LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tv in ziekenhuis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door m.wil »

Mijn schoonmoeder is opgenomen in het ziekenhuis Viecuri te Venlo. Zij heeft de mogelijkheid om tegen betaling telefoon en tv te gebruiken. Na 2 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen is blijkbaar iemand van Patient line bij haar geweest om te vragen of zij telefoon en tv wilde hebben. Over de kosten was haar niets bekend. (deze bleken later achter haar bed op de wand te hangen, maar zij kan deze zelf niet zien). Mijn schoonmoeder heeft ja geantwoord. Na 3 dagen kwam er een telefoontje tijdens het bezoekuur met de vraag naar haar bankrekeningnummer. Mijn schoonmoeder begreep er niets van. Daarna kwam mijn schoonvader aan de lijn en snapte het ook niet ( de familie was niets bekend over gebruik telefoon en tv). Hij vond het al vreemd dat er gedreigd werd met afsluiting van telefoon en tv. Hij dacht dat men het over de thuissituatie had. Daarna heb ik het gesprek overgenomen en bleek men het rekeningnummer nodig te hebben om automatisch de kosten van telefoon en tv te incasseren. Patient line had al een paar keer blijkbaar gevraagd naar het rekeningnummer aan mijn schoonmoeder, maar zij weet dat niet ( zij is 83 jaar) en zij heeft de familie ook niets gevraagd. Ik heb gevraagd aan mijn schoonmoeder of zij telefoon en tv wilde hebben. Zij wilde dat niet want zij kent toch geen telefoonnummers en keek ook geen tv. Al die dagen had zij geen tv gekeken, maar de rekening bedroeg inmiddels 16,50 euro. Tv bleek 3,50 euro per dag te kosten en omdat het op het moment van bellen na 12.00 uur was, was de vierde dag al ingegaan. Dus 4 keer 3,50 is 14 euro. Aansluitkosten telefoon 1,75 en 0,75 rekeningkosten, totaal 16,50 euro voor iets wat niet gebruikt is.
Ik heb zowel telefoon (blijkt achteraf 0,35 euro per minuut te kosten) als tv meteen opgezegd, maar moet toch die 16,50 euro betalen.

Tv en telefoon is veel te duur daar in het ziekenhuis, bovendien vind ik dat men (zeker bij oude mensen) ook aan de familie dient te vragen of er telefoon en tv gewenst is. Kan ik nog iets doen aan die rekening of moet die gewoon betaald worden?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door inxsnl »

In dit geval zijn er bijzondere omstandigheden aan de orde.
Ik zou in eerste instantie niet betalen.
En in alle rust de situatie uitleggen aan de verhuurder.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Simpel zat, gewoon betalen dus.

Ik heb een paar jaar geleden ook in het ziekenhuis gelegen. Er kwam een dame aan mijn bed, inderdaad van Patient Line of iets dergelijks. Ze legde me alles uit over tv en telefoon aan het bed, inclusief de kosten. Je moest een of ander formulier invullen en dan kwam het allemaal in orde.

Ik heb toen alleen tv genomen en geen telefoon, omdat ik een mobieltje bij me had.

Ondanks dat je in dit geval geen gebruik hebt gemaakt van de tv of de telefoon zal je toch moeten betalen omdat het aangevraagd is. Ik neem aan dat je schoonmoeder bij haar volle verstand is en ook beseft wat ze gedaan heeft. Dan is er volgens mij geen reden om niet te betalen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dank voor je uitleg dilbert.
Ik denk juist het tegenovergestelde,waarom zou het anders gepost zijn.
lijkt mij ook logisch gezien de leeftijd van mvr dat ze de fam gevraagd hadden.

No bad feelings??

