LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderwagens in de bus.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

Rotterdam is de enige gemeente waar men de kinderwagen (buggy) mee mag nemen in de autobus.
nog steeds zijn er passagiers die tekeer gaan tegen de chauffeur als die te kennen geeft dat er maar slechts twee kinderwagens uitgeklapt mee mogen. na het uitbranden van een bus zijn de regels gelukkig weer verscherpt. men heeft er geen notie van wat er kan gebeuren als er meerdere kinderwagens in een bus staan en men moet heel snel de bus verlaten. je zit als ratten in een val. nu al hebben diverse passagiers geruime tijd nodig om met hun kinderwagen en dan met name de grote driewielers de bus te verlaten. ook zijn deze wagens zeer onstabiel wat nogwel eens tot het omvallen van zo'n wagen betekent en dan hoeft de chauffeur niet eens hard de bocht door te rijden.

Randy

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Randy »

Rotterdam is de enige gemeente waar men de kinderwagen (buggy) mee mag nemen in de autobus.
Hoe kom je daar nou bij?? In Amsterdam zie je ook geregeld buggy's in de bus. Is wel een stuk lastiger omdat het GVB het sta-balkon op zo'n rare plek heeft gezet, maar je ziet wel buggy's daar in de bus hoor. Hier in Almere hebben we altijd al buggy's in de bus gehad; ook toen we nog geen lagevloersbussen hadden. Per buggy-balkon is ruimte voor 2 uitgeklapte buggy's. In de kleine bussen mogen dus 2 uitgeklapte buggy's mee en in de verlengde bussen 4 buggy's. Dit geldt trouwens zowel voor stadsdienst Maxx als voor de streeklijnen van Connexxion.

Boer

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Boer »

Hé Hé kijk ff naar Topic BUS=kindonvriendelijk :!:

Rick

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Rick »

De stadsdienst in Almere is sinds januari beter geworden.
Van 04.30 tot 01.15 rijden de nieuwe stadsbussen.
En van 07.00 tot 19.00 rijden ze OM DE 7 MIN.
Er kunnen per bus 4 buggy's mee.
Grandioos, voor 1 euro mag je 1,5 uur door geheel Almere met de bus reizen, dat vind je nergens in Nederland.

Alex Rotterdam

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Alex Rotterdam »

Let wel op, je moet de reiziger wel waarschuwen dat hij of zij op eigen verantwoording meerijd.Als de chauffeur nm een noodstop moet maken dan is hij hier niet voor de gevolgen verandwoordelijk :idea:

Tango Delta

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Tango Delta »

een Buschauffeur is altijd tijdens zijn werkzaamheden verantwoordelijk..
Bij ons Arriva moeten de kinderen uit de kinderwagens en of buggy's
i.v.b veiligheid van de kinderen en de overige passagiers en de wagens ingeklapt .
Hebben de passagiers bezwaren dan gaan ze niet mee is bij ons ( Arriva) in de bus door een grote poster aangegeven.
Groet een buschauffeur.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Simpele oplossing, verbied kinderwagens in de bus... Ik neem mijn fiets toch ook niet mee de bus in.....

Zo makkelijk zijn we nog nooit van een probleem afgekomen...

Gast

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig heb jij daar niets over te zeggen druiloor en er rijden nog
steeds bussen met buggie;s,en zo hoort het ook.Dus kar 1 ga ergens anders forums verzieken met je gezwam.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Gelukkig heb jij daar niets over te zeggen druiloor en er rijden nog
steeds bussen met buggie;s,en zo hoort het ook.Dus kar 1 ga ergens anders forums verzieken met je gezwam.
Toch moeilijk he, omgaan met mensen die een andere mening hebben dan jij....

Gast

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

het wordt tijd dat je het leert, baasje

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Wat is er op tegen om je baby mee te nemen in de bus ?
Het vergelijk met een fiets slaat dan ook nergens op.
Delta meld het enige juiste.
Neem je kid op schoot en klap de bug in

Tim

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Neem geen kinderen nog beter. Maar als je dan zo nodig moet, val er dan niet een ander mee lastig.

eer28
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2005 17:10

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door eer28 »

Beste Karr-1,

Wat een ongelooflijke goedkoop en nietszeggende argumenten gebruik je zeg als je zegt: dan moet je maar geen kinderen nemen. Suggestie, doe je ogen dicht als je in de bus zit, of nog beter: sta op als een vermoeide alleenstaande moeder die moet leven van een bijstandsuitkering net genoeg geld heeft om a) boodschappen te doen en b) een buskaartje kan betalen om die boodschappen binnen te halen. Niet iedereen is de gelukkige bezitter van een eigen gemotoriseerd voertuig!

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik sta niet op in de bus of trein voor niemand niet. Ik heb net zo goed betaald voor dat kaartje en dus ook het recht om te zitten als dat kan. Kan het niet, dan heb ik pech en moet ik staan.

Het mag in jou oren klinken als een goedkoop argument, ik ben het zat dat mensen kinderen nemen alsof het niets is en vervolgens anderen er mee opzadelen. Het is jou keuze om een kind te nemen, niet de mijne. Dan hoef ik er ook geen overlast van te hebben.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Die kinderen die jij uit de bus wil weren zijn wel degene die jou later moeten verzorgen als je dement in een bejaardentehuis vertoeft.

Gast

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen heeft recht om in de bus trein of metro te zitten.Daar heb jij niets over te zeggen kar 1.Dan ga je in je uppie op de hij zitten zodat je nergens last van hebt. Wat een ongelooflijke figuur ben je toch!!
Overal de forums straal je van chagreinigheid.Als je niks anders dan zwartgalligheid kan uitstralen dan hoor je hier niet thuis.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik op de hei zitten? Al die mensen met kinderen op de hei zitten bedoel je. En die ADHD blagen van tegenwoordig zijn niet in staat om een vak te leren, dus mij verzorgen in een bejaardenhuis zullen ze nooit doen.

Iedereen heeft het recht in de trein etc te zitten ja dat ben ik met je eens. Maar niemand heeft het recht om mijn treinreis vervelender te maken door de kinderen rond te laten rennen, te janken of te zaniken over snoepjes, ijs en drinken. Leer die kinderen zich te gedragen of hou ze thuis.

Gast

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

Karr-1 heeft het kind zijn overgeslagen en het ouder worden slaat hij ook over.
Deze man van 29 jaar ergert ze eigen overal aan dus die worden niet oud.
Wat een ongeloofelijke z e i k e r d is dat.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ook ik ben kind geweest hoor, maar ik kan me niet herinneren dat er vroeger zo ontzettend veel gezeikt en geouwehoerd werd over niets.

Ik mag dan een zeikerd zijn, ik weet dat ik gelijk heb. En daarmee ben ik nog niet half zo erg als de beroepszeikers die hier op dit forum rondhangen.

Gast

Re: kinderwagens in de bus.

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn kind gedraagd zich altijd heel goed in de trein, lekker naar buiten kijken en koeien tellen
nou zat er laatst wel een hele lastige 29 jarige achter me een diskman die zo hard stond dat ik kon meegenieten van erg irritante muziek
ik stel voor dat ze karr en zijn muziek voortaan weren uit de trein

Gesloten