LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jandewal
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2005 21:00

oxxio

Ongelezen bericht door jandewal »

het is inderdaad om gek van te worden. Ik ben een jaar lang bezig geweest om van oxxio af te komen. Inderdaad vele brieven van interim justitia. Maar goed uiteindelijk was het gelukt in februari 2005. Daarna kwam er maar geen afrekening. Na veel vragen en wachten eindelijk bericht. Mijn tegoed was nog ruim 100 euro. Hierop heb ik dus al recht vanaf februari. Maar het gaat weer na als met het einde van het klantzijn. :twisted: :( Wat moet je hier nu aan doen.

l.van vliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:59

Re: oxxio

Ongelezen bericht door l.van vliet »

ook ik heb besloten bij oxio weg te gaan, ben daar sinds februari 2005,
Moet welliswaar mijn contract afkopen, €50.00
Heb niets dan ellende ondervonden , wat een klere zooi met betalen is het daar.laten door intrum justitia dwangbevelen sturen ,die onterecht zijn.
Dan moet je je weer bewijzen aan interum justitia, met je eigen administratie te moetten overleggen.
Ik heb schriftelijk opgezegd, en de brief aangetekend verzonden.
Je kunt dan zien op WWW.tracktrace.nl dat de brief daad werkelijk is ontvangen.
Heb mij inmiddels aangemeld bij Green choice.en kennen geen contract duur , als je van leverancier wil veranderen kan dit zomaar(swichtchen heet dat) zonder problemen en regelen alles keurig met de netwerkbeheerder.
Ik hoor weinig negatieve dingen over green-choice, alleen maar positieve dingen

djeez
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:11

Re: oxxio

Ongelezen bericht door djeez »

I. van Vliet, ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met dat positivisme jegens Greenchoice. Greenchoice is net als Oxxio een malafide organisatie. Ze schatten je verbruik expres te laag in, zodat het lijkt of ze goedkoop zijn. Verhogen van het voorschot kan niet, zodat je aan het eind van het jaar heel veel moet bijbetalen. Volgens hen hebben we zo'n 7000 KWh verbruikt in negen maanden, terwijl Essent zegt dat we het alle jaren zo'n 3300 KWh hebben verbruikt. Er klopt dus iets niet, maar toch moeten we nu 960 Euro toebetalen! :x

l.van vliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:59

Re: oxxio

Ongelezen bericht door l.van vliet »

Djeez bedankt voor je reactie, ik denk toch maar weer terug naar de NUON.
Volgens mij zijn al die groene stroom leveranciers een corrupte bende, of oplichters, en vertrouw er geen een meer.
waneer ik al dit soort verhalen lees.
Het wordt tijd dat de overheid er iets aan gaat dan, en Tros rader er ook eens aandacht aan besteed.
wanneer je zelf de meter standen bij houd, en die vergelijk met die op de eindafrekening, heb je tenminste een controlle,
zo ik begrepen heb ,heb je dit nooit bij dat soort groene stroom bedrijven.
met vr. gr.

l.van vliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:59

Re: oxxio

Ongelezen bericht door l.van vliet »

Djeez, hedenmorgen liet Oxio mij weten, dat de kwestie welke ik had
met hen was opgelost.(eindelijk)
kreeg n.l. dwanbevelen van interum Justitia, alhoewel ik geen achterstand had bij oxio.
maar de fout zat bij Oxio zelf
Er kan nauwelijks een exuses bij die lui van af , op normaal menselijke normen en waarden.
Natuurlijk, kan ik weer opgelucht adem halen, maar een niet te beschrijven stress situatie ze je kunnen brengen, en zo als ik heb ondervonden, is niet te beschrijven.en de kosten in aanmerking genomen van de nodige telefoontjes.
Zou jezelf ook niet liever terug gaan naar je vorige nuon.
Volgens mij heulen ze allemaal met de duivel.
Maar het is altijd maar weer de kunst om je te moeten bewijzen dat je in je recht staat, en alle kasten en laden moet open trekken(spreekwoordelijk) je te kunnen profileren

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: oxxio

Ongelezen bericht door solleila »

Zelf heb ik dit nu ook meegemaakt. Ik heb Interum justitia op mijn dak
Heb ze diverse malen gevraagd of ze een heldere uitleg konden geven over mijn nota. Na te bekijken wat ik moest betalen,kreeg ik van ze te horen dat ik geen geld meer schuldig was. En nu krijg ik een aanmaning van Interium Justitia. Nou ben benieuwd hoe dat nou weer gaat aflopen. Gelukkig zit ik bij Nuon. ik wacht op een afrekening van OXXIO heb ze gelijk gedreigd met geschillen commisie. Zij dienen binnen 6 weken een eindafrekening te sturen en dat hebben ze al verzuimd.

