LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

Voormalig CEO WorldCom veroordeeld tot 25 jaar celstraf
Uitgegeven op 13 juli 2005 om 19:50 uur
(Novum/Betten) - De voormalige chief executive officer (CEO) van WorldCom, Bernard Ebbers, is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 25 jaar voor zijn rol in de fraude bij het telecombedrijf. Het boekhoudschandaal, met een omvang USD 11 miljard het grootste ooit, leidde in 2002 tot de ondergang van het bedrijf.
Volgens de rechter van de federale rechtbank in Manhattan was Ebbers de aanstichter van de fraude. De straf is een van de zwaarste die ooit is opgelegd aan een bestuursvoorzitter voor bedrijfsgerelateerde misdaden.

Brussel 13/7/05
De fraude bij de Amerikaanse Telecom gigant Worldcom. is de grootste uit de geschiedenis. Het management van de onderneming manipuleerde systematisch de cijfers van het bedrijf om de aandelenkoers te doen stijgen en zo snel rijk te worden. Oorspronkelijk lukte dat ook . Worldcom groeide uit tot één van de grootste Telecombedrijven van de wereld met activa van meer dan 100 miljard dollar. Er werkten 85000 mensen. Vier jaar geleden werd de fraude ontdekt. Worldcom ging bankroet , tienduizenden werknemers verloren hun baan en heel wat beleggers hun spaargeld.

Brusssel 14/7/05
Ex topman van Worldcom krijgt 25 jaar.
De voormalige Topman van de Amerikaanse reus Worldcom Bernard Ebbers is veroordeeld tot 25 jaar gevangenis voor zijn rol in het fraudeschandaal van 2001. Het management van de onderneming, manipuleerde systematisch de cijfers van het bedrijf om de aandelenkoers te doen stijgen. Berbie Ebbers, de Topman van Worldcom heeft altijd beweerd onschuldig te zijn, maar de rechtbank heeft daar anders over geoordeeld. Ebbers krijgt een straf van 25 jaar.
Hij zal in principe pas op zijn 87ste de gevangenis weer uit mogen.

Ook in Nederland was men bekend met het systeem (Poldermodel).
Minister Hans Hoogervorst, toen minister van Financiën, had geen meldingsplicht van de fraude voorgesteld voor gecertificeerde
accountants. Daarnaast kreeg de AFM te weinig boetemiddelen om bedrijven in het gareel te houden. Deze autoriteit werkte alleen met het schrappen van een beursnotering.
Kamerlid Bert Koenders was niet tevreden over deze maatregelen die de minister voorstelde om de gang van zaken bij het failliete netwerkbedrijf KPN Qwest uit te zoeken. De minister stelde verder voor om de maximale gevangenisstraf op gesjoemel met de boekhouding te verdubbelen tot twaalf jaar cel. Daar was het ook bij gebleven, terwijl in Amerika eist men thans 25 jaar cel.
Het moet thans een ieder duidelijk zijn, waarom Dexia tot heden toe kennelijk een onbeperkte zeggenschap heeft in deze leaseaffaire!
In Amerika zijn de waakhonden kennelijk geen schoot poedeltjes met haarstrikjes op!

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Zo zouden ze in Nederland ook moeten straffen.

Echter wij hebben onze eigen regeltjes van bovenaf. Daarom ook de slechtste economie van alle 25 EU lidstaten. Vooral dwars blijven en denken dat wij zo goed zijn.

Beleidsmakers ga nou eens echt je werk doen en leer is luisteren naar anderen die wel kennis van zaken hebben en die weten hoe het echt in elkaar zit. Voorbeelden genoeg. Weg met die vriendjespolitiek en indek cultuur.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door bokkie »

Werkelijk Willems, wat heeft in hemelsnaam het poldermodel te maken met dit verhaal? Krijg je soms geld per vreemde theorie of zo?

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

Bok,

Wees eerlijk, je weet noch van toeter noch van blazen, neem de moeite en onderzoek voordat je op jouw bazuin begint te blazen!! Van mij krijg je het absoluut niet! Jouw vraag laat deze keer zien, dat je maar een Don Quichot of een Panza bent !!
Een betere vraag was: Waarom werkt het Poldermodel niet meer?

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

Bok,

Op grond van jouw vraag en antwoorden dat je nu geeft, ben je gewoon zielig je komt heel veel te kort! Het woord is "fantast"!
Laatst gewijzigd door Willems op 14 jul 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door trudy »

Echter wij hebben onze eigen regeltjes van bovenaf. Daarom ook de slechtste economie van alle 25 EU lidstaten.
En dat komt, hoorde ik op het 8-uur Journaal, omdat wij Nederlanders geen geld meer uitgeven.

