LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Ben werkzaam geweest via Kelly Services in Roden. Vanaf het begin al problemen gehad! Als je dan belt met de heren die in Roden op kantoor zitten, en je stelt een vraag dan weet men hier geen antwoord op, of ze geven allebei een ander antwoord!!!

Antwoorden op vragen krijg je dus niet, omdat je dat wel graag wil ga je bellen met het hoofdkantoor van Kelly in Den Haag, ook daar krijg je geen antwoord en vervolgens wordt je weer door Kelly Roden gebeld en vertellen ze je dat je NIET mag bellen met het hoofdkantoor en dat de mensen die daar zitten NIET met uitzendkrachten praten!!!!

Dit is een abnormale gang van zaken vind ik, ben ook niet de enige met problemen met Kelly Services!!!

Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?? :twisted:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door -margriet- »

wat voor vragen stel je ze dan? En welke rare antwoorden krijg je dan?

Het hoofdkantoor bellen met de zelfde vragen heeft meestal géén zin. Wel hebben dergelijke organisaties altijd wel een klachtenprocedure. Dát kun je wél vragen aan het hoofdkantoor.

Je klacht zul je dan wel véél beter moeten omschrijven als dat je nu doet in dit berichtje.

Zoals je het nú stelt, kan niemand er iets mee.

Help ons op weg, en vertel eens precies wat het probleem is? :?

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Heb ze laatst gebeld of je als uitzendkracht in fase B ook een dag onbetaald verlof kon nemen, ja hoor zegt de een geen probleem, de ander zegt nee dat kan niet. Dan geef je dat aan en zeggen ze we zullen het er even over hebben, bel volgende week maar terug. Als je dan belt weten ze ineens helemaal niet meer waar het om gaat en begint het hele verhaal opnieuw.

Ze zijn 9 van de 10 keer dat je ze belt niet bereikbaar en dat is zeer vervelend, vooral voor mensen die ziek zijn geweest en zich beter willen melden, die zijn daar heel lang mee bezig.
:shock:
Voor de zekerheid toch even bij ze vragen hoeveel vakantie uren je nog hebt, duurt ook 3 weken voordat je daar antwoord op hebt en dan klopt het ook nog niet wat ze zeggen. En ze berekenen het altijd in hun voordeel.Het komt dan wel weer goed na veel gezeur maar daar gaan altijd een paar weken overheen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@monique36, stuur een brief naar de vestiging waarin je je klachten uiteenzet en vraag binnen 2 weken om een inhoudelijke reactie, dus niet om alleen een ontvangstbevestiging.
Geef aan dat je ontevreden bent en dit graag opgelost ziet.
Reageert men niet, stuur dan na die 2 weken een brief naar het hoofdkantoor met hierbij de kopie van de brief naar de vestiging.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Heb net het hoofdkantoor gebeld, hoe de klachtenprocedure in zijn werk gaat en wie ik daar voor moet hebben.

De dame die daar over gaat blijkt met zwangerschapsverlof te zijn, en verder is er niemand die daar antwoord op kan geven :?

Nu blijkt wel weer dat je ook helemaal niks aan dat hoofdkantoor hebt!!!

Dit zal ook wel de reden zijn dat ze daar niet met uitzendkrachten praten omdat ook de mensen daar nergens een antwoord op weten!!! :oops:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door -margriet- »

hi,

Ik zou inderdaad éérst een brief schrijven naar het kantoor zelf met het verzoek binnen twee weken te reageren.

Mocht dat níet lukken (is het natuurlijk waanzin dat er maar één persoon op een klachtenafdeling zou zitten... dat is meestal een commissie). Ik zou dus even góed doorvragen. Maar goed, díe heb je pas nodig als je écht geen bevredigend antwoord kan krijgen.

Dán, Aantal vakantiedagen kun je altijd terugvinden op je loonstrook.

Onbetaald verlof is niet altijd slim, maar in de CAO kan ik niet terugvinden dat het níet zou mogen. Dit soort vragen kun je ook altijd aan een vakbond stellen. Het is overigens níet altijd slim om dat te willen doen. Het hangt dan wél af wat voor soort werk je doet. (je verspeelt met het opnemen van onbetaald verlof voor die maand bijvoorbeeld je overuren).

Dit is overigens direct nóg een oplossing: kom je er écht niet uit: wordt lid van ene vakbond en laat hen voor je optreden.

Succes!

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door Dutchie »

je verspeelt met het opnemen van onbetaald verlof voor die maand bijvoorbeeld je overuren
overuren bij onbetaald verlof?

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door -margriet- »

ja...

stel je werkt normaal 40 uur, maar je maakt regelmatig wat overuren per maand. Dus... bijvoorbeeld deze maand zou je 6 uur overuren maken (totaal werk 46 uur).

Als je nu onbetaald verlof opneemt (bijvoorbeeld 8 uur), kom je dus uit een totaal van 32 gewerkte uren. De 6 uur die overuren zouden zijn, daarbij opgeteld is 38 uur. Dat alles dus tegen 100%.

