LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LegioLease/Goodwood etc.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Erg_Gemeen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2005 13:33

LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Erg_Gemeen »

In het toenemende woud van obscure effectenmakelaartjes kan ik onthullen dat GoodWood op de lange termijn dezelfde beleidslijn zal gaan volgen als LegioLease (temeer omdat het halve personeelsbestand al jaren van de ene belegger na de ander belegger pendelt) Dit heb ik uit betrouwbare bron gehoord. GoodWood is opgericht, omdat jaren geleden het succes van de Triodos bank zo groot was dat middels wanpraktijken van GoodWood en een aantal anderen (o.a.TeakWood) de groenbeleggingsbranche zo negatief in de publiciteit kon worden gebracht.

Verder is het zaak dat eens aandacht aan de verkopers in de bedrijven wordt besteed. Vaak werken de verkoper/makelaars bij de bewuste verschillende kantoren en bellen ze particulieren onder valse (verzonnen) naam of onder naam van werknemers die er al jaren niet meer werken. Ik wil niet wijzen naar andere volkeren, maar m.n. Mediterrane types uit bijv. Marokko of Turkije hebben hier een handje van. Dat is eigenlijk je reinste oplichterij, ware het niet dat een contract pas bewijsbaar nietig wordt als het op papier vals is.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door painter »

Goodwood is bezig met het werven van klanten via de telefoon en schermen met de betrokkenheid van minister braks en menen dat ze daardoor betrouwbaar overkomen.
Ze garanderen ook de inleg niet kan verdampen, maar als je daar om vraagt en het op papier te willen hebben dan krijg je vervolgens een aanmeldings formulier waar niet op staat dat de inleg is gegarandeerd.
Doe dit dus niet, want je zit er voor minimaal voor een jaar of 7 aan vast en bent niet zeker je ingelegde geld.

VR GR

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door trudy »

Verhaaltjes van zulke figuren, daar zou ik niet zo gauw in trappen.

Er moet minstens een solide en betrouwbaar bedrijf aan meedoen of bij betrokken zijn, b.v. Aegon......ja, dan zou ik het wel geloven.
Die beduvelen je niet :roll:

Daar is je geld wel veilig.......

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door painter »

Heb je even een wegtrekkertje Trudy.

Vr GR

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door trudy »

ik ken wel een afzakkertje, maar een wegtrekkertje ????? :lol:

maar misschien had ik wel een wegtrekkertje door m'n afzakkertje :lol:

koorddanseres
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:24

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door koorddanseres »

Trudy even een uitleg wat men er mee bedoelt:


De vangst van mijn leven

Een tijd terug zat ik te vissen met mijn carbonhengeltje van 7 meter in "De Kom" in Oranjewoud bij Heerenveen. Ik viste met een tuigje, 14/100 met maden en voerde met een zelf samengesteld voertje voor karper en dikke brasem (nog bedankt, Freddy van Postma Hengelsport, Heerenveen). Al na ongeveer 5 minuten kreeg ik een wegtrekkertje en sloeg aan. Het lijntje knapte direct en ik vermoedde (gezien mijn voer), dat ik met een karper te doen had. Ik maakte een nieuw tuigje met 18/100 snoer en begon opnieuw. Al heel gauw weer een wegtrekkertje. Ik sloeg aan en kon de top van de hengel niet meer uit het water krijgen. Na ongeveer 15 minuten buigen of barsten kwam er naast de plek van de aanbeet een dode brasem van ongeveer 40 cm boven drijven, die flink was toegetakeld. Op dat moment besefte ik dat ik te maken had met een snoek. Langzaam maar zeker kreeg ik de vis dichter bij en zag een rug, waar ik van schrok. De hengel had ik inmiddels ingekort tot 3 meter en ik pakte mijn schepnet. Ja, wat doe je dan met een pannet met een doorsnee van 45 cm. Toen ik de vis vlak onder de kant had, schepte ik de kop van de snoek in het schepnet, liet mijn hengel vallen, boog door mijn knieën, pakte de andere kant van mijn schepnet en trok het monster op de kant. Na meting bleek dat de snoek een lengte had van precies 100 cm en zij woog 18 pond.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Elias »

Ja, JOUW wegtrekker begon dus na de 1e aanbeet en de 2e droomde je......... :lol: :lol: :lol:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Als koorddanseres moet je wel erg op zoek om aan je verhalen te komen en de woorden van een ander uit te leggen :roll:
http://www.sportfisker.nl/2003_SF04/Art ... onden.html

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door shamyrah »

Justitie onderzoekt teakfonds

Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, dinsdag

Het openbaar ministerie (OM) is een onderzoek gestart naar Goodwood Investments, een grote aanbieder van beleggingen in teakplantages. Volgens De Nederlandsche Bank (DNB), die aangifte deed tegen Goodwood, heeft het bedrijf regels overtreden door teakbeleggingen met garanties te verkopen.

