LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wij bellen u terug, na een half jaar

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Ik vind mij leeftijd helemaal geen probleem.
Ik vind dat ik juist veel voordelen voor heb op iemand die
jonger is.

Langhaar

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Sorry Langhaar en Kid, uw reacties lopen een beetje door elkaar.

Ik gaf geen tip dat u uw geboortedatum weg moet laten, ik vroeg waarom u hem vermeldt? Dat is toch echt iets anders.

@Langhaar: wat doet u met dat besef in een sollicitatieprocedure?
GrAHW

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door kidcat »

AHW,

Fout gelezen.......sorry!

Maar ik heb ondertussen wel gezegd waarom ik m'n geboortedatum wel vermeld :wink:

Groet,
Kid

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door tomopweg »

Geplaatst op 23 Feb 2006 23:31 door tomopweg


--------------------------------------------------------------------------------

AHW,

Ik denk dat je hier alleen maar bent om de mensen verder in een hoek te drukken.
Ook ik heb een herkeuring wao gehad, vervolgens van 80-100 naar 25-35 gegaan. bezwaar aangetend enz. en de uitslag zal wel bij iedereen bekend zijn. Na vele operaties aan de rug en nu weer aan de nek (versleten wervels met uitval in de arm) komen ze met beroepen zoals vrachtwagenchauffeur, isoleerder van schoorstenen enz. . Na de herkeuring dus 1 jaar gesoliciteerd en vervolgens weer moeten ziek melden, De ziektemelding werd door de ARBO-diens behandeld en na de medischegegevens bekeken te hebben hadden ze de opdracht retour gegeven aan de UWV. Het was een belachelijke zaak (volgens de Arbo dienst) en daar wilden zij niet verder mee gaan. Nu wordt ik weer in maart geopereerd maar dat zou ik moeten verplaatsen omdat de UWV arts wil dat ik op die dag bij hem op bezoek kom. Dat doe ik dus niet en hierom zal mijn uitkering gestopt worden volgens zijn secretaresse. Nou, ik laat het hier opaan komen en zal dus niet naar de UWV-arts gaan.
Solliciteren? Ik ben nu 56 jaar dus dat schiet op. In de boekjes van het CWI staat dat je eigenlijk moet liegen over je handicap. Je mag in een sollicitatiebrief hier geen melding van maken. Als je wordt opgeroepen voor een vervolg-gesprek mag je het terloops aangeven. Het wordt voor mij dan een dure aangelegenheid dat als ik van te voren weet dat ik toch niet wordt aangenomen ik meerdere keren voor niets grote afstanden met het openbaar vervoer moet afleggen omdat ik niet in staat ben om met eigen vervoer te gaan. A.H.W zal wel weer komen dat de inzet niet van mij komt maar dan moet hij eens even bij anderen navragen hoe dit zit.
Kortom, het is gewoon een rommeltje bij de UWV en met name bij de regering. Zij weten in grote lijnen niet wat ze allemaal aanrichten.

En ja, er zijn vele mensen die misbruik maken van deze regels en het valt mij op dat die daar ook nog mee weg komen. Diegene die echt problemen hebben vissen altijd naast het net.

Tom

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste Tom (ik tutoyeer),

Bedankt voor je reactie.
Jammer dat je denkt dat ik er ben om mensen in een hoek te drukken. Dat is absolute onzin; het tegengestelde is waar.

Als u mij zou vragen of ik het eens ben met de herkeuringen en de schrijnende gevallen die dit soms (vaak?) veroorzaakt, moet ik u ook teleurstellen. Ik zie dagelijks wat voor ellende dit kan veroorzaken in de vorm van alleen al emoties.
Helaas is dit beleid ontstaan, zoals u zelf al aangeeft, door mensen die er jarenlang misbruik van hebben gemaakt.

Ik ben er echter van overtuigd dat áls dit beleid er dan is, de betrokkenen in ieder geval zo goed mogelijk geholpen moeten worden. Aan de RIbureaus de taak om het kaf van het koren te scheiden, wat bepaald niet meevalt denk ik.
De honderden met een dubbele agenda moeten, zoals mijn naam al aangeeft, voor mijn part weer Aan Het Werk.
Diegenen die in alle redelijkheid NIETS meer kunnen (ook niet typen op een forum) moeten een gedegen herkeuring aanvragen, of een andere medische onderbouwing.
Je kunt het een RIbureau toch niet kwalijk nemen dat ze er het beste van proberen te maken..??
GrAHW

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door tomopweg »

