Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

J. Deltoer schreef:
09 apr 2024 08:56
Geldt voor FVD dan de exclusieve regel dat zij wel hun onschuld moeten bewijzen?
Lees uw bijdrage van 08.55 nog eens door en eerder die van Julio Mariner.
Sowieso handig om uw bijdragen voor plaatsing kritisch te overzien.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 09:48
Moneyman schreef:
09 apr 2024 09:38
O, ze werden afgekapt... net als andere politici, bedoel je?
Oh je hebt het zeker niet gekeken allemaal.
Best lastig discussiëren als je alleen maar niet-onderbouwde, weinig concrete stellingen de wereld in gooit.

Hoe moet ik antwoord geven op de vraag of ik "het" allemaal gekeken heb, als jij niet eens vertelt wat dat "het" dan concreet is?

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
09 apr 2024 11:16
Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 09:48
Moneyman schreef:
09 apr 2024 09:38
O, ze werden afgekapt... net als andere politici, bedoel je?
Oh je hebt het zeker niet gekeken allemaal.
Best lastig discussiëren als je alleen maar niet-onderbouwde, weinig concrete stellingen de wereld in gooit.

Hoe moet ik antwoord geven op de vraag of ik "het" allemaal gekeken heb, als jij niet eens vertelt wat dat "het" dan concreet is?
Het is nogal een heel werk om iets te onderbouwen, wat hij niet gezien hebt. Want dat is waarom het draait. Dan zie je wat er gebeurt.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
09 apr 2024 10:36
J. Deltoer schreef:
09 apr 2024 08:56
Geldt voor FVD dan de exclusieve regel dat zij wel hun onschuld moeten bewijzen?
Lees uw bijdrage van 08.55 nog eens door en eerder die van Julio Mariner.
Sowieso handig om uw bijdragen voor plaatsing kritisch te overzien.
Valt gewoon te zien elke keer bij politiek 24

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 12:30
Moneyman schreef:
09 apr 2024 11:16
Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 09:48

Oh je hebt het zeker niet gekeken allemaal.
Best lastig discussiëren als je alleen maar niet-onderbouwde, weinig concrete stellingen de wereld in gooit.

Hoe moet ik antwoord geven op de vraag of ik "het" allemaal gekeken heb, als jij niet eens vertelt wat dat "het" dan concreet is?
Het is nogal een heel werk om iets te onderbouwen, wat hij niet gezien hebt. Want dat is waarom het draait. Dan zie je wat er gebeurt.
Oftewel: je roept maar wat, maar het blijft zoals altijd vaag. Wel lekker veilig: kan het ook niet weerlegd worden... :roll:

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
09 apr 2024 13:11
Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 12:30
Moneyman schreef:
09 apr 2024 11:16

Best lastig discussiëren als je alleen maar niet-onderbouwde, weinig concrete stellingen de wereld in gooit.

Hoe moet ik antwoord geven op de vraag of ik "het" allemaal gekeken heb, als jij niet eens vertelt wat dat "het" dan concreet is?
Het is nogal een heel werk om iets te onderbouwen, wat hij niet gezien hebt. Want dat is waarom het draait. Dan zie je wat er gebeurt.
Oftewel: je roept maar wat, maar het blijft zoals altijd vaag. Wel lekker veilig: kan het ook niet weerlegd worden... :roll:
Nee, ik roep niet zomaar wat, het staat toch op beeld.

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk is dit gewoon maar wat roepen. Dat staat toch op beeld is nou niet bepaald een sterk argument.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 13:31
Moneyman schreef:
09 apr 2024 13:11
Oftewel: je roept maar wat, maar het blijft zoals altijd vaag. Wel lekker veilig: kan het ook niet weerlegd worden... :roll:
Nee, ik roep niet zomaar wat, het staat toch op beeld.
Wederom: "het", wat is dat dan? En "op beeld"; welk beeld dan?

Je roept alleen maar vage algemeenheden, maar je komt nog niet eens in de buurt van een fatsoenlijke discussie.

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 13:31
Moneyman schreef:
09 apr 2024 13:11
Onkruid71 schreef:
09 apr 2024 12:30

Het is nogal een heel werk om iets te onderbouwen, wat hij niet gezien hebt. Want dat is waarom het draait. Dan zie je wat er gebeurt.
Oftewel: je roept maar wat, maar het blijft zoals altijd vaag. Wel lekker veilig: kan het ook niet weerlegd worden... :roll:
Nee, ik roep niet zomaar wat, het staat toch op beeld.
Met "het staat op beeld" kan toch niemand wat mee, zorg dan in ieder geval dat je even een link geeft naar de betreffende video als minimale, maar leg het liefst ook nog even de context erbij uit zodat voor iedereen duidelijk is wat je nu precies wil aankaarten.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laten we het liever over Zoetermeer hebben, dat vind ik een stuk gezelliger 😁

Elders op het forum schreef ik dan wel dat ik medelijden heb met iedereen die in Zoetermeer moet wonen, maar helemaal eerlijk is dat niet. Ik ken iemand die aan de rand woont, watertje achter de tuin, daarachter openbaar groen: daar is echt niks mis mee hoor.
Maar ik ben ook wel eens in het centrum geweest, het zg. stadshart. Daar zijn dan wel een theater, horeca, winkels, maar ik vind het een akelige sfeerloze bedoening in een een woestenij van asfalt en hoogbouw. Voor de gezelligheid hoef je er niet naar toe.

