Leaseplan ontbindt contract

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Artt
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2023 07:18

Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Artt »

Hierbij willen wij de malafide praktijken van leaseplan die via de ANWB handelt even aan de kaart brengen.
Wij hadden een lease contract zakelijk wegens vakantie was de factuur 5 dagen te laat toen werd zonder pardon het contract verbroken en moesten wij de helft van de nieuwwaarde betalen??
Wij een advocaat inschakelen die dan ook melden dat dit strafbaar is & leaseplan al eerder op de vingers was getikt.

Onze vraag zijn er meer gedupeerde ? Zodat we hun kunnen aanpakken op leasevergelijker liegt het er niet om.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Leaseplan is een grote speler op de Nederlandse markt, als ze op een malafide manier zouden werken, hoe zouden ze dan zo groot geworden kunnen zijn?

Bij een zakelijk contract gelden andere regels dan bij een consumenten contract. U zal op voorhand de voorwaarden gekregen hebben, wat staat daar in bij het te laat betalen?

Zegt uw advocaat dat het strafbaar is wat Leaseplan doet, of is dat uw eigen mening? Strafbaar wil zeggen dat u aangifte zou kunnen doen en dat Leaseplan strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden. Lijkt mij sterk in dit geval.

Met meer gedupeerde gaat u niets bereiken. Het is uw contract waar u in gebreke bent gebleven en waar uw voorwaarden gelden.

kuklos
Berichten: 9777
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door kuklos »

@NeoDutchio, wat je schrijft is niet helemaal correct. Als (en dat is een hele grote als) de voorwaarden van Leaseplan tegen de wet ingaan, kan TS samen met meerdere gedupeerden een proefproces starten. Meerdere gedupeerden helpt dan om de kosten te verdelen over meerdere mensen i.p.v. dat TS de kosten zelf moet dragen.

Voor de rest met je eens.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U zoekt op een consumenten forum bedrijven die na wanbetaling geconfronteerd werden met de ontbinding van het leasecontract waarbij Leaseplan de boeteclausule activeerde.

Dit is lastig. Leaseplan kan per bedrijf afwijkende voorwaarden hanteren.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik zit even de kijken bij de ANWB maar ik zie daar alleen private lease contracten. Weet u wel zeker dat de ANWB zakelijke Leaseplan contracten aan de man brengt? Heeft u echt via de ANWB een zakelijk leasecontract afgesloten bij de ANWB?

kuklos
Berichten: 9777
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door kuklos »

@Speedy123, waaruit haal jij dat TS een zakelijke klant (dus bedrijf) is?

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Speedy123 »

kuklos schreef:
11 apr 2024 14:02
@Speedy123, waaruit haal jij dat TS een zakelijke klant (dus bedrijf) is?
De tweede zin van TS: Wij hadden een lease contract zakelijk

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
11 apr 2024 14:01
Ik zit even de kijken bij de ANWB maar ik zie daar alleen private lease contracten. Weet u wel zeker dat de ANWB zakelijke Leaseplan contracten aan de man brengt? Heeft u echt via de ANWB een zakelijk leasecontract afgesloten bij de ANWB?
https://www.anwb.nl/zakelijk/lease

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door 16again »

Wat staat er in de voorwaarden?

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Speedy123 schreef:
11 apr 2024 14:03
kuklos schreef:
11 apr 2024 14:02
@Speedy123, waaruit haal jij dat TS een zakelijke klant (dus bedrijf) is?
De tweede zin van TS: Wij hadden een lease contract zakelijk
En verder geeft de opzegging na 5 dagen wanbetaling ook wel een hint. Bij particulieren werkt het anders:
Om de leaseovereenkomst wegens niet-betaling te kunnen ontbinden, moet de leasemaatschappij u eerst een aangetekende brief sturen, met een kopie per gewone brief of per e-mail. In die brief moet de leasemaatschappij u in de gelegenheid stellen alsnog binnen 14 dagen te betalen, onder mededeling dat zij anders de leaseovereenkomst mag ontbinden en dat u dan de hiervoor genoemde vergoeding verschuldigd wordt. Indien op het moment waarop die termijn afloopt, de leaseovereenkomst kan worden opgezegd, moet de leasemaatschappij u wijzen op
de regeling van opzegging van artikel 46.
Dus dan zou TS al een aangetekend schrijven en een kopie per brief of email m.b.t. de wanbetaling hebben ontvangen en een extra 14 dagen de tijd om alsnog tot betaling over te gaan.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
11 apr 2024 14:06
Speedy123 schreef:
11 apr 2024 14:01
Ik zit even de kijken bij de ANWB maar ik zie daar alleen private lease contracten. Weet u wel zeker dat de ANWB zakelijke Leaseplan contracten aan de man brengt? Heeft u echt via de ANWB een zakelijk leasecontract afgesloten bij de ANWB?
https://www.anwb.nl/zakelijk/lease
En dan vervolgens:
https://anwb.leaseplan.com/nl-nl/zakelijk/aanbod/