Jij hebt dus ook niets anders te doen dan typen!
Je zal het wel druk hebben met je baan en dan ook nog eens de hele avond op dit forum, petje af en ga zo door.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste Tom, is dat cynisch bedoeld? Ik heb inderdaad een baan (bij een bijna failliet bedrijf) maar ben morgen vrij. Ik volg daarnaast een opleiding (die ik zelf betaal) maar heb daarvan deze week vakantie. Ik schrijf op dit forum omdat het me moeite kost iedereen maar te zien klagen en klagen en klagen, zonder dat iemand eens voor de spiegel gaat staan en kijkt wat hij of zij kan doen om het tij te keren.
Groet AHW

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door tomopweg »

Gefeliciteerd, Jij kunt nog wat leuks doen dus. Wij hebben geen vakantie. Lekker zeg, klagen en klagen. Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Ik denk dus dat jij de zielige onder ons bent. Zeker ruzie met de baas, pispaaltje op je werk of soms ruzie met je vrouw dus dan maar afreageren op mensen die echte problemen hebben en die op zoek zijn naar oplossingen.
Heeft dus verder geen zin meer om op jou simpele reacties te reageren.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Gefeliciteerd, Jij kunt nog wat leuks doen dus. Wij hebben geen vakantie. Lekker zeg, klagen en klagen. Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Ik denk dus dat jij de zielige onder ons bent. Zeker ruzie met de baas, pispaaltje op je werk of soms ruzie met je vrouw dus dan maar afreageren op mensen die echte problemen hebben en die op zoek zijn naar oplossingen.
Heeft dus verder geen zin meer om op jou simpele reacties te reageren.
Wat is dit nu weer voor een stompzinnige reactie?? Jouw reactie zegt meer over je 'simpele' zelf dan over mij. Ik vind je reactie erg boosaardig. Ondanks dat zal ik er toch iets op roepen. Wie zegt dat ik een baas heb? Wie zegt dat ik een vrouw heb? En waarom is beleefd antwoorden op een forum hetzelfde als afreageren?
Ik had overigens niet anders verwacht dan dat je niet meer zult reageren. Dat gebeurt vaker wanneer mensen hard met zichzelf geconfronteerd worden.
Ik had je graag wat verder geholpen, al was het maar via dit forum, maar ik neem aanstoot aan de ongefundeerde, ongenuanceerde en boosaardige aanval op het persoonlijke vlak. Je zoveelste gemiste kans. Succes met je anti-anderen-campagne.
AHW

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door tomopweg »

Bij deze dus geen reactie.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Dus wel, maar goed. Je kunt weer voor jezelf gewoon verder op dit forum anderen de schuld geven en zwelgen in zelfmedelijden. Voor wat betreft je gezondheid wens ik je het allerbeste. Het was interessant om jou, en je persoonlijkheden, te leren kennen.

Iemand nog interesse in een meer inhoudelijke discussie?
GrAHW

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door rebbel »

En verder is die heele reintegratie een groote bende.Net zo als het heele kabinet Balkeneinde.Weg met die troep. :evil: :x :!:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste "Aan het werk!"

Met alle respect voor Uw naiviteit wil ik middels deze even reageren.
Uw naam doet U geen eer aan en druist tegen beterweten in.
Welk werk, wat verstaat U onder "werk"?
"Werk" is niet het plakken van stickertjes of het omprijzen van goederen dan wel het asorteren daarvan.
Onder "werk" versta ik het regulier werken in een dienstverband voor onbepaalde tijd tegen een redelijk salaris waarmee behoorlijk in de behoeften van een gezin kan worden voorzien.
Al het overige is uitbuiting onder valse voorwendselen.
Er moet werk komen en geen reïntegratiebedrijven waar de mensen gedwongen en met tegenzin handelingen verrichten waarvan de economische waarden nabij nihil gelegen is.
Hiermee worden normen en waarden geschonden en mensen al dan niet bewust vernederd.
Indien U geen echt werk van duurzame aard te bieden hebt heeft Uw bewoording al net zoveel inhoud als een reïntegratiebedrijf, niet dus.
Holle vaten klinken nu eenmaal het hardst.

