LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door wreker »

ik ben helaas weer volop in de ring met een wellicht heel interessant feit waarmee dexia wel eens k.o kan gaan
Dat bedoel ik. Tijdens een bokswedstrijd raakt de tegenstander meerdere malen het canvas.Bij de negende tel gaat hij opnieuw tot de aanval over.
Hoe zal nu de afloop zijn?

pvv1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:47

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pvv1967 »

Even een kleine update, ben vandaag gebeld door een advocaat in dienst van de Consumentenbond, daar had ik dit namelijk ook aan voorgelegd.
Hij heeft de Duisenberg regeling er op na gekeken en volgens hem had Dexia binnen 4 weken na ontvangst van het juiste GBA uittreksel het restant moeten betalen en heb ik dus wettelijk recht op rente over dat restantbedrag.
Hij raadde me aan om dat via een bezwaarschrift bij dexia kenbaar te maken , dus dat ga ik als eerste doen..mocht dat geen resultaat geven dan volgt inmenging door de geschillencommissie.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pluutje »

Hij raadde me aan om dat via een bezwaarschrift bij dexia kenbaar te maken , dus dat ga ik als eerste doen..mocht dat geen resultaat geven dan volgt inmenging door de geschillencommissie.
Prima tip pvv1967!
:wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website www.dexialease.nl :

Ik kom in aanmerking voor de Eega-Regeling. Als bewijs daarvan moet ik een gewaarmerkt uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) aan Dexia zenden. Hoe weet ik of mijn gemeente het juiste uittreksel afgeeft?

U dient goed te controleren of de gemeente inderdaad het juiste uittreksel verstrekt. Op het uittreksel moet uw huwelijksdatum staan vermeld en de naam van uw partner. In sommige gemeentes wordt bijvoorbeeld een uittreksel GBA afgegeven waarop niet standaard uw huwelijksdatum staat vermeld. Dergelijke GBA's zijn voor onze administratie altijd ongeldig, tenzij de benodigde gegevens aangevuld zijn. Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld een huwelijksakte mee te zenden of door de gemeente de huwelijksdatum op het uittreksel te laten vermelden, aangevuld met een stempel van de gemeente als waarmerk. Voor ons is essentieel dat u aantoont dat u op de datum van het aangaan van de effectenlease-overeenkomst gehuwd was of een geregistreerd partner had.

Wanneer moet je het uittreksel GBA opsturen en hoe moet dit uittreksel eruit zien?
In het geval u in aanmerking komt voor de Eega-Regeling geldt het volgende. Uiterlijk wanneer u de vaststellingsovereenkomst aan Dexia getekend retour stuurt, dient u een gewaarmerkt uittreksel GBA mee te zenden ten bewijze dat u, toen u de effectenlease-overeenkomst sloot, was gehuwd of een geregistreerd partnerschap had. Het uittreksel GBA kunt u echter nu al naar Dexia sturen.

Groeten,
Piet

pvv1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:47

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pvv1967 »

hoi Piet,

dat stukje heb ik ook gelezen.Maar...het gaat niet om wat er op de site van dexia staat..er zijn genoeg mensen die niet eens internet hebben...en wat er op die site staat mbt wanneer dat uittreksel meegestuurd moet worden is dus niet conform wat er in de Duisenberg regeling-brochure staat die je toegestuurd hebt gekregen en dáár gaat het om.

pvv1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:47

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pvv1967 »

Bovendien is dat er pas later opgezet, op die site ..het zou toch te gek voor woorden zijn dat Dexia gewoon hoe het hun uitkomt hun site gaat aanpassen en iedereen zich dan weer conform die nieuwe regels moet gaan gedragen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo pvv 1967,

Dexia trekt zich niets aan van wetten en afspraken.
Zij hebben hun eigen wetten en bijbel.
En ben je het niet eens met de handelswijze van deze bank (en deze wordt gesteund door de Nederlandsche Bank en de grootste baas in Nederland, Zalm) nou, dan stap je toch naar de rechter!

Niet voor niets wordt steeds vaker gezegd dat Nederland een bananenrepubliek is, een schijn democratie waar een select groepje de baas is en via dictatuur de touwtjes in handen heeft.

