Na 3 jaar heeft onze Philips audioset het begeven en was niet meer te repareren. Voor een vervangend setje moesten we bijna de nieuwprijs betalen. Hierbij gaven zowel Philips als BCC (de leverancier) aan dat een Philips audioset slechts 4 a 5 jaar meegaat. Toch een beetje teleurstellend voor een gerenommeerd merk. Zie de reactie van BCC hieronder.
Geachte Heer Reith,
Na aanleiding van uw brief willen wij graag als volgt reageren.
De door Tempo Service gerekende kosten van 138 EURO zijn inderdaad redelijk .
Dit omdat de economische levensduur van uw Philips produkt 4 a 5 jaar is volgens de Uneto Branchorganisatie.
Uw Philips set wordt dus in vier a vijf jaar afgeschreven.
Met vriendelijke Groet,
BCC service centre
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing levensduur Philips audioset
Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset
Dit maakt me heel nieuwschierig.
Wat is het probleem ,en wat staat er op het onderzoeksrapport
Wat is het probleem ,en wat staat er op het onderzoeksrapport
Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset
Ik ben ook wel nieuwschierig.
Re: Waarschuwing levensduur Philips audioset
Volgens mij is bijna alles te repareren. Als je echter (in de meeste gevallen) een kosten-baten analyse doet, kun je beter een nieuw apparaat kopen omdat de reparatie te duur is.
Ik wil absoluut niet negatief over Philips doen, maar ze zijn inderdaad wat service betreft niet meer de oude. Mijns inziens is de exclusiviteit van vroeger verdwenen. Het is uitermate jammer, maar de concurrentie is (te) groot en dan krijg je dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit geldt trouwens voor heel veel merken.
In onze consumptiemaatschappij is er geen plaats meer voor kwaliteit maar zegeviert de kwantiteit. Philips doet hier helaas (noodgedwongen) ook aan mee.
Ik dacht dat Yamaha altijd goede versterkers e.d. maakte, dat blijkt dus ook hier niet meer het geval te zijn. Vroeger raakten die dingen echt nooit defect.
Het spijt me dat de leverancier je niet tegenmoet wil komen.
Groetjes.
Ik wil absoluut niet negatief over Philips doen, maar ze zijn inderdaad wat service betreft niet meer de oude. Mijns inziens is de exclusiviteit van vroeger verdwenen. Het is uitermate jammer, maar de concurrentie is (te) groot en dan krijg je dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit geldt trouwens voor heel veel merken.
In onze consumptiemaatschappij is er geen plaats meer voor kwaliteit maar zegeviert de kwantiteit. Philips doet hier helaas (noodgedwongen) ook aan mee.
Ik dacht dat Yamaha altijd goede versterkers e.d. maakte, dat blijkt dus ook hier niet meer het geval te zijn. Vroeger raakten die dingen echt nooit defect.
Het spijt me dat de leverancier je niet tegenmoet wil komen.
Groetjes.