Het geldt, denk ik, voor al dat soort groeikernen of nieuwe steden zoals Almere, je kunt er echt heel goed wonen, maar een aantrekkelijk centrum is er niet. Voor de meeste oude steden is dat toch echt anders.

Hoe lang is trouwens dat logo van Nutricia al verdwenen? Als ze zo omgaan met hun eigen historie, wordt het natuurlijk nooit wat daar :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat logo is al jááren weg ;-)

Het stadshart... de enige reden dat ik daar als kind graag kwam, was omdat aan het eind ervan de bibliotheek lag. En daar kon ik me uren vermaken. Voor gezelliger winkel moest je iets verderop zijn; in de Dorpsstraat.

En inderdaad: sfeer heeft Zoetermeer gewoon niet. Het is jarenlang echt een slaapstad (forenzenstad van Den Haag) geweest. De meer nieuwbouwwijken zijn gewoon wijken zoals je ze bij iedere grotere stad tegenkomt: zonder eigen identiteit.

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb medelijden met iedereen die in een stad moet wonen.
Ik moet er niet aan denken.
Ik heb een half jaar in Assen (off all places) gewoond en vond het verschrikkelijk. Ik ben denk ik gewoon geen stad mens.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, Assen. Dat is het Meppel van Drente.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 apr 2024 15:52
Ik heb medelijden met iedereen die in een stad moet wonen.
Ik moet er niet aan denken.
Ik heb een half jaar in Assen (off all places) gewoond en vond het verschrikkelijk. Ik ben denk ik gewoon geen stad mens.
Ik ben een uitgesproken stadsmens EN Hagenees. Maar ik zou me nog beter thuis voelen in Utrecht, A'dam of R'dam dan in Zoetermeer. Ik noem het altijd een stadje zonder ziel, dat voel ik daar - als ik daar eens noodgedwongen bij iemand op bezoek moet - heel erg.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 apr 2024 15:52
Ik heb medelijden met iedereen die in een stad moet wonen.
Ik moet er niet aan denken.
Ik heb een half jaar in Assen (off all places) gewoond en vond het verschrikkelijk. Ik ben denk ik gewoon geen stad mens.
Ik neem aan dat jij in 1 of ander gehucht woont? Wat vind je daar dan fijn aan? Oprecht benieuwd naar.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
09 apr 2024 15:29
Laten we het liever over Zoetermeer hebben, dat vind ik een stuk gezelliger 😁
En vervolgens bejubel je het gebrek aan sfeer in Zoetermeer... :lol: :lol:

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

een of ander gehucht?, we zijn echt geen holbewoners hoor.
De vrijheid. Ik hoef niet aan de buren te denken als ik buiten wat doe. Ze wonen toch ver genoeg af om ze te kunnen storen. Ik heof dus met niemand rekening te houden.
Daarnaast de mooie natuur, de vogelgeluiden als je wakker wordt, de tuin. De buren kennen elkaar nog en helpen elkaar.
Ja maar zegt men dan je hebt geen voorzieningen. Klopt maar die mis ik dus absoluut niet. En met 10 minuten met de auto ben je in een wat grotere plaatst waar je alles wel hebt.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
09 apr 2024 16:49
een of ander gehucht?, we zijn echt geen holbewoners hoor.
De vrijheid. Ik hoef niet aan de buren te denken als ik buiten wat doe. Ze wonen toch ver genoeg af om ze te kunnen storen. Ik heof dus met niemand rekening te houden.
Daarnaast de mooie natuur, de vogelgeluiden als je wakker wordt, de tuin. De buren kennen elkaar nog en helpen elkaar.
Ja maar zegt men dan je hebt geen voorzieningen. Klopt maar die mis ik dus absoluut niet. En met 10 minuten met de auto ben je in een wat grotere plaatst waar je alles wel hebt.
Grappig, die vrijheid ervaar ik juist in de big city. Vogelgeluiden hoor ik hier ook, mijn buren ken ik en elkaar helpen doen we hier ook. (Ben al aardig wat keren verhuisd binnen DH, ook daar kenden de buren elkaar.) Met 10 minuten fietsen ben ik in de nog steeds mooie duinen en strand en zee. Daar ligt mijn hart meer dan bij koeien in de wei. Maar met een ietsje langer fietsen kan ik, als ik daar behoefte aan heb, ook genieten van de natuur.

Bij mij ligt het dus precies andersom dan bij jou: liever de levendigheid, gezellige drukte van kroegen, terrasjes, theater, musea, winkels enz. enz. om de hoek.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat er tegenwoordig weinig of geen voorzieningen zijn in dorpen zou ik nog het ergste vinden. Plus het gebrek aan openbaar vervoer.
Tot m’n 21e in een dorp gewoond en ik zou er van m’n leven niet meer naar terug willen.

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Openbaar vervoer is wel het allerlaatste dat ik mis.

Plaats reactie