LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zes van die instellingen luiden de noodklok omdat er geen geld is voor de slachtoffers van de aardbevingsramp op Java. Maar heeft een onlangs gehouden onderzoek niet uitgewezen dat diezelfde instellingen honderden miljoenen euro's in de reservepotjes hebben zitten. In één woord schandalig, ze zitten liever op die centen en speculeren er liever mee dan het geld daarvoor besteden waar het voor ingezameld is. Eerstdaags zullen deze profiteurs/zakkenvullers wel weer een beroep doen op het geweten van de mensen :evil: :evil:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies de reden waarom ik dus never nooit niet een cent zal geven aan goede doelen. Een paar mensen worden er schathemelrijk van en de mensen waar het voor bedoeld is kunnen doodvallen.

Als ik geld wil geven zorg ik wel dat het rechtstreeks naar die gebieden gaat in plaats van via dit soort vage clubs.

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

De KNZHRM heeft ook nog 200 MILJOEN in kas misschien kunnen die ook wat missen :?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Van mij krijgen ze ook geen ene euro maar wel triest dat die zogenaamde liefdadigheidsinstellingen met honderden miljoenen in kas die mensen daar laten kreperen :cry:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door showgirl »

van mij ook niet, iedereen die ertussen zit wil een flinke graan mee pikken van het bedrag dat je stort, wat de mensen krijgen die het echt nodig hebben zal niet veel zijn.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik ben ook nooit zo'n voorstander om bedragen over te maken naar 'goede doelen', jaarverslagen zijn vaak vaag of onvolledig, de besteding wordt niet verantwoord en er blijft heel veel aan allerlei strijkstokken hangen. Ik ben er beslist niet van overtuigd dat mijn euro's op de plek terecht komen waar ze moeten komen. Hier zijn meerdere voorbeelden van, 'k geloof dat de gezamenlijk hulporganisaties ten tijde van de tsunami in Azië ook nooit echt duidelijk hebben kunnen maken waar de miljoenen euro's nou precies naar toe zijn gegaan, zegt mij genoeg...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Liefdadigheidsinstellingen lichten de boel op !!!!

Ongelezen bericht door NAK »

Tja, de salarissen van de managers van al die instellingen moeten ook betaald worden. :oops:

En daarbij komt ook nog eens de wetenschap dat van het ingezamelde geld voor de tsunami nog geen 8% is gebruikt voor de wederopbouw en de rest nog steeds op het bekende gironummer staat. :twisted:

Gesloten