LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eind aan belasting op hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Japiejoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:50

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Japiejoo »

Hallo allemaal
of we al niet genoeg betalen gaan ze hier in Kampen de hondenbelasting verhogen met 13,2%
Ja je leest het goed 13,2%
afschaffen of ook kattenbelasting laten betalen
mijn lekkere buren hebben 8 van die rotbeesten en stuk voor stuk schijten ze in mijn tuin, krijg ik nu kattenbelasting van mijn buren???
gemeente Kampen SUCKS

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door HvdB »

Wees maar blij dat ik het niet voor het zeggen heb in jullie gemeente.
Ik zou de hondenbelasting tot 250 euro per maand opschroeven.

Het is gewoon smerig hoe sommige mensen hun hond overal laten schijten. Iemand die zijn hond op straat laat poepen zonder het op te ruimen zou gelijk een boeten van 5000 euro moeten krijgen.

Dat is de enige manier om hondenbezitters af te richten.

Verder moet er een dierenvanger aangenomen worden om alle loslopende katten van straat te halen. Op deze manier kunnen we heel wat ziektes voorkomen.

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door rebbel »

@Hvdb:Het is verstandiger om jou van de straat te plukken.Want wat jij schijft is tog maar wartaal.Er is nog plek voor jou in het gekenhuis.
Dag maf.

Japiejoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:50

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Japiejoo »

Ik kan me volledig vinden in de mening van Rebbel.
Trouwens zo'n mafketel opsluiten kost veel geld, er zijn andere manieren !!

the bullterrier!!
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2005 15:20

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door the bullterrier!! »

Hvdb: je bent zeker zo een dierenhater die er misschien ook nog op kikt om een stuk spons aan ze te geven maf kikker ben jij zeg.
Opsluiten moeten ze je!!!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pardon »

als ik het voor het zeggen had HvdB
zou ik jou flink met je kopje door de honden en katten stront roeren

Gast

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Gast »

Ik betaal ongeveer € 101,- p.j. aan hb en nu moet ik per 1 nov de poep opruimen want de uitlaatveldjes zijn 2 km verder,dus dat houdt hij nooit op natuurlijk en ik heb er ook geen problemen mee om het op te ruimen hoewel die van mij nooit op de stoep poept maar als ik het moet opruimen vind ik het te gek voor woorden om dan ook nog eens hondenbelasting te betalen,maar je moet wel want als ze het zien krijg je een prent van € 30.- en ook mogen ze hier nergens meer los,ja een paar kilometer verder is een losloopgebied en daar betaal je dan allemaal voor want poep opruimen heb ik de gemeente hier nog nooit zien doen.Afschaffen doen ze ook niet omdat dit geld natuurlijk lekker de gemeentekas spekt en dan durft men daar ook nog eens te zeggen dat het geld wel degelijk voor de honden wordt gebruikt dus liegen kunnen ze ook heel goed.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door joostw »

Mensjes toch, niet zo boos doen, het is HvdB maar.

Het weet niet beter, het denkt dat het een bijdrage levert aan een levendige discussie en op het's manier is dat ook zo.

Het is niet ieders manier, het is zelfs ongemanierd, maar dat is het ook.

Niet meer boos worden, daar leeft het van.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door HvdB »

Jullie hebben het verkeerd. Ik hou ontzettend van honden en katten. Eigenlijk van alle diersoorten.
Wat ik haat zijn die achterlijke, achteloze en asociale hondenbezitters die hun honden overal laten poepen.

De boetes moeten omhoog om deze personen af te richten en niet de hond.

Geef nou maar toe. Iedereen ergert zich aan deze mensen zonder opvoeding.

Gast

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ik vind dat je daar wel een punt hebt,ook ik erger mij als hondenbezitter aan andere hondenbezitters die hun hond op de stoep of speelweide's laten poepen,en zeg er ook wat van als ik het zie.
Het is ook helemaal niet nodig want je kan het je hond aanleren om te laten poepen waar jij dat wil.
Die van mij doet het echt niet op de stoep en dus alleen maar tussen de bosjes of op een strook gras waar geen mensen lopen.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pluisje »

wie zegt dat hondeneigenaren niet opgevoed zijn...
wij moeten 100 euro per maand betalen voor de hond van dit geld zou de gemeente zorgen dat de hondenpoep opgeruimd wordt.
ik vraag er niet om dat ze een honden veldje zo ver maken dat het niet te doen is om er 4 maal per dag naar toe te lopen.
mijn hond gaat altijd mee naar het kanaal buiten de bebouwde kom,en daar doet hij dan ook zijn behoefde en kan lekker rennen .
als het een keer mis gaat in de wijk ruim ik dat wel op.
maar om nu te zeggen dat het mensen zijn die niet opgevoed zijn, dat kan natuurlijk niet.
en als mensen de rommel van hun hond niet opruimen is dat hun probleem.
maar uiteindelijk is de hondenbelasting ingevoerd om poep overlast tegen te gaan en wat doen ze maken ze veldjes die erg ver weg liggen waar oude mensen niet kunnen komen door alle hobbels en bobbels en valgevaar.
nee moeten zij dat geld wat ze vragen van hondeneigenaren maar beter besteden en zorgen dat iedereen op tijd bij zo"n bak kan komen of ze nemen maar iemand in dienst van dat geld die gaat op ruimen of ze laten honden bezitters niets meer betalen en dan over wegen we wel of wij dat zelf weer op gaan ruimen...


pluisje :wink:

Gast

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Gast »

maar uiteindelijk is de hondenbelasting ingevoerd om poep overlast tegen te gaan.

