LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkloze jongeren

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het verdrag over mesnenrechten.

Chanmaster


Kijk de definitie over wat te verstaan onder slavernij

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

Beste Langhaar,

De jongelui weten dit niet(meer). Neem ik ze niet kwalijk komt door het ontbreken van de geschiedenis lessen op school of de jongelui interesseren zich er niet voor.

Inderdaad herkenbaar en ziedaar een bijna 1:1 gelijkenis zien we terug anno 2006.
Dit is toch de bevestiging van onze oeverloze epilogen en onze zorg en tevens onze visie voor de toekomst? De bekende roepende in de woestijn?

Loempiavouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 dec 2005 13:51

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Loempiavouwer »

Het verdrag over mesnenrechten.
Welk verdrag, zullen we eerst vast moeten stellen, die van de UN; UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS of die van de EU; Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM). Omdat de EU versie een verbreding en verbetering is van de UN versie uit 1950, en eigenlijk meer op andere europees gerichte zaken ingaat zal ik de basis maar pakken, waarin staat;

Artikel 4

Niemand zal in slavernij of horigheid gehouden worden. Slavernij en slavenhandel in iedere vorm zijn verboden.

Volgens wikipedia is slavernij een vorm van onvrijwillige dienst waarin een persoon wordt behandeld als het eigendom van een ander persoon.

Nou kan ik me nog indeken dat je zegt dat workfist een vorm van onvrijwilligheid heeft, maar behandelt als eigendom??? Nee.

Ik zeg ga een rechtszaak aan en haal bakzeil.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kidcat »

Nou kan ik me nog indenken dat je zegt dat workfist een vorm van onvrijwilligheid heeft, maar behandelt als eigendom??? Nee.
Het mag dan wel zo zijn dat je niet letterlijk bent gekocht door de baas (al lijkt het er in o.a. mijn geval wel erg op - zie overige posts), maar.... je wordt wel degelijk al eigendom behandeld.

- Stel vooral geen vragen over het waarom en het nut van het werk.

- Zit er, ondanks dat het werk afstompend en nutteloos is, vooral wél enthousiast en gemotiveerd bij. Vergeet dus vooral niet je 'zonnige happy face' op te zetten!

Want anders.....
word je meteen bedreigd met sancties, omdat je blijkbaar 'niet wilt werken'.
Je wordt dan ook meteen als lastpak bestempeld. En op ieder futiel 'foutje' in de ogen van de werkmeester word je gepakt en publiekelijk voor schut gezet.

Kijk ook niet vreemd op wanneer je, als je bijvoorbeeld naar de plee moet, de deur van de werkzaal op slot vindt en eerst de man met de sleutels moet gaan zoeken. Vergeet ook niet nederig om toestemming te vragen!
En sta vooral ook op tijd voor de gesloten deur te wachten wanneer de pauze is afgelopen, Voor de slaven geldt 'tijd is tijd', al zit de werkmeester met z'n sleutels nog lekker aan de koffie.

Zo werkt het (vaak) in de praktijk.
Ze doen gewoon met je wat ze willen, en je hebt je maar aan te passen aan hun grillen.

Dus hoezo worden we niet als eigendom behandeld?

Groet,
Kid

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Kidcat, dit is niet anders bij duizenden andere bedrijven. Het heeft niets met reïntegratie te maken. GrAHW

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kidcat »

Kidcat, dit is niet anders bij duizenden andere bedrijven. Het heeft niets met reïntegratie te maken. GrAHW
Dit heeft idd geen MOER met reintegratie te maken, daar ben ik het volledig mee eens.
Maar waarschijnlijk om een andere reden dan dat jij bedoelt...

Die duizenden andere bedrijven (geen RIB's dus?) waar het op dezelfde manier zou gaan....
Hoe ZIEK zijn deze bedrijven dan om zo respectloos met werknemers om te gaan? Net zo ziek als de maatschappij waar we momenteel in leven. of eigenlijk nog zieker.
Want als je als werkgever je medemens zonder respect behandelt, ben je, ondanks je poen en status, geen cent waard. De voorbeeldfunctie die je hebt wordt toch gevolgd door.... de maatschappij: 'Hij heeft het immers gemaakt, dus zo moet je het doen'
En de sneeuwbal rolt verder, steeds groter en sneller de helling af.

Mensen tellen niet meer mee, zijn vervangbaar.
Net als de slaven in de 18e eeuw..., en net als de bezittingen van tegenwoordig.

Voor de duidelijkheid: dit is géén aanval op evt. hier aanwezige werkgevers! Niet tegen de persoon gericht in ieder geval.