Klopt, ik heb sinds Dexia geen cent meer uitgeven aan dingen die niet persé nodig zijn en met mij 700.000 ? gezinnen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

Trudy,
De gezinnen zijn gewoon leeg gepompt, door het inlever politiek van Zalm. De economische evenwichten zijn gestoort; ik vrees dat het erger gaat worden!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik ben bang trudy, dat je gelijk hebt.

En ik vrees dat die gezinnen èn wellicht ook hun familie en bekenden, erg veel mensen zijn dat toch hoor, de komende jaren nog zuinig moeten zijn en alleen aan dexia zullen betalen. Dan blijft er niets meer over.. met dank aan dexia.. zalm.. aegon.. donner.. en iedereen die hun steentje hebben bijgedragen om het voorheen welvarende Nederland een kopje kleiner te maken.
De gevolgen daarvan zullen de komende jaren wel zichtbaar worden denk ik, het NEE tegen Europa was pas een eerste stapje..
De Nederlanders zijn niet meer wat ze waren.. niks meer tolerant..

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door bokkie »

In september komt 3 jaar spaarloon in één keer vrij: dat word ca €3700 netto zo snel mogelijk opmaken!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door cornelis »

Klopt, ik heb sinds Dexia geen cent meer uitgeven aan dingen die niet persé nodig zijn en met mij 700.000 ? gezinnen.
Naar boven

Maal gemiddeld [laat ik het laag houden] 3 personen per gezin.

Zijn er minstens 2000000 mensen de dupe van de corruptie in ons land.
En maar wijzen met het vingertje naar andere landen, onnozele schoften.

Groetjes

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

Bok ,

Is dat alles, méér niet? Geen bagage? Voor één cent kom je niet op de eerste rij te zitten. Waarom blijf je dan niet weg, hottentot!

DEX-AEGO
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:48

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

He Bokkekop daar gaan we aandelen van kopen van Dexia dan kunnen ze weer gedupeerde krijgen.En dan heeft Dexia weer geld om wapens te kopen daar zijn ze toch ook goed in . En weer rechtzaken beginnen.Mensen laat je niet gek maken door deze lieden.Die hebben een plaat voor hun kop en die is zeker 10 mm dik of nog dikker.Wij gedupeerde zullen winnen en niet Zalm,Duisenberg,Dexia of Aegon.Wij zijn bedrogen door die lieden.

Allemaal de grt en een goed weekend.

DEX-AEGO

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door woest »

do 14 jul 2005, 19:02
Kwakkelende economie kan een oppepper gebruiken
RIJSWIJK - De economie in Nederland draait het slechtste van alle 25 landen in de Europese Unie. Geen ander land zag de welvaart in het eerste kwartaal dit jaar met 0,5 procent dalen vergeleken met dezelfde periode in 2004. Alleen Italië en Malta komen in de buurt bij ket kwakkelende Nederland, met een krimp van respectievelijk 0,2 en 0,1 procent.




Foto: Dijkstra bv.

Dat blijkt uit een herzien overzicht dat statistisch bureau Eurostat donderdag heeft gepubliceerd. De EU komt uit op een economische groei van 1,4 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2004.

Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) concludeert dan ook dat de Nederlandse economie een oppepper kan gebruiken. De regering moet verder ingrijpen om de concurrentiepositie van Nederland te verbeteren, aldus het IMF donderdag. Dat kan door een verlaging van het begrotingstekort en bevordering van de werkgelegenheid.

Maar bovenal moeten de beleidsmakers zorgen voor economische herstel. Daar lijkt maar geen tempo in te komen, concludeert het IMF. Dit jaar blijft de economische groei met 0,5 procent nog bescheiden. In 2006 lijkt er eindelijk vaart in te komen. Dan voorziet het IMF een groei van 1,9 procent. Met die voorspelling zit het fonds ongeveer op dezelfde lijn als het Centraal Planbureau en De Nederlandsche Bank.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek constateert dat de Nederlandse huishoudens afgelopen jaar opnieuw koopkracht hebben moeten inleveren. De inflatie meegerekend daalde het reëel beschikbare inkomen met 1,4 procent. In 2003 was de daling nog groter, namelijk 2,7 procent.

De lonen stegen vorig jaar met 1,4 procent en het inkomen uit sociale uitkeringen en pensioenen met bijna 3 procent. Van deze inkomensstijging bleef echter niets over omdat huishoudens meer geld kwijt waren aan belastingen en premies. Met name de pensioenpremies stegen fors, met 9 procent.

