LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pi
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2006 12:46

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Pi »

Beste medewerker,

Alvast bedankt voor alle moeite!!

Ik wacht met smart af.

C. Boll
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2006 23:29

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door C. Boll »

voor een fotografisch project "armoede in nederland" ben ik op zoek naar mensen die zonder gas/water/stroom leven. Doel van dit project is een beeld te geven van hoe de situatie nu is in Nederland. De foto s zullen geexposeerd worden. Treft dit u, of kent u mensen die dit overkomen is en vindt u het belangrijk om hier aandacht aan te geven, neem dan contact met mij op.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste C. Boll. ik ken genoeg van deze gezinnen maar reken er maar niet op dat ze met hun gebrek te koop gaan lopen!
Wij mogen in geen geval medewerking verlenen, sorry maar zo luidt de gedragscode.

Chanmaster

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Ik val op dit forum van de ene verbazing in de andere!!!
Lees dat Pi (waarschijnlijk volkomen ten onrechte) voor € 8000 wordt aangeslagen door NUON, vervolgens in de clinch gaat met dit bedrijf en na veel heen-en-weer gebel en -geschrijf dus uiteindelijk wordt afgesloten op een manier waar de honden geen brood van lusten.
NUON gaat kennelijk verder met deze onmenselijke manier van behandelen en dan plotseling blijkt er hier "de medewerker" op het forum te zitten die wél iets voor deze persoon kan en wil doen???
Praten we hier over een medewerker van NUON (kennelijk JA!)
Zijn we in Nederland al zover gezakt dat we privé-initiatief van een medewerker nodig hebben om aan dit soort wantoestanden te ontkomen?
Is het zo'n grote chaos bij NUON dat medewerkers zich geroepen voelen hun vrije tijd hieraan te spenderen?
Overigens bedoel ik dit niet als kritiek op deze persoon, integendeel alle lof voor hem maar dat dit nodig is vind ik WAANZIN!

En dan tenslotte kom ik mijn grote vriend chanmaster weer tegen :oops:
citaat:
"Beste C. Boll. ik ken genoeg van deze gezinnen maar reken er maar niet op dat ze met hun gebrek te koop gaan lopen!
Wij mogen in geen geval medewerking verlenen, sorry maar zo luidt de gedragscode."

Hun gebrek???? Hoe bedoel je????? Deze mensen zijn niet invalide of mismaakt of zo hoor!!! We praten hier in veel gevallen over mensen die vaak buiten hun schuld keihard door het energiebedrijf worden afgesloten onder het motto: dat zal je leren.....

Wij mogen in geen geval............ik heb het je al eens eerder gevraagd, maar wie zijn "wij" dan wel?????

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

De medewerker post hier met toestemming van het management van nuon. Ik weet niet of het helemaal een prive initiatief is: ik denk eerder dat men binnen de klachtenafdeling van nuon inziet dat dit een goed forum is om de 'extreme' gevallen onder ogen te krijgen, dan wel gevallen waar de klantenservice steken heeft laten vallen (het blijft mensenwerk, en op een slordige twee miljoen klanten gaat er natuurlijk altijd wel wat mis).

Maar dit is mijn interpretatie. Misschien geef ik nuon wel meer credit dan ze verdient en is het een puur prive initiatief (maar dat van die toestemming is in ieder geval waar). Alleen de medewerker zelf kan dit verduidelijken, maar aangezien de medewerker tegenwoordig hier geen inhoudelijke dingen meer post vraag ik me af of daar een antwoord op komt.

C. Boll
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2006 23:29

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door C. Boll »

Het enige wat ik wil is dit probleem onder de aandacht brengen met beelden in plaats van woorden omdat dit meer impact heeft dan het zoveelste kranten bericht.Dit is een onderdeel van mijn project waar ik nu ruim 6 maanden fulltime mee bezig ben. De foto s zullen geexposeerd worden in Sotheby's Amsterdam, ik hoop op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan het groeiende probleem van veelal onzichtbare armoede in Nederland.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Met alle respect, zo'n expositie zou wel eens een succes kunnen worden.
Het probleem is echter dat ik als hulpverlener geen informatie aan derden mag vertrekken en de mensen hier geen persoonlijke gegevens verstrekken maar ik denk met U mee omdat ik wel iets in Uw project zie.
De maatschappij mag de ogen wel eens openen voor de problemtaiek in eigen land.

