LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intimidatie Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Utrecht
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2006 16:05

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Utrecht »

U heeft gelijk want dat doen al die mensen die hier schrijven ook. Slapend rijk worden, bestaat niet :lol: :lol: :lol: Ja een loterij winnen. :roll:

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door anne_ »

En die loterij heb ik gewonnen, het bedrag is niet uit te drukken in euro's.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Zoals al zo vaak gezegd, Dexia heeft zijn eigen wetten en maakt zelf wel uit wat recht en krom is.
Nog een voorbeeld van iemand die dreigbrieven krijgt van Dexia:
Hun zaak staat voor vonnis bij de rechtbank in Amsterdam en toch waagt Dexia het om in dreigende taal brieven te schrijven over de achterstallige betalingen.
En dat terwijl de zaak voor vonnis staat.......
Het enige doel van Dexia is onrust zaaien en gedupeerden te breken.
Zij hebben er alle belang bij om gedupeerden onzekerheid, stress, slapeloze nachten enz. te bezorgen.

Trap er niet in, het zijn de stuiptrekkingen van de verliezer, de ontgoochelde, de bank die verloren heeft en stervende is en die probeert in zijn ondergang zoveel mogelijk gedupeerden mee te sleuren.
Slaap er geen minuut minder om, sterker nog, slaap er lekker door.
Immers, Dexia is degene die in de problemen zit, niet jij.
De machtige bank Dexia krijgt geen cent en dat heb jij, als gewone man, voor elkaar gekregen.
Niks geen stress, een goed gevoel is beter op zijn plaats.
Toch blijft het frustrerend dat dit soort dingen door de AFM en De Nederlandsche Bank wordt toegestaan.
Wij denken dat het toezicht in Nederland wel geregeld is, helaas, dit soort starre overheidsinstellingen blijken dus niets voor te stellen.
Gevolg:
Maar ja tís ze weer gelukt ik kan niet slapen en de acceptgiro's tollen in m'n hoofd.
En de AFM?
Het artikel uit de Telegraaf van gisteren geeft al een beetje een beeld van de AFM:

’AFM komt als mosterd na de maaltijd’

Van een onzer verslaggevers

DEN HAAG – De Consumentenbond wil dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) consumenten eerder waarschuwt als een financiële instelling over de schreef gaat.

„Consumenten horen nu vaak pas jaren later dat een bepaald product niet deugt, als mosterd na de maaltijd”, stelt beleidsmedewerker Rob Goedhart. De bond vraagt daarom de Tweede Kamer om aanpassing van de regelgeving.

Goedhart hekelt het feit dat consumenten nog nietsvermoedend in producten kunnen stappen, terwijl de AFM deze al als misleidend heeft bestempeld. Die waarschuwing is echter alleen aan het adres van de aanbieder, om deze de gelegenheid te geven zijn leven te beteren.
Tussen de constatering van een onregelmatigheid en een uiteindelijke AFM-boete daarvoor – die veelal wél publiekelijk bekend wordt gemaakt – zit vaak een lange periode. „Zo kregen Spaarselect en Dexia pas vorig jaar een boete, terwijl er al jarenlang problemen waren met aandelenlease”, aldus Goedhart.
De Consumentenbond wil daarom dat de toezichthouder in een eerder stadium waarschuwt. Zodat consumenten eerder weten welke risico’s ze met een bepaald product lopen. De nieuwe wet financieel toezicht, waarvan de behandeling binnenkort door de Tweede Kamer wordt afgerond, vindt de bond op dat punt ernstig tekortschieten. ,,Weliswaar regelt deze wet dat de AFM voortaan bekend moet maken als er een boete wordt opgelegd, maar we hebben liever dat de toezichthouder eerder aan de bel trekt”, aldus Goedhart.

De financiële sector heeft zich altijd fel tegenstander getoond van publieke waarschuwingen uit angst voor imagoschade. Goedhart: „We pleiten er ook niet voor dat de AFM direct de eerste waarschuwing aan het adres van een aanbieder publiekelijk bekendmaakt. Het gaat ons om de ’diehards’ die nog jarenlang doorgaan een misleidend product te verkopen, omdat ze weten dat de boete én de officiële bekendmaking daarvan toch jaren op zich laten wachten.”
© 1996-2006 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
Groeten,
Piet