Ik kan alleen zo gauw de toepasselijke algemene voorwaarden niet vinden.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
11 apr 2024 14:16
En dan vervolgens:
https://anwb.leaseplan.com/nl-nl/zakelijk/aanbod/

Ik kan alleen zo gauw de toepasselijke algemene voorwaarden niet vinden.
Het lijkt erop dat je de voorwaarden pas te zien krijgt nadat je een offerte aanvraagt.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. En daar had ik geen zin in ;-)

rwolters
Berichten: 1559
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door rwolters »

Als een leverancier een contract opzegd bij een te late betaling van 5 dagen is er hoogstwaarschijnlijk meer aan de hand. Daarnaast is vakantie of niet thuis zijn in het algemeen tegenwoordig eigenlijk geen reden meer om iets te missen. Alles is digitaal beschikbaar. En in het geval van Leaseplan zeker. Daar gaat echt alles al een paar jaar digitaal (plus dat je weet dat je moet betalen, dus zelfs als je geen toegang zou hebben tot papieren post dan weet je dat er waar aan komt).

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door witte angora »

Artt schreef:
10 apr 2024 17:57
Hierbij willen wij de malafide praktijken van leaseplan die via de ANWB handelt even aan de kaart brengen.
Wij hadden een lease contract zakelijk wegens vakantie was de factuur 5 dagen te laat toen werd zonder pardon het contract verbroken en moesten wij de helft van de nieuwwaarde betalen??
Wij een advocaat inschakelen die dan ook melden dat dit strafbaar is & leaseplan al eerder op de vingers was getikt.
Eerlijk gezegd lees ik heel veel, maar ik weet niet of ik alles lees dat ik zou moeten lezen.

- Zijn jullie een bedrijf of particulier?
- Stond de auto op naam van het bedrijf of op jullie persoonlijke naam?
- Welke reden is gegeven dat de leaseovereenkomst op is gezegd?
- Ik kan de algemene voorwaarden nergens vinden. Kun je daar een link van geven?
- Je stelt dat de factuur 5 dagen te laat is. Maar wat is de betaaltermijn dan na ontvangst van de factuur? Toch niet die 5 dagen?
- Je stelt dat je de helft van de nieuwwaarde moet betalen. Hoe oud is de auto, wanneer is het leasecontract ingegaan, hoe lang zou het lopen? En waarom de helft van de nieuwwaarde? Wat is de grondslag daarvoor? Moet je de auto inleveren, of wordt hij na betaling jullie eigendom?
- Waarom stel je dat het om malafide praktijken gaat?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Bij 5 dagen te laat betalen zegt Leaseplan echt het contract niet op, zakelijk niet, en prive niet. Eer ze opzeggen is er echt wel wat meer gebeurt.

Ivo.w
Berichten: 1757
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Vakantie kan anno 2024 (en ook al héél lang) geen 'reden' zijn om een factuur te laat te betalen. Zeker niet als het om periodieke betalingen gaat zoals bij een leasecontract.

U weet immers vooraf hoeveel en wanneer u moet betalen. Die betaalopdrachten kunnen dus gerust digitaal worden klaargezet en goedgekeurd, zodat de bank deze tijdens uw vakantie op de juiste door u ingegeven datum uitvoert.
En voorheen betekende "vakantie" simpelweg voor vertrek de nodige overschrijvingskaarten invullen en opsturen naar de bank. Ook op die manier was het prima mogelijk om alle facturen waarvan de vervaldatum tijdens uw vakantie zou vallen toch tijdig te betalen.

Ik zou het van mijn werkgever (zelfstandige MKB ondernemer) ook niet accepteren dat hij vanwege zijn privé vakantie mijn salaris ineens later zou betalen.

rwolters
Berichten: 1559
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door rwolters »

Arizonakid schreef:
11 apr 2024 19:11
Bij 5 dagen te laat betalen zegt Leaseplan echt het contract niet op, zakelijk niet, en prive niet. Eer ze opzeggen is er echt wel wat meer gebeurt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de 5 dagen op basis van de aller-aller-aller-allerlaatste betaalmogelijkheid is gebaseerd.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Artt schreef:
10 apr 2024 17:57
Hierbij willen wij de malafide praktijken van leaseplan die via de ANWB handelt even aan de kaart brengen.
Wij hadden een lease contract zakelijk wegens vakantie was de factuur 5 dagen te laat toen werd zonder pardon het contract verbroken en moesten wij de helft van de nieuwwaarde betalen??
Wij een advocaat inschakelen die dan ook melden dat dit strafbaar is & leaseplan al eerder op de vingers was getikt.

Onze vraag zijn er meer gedupeerde ? Zodat we hun kunnen aanpakken op leasevergelijker liegt het er niet om.
Ik weet niet welke advocaat je hebt. maar het 5 dagen te laat betalen van een factuur is niet strafbaar hoor.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Leaseplan ontbindt contract

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Jammer dat de ts niet meer terug is geweest, nu blijft het speculeren.

Plaats reactie