LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rebbtor
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 11:09

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door rebbtor »

mijn ervaringen bij deze overstap,

eerst kreeg ik de mailtjes niet, waardoor ik niet wist waar ik aan toe was.
ik lees mij behoorlijk vaak door op forums en nieuwsgroepen dus zo wist ik een beetje wat komen ging.

mijn vader en ik willen een abonnements vorm terug want wij hebben die snelheidsverhoging die er aan zit te komen niet nodig, en een goedkoper abonnement is 20 euro per maand goedkoper. dus bellen naar planet daar word dus gewoon niet opgenomen en zelfs enkele keren de verbinding verbroken. we hebben nu 4 uur in de wacht gestaan bij die kneuzen en we zijn het dus behoorlijk zat. nu maar besloten om van planet af te zien, de vraag is alleen hoe dit aan planet te vertellen, emailadressen zijn niet terug te vinden op de site, telefoon word niet opgenomen. en dan in de brief schrijven dat we meer service krijgen.

ik kan me trouwens verbazen over het feit dat volgens RADAR planet een van de beste providers is van nederland terwijl zowel de normale als de gratis helpdesk voor veel mensen onbereikbaar is. het mooiste vind ik nog wel dat er op het overstap nummer een toets is om tiscali op te bellen, zij mogen je niet meer helpen en verwijzen je door naar planet maar daar word de telefoon wel opgenomen dit is echter mijn ervaring van 3 jaar tiscali, gewoon goede service en jullie boren ze de grond in. en dan word je gedwongen over te stappen naar een in jullie test goede provider en dan kom je in het onbereikbare ISP gebied terecht.

tries
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door tries »

denk dat je beter gewoon een brief kan schrijven en op de ouderwetse manier per aangetekende post dit kan versturen. Ik heb gisteren ook naar klachtenlijn gemaild maar nog steeds niks gehoord net als de mails van vorige week donderdag.

Ben het volkome met je eens dat Tiscali een goede provider is/was. Heb er nooit geen klachten over gehad en zelfs toen ik 2x de helpdesk moest bellen was het geen probleem met lange wachttijd en een keurige hulp. Helaas behoort dat tot de goede oude tijd.

Is er dan verder niemand die weet waar je kan laten nakijken of Planet wel juist handelt? Naar mijn mening moet ik dan met Planet toch een contract tekenen? Geen contract is geen verbintenis is mijn idee.

tostit
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2005 19:41

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door tostit »

Ook ik vind het niks dat ik zomaar overgezet wordt van de ene op de andere provider, maar wat mij nog het meeste hierbij stoort is dat de verbinding om de haverklap wegvalt. Soms gaat 't een half uur goed en soms maar een paar minuten, wat zwaar irritant is.
Ik dacht eerst dat het iets met mijn pc/modem te maken had, maar dat is volgens mij niet het geval, want ik heb vanalles geprobeerd.
Vandaar dat ik hier de vraag stel of het probleem met het wegvallen van verbinding vaker voorkomt.
alvast bedankt!

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik kan na de overstap geen mail meer versturen.
Ben dus helemaal niet blij met de gang van zaken.

groetjes yvonne s

bacardiman
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2005 00:26

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door bacardiman »

Goedenavond,
uw kunt het contract met tiscali/planet zo opzeggen zonder verder gezeur.
Het poort nummer bij tiscali was poort 24 meen ik en is nu poort 25 geworden dus kan je meteen je abbo opzeggen.
Ook hoef je de contractsperiode niet uit tezitten en kan je dus gewoon je abbo opzeggen zonder problemen,dit is mogelijk ivm de overnamen.
Bel gewoon met de helpdesk en daar kan je per direct je abbo opzeggen als je niet verder wil gaan met planet.

Suc6 met het opzeggen. :twisted:

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,
Is dit makkelijk te veranderen in de computer ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.
Anders moet ik er iemand voor laten komen.
Ik ga het wel opzeggen.

groetjes yvonne s

trilithon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:06

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trilithon »

Afgelopen zondag het verzoek gehad een klacht te sturen naar het klachten emailadres van planet.
Na 4 werkdagen nog niks gehoord te hebben toch maar weer eens gebeld met de helpdesk en wat blijkt:

De reactie op een klacht duurt momenteel 11 werkdagen!!!

