu nl voor wie het interesseert.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6307802/me ... illen.html

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
05 apr 2024 02:00
Maar het is wel zo dat juist degenen met een beetje meer geld ook een beetje meer ontwijken, waardoor degenen die een beetje minder hebben - net als iedereen uiteraard - een beetje meer belasting moeten gaan betalen om de gaten in de overheidsbegrotingen te kunnen dichten.
Deze redenering gaat niet op, want er ontstaan helemaal geen gaten in de begroting door belastingontwijking.

Plaats reactie