In een normale rechtsstaat had De Nederlandsche Bank en de AFM Dexia en Aegon allang op het matje geroepen over hun, in mijn ogen, criminele activiteiten, waar honderdduizenden mensen het slachtoffer van geworden zijn.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die hiertegen in verzet gaan.
Gelukkig komen er steeds meer mensen met informatie hierover, zoals jouw bijdrage over de geschillencommissie.

Er wordt ook van alles gedaan om onze kracht en verzet te breken.
Dit zal niet lukken omdat steeds meer gedupeerden doorkrijgen dat we samen daadwerkelijk sterk staan.

Groeten,
Piet

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door HvdB »

Piet


Geplaatst op 18 Feb 2006 13:04 door Verstuur mail Piet
Hallo pvv 1967,

Dexia trekt zich niets aan van wetten en afspraken.
Zij hebben hun eigen wetten en bijbel.
En ben je het niet eens met de handelswijze van deze bank (en deze wordt gesteund door de Nederlandsche Bank en de grootste baas in Nederland, Zalm) nou, dan stap je toch naar de rechter!

Niet voor niets wordt steeds vaker gezegd dat Nederland een bananenrepubliek is, een schijn democratie waar een select groepje de baas is en via dictatuur de touwtjes in handen heeft.

In een normale rechtsstaat had De Nederlandsche Bank en de AFM Dexia en Aegon allang op het matje geroepen over hun, in mijn ogen, criminele activiteiten, waar honderdduizenden mensen het slachtoffer van geworden zijn.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die hiertegen in verzet gaan.
Gelukkig komen er steeds meer mensen met informatie hierover, zoals jouw bijdrage over de geschillencommissie.

Er wordt ook van alles gedaan om onze kracht en verzet te breken.
Dit zal niet lukken omdat steeds meer gedupeerden doorkrijgen dat we samen daadwerkelijk sterk staan.

Groeten,
Pieter
Mooi gesproken Pieter en juist daarom moet iedereen zich aansluiten bij Pay-Back.

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Dit is de tekst behorende bij het formulier "De Duisenberg-Regeling in het kort"

"Om voor de Eega-regeling in aanmerking te komen, geldt het volgende. Dexia dient uiterlijk binnen drieëneenhalfjaar jaar na het afsluiten van de effectenlease-overeenkomst een brief van uw partner te hebben ontvangen waarin deze verzoekt om uw overeenkomst ongedaan te maken. Verder moet de partner destijds de overeenkomst niet hebben getekend. Op het moment dat u de overeenkomst aanging, was u getrouwd of officieel als partners geregistreerd. U moet dit kunnen aantonen met een uitreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie."

Verder kon je op de site van Dexia laten berekenen hoeveel je terug zou krijgen van Dexia, daar stond hetvolgende vermeld.

"Bij deze berekening wordt uitgegaan van een percentage van 100%. u dient echter nog een gewaarmerkt uitreksel uit de GBA aan ons toe te sturen. Zonder dit uitreksel wordt de genoemde vergoeding niet toegekend. De vergoeding zal dan lager uitvallen."

pvv1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:47

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pvv1967 »

Ik heb de Duisenberg regeling gedownload van de site van Dexia..dit is dezelfde die ook toegezonden is toentertijd, en dit is wat er staat:




Artikel 2 - Totstandkoming
2.1 De Vaststellingsovereenkomst komt tot stand op het moment dat Dexia de volledig ondertekende overeenkomst heeft ontvangen, met dien verstande dat de Vaststellingsovereenkomst niet tot stand komt als deze door Dexia wordt ontvangen na de Uiterste Datum.
2.2 De in artikel 2.1 genoemde uiterste termijn zal tenminste drie maanden bedragen, te rekenen vanaf het moment van ontvangst van de Vaststellingsovereenkomst door de Contractant. Deze termijn zal op tijdig schriftelijk verzoek van de Contractant eenmalig met maximaal drie maanden worden verlengd, na het verstrijken waarvan Dexia niet langer gehouden is om de Vaststellingsovereenkomst tot stand te brengen.
2.3. De geschillencommissie als bedoeld in artikel 10.2 kan de eenmalige verlenging van drie maanden wegens bijzondere omstandigheden, op grond waarvan deze verlenging te kort is om in redelijkheid van de Contractant een beslissing omtrent het al dan niet tekenen van de Vaststellingsovereenkomst te vergen, met een zodanige termijn verlengen als de geschillencommissie redelijk mocht oordelen.
2.4 Dexia behoudt zich het recht voor om een Vaststellingsovereenkomst die is voorzien van doorhalingen en/of mededelingen van de Contractant en/of, indien van toepassing, zijn Eega, van welke aard dan ook als ongeldig te beschouwen. Indien Dexia van dit recht gebruik maakt, zal zij de Contractant daarvan schriftelijk in kennis stellen. In dat geval zal Dexia de Contractant eenmalig de Vaststellingsovereenkomst alsnog toezenden en in de gelegenheid stellen om de Vaststellingsovereenkomst binnen een termijn van vier weken door ondertekening en toezending aan Dexia tot stand te brengen.
Artikel 3 – Betalingen
3.1 Betalingen uit hoofde van de Vaststellingsovereenkomst doet Dexia door overmaking van de desbetreffende bedragen op de in de Vaststellings-overeenkomst vermelde rekening. Dexia betaalt daardoor bevrijdend te-genover elke ondertekenaar van de Vaststellingsovereenkomst (óók der-halve indien sprake is van twee of meer Contractanten en hun Eegaas).
4
50060810 AMS C 275476 / 8
3.2 Indien Dexia volgens de Vaststellingsovereenkomst een bedrag aan de Contractant en, indien van toepassing, zijn Eega moet betalen, dan zal zij die betaling verrichten binnen vier weken na de datum waarop de Vast-stellingsovereenkomst volgens het bepaalde in artikel 2 tot stand geko-men is.
3.3 Indien Dexia op enig moment na de totstandkoming van de Vaststel-lingsovereenkomst op basis van de beëindiging van een Effectenlease-overeenkomst een bedrag aan de Contractant moet betalen, dan zal zij die betaling verrichten binnen vier weken na de beëindiging van die Effec-tenlease-overeenkomst.
3.4 Indien de Contractant bij de totstandkoming van de Vaststellingsover-eenkomst een bedrag aan Dexia moet betalen, dan zal hij die betaling ver-richten binnen vier weken na de datum waarop hij de Vaststellingsover-eenkomst heeft ondertekend.
3.5 Indien de Contractant op enig moment na de totstandkoming van de Vaststellingsovereenkomst ingevolge de beëindiging van een Effecten-lease-overeenkomst een bedrag aan Dexia moet betalen, dan zal hij die betaling verrichten binnen de termijn als vermeld in de door Dexia met betrekking tot die beëindiging aan de Contractant te verzenden eindafre-kening.
3.6 Over de in dit artikel 3 bedoelde betalingen is slechts (wettelijke of, in-dien van toepassing, contractuele) rente verschuldigd indien de in dit ar-tikel 3 opgenomen betalingstermijnen worden overschreden, zonder dat daartoe een ingebrekestelling is vereist.

Nergens staat dus hierin dat het GBA tegelijkertijd met de Vaststellingsovereenkomst binnen moet zijn.
Ik weet ook wel voor 100% zeker dat mocht ik geld hebben moeten betalen en het onjuist hebben geretourneerd dat Dexia mij wel aan die termijn van 4 weken had gehouden.

pvv1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:47

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pvv1967 »

Hallo D Idaho,

waar het mij om gaat is dat ik aan die verplichtingen van Dexia heb voldaan..ik héb aangetoond getrouwd te zijn en ik héb aangetoond dat mijn partner toen niet heeft ondertekend...
Maar waar het nu om gaat is dat ik in hun ogen te láát heb aangetoond dat ik getrouwd was/ben tentijde van het aangaan van het contract..en daarom heb ik nog steeds niet het restant binnen terwijl ze volgens de Duisenberg regeling binnen 4 weken moeten betalen

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pluutje »

Nog mooier!