Groet,
Kid

Loempiavouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 dec 2005 13:51

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Loempiavouwer »

Mensen tellen niet meer mee, zijn vervangbaar.
Net als de slaven in de 18e eeuw..., en net als de bezittingen van tegenwoordig.
Ik denk dat je even naar de (op waarheid beruste) Film Amistad moet kijken.

Als je daarna toch nog steeds gelooft dat jij net zo slecht af bent als de Slaven in de 18 e eeuw, en je weet dat te onderstaven door middel van feiten dan krijg je van mij 1 miljard euro.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kidcat »

Loempiavouwer,

Amistad heb ik gezien, ja. Helaas wel....
Gruwelijke film.

U neemt mijn opmerking TE letterlijk: het gaat er niet om dat het precies zo zou zijn als toen, het gaat er mij om dat men, op de werkwijze die ik in mijn (praktijk)verhaal probeerde duidelijk te maken, zo NIET met mensen om dient te gaan.

De parallel met de slavernij van toen is wel dat er ook nu veel mensen zijn die zichzelf fantastisch vinden en neerkijken op de rest, en die zich dan het recht toe-eigenen om deze in hun ogen 'minderen' als vuil te kunnen behandelen.

Het is een toonbeeld van de geestelijke verloedering die hier in Nederland groeiende is. En dan bedoel ik hier niet de verloedering van de werkende armen die zich voor een grijpstuiver in het zweet werken en zich alles maar moeten laten welgevallen, maar die van de foute werkgevers.

Groet,
Kid

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kidcat »

En dat miljard hoeft niet hoor.... ik ben al dik tevreden met een miljoen :D :wink:

Kid

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door achmed666 »

Jij schreef dat workfirst projecten net zo erg zijn als slavernij. als jij kan bewijzen dat jij, en of collega steuntrekkers op een WF project met de zweep doodgeslagen worden dan krijg je dat miljoen.

Maak anders geen rare vergelikingen!!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

achmed666 heb je wel eens gehoord over dwangarbeid?
Hebben ze jou wel eens tegen wil en dank werk laten verrichten wat je beslist niet wil doen? Nee natuurlijk niet achmed666 dan sta je bewoording van "Discriminatie" uit te kramen. Als jij wist waarover dit gaat en ondervindt hoe het is om tegen wil en dank geconfronteerd te worden met dwangarbeid omdat je vanwege de miskleunen in Den Haag werkloos bent geworden en dit nu moet bezuren omdat je anders wordt gekort op jouw uitkering dat piepte jij wel anders.

Chanmaster

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

lopiavouwer schreef:
Als je daarna toch nog steeds gelooft dat jij net zo slecht af bent als de Slaven in de 18 e eeuw, en je weet dat te onderstaven door middel van feiten dan krijg je van mij 1 miljard euro.
Mijn beste loempia vouwer en achmed666,

666 is het teken van de duivel wat kwetsend kan zijn voor mensen op dit forum, maar dit terzijde. (ATTENTIE vd moderator !!! )

In mijn betoog elders op dit forum schreef ik niet over de 18e eeuw maar ik haalde een stukje geschiedenis aan van veel recentere datum, namelijk 65 jaar geleden toen Nederlandse dwangarbeiders naar de Volkswagen fabriek te werk werden gesteld (om Kevers te bouwen).
Als u VW zou rijden moet u korting vragen... :lol:

Speciaal voor de jongelui, met dwangarbeiders bedoel ik niet krijgsgevangen of mensen uit kampen maar gewoon mannen van boven de 21 die onder slechte omstandigheden VERPLICHT in duistland, tenbehoeve van de oorlogsindustrie, moesten gaan werken.
er kwam geen zweep aan te pas, maar wel een machine pistool op je gericht.
Het gaat om de vergelijking van het Onvrijwillig werken en dat dit bij wet verboden is..

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kidcat »

Achmed666,

In de eerste plaats ben ik géén steuntrekker, zoals u dat zo sympathiek noemt.
Ik heb altijd gewerkt.
Maar dankzij het mismanagement van onze regering ben ik werkloos geworden en geloosd in zo'n workfirst toko.

En als u nou simpelweg zou LEZEN wat er staat, zou u zien dat het geen rare vergelijkingen zijn.

Groet,
Kid

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Wees nou eens eerlijk allemaal:
1. De vergelijking met slavernij is grof, ongenuanceerd en blijkbaar ook kwetsend.
2. Werken om recht te houden op een uitkering staat in geen enkele vergelijking met welke vorm van slavernij of dwangarbeid ook.
3. Niemand wordt gedwongen om te werken!!!

Het zou mensen sieren als ze eens hun ongelijk durfden erkennen of, beter nog, open staan voor andere inzichten en er serieus over na willen denken in plaats van het eigen gelijk halen - koste wat het kost.

GrAHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

2. Werken om recht te houden op een uitkering staat in geen enkele vergelijking met welke vorm van slavernij of dwangarbeid ook.
Elke vorm van dwang is het begin van slavernij, slavernij start in het klein en wordt dan steeds groter, ook dit kan u leren uit uw geschiedenis boeken.
3. Niemand wordt gedwongen om te werken!!!
jawel, anders heb je geen bestaansmiddelen meer.

Beste Werkmeester,

Niemand wil hier zijn gelijk halen, we proberen alleen tegen argumenten te geven met voorbeeldden uit de praktijk of uit het verleden dat het op de huidige manier Niet werkt.

Over het verleden hier nog 1 voor u en dit is mijn laatste voorbeeld:
Wist u dat metname de Nederlanders een erg grote bijdrage of rol hebben geleverd in het vervoer van de slaven uit Afrika naar Amerika?
De slavenhandel en dwangarbeid zit in onze genen.... en zelfs ook nog bij de huidige generatie jongelui....
We hebben door de eeuwen niets geleerd van fouten uit het verleden.
En u wil dan stellen dat de jongelui met hun op kosten van de belastingbetaler gevolgde hoge opleidingen en titels als ir. ing. mr. drs voor hun naam, verstandiger waren of zijn dan die domme lieden uit de vorige eeuw? Mag ik even heel erg hard :D :D :D

Begrijpt u wat ik met bovenstaande voorbeeld probeer te zeggen :?:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Voor sommige mensen kan het heel nuttig zijn om gedwongen aan het werk te gaan.

Er zijn mensen die hun hele leven nog geen slag gewerkt hebben, een lui leventje leiden over de hoofden van mensen die wel bereid zijn om te werken.

En geloof mij maar er is werk, alleen is het beneden het opleidingsniveau van sommigen mensen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is een correcte opmerking Puma73

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

beste puma1973,
En geloof mij maar er is werk, alleen is het beneden het opleidingsniveau van sommigen mensen.
Ben het volkomen met u eens. :!:
laten we starten met bijvoorbeeld afgestudeerden met de titel ir. of drs. voor hun naam die met behoud van hun uitkering, verplicht tewerk worden gesteld op de sociale werkplaats. Dan doen ze nog iets terug voor hun minimaal 5 jaar durende studie op kosten van de belastingbetalende werknemers en AOW's. Zie het als socialearbiedsvoorziening.
Dit lijkt mij een erg vooruitstrevend en goed plan. :lol:

mattijs1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2006 19:13

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door mattijs1970 »

ik heb me binnen de gemeente rotterdam één jaar als consulent bezig gehouden met de WIW, ID-banen en de arbeidstoeleiding van jongeren waarvan de inschatting is dat ze een achterstand op de arbeidsmarkt hebben.

Destijds, pak m beet 2001/2002, werd duidelijk dat alle IDers moesten doorstromen naar regulier werk, een "echte" baan dus. Kansloze en bizarre toestand, er waren maar weinig werkgevers die geneigd waren hier aan mee te werken. Aangezien de arbeidsmarkt er voor werkgevers er een stuk beter voorstaat dan in de laatste jaren voor de eeuwwisseling, neem ik aan dat die hele operatie niet 100% succesvol is geweest.

Tegenwoordig houd ik me met hele andere dingen bezig, van een afstand ziet de situatie rondom reintegratie er niet al te best uit. De grootste groep gaat voor het ongeschoolde/laag geschoolde werk, bij het uitstek het werk dat in hoog tempo verdwijnt uit ons doodgepolderde landje. Tegelijkertijd is er stevige concorrentie van zéér gemotiveerde inwoners van europese lidstaten, die hier graag (tijdelijk) voor relatief weinig geld keihard komen werken.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa: Ik distantieer me van iedere vergelijking, zelfs in de verte, van de huidige ww-eisen met slavernij uit de voorgaande eeuwen. Hoe durft u, om uw gelijk te halen, deze vergelijking ook maar te suggereren..? U heeft het over kennis van die periode. Weet u waarom de kaarsen in de slavenschepen niet konden branden..? En dát vergelijkt u met werken voor het recht op een ww-uitkering??? Het is te laag voor woorden.

Om nog enige inhoudelijkheid aan dit punt te geven: niemand wordt gedwongen te werken. Als je niet werkt krijg je in veel gevallen een bijstandsuitkering. Er gaat in Nederland niemand dood aan niet werken.

Ook niet aan werken trouwens.

Opa, u schuwt blijkbaar geen middel om uw gelijk te forceren. Ik vroeg al eerder: als wij u nu eens allemaal gelijk geven, bent u dan tevreden? Dan kunt u stoppen met uw stok(oude)paardjes te berijden.
AHW

Gesloten