LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D'66

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe bestaat het dat een partij met, volgens de laatste opinie peilingen 3 zetels, zo'n invloed kan hebben op de besluitvorming in dit land. En dan denk ik maar even aan de toestanden met de energiemaatschappijen en de ingrepen in het omroepbestel. Voor mij onbegrijpelijk.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: D'66

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Hadden ze die partij in '67 maar weer op moeten heffen. Altijd een partij tussen wal en schip geweest.

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: D'66

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Brinkhorst maakte in de eerste week na zijn aantreden al meer gebruik van het regeringsvliegtuig dan zijn voorganger sinds zijn aanstelling had gedaan. De naam van zijn voorganger is me even ontschoten maaaar hij kwam uit het Noorden :oops:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Was dat niet de ex burgermeester van leeuwarden ? D'66 opdoeken die handel :!: :!: :!: :!:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: D'66

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat
er een op wachtgeld wordt gezet en zijn
colega zijn taak overneemt. Mijnheer
kreeg zijn zin niet in verband met gekozen
burgermeester.(Tom de Graaf).Kost een hoop
poen.Nou weer met die energie van Brinkhorst
er is er geen een op vooruitgegaan alleen maar
slechter van geworden nog steeds een pleuris troep
en hij is alweer aan de gang.Hij is al met pensioen
dus laat hem thuisblijven.Als iedere partij nou eens
duidelijk is wat ze echt gaan veranderen als ze aan
de regering komen dan denk ik dat er niemand
meer stemt.Ze willen van alles maar als puntje bij
paaltje komt worden er toch weer dingen gedaan waar
wij nooit mee zouden hebben ingestemd.Heeft U geweten
over het veranderen van het ziekenfonds nou ik niet
jammer genoeg.?Anders had ik wel anders gestemd.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Net als 3 jaar lang bezuinigen en in het verkiezingsjaar komen de meevallers :oops: :oops: Wel meevallers die ons eerst ontstolen zijn :oops: :oops:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: D'66

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Net als 3 jaar lang bezuinigen en in het verkiezingsjaar komen de meevallers Wel meevallers die ons eerst ontstolen zijn
En die meevallers zien we dus nnnoooiiittt meer terug....

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: D'66

Ongelezen bericht door S. »

Ach ja, de ene hand geeft, de andere neemt. :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: D'66

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou laat die ene hand maar weg.
Die andere dat klopt wel.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: D'66

Ongelezen bericht door yoram »

Hoewel de discussie niet meer over D'66 zelf gaat , toch maar even reageren op de laatste berichten
Ik denk dat het heel normaal gevonden wordt in een huishouden dat er geld opzij gezet wordt voor vakantie's, de nieuwe keuken of de studie van het nageslacht. Als de leden van het gezin dan ook zo zouden reageren, wat zou dan Uw reaktie zijn?
Na ons de zondvloed is wel een uitspraak die een prettig en vrijelijk leventje op dit moment bewerkstelligd, maar ooit op een zeker moment
moet er de mogelijkheid zijn om (extra) uitgaven te kunnen doen. Wat deze regering doet, cq. gedaan heeft wordt nu misschien wel als onrechtvaardig en onnodig ervaren, maar wij zelf, en zeker onze nazaten zullen later redelijk tevreden zijn dat er dan ook nog geld is wat besteed kan worden aan noodzakelijke regelingen voor minderbedeelden of behoeftigen. Rente betalen op staatsleningen is zondegeld. Iedereen loopt te hoop tegen de geldleencommercials, maar vinden het schijnbaar wel te rechtvaardigen als er duur geld betaald moet worden omdat inkomsten en uitgaven van het rijk teveel uit de pas lopen.
Staat trouwens los van het feit dat de bezuinigingen van dit kabinet niet altijd overal eerlijk verdeeld neergelegd worden, maar sanering was en blijft nu eenmaal nodig.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik denk dat het heel normaal gevonden wordt in een huishouden dat er geld opzij gezet wordt voor vakantie's, de nieuwe keuken of de studie van het nageslacht.
Maar altijd heeeeel toevallig hebben ze in het verkiezingsjaar alleen maar meevallers en die kom ik in het huishouden niet elke 4 jaar tegen :P

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: D'66

Ongelezen bericht door yoram »

het is niet toevallig en ook niet helemal waar dat er nu pas over meevallers gesproken wordt. Vorig jaar was er ook al een meevaller. Het is een gevolg van het vasthouden aan een ingeslagen weg. het feit dat er meevallers zijn is een direkt gevolg van de bezuinigingen en/of besparingen. "na het zuur komt het zoet" weliswaar een badinerende uitdrukking, maar het dekt de lading wel. En, om in de huiselijke kring te blijven, meevallers kan je zelf ook bewerkstelligen door aan de uitgavekant alles nog eens op een rijtje te zetten. Helaas kunnen de meeste particulieren aan de inkomsten kant niet veel ( ten goede) veranderen.
En om als regeringspartij de mensen eerst iets af te pakken en vlak voor de verkiezingen weer terug te geven werkt niet, omdat het negatieve altijd langer blijft hangen dan het positieve. Weten de meeste partijen ook wel, dus lijkt het mij niet dat alle ombuigingen en besparingen alleen maar zijn uitgevoerd om electorale redenen. Integendeel, alle oppositiepartijen roepen nu om het hardst dat zij het
( met de door deze regering bewerkstelligde meevallers) wel even beter - lees: vrijgeviger- zullen doen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Helaas kunnen de meeste particulieren aan de inkomsten kant niet veel ( ten goede) veranderen.
Juist en dat kan de politiek wel ten koste van de burgers/lees: stemmers. Ik ben zelfstandige maar in alle eerlijkheid lijkt mij de SP de enige eerlijke politieke partij dus daar ga ik voor het eerst in mjn leven op stemmen :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: D'66

Ongelezen bericht door yoram »

Nou Reintje, ik ben ook een zelfstandig ondernemer en de SP lijkt me wat al teveel verwijderd van het vrije ondernemerschap. Het is inderdaad wel een partij die naar mijn mening echt staat voor haar beginselen en eerlijk en oprecht naar voren komt.
Lijkt me toch meer een partij die weer wil gaan pamperen en vertroetelen en als dat (meer) geld kost dan weet ik al waar dat gehaald gaat worden. Ben trouwens zeker geen VVD-adept, mocht dat idee nu gaan spelen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: D'66

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Het is inderdaad wel een partij die naar mijn mening echt staat voor haar beginselen en eerlijk en oprecht naar voren komt.
En dat is veel waard. Bij geen enkele partij kun je alleen maar voordelen ontdekken dus dan kies ik maar voor dat eerlijke en oprechte.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: D'66

Ongelezen bericht door Inter »

En dat is veel waard. Bij geen enkele partij kun je alleen maar voordelen ontdekken dus dan kies ik maar voor dat eerlijke en oprechte.
Ben geen SP aanhanger maar het is wel de enigste partij die de wachtgeldregelingen wilt afschaffen.
Als ik werkeloos word of een ongeluk krijg word ik ook niet 100% doorbetaald waarom wel falende politici of burgemeesters (Zaanstad bijvoorbeeld )daarvan uitgezonderd .

Dit kost ons miljarden maar stel je eens voor als men aan zijn eigen geld moet gaan zitten.

Gesloten