LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] algemeen dagblad opzeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Vandaag probeerde ik mijn abonnement voor het algemeen dagblad op te zeggen. Dit probeerde ik via hetzelfde telefoonnummer waar ook nieuwe abonnementen, wijzigingen etc op doorgegeven kunnen worden.

Het antwoord was: meneer u mag nog een maand gratis de krant proberen en wilt u er dan vanaf dan kunt u dit telefonisch doen. Dit is een speciaal aanbod.
Mijn antwoord was nee ik wil nu het abonnement beeindigen. Meneer dit kan alleen schriftelijk.
Dan heeft u vast wel een e-mailadres voor mij waar ik de schriftelijke opzegging naar toe kan mailen. Nee meneer die heb ik niet. Oke geeft u dan maar het mailadres waar ik een klacht kan indienen. Ook dan kan niet meneer daar hebben wij geen e-mail adres voor.

[[/u] waar een grote krant klein in kan zeg onstelbaar

:twisted: :twisted: [/b]

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bot321 »

meestal staan die gegevens in een aparte
kolom van de krant zelf.
anders elke mnd opzeggen mag je hem elke
mnd gratis lezen

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

nee het staat niet in de colofoon. Alleen dat je daar contact over op moet nemen met de klantenservice.

Het staat wel op hun site maar wel heel verdekt je moet eerst de algemene voorwaarden opzoeken. Dus ook wel een beetje dom van mij. Maar zeker niet klantvriendelijk van het algemeen dagblad.

Gewoon zo moeilijk mogelijk maken om op te zeggen Dan hou je een klant in ieder geval wat langer. Heb op internet in elk geval wel een antwoordnummer gevonden. Deze hadden ze trouwens ook niet volgens de klantenservice.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar waarom zou je deze geweldige nieuwe krant willen opzeggen? Ik was al abonnee maar met het nieuwe formaat enzo ben ik nog veel enthousiaster geworden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat iemand een abonnement wil opzeggen, is aan de persoon zelf om te beslissen. daar kan iemand diverse redenen voor hebben.

Overigens, wanneer je een proefabonnement op het vernieuwde AD hebt, HOEF je volgens hun eigen voorwaarden niet op te zeggen, dat stopt naar hun eigen zeggen, namelijk vanzelf.

ZIJ pakken dat eindelijk eens goed aan, ze gaan immers niet uit van negatieve optie (omzetten in een vast abonnement, TENZIJ je opzegt). Dit houdt tevens in, dat je de krant niet hoeft te betalen, wanneer je NA de proefperiode nog steeds het AD blijft ontvangen.

Ik weet niet of mont ventoux een proefabonnement heeft, of een gewoon abonnement, maar het is handig om te weten, dacht ik.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

nee hoor heb al 6 jaar een abonnement

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar waarom zou je deze geweldige nieuwe krant willen opzeggen?
Omdat ik hem niet geweldig vind wil ik ook het AD opzeggen, mag dat? We leven in een vrij land, dus jij mag de krant leuk vinden (en lekker abonnee blijven) en ik vind het een rotkrant, dus opzeggen.

Tot 1 september stond er duidelijk een colofon in met alle gegevens omtrent abonnees, opzeggen enz., maar dat hebben ze nu geschrapt. Zijn ze soms bang dat zoveel mensen op willen zeggen?

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Het AD waarop ik geabonneerd was is sinds begin september dusdanig veranderd dat ik het gevoel heb nu een totaal ander product te krijgen dan waarvoor ik destijds mijn abonnement heb afgesloten.

Omdat ik nu een ander product krijg ben ik ook van mening dat in de huidige situatie van een opzegtermijn geen sprake kan en mag zijn.

mont ventoux

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is nog steeds dezelfde krant, je bent al maanden van tevoren op de hoogte gebracht van veranderingen die per 1 september in zouden gaan. Opzeggen had dus allang gekund en dus is het terecht dat hier een opzegtermijn aan wordt gehouden.

En de verandering is niet eens zo groot, alleen het formaat is anders. Qua nieuws e.d. is er niets veranderd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het gaat om twee verschillende produkten, zoals Mont Ventoux terecht aangeeft.

Bovendien kun je vantevoren niet weten of een krant, die een ander formaat heeft, inhoudelijk ook niet aan je verwachtingen gaat voldoen. Dan zou je helderziende moeten zijn.

Terecht, dus, dat Mont Ventoux even heeft willen afwachten of de krant hem (haar??) zou bevallen. Opzeggen om je direct daarna weer aan te melden is ook alweer zo'n gedoe.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dus omdat een krant in plaats van vol formaat ineens overstapt op tabloid formaat is het een ander product? Dat snap ik niet.

