LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Composiet Leather Touch

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Composiet Leather Touch

Ongelezen bericht door Sam33 »

We staan op het punt om onze keuken eindelijk te bestellen, maar er zijn nog enige twijfels over het aanrechtblad. We willen een mat blad, en hadden besloten dat het gebrand graniet moest worden. Toch is dat nog wel enigszins bewerkelijk, dus ik kijk nog steeds uit naar alternatieven.

Ik hoorde hier op het forum ook over composieten bladen in leather touch uitvoering, en ben ernaar op zoek gegaan op internet. Het is iets nieuws, en wordt volgens mij alleen geleverd door Silestone en Arte di Granito, als ik het juist heb.

Ik vind het er mooi uitzien, voor zover dat op een foto te zien is, en ben vast van plan zo'n blad in levende lijve te gaan bekijken.

Is er iemand die zo'n blad heeft laten plaatsen in zijn keuken, en hoe bevalt-ie? Is het echt zo vlekbestendig als wordt beweerd, en heeft het een robuust uiterlijk?
Dat het krasbestendig is, weet ik al, er is iemand hier al zo vriendelijk geweest een blad te mishandelen in de showroom op zijn werk, en dat zat wel goed. :lol:

Ik ben benieuwd of iemand er daadwerkelijke gebruikservaring mee heeft :?:

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: Composiet Leather Touch

Ongelezen bericht door tb »

Leather touch wordt niet enkel geleverd door Silestone en Artestone. Silestone is producent van composiet plaatmateriaal en verkoopt deze platen aan iedere verwerker van (natuur)steen. Zij zijn de bedenker van de naam 'Leather touch'.

Arte di Granito (Artestone) is een dergelijke afnemer. Echter iedere verwerker van steen kan deze platen inkopen en verwerken. Er zijn vele verwerkers in Nederland en Belgie die deze platen kopen bij Silestone.

Zelf maken wij vele composietkeukenbladen in leather touch per week. De vraag is groot. Mooi product, robuust uiterlijk en minder vlekgevoelig dan 'gezoet'.

Overigens is een dergelijke afwerking bij meer merken dan Silestone leverbaar. Dat kan belangrijk zijn daar Silestone niet iedere kleur in Leather Touch uitvoering levert.

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Composiet Leather Touch

Ongelezen bericht door Sam33 »

Bedankt voor je reactie tb! Als dit product ook door andere bedrijven geleverd wordt, gebeurt dat dan ook onder een andere productnaam? Of is dat dan ook gewoon Leather Touch? Als ik een andere naam weet, kan ik daar wellicht even onder googelen, weet jij daar misschien meer van?

Het verbaast me dat er zo weinig reacties komen, omdat het een heel nieuw en gewild soort werkblad schijnt te zijn. Door de huidige trend van matte stenen werkbladen lijkt het mij dé oplossing als combinatie van mooi en praktisch.

Gesloten