HCGradussen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:05

Re: oxxio

Ongelezen bericht door HCGradussen »

Nou heb ik hier dus ook zo'n geval met de firma.

Mijn ouders hebben uit goedvertrouwen ingestemd
met het laten sturen van een offerte.
Deze hebben zij op 23 Augustus j.l. ontvangen
en op 24 Augustus ook direct weer afgezegt
omdat ze het toch niet eens waren met de gang van zaken.

Er vanuit gaande dat dit nu gebeurd is dachten
ze van Oxxio af te zijn.
Niets is minder waar want tot onze verbazing krijgen wij
op 9 September een bevestiging van de overstap
naar Oxxio (We hadden toch zeker afgezegt).
Als je ze dan belt dan dan weten ze ineens nergens
meer vanaf en moet je het nog maar eens proberen
per mail of tijdens kantooruren.

Waar halen ze het gore lef vandaan
om mensen op deze manier met abonnement op te zadelen.

Helaas lees ik hier dat er veel meer mensen die
die problemen mat deze firma hebben.

Groeten,


Herbert.

sabje!
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:38

Re: oxxio

Ongelezen bericht door sabje! »

Ook ik heb problemen met Oxxio, De inschatting was veels te laag. Tweede jaar WEER! En toen kwamen ze nadat ik in augustus 2004 de tweede jaarafrek. kreeg waarop ik even 225,- mocht bijbetalen, in Maart dit jaar al met de 3e jaarafrekening??? (kort jaar zeg) kon ik weer 280,- bijbetalen???

Kunnen ze nou niet schatten bij Oxxio ofzo? Ik heb na de 1e bijbetaling al gebeld dat ik veels te laag betaal. En ze laten me daarna gewoon weer veels te kort betalen, en het jaar daarna dus weer! (en nee geen nieuwe apparaten of meer stroom verbruikt dan voorheen.) Wat is dat toch daar? Zij kunnen aan de hand van een jaarafrekening toch uitrekenen wat ik ONGEVEER per maand verbruik?

Daar horen ze het maandbedrag op af te stemmen. Maar ik heb nu 3x meer dan 225,- bij mogen betalen, dat vind ik een flinke misschatting als je bekijkt dat ik dat bedrag over een heel jaaar ook per maand heb betaald. De helft van wat ik had moeten betalen dus... Kijk 1x (eerste keer) kan ik me nog inkomen maar daarna nog eens 2x?

Ook nog dit, zij konden de maandelijkse bedragen niet afschrijven omdat het huis op mijn naam staat en het bedrag van de rekening van mijn man af moest.

Daar hadden ze verschrikkelijk veel moeite mee. Ik heb wat gebeld daarover.
Zodra ik een rekening kreeg , stuurde ze meteen een week later intrium justitia al op mijn dak.
Ik heb wat keren gebeld naar Oxxio, maar de automatische overschrijving vond maar niet plaats. En dat ze wel heeeeel erg snel waren met de deurwaarder.

Toen ik mijn jaarafrekening ook via Intrium moest betalen, kwam ik er later achter dat Oxxio EINDELIJK de automatische afschrijving hadden geregeld. Hehe! Dat werd tijd!

Maar.. ik kwam er later achter dat zij dus de jaarafrekening ook nog automatisch afschreven, terwijl deze al betaald was via Intrium. Een maand eerder al.
Dat bedrag heb ik nu dus 2x betaald en ik krijg het niet terug!

Ik moet bewijzen dat het 2x betaald is! En dat mag ik dan schrijven naar het hoofdkantoor.
Het is voor hun op de computer zo te zien, maar nee hoor, ik mag het gaan bewijzen.
Het is balen dat ik ook een opzegtermijn heb van een jaar.