Chanmaster

C. Boll
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2006 23:29

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door C. Boll »

Dat begrijp ik. Mensen moeten zelf kunnen beslissen of ze meewerken of niet. Ik hoop dat iemand reageert en mij hiermee wil helpen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De politiek benaderen met iets wat geld kost is een knuppel in het hondenhok werpen. Alleen als het wat oplevert dan zijn onze adviezen welkom en worden beantwoord maar als het geld kost is het net alsof er niemand thuis is en vernemen we niets.
Persoonlijk, let wel ik spreek nu mijn eigen opvattingen uit, vindt ik bijvoorbeeld btw over in rekeneing gebrachte energiebelasting buitensporig omdat men over belasting geen belasting verschuldigd is, het zou gewoon te gek zijn maar het is te gek, het gebeurde ondank elke vorm van verweer. En zo kan ik nog uren door discuseren over het criminele wanbeleid hier in Nederland. Ik zou willen dat ik het voor het zeggen had. dan werd niemand van nutvoorzieningen afgesloten maar voor zolang als nodig onder een lichtelijke vorm van bewind gesteld tot dat de schulden welke ontstaan zijn als voldaan afgeboekt kunnen worden. De huur direct af salaris inhouden alsook de overige vaste lasten met in achtneming van 280 euro per persoon per maand voor levensonderhoud. Wie daarvan dan niet rond kan komen kan aanspraak maken op de budgethulp. Kortom, het kan veel beter en altijd eerlijker. Niet over de rug of ten koste van anderen.
Belasting betalen moet natuurlijk wel om de strucuren te onderhouden maar ministers zouden in geen geval boven een modaal inkomen ontvangen. Men kan het nu eenmaal niet maken om mooiweer te spelen van gelden welke aan het volk toebehoren en dat is wat momenteel op omvangrijke schaal geschiedt.
En nu terug naar de realiteit ehhh... helaas is dat realiteit.

Maar dit is slechts een fobische uitspatting van een individu :)

Chanmaster

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Maar dit is slechts een fobische uitspatting van een individu Smile
Tja........ :wink:

Nu even zonder dollen: er zit wel iets in wat je schrijft: belasting over belasting is helaas dagelijkse praktijk en is natuurlijk zo krom als een hoepel. Mensen afsluiten van energie zou in principe alleen door de rechter mogen gebeuren: dan hebben we een wat grotere kans dat alle ins en outs eerst nog eens bekeken worden, en de klant minder kans loopt om ten onrechte afgesloten te worden. Bovendien zou de klant hiertegen in beroep kunnen gaan!
Budgetcontrole/ -begeleiding kan misschien soms een oplossing zijn, maar dan niet verplicht opgelegd; zou de klant zelf moeten willen anders werkt het niet of mondt het uit in het onder curatelen stellen.
En de ministers met een modaal inkomen naar huis sturen? Liever niet zeg: de kwaliteit is nu al bedroevend, wat denk je dat het dan wordt?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door opa »

En de ministers met een modaal inkomen naar huis sturen? Liever niet zeg: de kwaliteit is nu al bedroevend, wat denk je dat het dan wordt?
Staat geldelijk gewin of hoge beloningen gelijk aan kwaliteit of kwalitatief goed beleid?
Was dat maar waar.......