Het gaat om producten met een zogeheten ’terugkoopgarantie’, waarvoor een vergunning en prospectusplicht geldt. Goodwood beschikte echter niet over een vergunning en bracht geen prospectus uit. DNB heeft het beleggingsbedrijf inmiddels verboden om nog langer dit soort gegarandeerde producten aan te bieden. Dat verbod wordt vandaag door Goodwood aangevochten via de rechter. Volgens het fonds zijn de producten jaren geleden goedgekeurd door de toezichthouders.
Goodwood, dat twaalf jaar geleden werd opgericht in Hoofddorp, heeft sindsdien zo’n E 200 miljoen opgehaald bij particuliere beleggers. De actie tegen Goodwood lijkt onderdeel van een actie tegen de groenfondsen die dubieuze verkooptechnieken hanteren, gekoppeld aan ongelofelijk hoge rendementen.

Telegraaf 07-06-05

Groetjes A3
Vereniging Pay-Back

koorddanseres
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:24

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door koorddanseres »

Geplaatst op 16 Jul 2005 00:31 door koorddanseres


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Payback en Beursklacht komen naar u toe


Oh om jullie zakken te vullen ???? Ieder verstandig mens wil niets meer weten van deze padvinderij toch.

Lekker belangrijk.

Ina en Ruud

PAL is een beter alternatief.

Ina en Ruud.


http://www.platformaandelenlease.nl/

Fijne club die er zijn voor de echte gedupeerden.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door woest »

Zal Piet fijn vinden, deze fijne reclame, door zo'n fijn mens, fijn, hoor.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Samenwerking in optima forma is hetgeen daadwerkelijk zou helpen...maar of dit ooit zal gaan gelukken...vrees dat 't een idee-fixe zal blijken te zijn... :cry:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Kor S »

captain america for president.in gedupeerdenland.
piet.[defence]
trudy.[transport]
woest.head[ inlichtingendienst]
bokkenslachter.[virusverdelger]zomaar wat :idea: :idea: :idea:
plenty vacancies.vult u zelf maar in.
i have a dream. .wanneer gaan we ,s een bakkie doen.
h.g .kor.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door woest »

Captain-America; je hebt gelijk; ontzettend jammer, die versnippering van kennis en energie, maar het is niet anders.
Kor; doe jij ook mee, bijvoorbeeld als persoonlijk assistent van Captain America, inspirator van ons allen, voorzitter van de feestcommissie, bewaker van het goede humeur en voorbeeld voor de pessimisten onder ons? Is misschien wel wat veel, maar je kunt 't. (Moet je wel 't bakkie organiseren.)
Hartelijke groet, Woest. (Sinds die 'vriendelijke groet' van Dexia doe ik niet meer aan 'vriendelijke' groet, als ik het meen) :wink:

Jan_Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2004 03:54

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Jan_Jan »

Captain,
Samenwerking in optima forma is hetgeen daadwerkelijk zou helpen...maar of dit ooit zal gaan gelukken...vrees dat 't een idee-fixe zal blijken te zijn...
Helaas moet ik je veronderstelling onderschrijven. Een goeie week voor 1 juni j.l. kreeg ik twee emails thuis gestuurd van Payback n.a.v. een mail die ik had gestuurd naar het bestuur met de vraag waarom Payback niet mee wilde werken om hun leden in te lichten over de demonstratie van 1 juni die PAL organiseerde.
Bijkbaar hadden nog meer mensen dezelfde vraag gesteld aan het bestuur van Payback en hebben ze dezelfde reacties per email ontvangen. In eerste instantie had ik geen behoeft er aan om onderstaande smaad te plaatsen maar als reactie op je verondersteling nu toch maar gedaan.