Wordt het gedrukt op ander papier? Andere inkt? Gaan de prijzen omhoog of omlaag?

Voor zover ik kan nagaan is het nog steeds hetzelfde product als dat het altijd was.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dan zal ik het anders zeggen:

Men kan een keuze maken voor een bepaalde krant, juist vanwege het formaat. De een vindt een regulier formaat handiger, de ander is blij met het tabloid-formaat. In die zin, is het dus een ander produkt.

Om die reden vind ik dat iemand de keuze zou moeten maken om zijn abonnement wel of niet te handhaven. Om te weten wat je beter bevalt, zou je eerst de proef op de som moeten nemen, en daarna pas je keuze maken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee sorry dat ben ik niet met je eens. Het besluit van een krant om van formaat te veranderen vind ik geen aanleiding om het ineens een ander product te noemen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Geeft niet hoor. Misschien is het voor jou geen aanleiding om het abonnement daarom te annuleren, maar dat kan het voor een ander natuurlijk wel zijn.

Overigens: Voor zover ik weet is Nederland 1 van de hele weinige landen met kranten op het formaat zoals wij dat doorgaans op onze deurmat vinden. Een belangrijke overweging om de trant op tabloidformaat te maken is de hanteerbaarheid. In auto's, treinen, busen en vliegtuigen is een dergelijk formaat immers een stuk handiger.

Toch kan ik mij voorstellen dat mensen liever hun oude formaat krant hebben. Kwestie van wennen, en een kwestie van voorkeur.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik over wil stappen vanwege het tabloitformaat. Dit is juist één van de weinige positieve veranderingen.

Waar ik moeite mee heb zijn de vele redactionele veranderingen

Zo is van het buitenlandse nieuws zo goed als niets overgebleven.
Wanneer ik kijk naar de krant van vandaag dan zie ik 1 buitenlands artikel op de voorpagina (noodlanding vliegtuig) dan pas buitenlands nieuws op paginga 15 met o.a. vlooien en teken in italiaanse treinen en een echtbaar wat beboet is voor het zoenen op eigen bruiloft in India.
(over diepgang gesproken). Verder veel artikelen zonder nieuwswaarde en actualiteit en dat verwacht ik van de krant waarvoor ik destijds
Wel lees ik veel regionaal nieuws waar voor ik destijds absoluut niet gekozen heb (dan had ik in die tijd wel een abonnement genomen op het toenmalig Rotterdams Dagblad). Waarom een heel artikel (hele pagina) over het functioneren van de gemeenteraad in Rhoon. Een dergelijk artikel zou nooit met een dergelijke omvang geplaatst worden in het Algemeen Dagblad.
Verder is er veel amusementsnieuws en daarvoor kan ik wel terrecht bij Story en Prive of shownieuws bij SBS6. Ook een hele pagina puzzels waar ik absoluut niet op zit te wachten (meer dan het dubbele van vroeger). Als ik wil puzzelen koop ik wel een puzzelboekje. Zelf denk ik dat de veranderingen in het AD niet ingegeven zijn met als hoofddoel verbetering van de krant. Maar veel meer als bezuiniging.


Hiermee wil ik nogmaals proberen aan te tonen dat de krant en het redactioneel beleid wel degelijk totaal anders is als dat het voor 1 september was. En wat mij betreft krijg ik met de nieuwe krant vis noch kuit.

Dus een nieuw product en niet het product waarvoor ik destijds gekozen heb. Dus opzegging zonder opzegtermijn moet dan mogelijk zijn.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

N.a.v. mijn posts op dit forum was ik gisteravond door de redactie uitgenodigd voor de liveuitzending. Dit samen met 4 anderen.

Er werd ons door Jan Bonjer (hoofdredacteur van AD) min of meer toegezegd dat er na de aflevering verder gepraat zou worden.

Wat schetst mijn verbazing. Meneer Bonjer was gelijk na het item al met de noorderzon vertrokken.

Wanneer dit geen minachtig van de kritische lezer is weet ik het ook niet meer.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door karr-2 »

En ik geef hem gelijk ook, praten over zinloze dingen zou ik mijn tijd ook niet aan verspillen. Overigens kun je hem ook gewoon een e-mail sturen, alle adressen staan in de krant of op www.ad.nl

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door mont ventoux »

ach weer een typische reactie van Karr-2.

En trouwens brieven en mails die je schrijft aan de klantenservice worden niet beantwoord.

bert2
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:46

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door bert2 »

voor de Telegraaf is er ook veel elende om deze op te zeggen

Notekraker
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 sep 2005 22:03

Re: algemeen dagblad opzeggen

Ongelezen bericht door Notekraker »

Die krant was fout in de oorlog!

Gesloten