weltrusten allemaal

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

ok opa, daar heb je gelijk in: hoger inkomen garandeert zeker niet automatisch hogere kwaliteit! Maar als we er ooit aan toe komen om ministers en ander overheidspersoneel te gaan betalen naar hun prestaties (iets wat eigenlijk heel erg voor de hand ligt) dan vrees ik dat we ook bereid zullen moeten zijn om ze meer te betalen dan modaal.
Maar dat is een ietsje andere insteek, dat ben ik meteen met je eens.
Hoeft overigens niet meteen uit te monden in het verfoeide graaien waar de hoge heren bij de energiebedrijven nu mee bezig zijn. Maar die worden dan ook kennelijk alleen exorbitant betaald "omdat ze een flink hogere omzet hebben gegenereerd" (citaat van de voorzitter RvB Essent), zonder zich veel aan te hoeven trekken van de geleverde kwaliteit ("wordt aan gewerkt" nog zo'n citaat van dezelfde man). Veel mensen begrijpen inmiddels dat een fors hogere omzet genereren bij zo'n toko nou niet echt moeilijk is, maar daarbij een zekere kwaliteit leveren en ook nog enigzins sociaal verantwoord bezig zijn, tja, dat is andere koek. Daarvoor moeten ze waarschijnlijk een échte topman zoeken.

Sorry, was even helemaal off-topic, maar ik heb ook mijn fobieen, sorry frustraties :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb het wel over een modaal inkomen voor onze bewindslieden maar zouden we dan loon naar werk uitbetalen vallen ze beslist onder de minimum bestaansnorm :) Maar goed, het is slechts een goede optie en ja, het volk heeft gekozen dus zoals altijd niets te vertellen en dat zal wellicht ons gehele leven een rode draad in de meest, maar als ergonomisch aspect het minst besproken doch zeer gewichtig, voor komende gevallen aan de orde zijn.
Maar mogelijkheden zijn er voldoende, nu de wil en het inzicht nog!

Chanmaster

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door opa »

ja, het volk heeft gekozen dus zoals altijd niets te vertellen en dat zal wellicht ons gehele leven een rode draad in de meest, maar als ergonomisch aspect het minst besproken doch zeer gewichtig, voor komende gevallen aan de orde zijn.
Maar mogelijkheden zijn er voldoende, nu de wil en het inzicht nog!
Inderdaad, de kracht van 'het volk' is een heel sterk onderschat aspect en zeker bij de 'de macht'.
Stel je eens voor dat 'het volk' zou ontdekken hoeveel macht ze SAmen zouden hebben?
Maar al jaren en eeuwen lijkt 'het volk' te berusten in het oordeel van 'de macht'.
En de 'macht' begrijpt dit en maakt ge-bruik of mis-bruik van deze berusting. Een gemiste kans van 'het volk'.. totdat......
Een goed voorbeeld is 4 jaren geleden de opkomst van de LPF,
het volk heeft een klein zetje nodig om van berusting naar opstand te geraken maar het resultaat en de afloop van het bewustzijn van de kracht van 'het volk' hebben we kunnen ervaren.
Maar dreigen 'de macht' met moord, oorlog of ziekten en gaat 'het volk' weer terug in zijn berusting.
Zomaar wat OFFTOPIC filosofisch gepraat. :lol:

ONTOPIC:
Als 'de klanten' van Essent of Nuon massaal zouden gaan protesteren of betalen van hun rekening wat zouden vertragen....
Laatst gewijzigd door opa op 27 mar 2006 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door opa »

Beste wicher,

Inderdaad het komt helaas voor dat een hoge opleiding of een hoog salaris soms lijden tot sociale verarming. :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Mensen met een hoog inkomen en/of hoge opleiding voelen zich vaak verheven boven de rest van de "meute"; daar begint onmiddelijk de sociale verarming.....

dirklover
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:54

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door dirklover »

:twisted: :evil:
Ik ben ook vorig week afgesloten door Nuon. Ik kon mijn rekeningen niet betalen en heb netjes een brief geschreven of ik het in termijnen kon betalen samen met de lopende maandbedragen. Kreeg niets van hen te horen en werd zonder pardon vorig week donderdag afgesloten. Ik belde om te horen hoeveel en schrok, want er was ineens een paar honderd euro bijgekomen of ik even 1058 wilde betalen. Ik heb een baby van 7 weken thuiswonen en heb dat aan hen meegedeeld. Nee hoor mevrouw daar kunnen we geen rekening mee houden. Ik heb vanmorgen het bedrag netjes overgemaakt en het ook gefaxed, gevraagd nadat ik ruim 15 minuten telefonisch heb moeten wachten of het vandaag nog kon aangesloten worden. Dat kon, want er moest een dag tussen zitten en het weekend is geen werkdag dus ik kon niet aangesloten worden. Weer mijn verhaal gedaan en kreeg van die mevrouw te horen dat dit al 10 jaar zo ging dat je een dag moest wachten alvorens aangesloten te worden en dat als je faxt dat ze het pas 2 uur later doorkrijgen op de afdeling. Ik werd hier heel ontoepasselijk over. Heb uitgelegd dat die baby ziek is (heeft 39 graden koorts) ,maar nee daar houden ze ook geen rekening mee. Waar is Nuon mee bezig. Sinds wanneer moet je een dag wachten om weer aangesloten te worden. Waarom moet je dan je rekening nog faxen, wat bovendien nog 3,50 kost om het bij de postkantoor te doen.

