LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele betaling voor levering van energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
seo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:55

dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door seo »

Hallo,

Door al het nieuws wat er is rondom de energiebedrijven, hebben wij ons zaakje ook eens nagekeken. En wat blijkt.... Zo'n 2 jaar geleden zijn wij overgestapt van Eneco normale stroom naar groene stroom van energiebedrijf.com. Als we beide rekeningen naast elkaar leggen, betalen we aan beide bedrijven voor leveringskosten. Het lijkt ons dat dit niet klopt en dat we maar bij 1 bedrijf (Energiebedrijf.com) voor de leveringskosten hoeven te betalen. Heeft iemand hier verstand van of zelf ook ervaring mee ? Transportkosten betalen we aan energienetbeheer en dit klopt dan ook, alleen over de leveringskosten hebben wij onze twijfels.
Graag horen we reacties.

groeten Seo

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zoek dit forum er maar op na en huiver: Energiebedrijf.com vult zijn zakken door geen eindafrekening te sturen. Via die eindafrekening krijg je teveel betaalde kosten terug. Het gaat dan met name om de ecotax. Per KwH betaal je een bedrag aan ecotax. Maar elk huishouden krijgt aan het eind van het jaar weer een vast bedrag aan ecotax terug. Zo betaal je per saldo géén ecotax als je zuinig verbruikt. Ben je onzuinig dan betaal je per saldo wél.

Heb je al eens een jaarrekening van EB.com ontvangen?

Dien maar een geschil in bij SGC, www.sgc.nl

Er samen met EB.com uitkomen kun je schudden. Zelf heb ik ook een zaak tegen EB.com lopen (zoals zovelen op dit forum)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oh ja: zeg onmiddellijk je contract bij EB.com op! Anders zit je nog langer aan ze vast.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door flappie »

mensen dat valt allemaal wel mee met oxxio (=energiebedrijf.com)

Mimmie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2005 09:41

Re: dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door Mimmie »

Flappie zeker werk jij bij oxxio of je bent de baas zelf. Maar ik heb nu dezelfde problemen. EN ik hoop toch echt dat ik eerder dan 2 jaar mijn contract kan stoppen. :evil:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: dubbele betaling voor levering van energie

Ongelezen bericht door flappie »

ik zelf heb geen problemen bij oxxio

Gesloten