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Heer Koereman ik kan mij helaas niet aan de indruk onttrekken dat u zichzelf ernstig tegenspreekt
Slaap er geen minuut minder om, sterker nog, slaap er lekker door.
Immers, Dexia is degene die in de problemen zit, niet jij.
De machtige bank Dexia krijgt geen cent en dat heb jij, als gewone man, voor elkaar gekregen.
Niks geen stress, een goed gevoel is beter op zijn plaats.
Toch blijft het frustrerend dat dit soort dingen door de AFM en De Nederlandsche Bank wordt toegestaan.
Wij denken dat het toezicht in Nederland wel geregeld is, helaas, dit soort starre overheidsinstellingen blijken dus niets voor te stellen.
Gevolg: etc. etc.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Onbegrijpelijk dat men zich nog drukt maakt om die bedreigingen.
Ik heb inmiddels een jaar lang niets meer van Dexia vernomen.
Maar ik weet zeker dat waneer ik iets van Dexia ontvang ik mij daar in tegenstelling van een jaar geleden totaal niet meer druk over zal maken.
Toen probeerde Dexia mij via allerlei bedreigingen over te halen om toch maar te gaan betalen. Het steeds verder opvoeren van de druk onder andere door dreigbrieven met steeds dreigender taal, die met steeds kortere tussen pose op de deurmat vielen hebben mij toen doen besluiten er definitief mee te kappen en te gaan procederen.
En daar kan Dexia niets meer aan veranderen.

Dit deel is voor mij dus definitief afgesloten. Het woord is nu aan de rechter.
Wat Dexia mij ook eventueel nog stuurt maakt geen enkele indruk meer. Ik heb met Dexia niets, maar dan ook hélemaal niets meer te maken, alleen nog maar met de advocaat en de rechter!
Met Dexia heb ik dus definitief gekapt, Dexia bestaat voor mijn gevoel niet meer, het enige wat ik nog wil is mijn geld terug. En dat zal via de rechter geregeld worden!
Dus Dexia bespaar je de portokosten maar!

Gr Hans A

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

Hans A

Sluit ik me bij aan

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

En daar kan Dexia niets meer aan veranderen.
Juist !

Onbegrijpelijk dat je van sukkel Dexia (terwijl ze de dagvaardiging al lang hebben ontvangen en al uitdrukkelijk weten dat je geen gebruik wenst te maken van hun Duitenbergregeling - i.c. " korting op restschuld nog geen 200 euri's" - :lol: ) toch weer die regeling toegestuurd krijgt. Dit keer gedrukt in "luxe" brochure-uitvoering.

Met daaraan onmiskenbaar toch dat beerputluchtje.....

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Het woord is nu aan de rechter.
Het vertrouwen in de rechter durf ik een haast kinderlijk vertrouwen te noemen! Niets is zeker namelijk, zeker niet ivm WCAM etc. etc. Zolang er geen uitspraak is, blijft er iets om u druk over te maken! Degenen die anders beweren, schrijven bezijden de waarheid. Zolang de rechter niet vonnist in uw zaak, blijft het gissen naar de afloop.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Zolang de rechter niet vonnist in uw zaak, blijft het gissen naar de afloop.
Je zou ook kunnen zeggen:

Zolang de overheid (wetgever) niet eerlijk en objectief de aandelenleasezaak oppakt, blijft het gisten in die afvalhoop. :(

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Goed te weten dat u het met me eens bent Elias!

johan22
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2006 21:34

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door johan22 »

Intimidatie is het juiste woord,

Als ze toch besluiten het bedrag te komen innen en ik mijn huis moet verkopen en mijn kinderen op een andere school moet zetten en daardoor mijn baan dreig te verliezen..... dan zal ik het van mij uit niet bij intimidatie laten en ben ik in alle staten.

Wie weet moet er eens iets ergs gebeuren om alle mensen uit het lijden te verlossen.

Ik hoop nog steeds op een vreedzame oplossing.. maar begin toch aan andere oplossingen te denken.

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Wees blij dat je een huis hebt om te verkopen en opnieuw te kunnen beginnen als het zo is.
Iemand die huurt heeft geen enkele speling!
:idea: Neem je toch op 8 april op voorspraak van PAL een dure extra hypotheek bij bkrgeenprobleem :roll: :!:

Martinvdm

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Wees blij dat je een huis hebt om te verkopen en opnieuw te kunnen beginnen als het zo is.
Daar heb je nooit geen huis voor gekocht lijkt me.
Het probleem wat ontstaan is door mede toedoen van een ander (Dexia) wordt opgelost door maar 'je huis te verkopen'...

