LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Granieten werkblad gezoet of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door Sam33 »

We hebben een granieten werkblad, kleur Nero Profondo, op het oog voor onze nieuwe keuken. Nu vind ik het gezoet (in combinatie met een hoogglans keuken) veel mooier dan gepolijst, maar ik heb begrepen dat je daar veel meer vuil en vlekken op ziet dan bij gepolijst graniet.
Is dat zo? Zie je er echt zoveel vlekken/vingers etc op? En naast de kookplaat en op de achterwand, zie je daar erg de vetvlekken etc? En kun je deze dan makkelijk weer verwijderen of trekken de vlekken er echt in? Mijn kinderen kunnen ook bv. zo heerlijk met boter en mayonaise kliederen op het aanrecht, trekken die vetten echt in het blad?

Veel vragen, maar ik vind de keuze tussen mooi en praktisch ook zó moeilijk... :roll:

Is er iemand die mij hierin kan adviseren?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door maxx »

Nee hoor, je hoeft niet ongerust te zijn dat vetvlekken intrekken.

Door het "ruwe" oppervlak is een vlek sneller zichtbaar, maar met een vochtige doek snel te verwijderen. Wel adviseren wij altijd het werkblad direct droog te maken na gebruik van water want als het water opdroogt laat dit kringen achter.

Een gezoet werkblad heeft iets meer aandacht nodig, meer niet!

MVG

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Bezint eer ge begint! Een glad oppervlak is veel langer mooi en schoon te houden en beter hygiënisch alsmede meer praktisch. Alles wat nieuw is lijkt mooi maar bedenk dat U er jaren mee werken moet en het moet wel schoon te houden zijn, zeker een werkblad in de keuken.

Chanmaster

Pfffff

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Pff, snuggere reacties hoor tot nu toe.
Een granieten blad wordt geimpregneerd, dus er trekt niets is.
Wel als het rotzooi is zoals bv Reynstone, Artestone en al die andere rotzooi van flutleveranciers

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door maxx »

Ach Pfffff,

Ik reken er een beetje op dat een klant weet dat ook een gezoet blad geimpregneerd wordt. De vraag was volgens mij ook meer onderhoudtechnisch (dagelijks) ipv op lange termijn.

Ben toch benieuwd welke leverancier jij de klant voorschoteld als jullie gezoete werkbladen geen "opdroogplekken" achterlaat. Heb nog geen gezoet blad gezien waar dit niet het geval was. Een gezoet oppervlak vergt wat meer aandacht, meer niet.

Het etikettje "snugger" mag je dan ook weer terughebben!

mvg

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door loesjes »

meestal pfffff kan ik me wel aardig in je antwoorden vinden
maar nu toch echt even niet.

artestone een prut product van een prut leverancier???? sorrie hoor, ik heb met veel graniet /stone leveranciers gewerkt, maar de meeste kan je met recht granietboeren noemen die zich beter bij de grafstenen handel kunnen houden, maar als iemand zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en een goed product aflevert dan is het arte di granito wel, waar artestone vandaan komt.

en geachte sam 33 laat je maar eens informeren bij arte di granito. Ze hebben een showroom en kunnen je alle in en outs vertellen over graniet/stone gezoet, antiek en "normaal" en daarna kun je denk ik heel goed voor jezelf bepalen wat verstandig is om te doen.
www.artedigranito.nl is de site

en als je vraagt naar meningen, mijn mening is dat ik gezoet graniet een vreselijk product vind juist vanwege de vlekken. ik vind antiek graniet dan een heel mooi alternatief ervoor. vlek minder en is toch dof.

Frankje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2006 22:36

Re: Granieten werkblad gezoet of niet?

Ongelezen bericht door Frankje »

Hoi sam33, een gezoet composiet blad is erg mooi. Ik heb het nu 2 jaar en vind de matte kleur nog steeds opwegen tegen de evt. vetvlekken. Schoonmaaktip: een natte doek met groene zeep. Werkt perfekt! Ik weet dat het in heel veel keukenzaken wordt afgeraden maar zelf begrijp ik niet waarom. Tijdens mijn aankoop is mij duidelijk verteld dat het meer onderhoud heeft dan gepolijst. Was dus een bewuste keuze. T oog wil soms ook wat:-).

Gesloten