Van ene J. Neefs kreeg ik de volgende reactie:

"U schijnt het nog niet goed begrepen te hebben, maar u doet er beter aan die Koremans aan te pakken. Dat is degene die niet ophoudt Payback zwart te maken en ons de voet dwars te zetten. Hij weigert samenwerking met ons en ontzegt ons toegang tot een voorlichtingsavond die door hem wordt georganiseerd, terwijl hij 3 mei j.l. wel bij ons te gast is geweest en volop het woord heeft mogen voeren. Voorts zien wij geen heil meer in demonstreren, het stokpaardje van Koremans. Payback heeft in de voorgaande jaren alle trommen geroerd om de aandacht op het aandelenleaseprobleem te vestigen. Wij hebben de politiek, de media en de autoriteiten bestookt om hoorzittingen en een parlementaire enquete te laten houden. We hebben vele malen gedemonstreerd bij Dexia en Aegon en op het Plein in Den Haag.  We hebben het oprichten van fondsen voor mindervermogenden om daaruit hun advocaatkosten te betalen bepleit. Alles tevergeefs. Wij zijn van mening dat we nu onze naam “Payback“(terugbetalen) moeten waarmaken en dat kan maar op één manier en dat is via rechtszaken. De enige die mensen geld terug kan bezorgen is die rechter en daar werken wij nu met man en macht aan. Onze leden hebben alleen baat bij geld terug en daar is nog maar één weg voor open, nogmaals: rechtszaken, en die organiseren wij nu aan de lopende band. Het dus niet Pieter Hezemans die een persoonlijke strijd uitvecht met Koremans, maar Koremans die niet aflaat Payback aan te vallen. Je moet dan niet verwachten dat Payback met zo iemand wil samenwerken aan iets waar wij het nut niet meer van in zien. Koremans blijft maar zijn sinnekinne uitbraken. Hij is vrijwillig opgestapt bij Payback omdat hij niet in staat was zich bij democratisch genomen besluiten neer te leggen en mede door hem genomen besluiten loyaal uit te voeren. Zijn houding is minderwaardig en dat moet nu maar eens aan de kaak gesteld worden. Wij hebben ondanks zijn al maanden durende lastercampagne toch getracht met hem samen te werken in het belang van alle gedupeerden in Nederland, maar hij maakt dat onmogelijk. Wij zijn niet zulke sullen dat we doorgaan met ons door hem als oud vuil te laten behandelen. Ik hoop dat u de ogen opent voor de werkelijkheid.

J.Neefs ex voorzitter Payback, adviseur van het bestuur en voorzitter Werkgroep Fortis met 500 leden."



Was bovenstaande mail al niet zo netjes, zeker in acht genomen van een ex voorzitter, enkele uren later ontving ik over hetzelfde onderwerp een ronduit zeer onbeschofte reactie van Jan van Hese ook van Payback. Deze schreef:

"Ik weet onvoldoende over de achtegrond van meneer korermans (zelfs een hoofdletter verdient hij niet), maar ik heb inmiddels genoeg begrepen over zijn persoonlijkheid dat je alleen van mening kan verschillen over de spellingswijze van zijn karakter; het is hondelul of hondenlul, maar hij is en blijft weerzinwekkend!
Het spijt me maar het is niet anders
Jan"


Het lijkt er wel bijzonder op dat het niveau van de "kaderleden" van Payback wel tot een absoluut dieptepunt is gedaald. Dit zijn blijkbaar de mensen die denken u te kunnen vertegenwoordigen. Onbegrijpelijk dat het bestuur van Payback niet zelf reageerde en bovengenoemde personen toestond deze deerniswekkende smaad te laten verkondigen.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Kor S »

bedankt loes voor je andermaal[from my feet swipende]reactie. :oops:
hopelijk kunnen we verder op in de tijd wat organiseren
[ kwoot loes ] als persoonlijk assistent van Captain America, inspirator van ons allen, voorzitter van de feestcommissie,
bewaker van het goede humeur en voorbeeld voor de pessimisten onder ons .
laten we eerst even wat gaan brainstormen. ok? ..met respect en
h.g kor.
Laatst gewijzigd door Kor S op 16 jul 2005 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Kor,

Wil jij het initiatief noemen voor het bakkie?
Heb je ideeen waar en wanneer, ik zal er zijn.
Alleen maar tegen een schermpje aan zitten te kijken is ook niet alles.
Het lijkt me geweldig om eens te praten met elkaar i.p.v. te schrijven.
Dit bleek al al tijdens de demonstraties, het was altijd een gezellige club en er was tijd te weinig om met elkaar te praten.
Ik hoor wel van je.

Groeten,
Piet

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Kor S »

richt on piet ,ik bel je a s maandag . .oke?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Kor,

OK.

Groeten,
Piet

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LegioLease/Goodwood etc.

Ongelezen bericht door woest »

Leuk! En als de Tros vindt, dat we van het onderwerp afdwalen, zeg ik gewoon; nee, hoor, Kor en Piet; allebei wel uit het goede hout gesneden (i.t.t. Goodwood, heb ik begrepen, maar daar weet ik niets van).

Gesloten