Dit is toch niet normaal!!! Tros Radar kunnen jullie hier geen item van maken, want deze wanprovider lapt alle fatsoensnormen aan de laars!

gjp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:44

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door gjp »

Ben al sinds 07-11 in de slag met planet. Eerst via de speciale gratis telefoonnummer die kreeg ik na diverse menu's en lang wachten aan de lijn. Ik kreeg alleen maar hapklare antwoorden die ze, volgens mij, van een blaadje of van het scherm aflazen. Toen ik vroeg hoe ik van deze onzin af kon komen werd ik doorverbonden! Daar werd mij gevraagd om mijn planet gegevens. Die had ik niet en wil ik ook niet. Uiteindelijk werd mij medegedeeld dat ik pas op 1-10-2006 kon opzeggen omdat de duur van mijn abonnement met Tiscali gewoon door bleef lopen. Via de mail heb ik uitleg gevraagd hoe dat kon maar kreeg geen inhoudelijke reactie terug. Er werd verwezen naar een web formulier om mijn abonnement op te zeggen omdat ze niet voldoende gegevens hadden. Even gekeken naar het formulier maar daar vragen ze weer om de planet gegevens. Dus teruggemaild dat ik die gegevens niet had en ook niet wilde hebben. Toen kreeg ik als antwoord dat ze hadden geprobeerd om mij telefonisch te bereiken maar geen gehoor kregen terwijl ik gewoon thuis was en werd verwezen naar de servicelijn. Daar kwam ik natuurlijk ook niet verder als de standaard antwoorden. Dus weer teruggemaild en na een paar dagen kreeg ik weer als antwoord dat ze mijn planet gegevens wilden hebben en "Tevens zouden wij het op prijs stellen als u ook de reden van opzegging wilt laten weten." Hallo! ze kunnen kennelijk ook niet lezen. Heb dat ook terug gemaild waardoor ik uiteindelijk gisterenmorgen door ze werd gebeld. Na een paar keer de boel uitgelegd te hebben en ik alleen het bekende antwoord kreeg werd ik doorverbonden. Daar kreeg ik als antwoord dat er volgens hun niets veranderde dus bleef mijn abonnement gewoon doorlopen tot 1-11-2006 dus weer een andere datum. Toen ik opperde dat, tegen hun beloftes in, ik toch echt meer ging betalen en dat de e-mailadressen per 1 nov 2006 vervallen, werd mij een korting aangeboden en werden weer eens de voordelen opgesomd. Toen ik hem vertelde dat ik daarom niet had gevraagd, kreeg ik als antwoord dat ik ze toch maar kreeg. Dan moet je kennelijk nog blij zijn ook. Volgens die persoon was alles bij de overname juridisch dichtgetimmerd. Ik heb wel per eerst mogelijke datum m'n abonnement opgezegd. Vanmorgen per post de bevestiging gekregen maar zonder datum. Wel de mogelijkheid om het abonnement voort te zetten. Gisteren kreeg ik een mail dat ik vanaf 15 dec niet meer via Tiscali kan internetten en e-mailen. Dus voor de zekerheid de boel maar automatisch geactiveerd. Internet gaat nu goed ofschoon ze wel m'n opstartpagina hadden gewijzigd in die van planet.nl dus die weer teruggezet. De mail was 0. Vanmorgen maar gebeld dat ik m'n mail niet meer te pakken kreeg. Aangezien ik Eudora voor de mail gebruik werd mij eerst verteld dat ik maar Outlook moest gaan gebruiken! Hebben ze soms aandelen in microsuck? Uiteindelijk hebben ze de handleiding voor Eudora erbij gepakt die niet klopte met mijn versie. Na veel vijven en zessen hebben ze bij hun iets veranderd waardoor ik m'n mail weer zou krijgen. Ze begrepen niet dat ik ook nog een Worldonline mailadres gebruikte. De mail die ik vanaf gistermiddag t/m vanmorgen zou hebben gekregen moest ik maar via webmail van Tiscali lezen. Na veel gezoek die site gevonden maar kwam er met geen mogelijkheid in. Dus die mail ben ik waarschijnlijk kwijt. En hun maar zeggen dat er niets veranderd. Wie is er door de verandering van z'n abonnement afgekomen?

edjekroketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2005 11:26

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door edjekroketje »

Volgens mij maak je inderdaad je lopende abonnement af, dus ben je voor maximaal een jaar aan Planet overgeleverd.