Ik kan nu [al na 4 weken] een boek schrijven schrijven over de Duisenberg-Regeling!
Je moet Professor of Doctorandus zijn om medewerkersvan Dexia iets te kunnen uitleggen. :idea:

Ongelooflijk! :cry:

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Hoi Pvv 1967, jij zegt;
Maar waar het nu om gaat is dat ik in hun ogen te láát heb aangetoond dat ik getrouwd was/ben tentijde van het aangaan van het contract..en daarom heb ik nog steeds niet het restant binnen terwijl ze volgens de Duisenberg regeling binnen 4 weken moeten betalen
Dat kan Dexia toch nooit zeggen? Hoe kun je nu te laat zijn met het aantonen dat je getrouwd was ten tijde van ondertekening van het kontrakt?

Als het zo is dat jij eerst je acceptatieformulier hebt opgestuurd en daarna het uitreksel van de GBA, dan dient men dat toch te accepteren?

Wat je eerder schreef, over het in de pen klimmen en Dexia aan te schrijven, moet je zeker doen en ik zou de uitkomst niet afwachten, maar direkt ook SLV aanschrijven en daarbij een kopie van je brief aan Dexia voegen.
Druk op de ketel houden, want hier gaat iets niet goed natuurlijk!

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Je moet Professor of Doctorandus zijn om medewerkersvan Dexia iets te kunnen uitleggen.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens Pluutje, de medewerkers van de klantenservice komen niet over als mensen die weten waar ze het over hebben, denk dan ook dat dat een groep ingehuurde mensen zijn simpelweg volgens instrukties hun verhaaltje doen.
Maar heb je al eens gevraagd naar iemand die daadwerkelijk zich bezighoudt met de Duisenberg-Regeling? Tenslotte worden de gesprekken opgenomen en deze opnames kun je natuurlijk ook in jouw voordeel laten werken.....

Succes verder!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Idaho heb jij de jaaropgave al gekregen?
Ik vandaag en wat schets mijn verbazing?????

Mijn restschuld bestaat nog STEEDS (meer dan 25.000,--)
In december hebben wij ons geld al terug gekregen DUS bestaat er GEEN restschuld meer(heb ik zwart op wit).

Ze hebben het ook bij ons snel afgewikkeld maar ik vertrouw ze voor geen .........................

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 18 Feb 2006 20:36 door Janneke52
--------------------------------------------------------------------------------
Idaho heb jij de jaaropgave al gekregen?
Ik vandaag en wat schets mijn verbazing?????

Mijn restschuld bestaat nog STEEDS (meer dan 25.000,--)
In december hebben wij ons geld al terug gekregen DUS bestaat er GEEN restschuld meer(heb ik zwart op wit).
Janneke, Idaho,

Dat bedoel ik nou! Je weet niet waar ze daar mee bezig zijn!
T.z.t. zal ik verslag doen van mijn ervaringen. :wink:

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Hallo Janneke,

Het feit dat de jaaropgave van Dexia niet overeenstemt met hetgeen jij zwart op wit hebt staan, lijkt mij voldoende aanleiding om kontakt op te nemen met de belastingdienst en vragen in hoeverre jij met deze tegenstrijdigheden een risico loopt. Misschien ook handig om, indien je dit schriftelijk of per mail doet, een cc'tje naar Dexia te sturen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hoezo zou ik risico lopen? Het betreft een schuld en niet iets wat ik te goed heb. Of snap ik het niet?

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Je hebt gelijk Janneke, dus lekker vergeten die jaaropgave, heeft geen waarde.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Eegaregeling...resterende 33% nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heb Dexia gemaild omtrent de restschuld (openstaande post)

In antwoord op uw mail bericht ik u als volgt.

De door u ontvangen jaaropgave is inderdaad onjuist. Een gecorrigeerde jaaropgave wordt zo spoedig mogelijk aan u verzonden. Deze fout is veroorzaakt doordat er op dit moment, in verband met de grote hoeveelheid schikkingen en de enorme hoeveelheid te verwerken vaststellingsovereenkomsten, te gelijkertijd geautomatiseerde en handmatige processen plaatsvinden. Mijn excuses voor het ongemak. Ik veronderstel uw begrip in deze.

Aan de vaststellingsovereenkomst is volledig uitvoering gegeven. Op 9 januari 2006 bent u bij BKR afgemeld.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Dexia Bank Nederland N.V.
Piet Heinkade 55
1019 GM Amsterdam
( 020 348 63 91
7 020 348 75 50

Gesloten