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee hoor daar is het veel te mooi weer voor.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door showgirl »

Dilbert29


Geplaatst op 12 Jun 2006 11:48 door Dilbert29

Ze legde me alles uit over tv en telefoon aan het bed, inclusief de kosten. Je moest een of ander formulier invullen en dan kwam het allemaal in orde
Hallo Dilbert,
die mevr. is zo jong niet meer, haar man ook niet meer.
ze horen dat met kinderen te overleggen, maar niet met een patiente op die leeftijd die ook nogeens de spanning van opname meemaakt.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mijn oma is 95 jaar en nog steeds bij haar volle verstand. Kortzichtig om te denken dat mensen na een bepaalde leeftijd niet meer in staat zijn om na te denken. Maar goed, misschien dat er het e.e.a. geregeld kan worden met Viecuri als de situatie uitgelegd wordt.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door showgirl »

er zijn mensen die op hun 60-ste rustig 10 sneetjes brood bij het ontbijt nemen omdat ze zijn vergeten dat ze al ontbeten hebben.
er staat geen leeftijd voor
wat te denken van eventuele slechthorende oudere? ze zeggen ja maar verstaan je maar half.
als ik sommige oudjes vraag ''wat zij de dokter gisteren'' weten ze niet eens meer wat die man gezegt heeft ''moet je aan mijn zoon vragen'' zeggen ze dan.

overleg met kinderen of naaste fam. zou verplicht moeten zijn.

S. ;-)

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door S. ;-) »

overleg met kinderen of naaste fam. zou verplicht moeten zijn.
Is op zich een heel mooi streven, alleen uitkijken dat je niet ouderen gaat betuttelen. Want er zijn ook zeer zeker ouderen die zeer zelfstandig en mondig zijn en die trap je echt op het hart wanneer je ze in deze zaken zou passeren door ruggespraak met de kinderen.

Al zou het wel zo netjes zijn wanneer je het idee hebt dat info niet goed overkomt bij iemand, dan familie inschakelen. Dit kan ook bij een jonge patiënt het geval zijn.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door showgirl »

ruggespraak met de kinderen
je hebt gelijk, het zou ook niet moeten achter de patient zijn rug om, maar wel graag in bijzijn van........enz enz....

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Ik heb toen alleen tv genomen en geen telefoon, omdat ik een mobieltje bij me had.
Hier is het gebruik van een mobile telefoon niet toegestaan, en ik meen in meerdere ziekenhuizen, mag ik vragen welk ziekenhuis het was.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het was een ziekenhuis in Den Haag, omdat ik destijds een vrij zware operatie moest ondergaan die hier in het lokale ziekenhuis niet uitgevoerd kon worden.

Mobieltjes waren niet toegestaan rondom medische apparatuur, maar op de kamer wel.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Ik vroeg welk ziekenhuis niet een ziekenhuis.
Maar ja lezen is nu niet bepaald je sterkste kant.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door inxsnl »

Waar gaat dit nog over.
persoonlijke vete aan het uitvechten ofzo

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Medion »

Het gaat om 16euri 50 om precies te zijn :wink:

Groetjes Medion.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door sprokkel »

Nee hoor, maar ik mag graag weten of iemand de waarheid spreekt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik spreek altijd de waarheid, mijn moeder heeft me goed opgevoed. Maar ik geloof niet dat het relevant is welk ziekenhuis het was of wat ik daar gedaan heb, mijn prive leven hoeft hier niet op het web te staan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vader lag een paar weken terug in het ziekenhuis en hij hoefde geen telefoon te nemen, want hij mocht gewoon met zijn mobiele telefoon bellen. Dat was in Dordrecht.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door Flipipo »

Die sprokkel ook.. waar zijn julli emee nbezig? Mobiel mag wel in ziekenhuis!!! Maar niet in alle kamers ...... op kraamafdeling mag mobiel oa ook gebruikt orden, en vraag me niet welk ziekenhuis! Het mag.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: tv in ziekenhuis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Klopt, mijn buurvrouw lag in het ziekenhuis nadat ze bevallen was en ze mocht gewoon mobiel bellen. Was geen enkel pobleem, zolang je maar op je kamer bleef.

Gesloten