Ik snap het niet meer van NUON. Ze reageren niet op je post, als je twee weken te laat betaald moet 60 euro kosten betalen, wat aardig kan oplopen. Als je terugkrijg van hun moet je een paar weken wachten en dan mag je geen 60 euro extra kosten hiervoor in de rekening brengen. Rare volk die daar werkt hoor, zijn nog klantonvriendelijk ook.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

heb je eventueel al gedacht aan de schuldhulpverlening.

robcindy
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2007 15:25

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door robcindy »

OOk wij zijn vandaag afgesloten.

Ik vind dit zeer onterecht want heb gisteren een kaartje ontvangen met daarop een bedrag wat totaal niet klopte en de melding dat ze de volgende dag terug zouden komen.
Ik onmiddellijk gebeld met nuon costumer care voor uitleg.
Het bleek dat het bedrag wat op het kaartje stond vermeld inderdaad inmiddels niet klopte het was honderden !! euro lager maar dat ze maar vor het gemakt termijn van deze maand die net een dag was verlopen ook gelijk maar wilde innen.
Het bleek dat ik nmijn termijnen wel netjes had betaald maar dat er van een voorgaande jaren herinneringskosten en aanmaan kosten waren blijven staan.
Wij hebben inderdaad vorig jaar door ontslag heel krap gezeten maar hadden dachten wij alles weer op de rails.
Nu heb ik dus die openstaande kosten diezelfde dag nog betaald dmv een spoedoverboeking en gevraagd of het mogelijk was de gewone termijn volgende week te betalen net zoals altijd omdat mijn man dan salaris ontvangt.
dit was geen probleem en ik verwachte dan ook geen afsluiting inderdaad.
Nu was ik vanmorgen niet thuis en heeft nuon mij zonder pardon afgesloten toen mijn dochter van 12 thuis was
Ze heeft gemeld aan de medew dat alles betaald zou zijn maar meneer nam geeneens de moeite om dit te checken bij nuon zelf en ging direct over op afsluitnig zonder mij ook te bellen oid!!!

Ik heb meteen na thuiskomst gebeld en kreeg te horen at mijn betalnig inderdaad binnen was maar dat dit aan de medew lag en zij er niets meer kon doen en dat ik maar nu ook onmiddelljk de normale termijn moest betalen incl 93,00 aflsluitkosten dit moest faxen en dan met een beetje mazzel maandag pas weer wordt aangesloten .
Dit kan tpch niet ???????
Dus door stomme fout nuon zit ik het hele weekend zonder stroom en wordt er geen moeite gedaan om deze fout te herstellen !!
Kan ik een gerenommeerd elekktrabedrijf in schakelen om de stroon weer in te schakelen en hoe krijg ik hierin mijn geljk ?
Ok wil ik weten of ik nu onmiddellijk kan overstappen naarandere leverancier ?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: afgesloten Nuon

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Iki denk dat je het nieuwe termijn + aansluitkosten maar moet betalen en een klacht indienen om zo de aansluitkosten weer terug te krijgen. Overstappen naar een andere energiebedrijf lost het probleem niet op, waarschijnlijk is Continuon je netwerkbeheerder en daar kan je helaas niks aan doen. Dan blijf je toch afgesloten indien je niet betaald.

Misschien kan je het verder vragen aan De Medewerker, die werkt bij nuon en die kan je waarschijnlijk wel verder helpen.

Gesloten