LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bureaucratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
samsara69
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2006 13:39

Re: Bureaucratie

Ongelezen bericht door samsara69 »

wat heb jij toch ? Ik kan niet op tegen die negativiteit. Dus ga maar lekker door, ik stop na deze reactie met het reageren op jouw berichten. Ik wilde nog een opmerking maken, maar ik hou die voor me, want dat heeft helemaal geen zin. Ben blij dat ik zelf positiever naar reintegratie en uwv kijk. doei.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Bureaucratie

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Samsara:

Waarom denk jij dat het mij en anderen iets kan boeien dat jij de door jou ervaren negativiteit beu bent?

Het RIB dat mij in de maag gesplitst werd, wilde mij geen opleiding geven en loog zich in alle bochten om maar mij in het gareel te trachten te houden.

Nadat ik het RIB van me af had geschopt, heb ik nu eindelijk een baan verworven! En waar begint de baan mee, juist, met de opleiding die ik destijds van het RIB verlangde. Als ik die opleiding toen wel had gekregen, dan weet ik zeker dat ik al veel eerder aan het werk was geweest!

De € 2500 die ze waarschijnlijk voor mij hebben gevangen, was weggegooid geld; had dat geld in een opleiding voor mij gestoken, dan was het geld WEL goed terecht gekomen.

En mensen die wel blij waren met de ondersteuning beweerde die RIB-consulent ook te kennen, nou, ik geloof er niets van.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bureaucratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Het feit blijft dat de meeste reïntegratietrajecten een hoop ellende
opleveren.
Dat ben ik met je eens dus raad ik iedereen aan zijn lot in eigen hand te nemen. Als je langer werkeloos bent moet je reintergreren dus waarom niet zelf een traject uitkiezen?

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Bureaucratie

Ongelezen bericht door Sunbow »

@Donna, tegenwoordig mag je gelukkig met een IRO aan de slag; maar toen ik oest re-integreren moest ik verplicht naar Alexander Calder endat heeft mij een hoop ellende opgeleverd.

Gelukkig was ik ook als vrijwilliger actief en heb ik NADAT ik door Calder als "hopeloos geval" uit het traject ben gezet via het vrijwilligerswerk een baan gekregen.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bureaucratie

Ongelezen bericht door donn@ »

moest ik verplicht naar Alexander Calder
Voor zover mij bekent mag iemand in de wao en de ww ook zelf kiezen, of het bureau bekend bij het UWV of een IRO aanvragen en zelf een bureau zoeken. Ook zelf een bureau kiezen is niet makkelijk daar je te weinig inzicht hebt hoe zo'n bureau werkt. Dat is de reden dat ik voor Randstad rentree heb gekozen omdat daar ook de banen zijn. Reintergratiebureau's laten je op internet zoeken en de kranten napluizen en daar heb je mi geen reintergratiebureau voor nodig.

Gesloten