Sorry Pluisje,maar de hondenbelasting is vroeger ingevoerd omdat er toen nog hondenkarren waren i.v.m. handel,maar dat is allang niet meer van toepassing,maar de HB afschaffen hebben ze nooit gedaan,nee natuurlijk niet,het is tenslotte een lekker extra centje om de gemeentekas te spekken.
Zoals ik al eerder schreef moeten wij het hier per 1 nov gaan opruimen,maar tot op heden heb ik nog nergens bakken zien staan waar je de drollen in kan wegwerpen,en om nou een km te lopen met een drol in een zakje,zie ik ook niet zitten.Ik vind het toch al belachelijk om te moeten betalen terwijl je het moet opruimen.Als de HB nou afgeschaft zou worden heb ik er geen problemen mee.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pluisje »

wij moeten hier al een hele tijd op ruimen en als ze je betrappen dat je het niet opruimd krijg je een bekeuring van 30.00euro en iedere keer als je weer gepakt wordt komt er 15 euro bij op...
er staan hier her en der wel bakken om het in te doen hoor.
ook heb je van de uitlaat bakken.
maar waarvoor is dan in godsnaam die 100 euro die ik moet betalen voor mijn hond.
mij is verteld dat dit was om de overlast van hondenpoep te verhelpen..
maar goed u zal wel gelijk hebben hoor,endaar gaat het mij ook niet om.


pluisje :wink:

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door suske »

nou ik wil niet veel zeggen maar ik ben het eens met de stelling dat de belasting voor m'n hond afgeschaft wordt.
ik bedoel bij ons moet je zelf de hondepoep opruimen (waar ik geen probleem mee heb) wat wordt er dan met het belasting geld gedaan hondeveldjes aangelegd of aangewezen nou typich ambtenaren ze wijzen tereintjes aan die vol staan met struiken met van die grote stekels nou handig hoeven ze weer een plek minder schoon te maken.
maar als de hondebelasting blijft moet dat ook voor de katten en poezen in nederland ingevoerd worden want waar zit jij in te graaien als je in je tuintje zit te werken in andermans kattestront :twisted: :lol:
belasting voor de hond dan ook voor de kat

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door suske »

nou nou hvdb dat zijn van die typiche uitspraken voor iemand die geen hond heeft.
daar zal je dan ook je redenen wel voor hebben,maar ik vind dat je niet al je ergenis op honde bezitters moet botvieren .
wat doe en denk je zelf als je in onze schoenen zou staan,je scheel betaald aan die hondebelasting .
waar dus niets meegebeurd behalve dat er een aantal ambtenaren er waarschijnlijk een aantal malen per jaar van op vakantie gaan.
ik persoonlijk ruim de poep op als mijn hond dat op de stoep doet,want het is tenslotte mijn hond en daar hoeft een ander geen last van te hebben .
en als je zo,n last hebt van die hondestront dan moet je bij de gemeente zijn .
zij worden er voor betaald om jou probleem op te lossen

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door HvdB »

Het is nog altijd zo dat de vervuiler betaald, of niet soms?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pardon »

dat zijn wij dus de honden bezitters
die moeten hondenbelasting betalen ,terwijl de katten bij mij de tuin onder schijten
dus wij de dubbele lasten HvdB

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik betaal hondebelasting en ruim geen stront van mijn hond op, al staat de hele wereld op zijn kop. Ik moet er wel bijzeggen dat mijn hond nooit iets op de stoep zal doen, altijd op een grasveld en komt hij in nood dan in de goot. :!: :!: :!: :!:

Gast

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar als er steeds bij je gecontroleerd wordt en je krijgt prent na prent,wat doe je dan?
Persoonlijk zie ik het ook niet zitten om de poep van m'n hond op te ruimen want ook ik betaal HB,maar om nou al de prenten te krijgen zie ik ook niet zitten hoor.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Wat een luxe...........want in onze gemeente betalen wij géén hondenbelasting. Natuurlijk zal de gemeente voor het geld dat ze nodig hebben om poep te ruimen je wel ergens anders "plukken" maar goed. Ik zou het ook absoluut onzin vinden, want mijn honden doen hun behoefte merendeels in eigen tuin dat wij dan weer netjes deponeren in de GFT bak waarvoor ik al weer genoeg betaal. "Buiten de deur" ruim ik het altijd op & deponeer ik het ook weer netjes in een vuilnisbak.

Gesloten