Chanmaster

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

"Werk" is niet het plakken van stickertjes of het omprijzen van goederen dan wel het asorteren daarvan.
Juist, ik zie het al. Weer een die zich te goed voelt voor 'eenvoudiger' werk, en en passant even afgeeft op die duizenden die hier wél elke ochtend hun bed voor uitkomen.
Onder "werk" versta ik het regulier werken in een dienstverband voor onbepaalde tijd tegen een redelijk salaris waarmee behoorlijk in de behoeften van een gezin kan worden voorzien.
Onder werk versta ik dat je iets doet voor je geld.
Al het overige is uitbuiting onder valse voorwendselen.
Welke valse voorwendselen dan?
Er moet werk komen en geen reïntegratiebedrijven waar de mensen gedwongen en met tegenzin handelingen verrichten waarvan de economische waarden nabij nihil gelegen is.
Hiermee worden normen en waarden geschonden en mensen al dan niet bewust vernederd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Iets doen voor welk geld, dat beetje waarvan merendeels opgaat aan vaste lasten en de, als dat er nog is, rest maar zien hoe je er van rond komt en waarvan je dan ook nog de reiskosten naar het reïntegratiebedrijf moet betalen? Ik kan ze hier bij bosjes noemen!
De huidige situatie is nog heftiger dan in 1937/1938 !
Die mensen welke via het reïntegratiebedrijf te werk zijn gesteld zijn op geen enkele wijze arbeidproductief en dragen op geen enkele wijze bij aan een betere economie! Het zijn mensen met gevoelens, met een hart waarin het verlangen op betere tijden iedere dag weer pijn doetmaar de moed door wanhoop gedreven zo langzamerhand in de schoenen zakt. Mensen die verlangen naar een volwaardige plaats in de maatschappij zodat ze thuis ook nog eens een stukje vlees op het bord kunnen verwachten. Ik daag U uit! Komop met Uw argumenten, ik veeg ze stuk voor stuk van tafel! Ik wordt nog boos ook!!

Chanmaster

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door opa »

rustig chanmaster laat je niet opfokken door de werkmeester,
ik wordt ook wat 'teleurgesteld' door zoveel kortzichtigheid van deze jongelui. Het zonnetje schijnt en oma zegt al dat ik maar even de tuin ga onderhouden. Maak je niet druk chan, ieder krijgt zijn deel vroeg ..... of later, rijke maanden en ook arme jaren, periodes van goede gezondheid en periodes van ongeneeslijke ziekte. U heeft op dit moment de arme jaren, bij de werkmeester staat het allemaal nog te wachten en de slechte tijden komen precies op het moment als je denkt dat alles goed gaat.......

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het klappen van de zweep ontbreekt er nog aan Opa.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door joopataa »

Kijk , Hier zet je dan weer een hele goede reactie neer. Ben dezelfde mening toegedaan. Laat mensen of met rust of laat ze werk doen dat zinnig en nuttig is, en waar er meer mee word verdient. Zo behoud een ieder zijn eigenwaarde.

Joopat :D

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Chanmaster: Zegt u maar waarvoor u argumenten wilt, dan zal ik ze geven, hoewel u ook gewoon mijn eerdere posts kunt lezen.
Wilt u antwoord op:
-Is ieder RIbureau o.k.?
-Heeft een RIbureau nut en waarvoor dan?
-Deugt het politieke systeem dat hieraan ten grondslag ligt?
-Hoe is het zo ver gekomen?

Of heeft u een andere vraag?

@Opa: ik vind het echt sneu dat u zich voortdurend belachelijk maakt met blaten dat uw generatie zo geweldig was, en andersgezinden 'jonkies' noemt terwijl u hun leeftijd niet kent. U bent een heel enge man vind ik, een starre, vooringenomen, rechtlijnige man. Als ik u nu eens op alle punten gelijk geef, kunt u dan eens met echte argumenten komen of gewoon ophouden?
GrAHW

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goede morgen AHW.

Uw omschrijving van de vraag of ieder RIbureau buttig is komt mij wat overdreven groot voor. U kunt beter vragen of een RIbureau zinvol is en zo ja welke. Dan blijven er nauwelijks RIb's over. De weinige die over blijven staan in geen verhouding tot de massa, het antwoord luidt derhalve NEE! Niet elk RIbureau maar GEEN enkel RIbureau is zinvol.
Met kan de gelden beter besteden aan het verbeteren van de economie en daarin een bijdrage te leveren zodat de werkgelegenheid integraal beter wordt. Dit is kapitaalvernietiging en in strijdt met de mensenrechten. De mensen worden gestraft omdat ze werkloos zijn geworden als gevolg van het wanbeleid der regering. Ik geef toe dat er mensen zijn waarbij de bereidheid om te gaan werken niet of nauwelijks aanwezig is. Dat is altijd al zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven zolang er sociale voorzieningen bestaan welke in deze behoefte voorzien maar het over grote deel der mensen willlen graag aan het werk maar dan wel tegen een acceptabel loon en niet tegen behoud van een uitkering waarbij ze dan zelf ook nog moeten voorzien in de reiskosten. Het is een schandalig beleid maar dat kan ik hier niemand verwijten, ik neem niet aan dat Balkenende bereidheid toont om hier en nu over dit onderwerp te discuseren.

Chanmaster

Gesloten