LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bagage vrijdom

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ninabeertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2004 15:42

bagage vrijdom

Ongelezen bericht door ninabeertje »

Bij de klm wordt ongeacht of je de bagage vrijdom van 20kg overschrijdt extra kosten in rekening gebracht als je een duikuitrusting meeneemt. Dit vind ik onterecht tenslotte 20 kg is 20 kg zeker als dit in een koffer zit die geen aparte afmetingen heeft.

Mijn vraag is hoe zit dat eigenlijk bij andere maatschappijen? heeft iemand daar ervaring mee en zo ja hoe zit dat dan?
martinair geeft aan dat bij aanmelden van duikbagage je deze in een aparte tas en duidelijk aangegeven dat het duikbagage betreft mee mag nemen. Ik weet niet of iemand bij martinair duikt maar een duikuitrusting van 5 kg ben ik nog niet tegen gekomen. Verder is het onduidelijk of je die 25kg in een koffer mag doen. Als je bij een nederlandse touroperator komt mag het niet als je in duitsland komt en die gaan bellen dan mag het wel.

Wie of wie brengt duidelijkheid in deze chaos?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: bagage vrijdom

Ongelezen bericht door Laurent »

welke chaos ?

elke maatschappij hanteert zijn eigen regels, deze zijn te vinden op hun website resp. hun algemene voorwaarden.

ik neem altijd een golfbag mee en in combinatie met de geboekte reis mag de golfbag 15 kg zwaar zijn, allemaal vrij duidelijk lijkt me.

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: bagage vrijdom

Ongelezen bericht door weelden22 »

ik kan op uw vraag wel een andwoord geven
het is zo dat een duikuitrusting toe hoord aan de bagage en de klm mag hier niets voor vragen
maar nu is wel het volgende aan de hand de uitrusting bevat perslucht
en deze moet specaal in een kist ongeacht uw moet het wel aan geven ]
als uw uw koffers af geef aan de balie
maar klm mag hier voor geen geld vragen mits uw bagage over de 20 kilo heen gaat dan mag men het wel vragen
dus bij deze hoop ik uw een andwoord te hebben gegeven
met vriendelijke groeten
een beveilgings medewerker van de luchthaven schiphol

ninabeertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2004 15:42

Re: bagage vrijdom

Ongelezen bericht door ninabeertje »

@ laurent: juist omdat het niet duidelijk op de betreffende websites staat en aan de balie nog al eens wat anders verteld word is het een chaos.
Transavia vorig jaar 20 kg bagage vrijdom behalve als je duikbagage bij je had dan onherroepelijk extra betalen ongeacht of de 20kg overschreden werd. Dit is inmiddels onder grote druk weer teruggedraaid.
klm: heeft deze regeling vanaf 1 november 2005 ingesteld!!!!

@weelden22: duikers zullen echt geen perslucht meenemen net zo min als lood. Gezien het gewicht van een lege persluchtfles van 12 liter (de mijne) 16,5 kg. Daar gaat het dus niet om.

Waar het mij om gaat is dat niet duidelijk op de site staat wat meegenomen mag worden
bij martinair (na telefonisch contact van een nederlandse touroprator en vanuit duitsland van een duitse touroperator) na telefonisch contact er twee verschillende uitleg gegeven wordt en op hun website (anders hoef ik niet te bellen) dit niet duidelijk wordt.

Het zou toch prettig zijn als er gewoon duidelijke en rechtlijnig stond het hoe en wat

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: bagage vrijdom

Ongelezen bericht door Pharan »

Vlieg de volgende keer gewoon met LTU: 30 kg duikbaggage GRATIS. Nadeel is dat ze vanaf Dusseldorf vliegen. Kom zelf uit Twente, dus voor mij maar een uurtje rijden.

Zeker als je een vorege vlucht hebt is het er nog eens heerlijk rustig ook!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: bagage vrijdom

Ongelezen bericht door Laurent »

Bij Dusseldorf kun je goedkoop lang parkeren.

Bij elke maatschappij kun je op de website lezen ,welke regels zij hebben ten aanzien van bagage.

Ik neem altijd mijn golfbag mee, bij de boeking opgeven en je betaalt niets extra ervoor.

Gesloten