LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Blackbird
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:43

Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door Blackbird »

De Nederlandse economie verliest jaarlijks 10 miljard euro als gevolg van oninbare rekeningen. Dat bedrag komt overeen met de jaarlijkse staatsinkomsten uit de aardgasbaten. Dat stelt het incassobureau Intrum Justitia Nederland,
in een zondag verschenen onderzoek.


Volgens Intrum Justitia blijft jaarlijks 2,5 procent van alle openstaande rekeningen van consumenten, bedrijfsleven en overheid onbetaald. Vooral bedrijven hebben daar veel last van. Volgens het bureau gaat een op de drie ondernemingen failliet door wanbetaling.

Directeur M. van Es vindt dat er meer gedaan moet worden om het betaalbeleid te verbeteren. "Op veel gebieden komen we geld tekort en tegelijkertijd lopen we 10 miljard euro mis door onbetaalde rekeningen. Er valt dus veel winst te behalen met een beter debiteurenbeleid waardoor meer mensen op tijd betalen." Het Zweedse Intrum Justitia heeft een marktaandeel van 43 procent en 9000 opdrachtgevers in Nederland.

Interim Justitia = gelegaliseerde maffia

Interum justitia is tuig. Laatst was ik te laat met de Nuon rekening. Betaalde toen de 320 plus 15 euro incassokosten aan Nuon. 1 dag na betaling interum met 65 euro incassokosten. Melde dat er betaald was en ik al 15 euro meer had betaald. Kreeg een dreigbrief van ze dat als ik die 65 euro niet acuut overmaakte de Nuon me gas en licht kwam afsnijden. Ha ! 9 maanden geleden en ze moeten nog komen. Wat een tuig, 65 euro voor een aanmaning...

De incassobureau,s maken anders gouden tijden door ja gek he sinds de euro

De nederlandse regering kost de gemiddelde nederlander 10 miljard waardoor het wanbetalers worden. lang leven den haag.

Ik vind het terecht het is ten slotte de schuld van de overheid dat we steeds minder kunnen betalen ik heb zelf meerdere malen met een incasso buro te maken gehad en ben het niet eens met hun beleid want als het aan hun ligt heb je geen recht op een leven maar moet je betalen wat de overheid veroorzaakt dusss terecht staat lekker pfffffffff


Dexia bank heeft hier zeker verstand van :!: :evil:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Laat mensen lekker wanbetalen, en normaal met elkaar omgaan.. heikneuters, betalen doet iedereen toch wel.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens Intrum Justitia blijft jaarlijks 2,5 procent van alle openstaande rekeningen van consumenten, bedrijfsleven en overheid onbetaald.
Laten we deze 2.5% eens afzetten tegen:
-hoge rente die mensen betalen doordat zij gespreid (of gewoon te laat) betalen. Denk aan de primeline/comfort cards en betaalmogelijkheden bij neckerman etc.
-Mensen die te laat betalen en ook extra incassokosten voldoen.

De 2.5% waar IJ over rept vallen hierbij in het niet.

Als iedereen gewoon alles op tijd betaalt, dan was die IJ werknemer nu zijn GAK werkbriefje aan het invullen!

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

ik heb mijn hele leven altijd alles netjes op tijd betaald.
Voor Dexia maak ik graag een uitzondering :wink:

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door Belegger+ »

quote:
Ik vind het terecht het is ten slotte de schuld van de overheid dat we steeds minder kunnen betalen ik heb zelf meerdere malen met een incasso buro te maken gehad en ben het niet eens met hun beleid -unquote


Betalen voor geleverde diensten (denk aan electra, gas, water) is een ere zaak en kenmerkt een goed burger. Ik ben blij dat de incassobureau's notoire niet betalers aan de korte lijn houden.
Waar ging het anders naar toe ?

B+

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door JH »

Wanbetalers kosten ons land 10 miljard, (moet zijn wanbetalers kosten de bedrijven en de nederlandse staat 10 miljard)

Draai het eens om, stel je bent ontslagen en afhankelijk van een uitkering. Je hebt je aangemeld bij het CWI en vervolgens bij het UWV.
Er gaan een aantal weken overheen voordat je eindelijk de beschikking krijgt dat je recht hebt op een uitkering (ondertussen gaan al je vaste lasten en uitgaven per maand gewoon door, omdat je deze contractueel behoort te betalen) .

In feite is het UWV ook een wanbetaler en ben jij de benadeelde die niet tijdig over je uitkering kan beschikken.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Tja, als je geld gestolen is, dan kan ik me voorstellen dat de rekeningen niet meer betaald kunnen worden.

Maar 10 miljard zeg !
Laten we zeggen gemiddeld 2 duizend per te betalen rekening....

dan is zowat ieder Nederlands gezin hierbij betrokken !

BKR, incassobureaus, banken, corrupte ambtenaren/overheid,
alles wordt in Nederland kapot gemaakt door dexia en overheid tezamen !!! BKR, incassobureaus, banken, corrupte overheid zijn
niet meer serieus te nemen en hebben alle geloofwaardigheid verloren !

10 Miljard !!! Dit gaat niet lang goed meer...

Het is net als met een natuurramp, het is zeker dat iets gaat komen..

alleen, wanneer ?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wanbetalers kosten ons land 10 miljard

Ongelezen bericht door JH »

Het is net als met een natuurramp, het is zeker dat iets gaat komen..

alleen, wanneer ?
Hopelijk zeer snel, dan zijn we eindelijk van al dat gezeur en gezever af :lol: De aarde als onbewoonbaar verklaarde planeet. Of was het De planeet die aarde heet (Hal Lindsey)

Gesloten