LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing levensduur Philips audioset

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Reith
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2006 11:57

Waarschuwing levensduur Philips audioset

Ongelezen bericht door Reith »

Na 3 jaar heeft onze Philips audioset het begeven en was niet meer te repareren. Voor een vervangend setje moesten we bijna de nieuwprijs betalen. Hierbij gaven zowel Philips als BCC (de leverancier) aan dat een Philips audioset slechts 4 a 5 jaar meegaat. Toch een beetje teleurstellend voor een gerenommeerd merk. Zie de reactie van BCC hieronder.

Geachte Heer Reith,

Na aanleiding van uw brief willen wij graag als volgt reageren.
De door Tempo Service gerekende kosten van 138 EURO zijn inderdaad redelijk .
Dit omdat de economische levensduur van uw Philips produkt 4 a 5 jaar is volgens de Uneto Branchorganisatie.
Uw Philips set wordt dus in vier a vijf jaar afgeschreven.

Met vriendelijke Groet,
BCC service centre

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset

Ongelezen bericht door Fair »

Dit maakt me heel nieuwschierig.
Wat is het probleem ,en wat staat er op het onderzoeksrapport

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik ben ook wel nieuwschierig.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset

Ongelezen bericht door movieman »

Volgens mij is bijna alles te repareren. Als je echter (in de meeste gevallen) een kosten-baten analyse doet, kun je beter een nieuw apparaat kopen omdat de reparatie te duur is.

Ik wil absoluut niet negatief over Philips doen, maar ze zijn inderdaad wat service betreft niet meer de oude. Mijns inziens is de exclusiviteit van vroeger verdwenen. Het is uitermate jammer, maar de concurrentie is (te) groot en dan krijg je dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit geldt trouwens voor heel veel merken.

In onze consumptiemaatschappij is er geen plaats meer voor kwaliteit maar zegeviert de kwantiteit. Philips doet hier helaas (noodgedwongen) ook aan mee.

Ik dacht dat Yamaha altijd goede versterkers e.d. maakte, dat blijkt dus ook hier niet meer het geval te zijn. Vroeger raakten die dingen echt nooit defect.

Het spijt me dat de leverancier je niet tegenmoet wil komen.

Groetjes. :wink:

Gesloten