Terwijl als je die 8 uur verlof had laten uitbetalen, dan zijn je overuren ook tegen "overuur-tarief". (want dán blijft het dus 32+8uur verlof +6 uur overwerk).

poepie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 15:28

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door poepie »

Ten eerste gaat het hier helemaal niet over onbetald verlof volgens mij, denk dat het gewoon een voorbeeld was van de vragen waar ze geen antwoord op weten. :!:

Werkte zelf ook voor die stuntels, en weet precies wat ze bedoeld. :lol:
Er werden ook heel vaak fouten gemaakt met het overmaken van het loon, daar kon je dan zelf niks aan doen maar was wel de bok, dan ging er weer een dikke week overheen voordat je je geld had.

En nog even terugkomen op de vakantie uren, die kun je dus niet terugvinden op het loonstrookje. Deze staan er alleen op als je in fase A zit en daarna moet je het zelf bij zien te houden.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Het loon van Kelly staat altijd op woensdag op je bankrekening, het is nu vrijdag maar er is nog niks!!!

Kelly gebeld hoe dat kon, en ja hoor.........omdat er allemaal dingen veranderd zijn met premies e.d is het nogal moeilijk voor Kelly om uit te betalen. Ze moeten eerst es gaan bekijken hoeveel een ieder moet hebben.

Dit konden ze natuurlijk ook niet weten van te voren, je moet maar denken dat ze ineens deze week hebben ontdekt dat er iets verandert is!!!!! :shock:

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door Dutchie »

@margriet
volgens mij niet; die overuren maak je op de dagen dat je wel werkt en dat zijn dus uren boven de 8 uur. of wordt er overgewerkt op een vrije dag???

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door -margriet- »

volgens mij niet; die overuren maak je op de dagen dat je wel werkt en dat zijn dus uren boven de 8 uur. of wordt er overgewerkt op een vrije dag???
Nee tuurlijk niet. Maar je hebt een 40-urig contract (bijvoorbeeld). Dus moet je díe week eerst 40 uur werken om daarna aan overuren te komen :roll:

Als je dan een dag níet werkt, kom je niet aan de 40 uur, ténzij je die dag laat uitbetalen.

Het is natuurlijk wel zo, dat als jij 's nachts ook moet werken, dat je gewoon je toeslagen krijgt. Maar dát is wat anders :)

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Het blijft feest met KELLY services....

Alles wat daar fout kan gaan gaat dus ook fout!!! :evil:

Vandaag weer gebeld met het hoofdkantoor om te vragen wanneer ze mijn werkgeversverklaring opgestuurd hebben, de dame aan de telefoon zou het even navragen en zette mij in de wacht..

Na een aantal minuten had ik ineens de vestiging van Kelly in Roden aan de telefoon, waar je dus helemaal niks aan hebt en die mij zoals gewoonlijk geen antwoord kon geven wanneer dat ding verstuurd was.

Ben nu dan even heel erg boos geworden en nu MAG ik straks naar het hoofdkantoor bellen om te vragen wanneer die verstuurd is..

Heel erg bedankt Kelly dat ik mag bellen :shock:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door -margriet- »

heb je nu ook al een klachtenbrief gestuurd?

Pancras
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 23:46

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door Pancras »

Ik ben het er helemaal mee eens,

Kelly services vind ik een heel slecht uitzendbureau. Ik ben daar nu drie keer achter elkaar geweest om me in te schrijven, maar het kwam steeds even niet uit. Terwijl ik een afspraak heb gemaakt daarvoor. Dit was niet in Roden, maar in Groningen. Ook heb ik vaker met ze afgesproken dat ze me het e.e.a. zouden mailen (een maand of drie geleden) en ik heb tot op heden niets van ze gehoord. Ik werk nu gewoon voor een normaal werkend en goed communicerend uitzendbureau!

Monique36: Veel succes!

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door monique36 »

Nou na veel gedoe en gezeur is alles geregeld met dit geweldige uitzendbureau!!!!!
Ga dus nooit weer via Kelly aan het werk!!! Wat een mafkezen zeg!

Heb inmiddels al veel meer verhalen over ze gehoord, ook over de vestiging in Groningen dus het is 1 groot zootje die Kelly Services... :shock:

Mensen bellen naar Groningen met vragen en worden ook niet teruggebeld, het duurt ongeveer 2 maanden voordat ze antwoord krijgen op hun vragen........

EEN HELE GROTE ROTZOOI IS HET BIJ KELLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2006 10:02

Re: KELLY SERVICES UITZENDBUREAU

Ongelezen bericht door klaren »

Hallo, ook ik heb problemen met Kelly Services!!!
Als ik op mijn loonstroken kijk bij mijn vakantie uren dan sta ik in de min!
Dit klopt niet, ik bouw iedere maand een aantal uren op en neem eigenlijk nooit vrij, heb daar herhaaldelijk over gebeld en dan zeggen ze dat je er maar niet naar moet kijken wat er op je loonstrookje staat.
Ze weten wel dat het niet klopt dus ik moet me daar maar niks van aantrekken!!! Waarom staat het er dan???
Op mijn vraag hoeveel uren ik nu inmiddels opgebouwd heb weten ze geen antwoord, daar wordt u wel over teruggebeld zeggen ze!!
Hier wordt je dus nooit over teruggebeld, en als je zelf weer belt dan zijnn ze er net mee bezig, of de persoon die daar over gaat is er op dat moment niet.

Ik heb laatst een aangetekende brief gestuurd naar het hoofdkantoor met een aantal vragen erin, en gevraagd of ze daar binnen 2 weken op zouden willen reageren.... Het is nu 5 weken geleden en ik heb nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik daar nu aan doen :?: :?: :?:

Gesloten