Belachelijk

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: oxxio

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Hallo,
Na bijna 2 jaar energiebedrijf.com/oxxio/durion en volgens mij evolta ook misschien? ben ik bijna verlost.......
En ons geluk is dat die lui (omdat ze in den beginne er een administratieve puinhoop van hadden gemaakt) in ieder geval de eerste vier maanden nooit hebben afgeboekt als excuus voor ellende zei persoon, dat regelen we dan wel met de eindafrekening. Nou die eindafrekening daar wacht ik nog steeds op en ik hou gewoon mijn bank in de gaten. ze mogen van mij nog 4 maanden afboeken en dan blokkeer ik de boel. Wij zitten nu weer bij essent en oxxio claimt dat ze 2 maanden de tijd hebben voor de eindafrekening. Ze doen hun best maar voorlopig zitten wij goed. Aangezien ze nog 4 maanden tegoed van ons hebben. Ik wil verder iedereen met oxxio ellende veel succes toewensen in hun strijd om van die lui af te komen.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: oxxio

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

In sommige gevallen kun je niet van groene stroom spreken hoor!!
Ze pompen bijvoorbeeld in de nacht met overtollige nucleaire stroom stuwmeren vol en dan overdag gooien ze de boel open zodat dit water groene stroom opwekt!!!!!!!!!!! Groene stroom my ass
Confronteer die callcenter lui daar maar eens mee als je toevallig gebeld word of je interesse in groene stroom hebt. Dan zitten ze met hun bek vol tanden............haha
Laatst gewijzigd door sjaan banaan op 10 sep 2005 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: oxxio

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Je wil niet weten hoeveel stroom er 's nachts uit frankrijk van de kerncentrales naar hier wordt geimporteerd zeg maar.
Daarbij moet ik wel vermelden dat kerncentrales mits in handen van veilige landen helemaal niet verkeerd zijn hoor. Sinds de libralisering zijn volgens mij alle ouwe kolencentrales snel weer aangezwengelt terwijl ze eigenlijk van plan waren om ze op te doeken. En die kolencentrales en zo vervuilen veel meer........

HCGradussen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:05

Re: oxxio

Ongelezen bericht door HCGradussen »

Het is gelukt hoor.
Nog voordat ze van Oxxio het entree geld van €10,71
konden inhouden hebben we de automatische machtiging
laten blokkeren bij de bank.

Hierdoor zijn ze gaan bellen en hebben het verhaal nog eens
haarfijn uit de doeken gedaan en na ongeveer
een half uur lullen en praten zijn wij kosteloos
verwijderd uit het klanten bestand en zouden
wij ook niet meer gebeld gaan worden in de toekomst.

We hadden zelfs een gespecificeerde rekening opgevraagd
bij tele 2 om te bewijzen dat er wel degelijk gebeld
is met Oxxio maar aangezien dit een 0800 of 0900
nummer is zie je deze niet op de rekening.
Waar ze wel bang van worden is het vernoemen
van de Tros Radar en van de Consumenten bond.

We zitten nu weer tevreden bij de Nuon en laten ons noooit
meer strikken voor een zogenaamde vrijblijvende offerte.

Eind goed al goed.

l.van vliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:59

Re: oxxio

Ongelezen bericht door l.van vliet »

Na heel veel elende met oxio en intrum justitia eindelijk van hun af.
Vond hedenmorgen een bevestigings bief van hen in de brievenbus.
Er was veel rompslomp in de betalingen van Oxxio.
Betaalde netjes, maar toch die aanmaningen.
Enwat een werk je werk je te moeten bewijzen, en de nodige stress die je van hun krijg.
Kreeg toch netjes een bevestiging dat ik inmiddels per 15-09-05 ,nu stroom betrek van een andere leverancier.
Ze vinden het jammer dat ik geen klant meer ben, nou ik niet.
ik heb er best €50.00 voor over ,om contract breuk te doen.
ik heb de Incasso van oxio laten blokkeren,door de bank
Dit alles staat keurig netjes bevestigd in de brief.
Oxxio kan bij mij in de grond zakken.
Vindt het toch vrij vlot gegaan, om van hen af te komen.
Heb dan ook de opzegging schriftelijk en aangetekend verzonden.
Het over stappen naar een andere stroom leverancier heeft 14 dgn geduurd.
Maar nu komt de afrekening nog, en wat zal dat nog voor narigheid brengen.
Een advies aan een ieder,ga zo snel mogelijk weg bi j OXXIO
Niets dan ellende !!!!!!!!