Nederlanders staken zich in 2004 ook dieper in de schulden. In totaal stegen de schulden van de huishoudens met ruim 44 miljard euro naar 536 miljard euro. Van deze toename kwam 90 procent voor rekening van woninghypotheken.

De gemeentelijke volkskredietbanken maken zich ernstig zorgen over het groeiende aantal mesnen dat onder de schulden bezwijkt. Vorig jaar klopten 39.000 mensen aan bij een gemeentelijke kredietbank om een schuldregeling te treffen. Dat was ruim 13 procent meer dan in 2003.

De volkskredietbanken meldden donderdag dat zij meer willen gaan samenwerken. Bovendien moeten consumenten met een laag inkomen voor een lening alleen terecht kunnen bij een volkskredietbank en niet langer bij commerciële banken, postorderbedrijven en andere kredietverstrekkers. Dat stelde de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet (NVVK).

De NVVK vindt dat de volkskredietbanken op dit moment te veel de rol van schuldhulpverlener op zich moeten nemen voor mensen die door onverantwoorde leningen door commerciële instellingen diep in het rood staan

De Telegraaf

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door woest »

Versatel doet aangifte bij OM wegens vals persbericht

Versatel heeft aangifte gedaan bij het Openbaar Ministerie (OM) in verband met de verspreiding door onbekenden van een vals persbericht. Dat heeft woordvoerder Cilesta van Doorn van Versatel donderdag gezegd.

Ook Talpa bereidt een aangifte voor, zo bevestigde woordvoerder Thomas Notermans. 'Het zal verspreiding van valse informatie of valsheid in geschrifte worden', aldus de woordvoerder.

Het persbericht maakte melding van gesprekken met Deutsche Telekom , die mogelijk tot een openbaar bod op Versatel zou kunnen duiden.

Persbericht Versatel - reactie op valse berichten
Talpa-woordvoerder Notermans over het valse persbericht (MP3)
Woordvoerder Cilesta van Doorn van Versatel in een bijdrage van financieel redacteur Lucas Cornelissen (mp3)
De berichten werden vannacht om 00.44 uur verstuurd, een uit naam van Versatel en een afkomstig van Talpa. Beide berichten hadden dezelfde opmaak en bevatten de namen van de woordvoerders en de normale contactgegevens van de bedrijven. Uit de zogeheten "headers" van het mailbericht kan echter worden vastgesteld dat het om falsificaties gaat, die via de website shitzooi.nl werden verzonden.



De aandelenkoers van Versatel maakte kort na opening van de beurs in Amsterdam een koerssprong van bijna 5%. Rond twee uur stond het aandeel ruim 2% hoger op euro 1,93.

Volg hier de koersontwikkeling van Versatel (15 min vertraging)
Het bericht bevatte letterlijk de tekst: 'Versatel Telecom International N.V. deelt mee dat zij in het kader van haar voortdurende strategische orientatie onder meer initiele gesprekken voert met Deutsche Telekom AG tezamen met Talpa Capital B.V., over mogelijke vormen van strategische samenwerking, waaronder een openbaar bod. Gelet op de vergevorderde besprekingen, kunnen op dit moment geen verdere mededelingen worden gedaan.'


Zie ook: Gesprekken Versatel en Belgacom lopen spaak van 15 juni
Versatel is benaderd door Belgacom en Talpa gezamenlijk van 6 mei
en het dossier:Triple Play


Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Elias »

In geval dat ze aangifte "tegen zichzelf" doen, zullen de dader(s) wel onbekend blijven, toch ......?
:roll: 8)

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door pluutje »

De gemeentelijke volkskredietbanken maken zich ernstig zorgen over het groeiende aantal mesnen dat onder de schulden bezwijkt. Vorig jaar klopten 39.000 mensen aan bij een gemeentelijke kredietbank om een schuldregeling te treffen. Dat was ruim 13 procent meer dan in 2003.
En van hogerhand alles maar onder de pet houden!

Oosterling
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2005 17:45

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Oosterling »

Bokkie,

Op dit forum kom je zeker niet over als iemand die gespeend is van intelligentie. Soms heb ik om je opmerkingen moeten lachen, omdat ze zo gevat en origineel waren. Maar je hebt je niet voor niets dit pseudoniem aangemeten. Al geruime tijd erger ik me aan je ongefundeerde kritiek. Dat gaat tekeer tegen Piet Koremans, maar ik heb nog nooit van je te horen gekregen wat je nu precies tegen die man hebt. De laatste tijd is je deelname op dit forum wat constructiever, maar opeens begin je iemand af te katten die een uitdrukking verkeerd gebruikt. Zoals wel vaker op dit forum gebeurt, kun jij ook de verleiding niet weerstaan om iemand extra hard terug te slaan door kritiek te leveren op zijn taalgebruik. Toen had mijn ergernis een cruciale grens bereikt.

