LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte zorgtoeslag

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Weet iemand wat het hoogste bedrag is wat je aan zorgtoeslag kan ontvangen? Mijn dochter van 18 moet zich nu ook zelf verzekeren. Door omstandigheden zit ze niet op school en heeft ook geen werk of uitkering.
De kosten van haar zullen wij als ouders nu moeten betalen.
Heb voor haar dit op tijd aangevraagd, maar na verschillende telefoontjes is er nog steeds niets over bekend.Iedere keer krijg ik iemand anders die het vervolgens weer gaat uitzoeken.

groetjes yvonne s

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Volgens mij is het voor een alleenstaande €36 per maand en voor gehuwden €98 per maand per stel.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De volgende tekst is te vinden op www.denieuwezorgverzekering.nl:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Worden scholieren van 18 jaar en ouder gecompenseerd voor de hogere nominale premie?
Antwoord:
Scholieren van 18 jaar en ouder hebben recht op zorgtoeslag. Daarnaast hebben zij veelal voordeel van de no-claim teruggavenregeling. Voorts heeft de regering nog enkele specifieke maatregelen genomen die voor compensatie zorgen:
De bestaande inkomensafhankelijke tegemoetkoming in schoolkosten (Wtos) voor ouders met een gezinsinkomen tot circa _ 30.000 wordt met _ 560 per jaar verhoogd.
Voor ouders met een gezinsinkomen boven de _ 30.000,- biedt de afschaffing van het les geld compensatie.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
De premie voor een goedkope zorgverzekering is ca. 82 euro per maand. Als ze geen kosten maakt, krijgt ze 255 euro terug. (dit is ca. 21 euro per maand). Dus de uiteindelijke kosten zijn (mits ze geen onkosten heeft): 82-34-21=27 euro per maand. Daarvoor kan ze wel gratis naar de huisarts, maar de medicijnen moet ze zelf betalen.

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Bedankt voor de reacties .
Zijn sneller dan die van de belasting.
Vandaag weer gebeld en flink lelijk gedaan want ze wisten het nog niet.

groetjes yvonne s

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

flink lelijk gedaan want ze wisten het nog niet.
In plaats van lelijk te doen kun je beter een aanvraag zorgtoeslag invullen, dat helpt wel.

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Hoogte zorgtoeslag

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Die aanvraag heb ik ruim op tijd ingestuurd.

groetjes yvonne s

Gesloten