heijdank
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2005 21:32

Re: oxxio

Ongelezen bericht door heijdank »

Wat een ongelofelijk waardeloos bedrijf is Oxxio!
Ik ben vanaf februari 2005 bezig om een eindafrekening in mijn bezit te krijgen. Per 7 februari 2005 is de overeenkomst beeindigd en bevestigd. Maar ik krijg een aanmaning van een rekening over juni 2005 inmiddels is dit een incasso zaak geworden.
Het wordt hoog tijd dat Radar dit bedrijf weer eens goed aan te tand gaat voelen.

Cornel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2005 21:16

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Cornel »

Ben sinds maart 2004 weg bij Oxxio v/h energiebedrijf.com. Heb nog steeds geen afrekening over 2003 tot en met maart 2004. Vraag hier al sinds oktober 2004 om. Oxxio heeft wel t/m febr 2005 de maandtermijn geincasseerd voordat ik deze stop kon zetten. Op mijn diverse mails via de site van Oxxio om de afrekening met verrekening van de termijnen gevraagd. Maar krijg steeds niets zeggende mails van hun zoals "we zijn er mee bezig" "hebben het druk" "u krijgt op termijn een reactie" "wij zijn u niet vergeten" "uw vraag is doorgezonden naar de betreffende afdeling" "we zijn afhankelijk van de energie leverancier ivm uw verbruik" enz enz. Ik heb al sinds 15 april 2004 het overzicht van mijn electra verbruik van de leverancier tw. Net Beheer !!!.
Heb Oxxio ook gewezen op Directie Toezicht Energie (DTe). Storen zij zich niet aan. Vraag me ook af of de DTe geen papieren tijger is. Wat kun je als consument met zo'n instatie. Voorlopig heb ik nog zo'n kleine € 200 tegoed van Oxxio van teveel ingehouden termijnen. En de rente hierop ??? Wat is aan deze handelwijze te doen. Moet je eerst zelf als eenvoudige consument, want daar spelen ze op in, veel kosten maken, want dat doe je toch niet zo gauw, om te krijgen waar je recht op hebt. Hoe kun je Oxxio bewegen om nu eens iets te doen waarom gevraagd wordt. Men heeft toch genoeg tijd, ruim een jaar, gehad om een afrekening op te maken en het teveel betaald terug te storten.

Inderdaad Oxxio moet uit het energie land verwijderd worden. :twisted:

sister
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 08:06

Re: oxxio

Ongelezen bericht door sister »

Hoeveel extra telefoonkosten heb ik wel niet gemaakt door mijn contract met Oxxio!! Veel meer dan het bedrag dat ik volgens hen zou besparen. Bellen bellen, om voorschotrekeningen die ze ondanks hun toezeggingen niet verlagen. Om aanmaningen met steeds 10 euro bovenop dit te hoge voorschotbedrag. Heb schriftelijk opgezegd, bevestiging zou worden gestuurd... niet dus. Zonde van mijn geld!

heijdank
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2005 21:32

Re: oxxio

Ongelezen bericht door heijdank »

Let op!

Gelezen in Trouw van vrijdag 16 september 2005.

"OXXIO WIL UITEINDELIJK EEN MILJOEN SLIMME METERS GAAN PLAATSEN"

Het artikel begint met: "Straks kan iedere klant kiezen voor een slimme meter die via het mobiele netwerk meetgegevens verstuurt naar het energiebedrijf"voorspelt Erik de Heus, directeur OXXIO.
Dus beste mensen pas op uw meterstanden !!!!!!
Verder in het artikel"Bij OXXIO- op het ogenblik goed voor een klantenkring van meer dan 500 duizend- zijn ze deze maand met computerbedrijf IBM een pilot-project begonnen om bij klanten in heel Nederland te installeren."
"Klanten binding is ons belangrijkste wapen"vandaar eenmaal binnen je komt er nooit meer vanaf!!!!
"Met de slimme meter verbeteren we de service", stelt de Heus
Dus nogmaals denk na voor je met OXXIO in dienst gaat.

Gesloten