Nu blijkt dat je graag anderen in de **** zet ('de bloeddruk' van Keessie, Piet Koremans in een t.v.-uitzending 'met een zuur gezicht en een bijdrage van niets'), maar dat je zelf niets kunt hebben: het prototype van het soort mensen die bijzonder geestig uit de hoek kunnen komen, zo lang zij zelf maar niet het slachtoffer van enige scherts vormen. Man, wat heb ik je op je pik getrapt als je mij vergelijkt met een reptiel dat onder een steen vandaan komt en een rat die uit het riool kruipt. Je kent mij niet eens; waar haal je het lef vandaan? Het lijkt erop alsof je behoorlijk aan het doordraaien bent, ook al omdat iedereen die je tegenspreekt door jou een dwaas wordt genoemd. Je hebt jezelf behoorlijk te kijk gezet met je reactie.

Sorry Ad, dit moest ik nog even kwijt.

Bokkie, groeten van

Oosterling (niet Piet Koremans)

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door bokkie »

Bedankt voor de melding maar dat je een pietfan was had ik al begrepen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Janny »

De gevolgen daarvan zullen de komende jaren wel zichtbaar worden denk ik, het NEE tegen Europa was pas een eerste stapje..
De Nederlanders zijn niet meer wat ze waren.. niks meer tolerant..
Wanneer er aan de onderzijde niets meer af kan. moet de bovenzijde ook inleveren.

Immers het is net een weegschaal, wat niet aan de ene kant ligt ,ligt aan de andere kant.

Als wij nu al moeite hebben zal Zalm en cs eenmaal ook aan de beurt komen. en aangezien wij geleerd hebben om te werken, zal het onderaan *vanzelf* weer op z'n pootjes terecht komen. maar de Witteboorden zullen het dan pas goed moeilijk krijgen.Omdat ze niet weten wat je met je handen kunt doen. als wij niet meer kunnen worden uitgemolken is het voor hen ook over en uit.
immers zij hebben veel dankzij dat anderen sappelen
De koek wordt niet groter doordat zij er zo'n groot stuk van nemen. Van een kikker kunnen ook zij geen veren plukken

Janny

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: GROOTSTE FRAUDE UIT DE GESCHIEDENIS.

Ongelezen bericht door Willems »

impact,

De realiteit is: dat de rat op de kaas moet letten.
Neem, meer concreet de bouwfraude:
De hele aannemerswereld wist van vooroverleg.
De TOP bouw wist van illegaal vooroverleg om onderling de markt te verdelen en nam daar zo nodig zelf deel aan de onderonsjes!

Voor 2000 wist geheel het bedrijfsleven wat er te koop was en aan welke knop in de boekhouding gedraaid moest worden om koersresultaten te behalen. Men zwijgt als een graf over het Poldermodel, ei van Columbus toen, maar bij nader inzien een bedorven windei. De ellende die wij thans meemaken, is maar een bescheiden uitvloeisel van de manipulatie in de boekhoudingen. Pas toen de bedrijven als vliegen begonnen te vallen, te verdampen, werd men wakker. De KPN van Zalm was een levende mummie: zie maar, voordat drie jaar (van het contract december 2000 WVD) verliep, stond Zalm reeds op medio september 2003 op de markt met 300 miljoen KPN aandelen (onze aandelen??) te koop, die kennelijk betrokken geweest waren bij het WVD en gered waren van een totale ondergang net als KPN Q-west. Toen ik voor het eerst hier op dit forum opmerkte dat een hausse product, verkocht in baisse-periode, reeds bij voorbaat restschulden veroorzaakten, werd ik niet au serieus genomen. Maar dit wist ik toen nog bij een Bank werkte. Zij zullen nooit een onderzoek openen tegen henzelf. De put was zo overvol, dat dit eenvoudige forum, door een klein gatje te boren, staat geheel Nederland goed onder de stank. Stel je eens voor indien het geslaagd zou zijn geweest het deksel op te lichten. Je zult het niet geloven, dat de rechters meer inzage nu hebben in deze zwendel, is het te danken aan mannen zoals Piet Koremans, anders stonden zij nog steeds aan de andere kant. Volkmensen zoals wij hebben pech, indien wij niet door de leeuwen worden verscheurd, zullen wij door de ratten worden gebeten. Wij kunnen alleen maar hopen, dat onze hoop, door vurig te hopen, over zal slaan in realiteit!

Gesloten