Ik heb dat probleem gelukkig niet EN ik zal nooit mijn huis verkopen om Dexia te kunnen betalen. Dan weet ik wel andere oplossingen :wink:

Groet,
Martin

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Ik heb dat probleem gelukkig niet EN ik zal nooit mijn huis verkopen om Dexia te kunnen betalen. Dan weet ik wel andere oplossingen
mazzelaar

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Als ze toch besluiten het bedrag te komen innen en ik mijn huis moet verkopen en mijn kinderen op een andere school moet zetten en daardoor mijn baan dreig te verliezen.....
Dan moet Dexia wel eerst een positieve uitspraak van de rechter zien te krijgen. Maar in dat sprookje gelooft zelfs Dexia zelf niet meer.
Wat heeft Dexia dit jaar aan positieve vonnissen gekregen????? Helemaal niets! Geen énkele uitspraak waardoor Dexia de gedupeerde verder kan afpersen!
Kijk anders even op het PAL-forum, daar zijn vandaag weer 2 nieuwe uitspraken geplaatst. Ook dit zijn weer positieve uitspraken, maar dan wel voor de gedupeerden! :wink:

Gr Hans A

ikbenhetzat
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2005 21:45

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Hai, ik ben er ook weer eens.
Ik lees zo af en toe nog eens hier op het forum.
Vandaag ontving ik van Platform Aandlenlease een mail en daar vragen ze een bijdrage van 10 euro. Ik dacht, ja alweer, geld hier, geld daar.
Ik heb Dexia gedagvaard en tevens heeft mijn man Dexia gedagvaard. Alles is nu geschorst in afwachting van de uitspraak van het Hof over het bindend verklaren van de Duisenberg regeling.
Bijna zou ik die domme regeling met ze aangaan, puur om het feit dat ik er een punt achter wil zetten. Maar als ik dan weer enkele berichten lees hier, zoals van Hans, dan geeft me dat wer een beetje moed om toch maar af te wachten tot we weer door kunnen gaan waar we mee bezig waren. Ik hoop dat er snel een einde aan dit wachten komt.
Ik ben allang van advocaat veranderd en via deze advocaat heeft Dexia al ons nieuwe adres gekregen, want die hadden we hun niet gegeven, maar Dexia lijkt dat niet te snappen en stuurt nog steeds de post naar onze voormalige advocaat en gelukkig stuurt hij het nog steeds door naar ons. Slordige administratie bij Dexia zou ik zo zeggen.
Fijne dag allemaal...
Ik ben het zat.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door JH »

Bijna zou ik die domme regeling met ze aangaan, puur om het feit dat ik er een punt achter wil zetten. Maar als ik dan weer enkele berichten lees hier, zoals van Hans, dan geeft me dat wer een beetje moed om toch maar af te wachten tot we weer door kunnen gaan waar we mee bezig waren. Ik hoop dat er snel een einde aan dit wachten komt.
Misschien zou je beter op je eigen gevoel en verstand af moeten gaan.
Niemand weet exact hoe het uiteindelijk verder zal gaan.
Maar als ik dan weer enkele berichten lees hier, zoals van Hans, dan geeft me dat wer een beetje moed om toch maar af te wachten tot we weer door kunnen gaan waar we mee bezig waren.
Dat wordt mede bepaald door de financiele situatie waarin men zich nu bevind. :!:
Laatst gewijzigd door JH op 25 mar 2006 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Niemand weet exact hoe het uiteindelijk verder zal gaan.
Nee , dat is juist, we zijn nog steeds niet in staat om in de toekomst te kijken.
Echter Nederland heeft wetten, en die zullen naar behoren nageleeft moeten worden.
Ook bankinstellingen,ook zij die ten onrechte bankzaken hebben verrricht. Zij zullen zich ook moeten verantwoorden. dus ik ga er vooralsnog van uit dat het recht ook via kronkelende wegen zal zegevieren. en daar bij teken ik aan, dat ik erg veel tijd heb. zolang ik leef. en veel geduld heb. Ik laat me door niets en niemand meer opjagen.

Janny

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door JH »

zolang ik leef. en veel geduld heb. Ik laat me door niets en niemand meer opjag
Heeft men er wel eens over nagedacht dat er ook zonder dexia een leven is met vele goede dingen waar men tot de dood van kan genieten. Hoe verbitterd en gefrustreerd is een simpel mens toch eigenlijk om het leven te laten bepalen door dexia en kornuiten. :roll:

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: intimidatie Dexia

Ongelezen bericht door B- »

Misschien zou je beter op je eigen gevoel en verstand af moeten gaan.
Niemand weet exact hoe het uiteindelijk verder zal gaan.
Mijn gevoel en verstand zeggen mij dat het niet anders kan zijn,dan dat de aandelenlease aanbieders veroordeeld zullen worden.
Dit om de eenvoudige reden dat elk willekeurig "ander bedrijf" anders op dezelfde manieren ongestraft klanten kunnen oplichten. Het hek is dan van de dam.

Gesloten