Wel vreemd dat bij een opzegging geen bevestiging komt met de vermelding wanneer je abonnement afloopt. Zou van een sportieve instelling bij Planet getuigen als dat wel zou gebeuren.

tries
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door tries »

GJP,
Zou jij de linke kunnen plaatsen van het opzeggen bij Planet via de site? Ik heb van de week gebeld en nogmaals de vraag hoe het zit met opzeggen en ik kan gewoon vanaf 28 febr. opzeggen (dan is ook einde contract tiscali) Ik kon ook per direct opzeggen en ik kon ook lager abb. nemen tot einde contract. Toen ik door gaf dat ik per febr. wilde stoppen en telefonisch wilde opzeggen gelijk werd ik door verbonden en toen ik vroeg of ik dan weer een half uur moest wachten moest die man lachen nou ik dus niet want de verbinding werd verbroken.

Zou dus erg geholpen zijn met de link want ik kan het nergens vinden ja het opzeggen via de post of telefonisch.

Alvast bedankt.
Enne succes voor iedereen je hebt t nodig bij planet.

Tries

gjp
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:44

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door gjp »

Het opzegformulier is te vinden in het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw, Wij ontvingen van u een e-mail over opzeggen van een van onze diensten of abonnementen. Helaas bevatte uw bericht niet alle gegevens die wij nodig hebben om uw verzoek te verwerken. Wij verzoeken u daarom uw verzoek nogmaals te doen via het webformulier op Planet Help. Ga hiervoor naar http://www.planet.nl/help en geef als zoekopdracht in 3046. Wij zullen uw verzoek dan zo snel mogelijk verwerken. Met vriendelijke groet, Planet Internet
Veel succes
Heb vanmorgen weer een uur met ze, via de gratis lijn, aan de telefoon gehangen over de mails die 'verdwenen' zijn. Nu kreeg ik als antwoord dat ze Eudora niet ondersteunen en dat ze nog steeds bezig waren om de mailserver te verhuizen van tiscali naar planet. Hij verzuchte dat het wel weer problemen zou geven en dat ik moest blijven proberen.
Kreeg van hem te horen dat de datum van het contract de opzegdatum is. Aangezien mijn contract op 16-10 is aangegaan, ga ik er nu maar van uit dat 16-10-2006 de bevrijdingsdag is.
En nog steeds is er volgens planet niets veranderd.

Wie?ger
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2005 18:02

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door Wie?ger »

Allemaal bekende verhalen tot nu toe die wel eens hoort maar komt nu toch ook dichtbij nu ik wéér een mailtje heb gekregen om 't oude tiscali adsl e-mail adres dat ik voor 15 december mijn planet account moet activeren om in iedergeval niet zonder internet te komen zitten...
Maar wat nu als ik dus NIET reageer, wat gebeurd er dan? Ze sluiten de boel af en dan? Dan zou ik dus een tijdje zonder zitten oke, maar wordt het dan niet mogelijk om een nieuwe (geen planet) adsl abonnement af te sluiten? Want daar hoor je ze helemaal niet over als je dus niet reageert, of lees ik daar nou weer constant net langs af...Maarja hebben altijd nog die goeie ouwe telefoonlijn en een 56k modem achter de hand...

trilithon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:06

Re: Gedwongen overstap Tiscali naar Planet via KPN netwerk

Ongelezen bericht door trilithon »

Na 3x gemaild te hebben met [email protected] hebben ze mijn klacht eindelijk begrepen dat poort 25 dichtstaat en heb ik de bevestiging gekregen dat ik per direct over kan stappen naar XS4all zonder het einde van mijn contract periode af te hoeven wachten.

Ik heb de overstap in gang gezet en waarschijnlijk ben ik voor het einde van deze maand van mijn Planet Internet abonnement af.
Nog niet te vroeg juigen, maar Planet geeft dus nu toe dat de dienstverlening niet hetzelfde is als die van Tiscali.

Er is dus hoop....

Gesloten