LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderhandse verkoop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
BvR
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 20:15

onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door BvR »

Wat moet of kun je doen als je het vermoeden hebt dat je eigen makelaar je huis onderhands heeft verkocht? Deze makelaar heeft ons advies gegeven over de koopprijs en de onderhandelingen gedaan met de koper.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door hera »

? Je bent er toch zelf bij en zet straks onder een koopcontract met voorwaarden waar je het mee eens bent je handtekening?

Voor zover mij bekend ben jij de enige die je huis onderhands kan verkopen...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door NAK »

Zeggen dat je hem niet meer nodig hebt en een andere makelaar zoeken.
Het is jouw huis dus jij bepaalt of de verkoop door gaat.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door jeanet »

Dat vermoeden is bij ons gaan rijzen na dat een nvmmakelaar een absurd lage prijs op onze woning wilde zetten.inmiddels weten we dat die prijs gewoon niet klopte.maar zo kan een onderhandse verkoop dus ook in zijn werk gaan.Hij zet het huis in de verkoop en laat hem iemand kopen,een zgn klant.Maar die hij bij voorbaat al in de peiling had.Maar zelf kun je dan nog wel voor de courtage opdraaien.laat je altijd informeren door meerdere makelaars

Rosalinde
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2006 10:50

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door Rosalinde »

Als het huis inmiddels verkocht is kun je alleen nog een klacht indienen bij de NVM als de makelaar daar bij is aangesloten. Alleen...bewijs het maar eens. Misschien kan dat als een andere makelaar een veel hogere prijs op je huis zou zetten. Je hebt weliswaar zelf je handtekening gezet maar mag verwachten dat de makelaar jouw belangen goed behartigd.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Als het achteraf is dan is het je eigen schuld. Je bent er zelf mee akkoord gegaan dus moet je nu niet zeuren.

Als het nog niet verkocht is dan zou ik deze makelaar maar snel dumpen en een klacht indienen bij de NVM

Rosalinde
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2006 10:50

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door Rosalinde »

Je eigen schuld vind ik dus echt onzin. je mag van een makelaar, die je goed betaald, verwachten dat hij jouw belangen voorop zet. Voor veel mensen is dat dus gewoon de beste prijs. Onze vorige woning hebben wij gekocht van een makelaar. Die makelaar had de eerdere bewoners circa 250.000 gulden gegeven en verkocht het pand weer door voor het dubbele! Voor ons destijds nog geodkoop (herenhuis) maar voor de eerdere eigenaars wel erg. Zij dachten ook dat ze een makelaar hadden die voor hun belang ging maar helaas ging zij alleen voor haar eigen belang. Die mensen hadden slechts eenmaal in hun leven een huis gekocht en nu verkocht, als je dan geen idee hebt van prijzen, op leeftijd bent en ook met dit bod veel verdient op het huis denk je goed af te zijn. Later blijkt dan het tegenovergestelde. NVM ontkende overigen alles maar de makelaar was al snel niet meer werkzaam bij dat bedrijf en nee, niet omdat ze van haar geld ging leven.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Als je nou zelf al ziet dat de huizen om je heen voor veel meer verkocht worden dan je eigen huis te koop staat en je gaat er toch mee akkoord dan is dat je eigen schuld.

Geen idee van de prijzen?? Uit welke grot kom je dan? Wij kijken zo ongeveer elke 2 weken welke huizen bij ons in de buurt te koop staan en wat de vraagprijs is. Dan blijf je een beetje bij. En schermen met de leeftijd grenst aan leeftijdsdiscriminatie waarom zou een ouder iemand niet in staat zijn zijn eigen woning te verkopen. Bovendien als je er zelf geen verstand van hebt vraag dan een kennis of vriend of die wil helpen.

Makelaars zijn ratten, totaal overbodig en dienen alleen hun eigen portemonnaie. Heb je het programma van Kassa niet gezien waarin nota bene NVM makelaars de boel lopen te tillen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door jeanet »

Jammer dat ik dat progamma niet gezien heb.het viel mij dus op dat er door een nvmmakelaar zo gehamerd werd dat ik beslist een nvmmakelaar moest nemen en als die een andere prijs zou zeggen wilde hij ook wel met mij in zee tegen een hogere prijs.Dan moest ik hem bellen.Daaaag.Voor mij redenen genoeg om de nvm af te blazen.
Ik verdenk dus prijsafspraken of onderhandse verkoop ook.Dus de nvmmakelaar afgeblazen.Alleen jammer van de fundasite.Maar de courtage scheelde al de helft.En het huis staat nu voor de goede prijs te koop.

Desiderius
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:06

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door Desiderius »

Jaja geflipt kaneel, later bleek dat die uitzending in elkaar geknipt was en die gesprekken heel anders waren dan te zien was. Iemand die daar werkt heeft het mij uitgelegd en laten zien. Ik kijk liever naar Radar, daar wordt niets getruct in elkaar gezet om kijkcijfers te halen.

Justin
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2006 01:25

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door Justin »

Uitzonderingen bevestigen de regel ... lekker cliché maar helaas al te waar.

Mijn ervaringen met NVM makelaars zijn zondermeer goed, maar alertheid als belanghebbende is altijd geboden!
We zijn toch geen van allen roomser dan de Paus? We willen toch allemaal geld verdienen? Uiteraard willen de makelaars ook hun geld verdienen en zoals in iedere branche is er altijd onkruid. Maar een enkeling mag toch geen stempel drukken op de algemene tendens?
Artsen maken toch ook fouten? Is IEDERE arts dan dus een kwakzalver?

Bij verkoop is het ook nog eens; wat vind je zelf eerlijk en billijk? Wat zijn je eigen verwachtingen? Is het niet zo dat je wel eens wat in de winkel koopt en even later ziet dat het elders veel goedkoper is of juist andersom? Het gaat erom dat je voor jezelf tevreden bent met de transactie welke je hebt gedaan.

Schei toch uit met alle makelaars als ratten te betitelen mijnheer Kaneel. Ben je zo slecht behandeld? Is je zelf een fout overkomen? Koop en verkoop jij je eigen woning dus zonder makelaar? Wat vind je van de risico's?

Tot slot BvR; ben je zelf tevreden met de verkoopprijs? Zijn de verrichtingen verder naar wens geweest? Kun je nog wat wijzigen aan de acties? In hoeverre is de verkoop van belang voor bijv. de aankoop van inmiddels een andere woning?

Karlien Huizing
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2006 14:35

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door Karlien Huizing »

Ik ben toch steeds meer van mening dat je ook zelf eenvoudig je huis kan verkopen zonder makelaar! Vaak hoor je toch berichten dat ondanks dat een makelaar is ingeschakeld, de huiseigenaar zelf een koper vindt en dan vervolgens ook nog het volle pond aan courtage moet afdragen. Ik heb zelf mijn huis geheel zelf verkocht met behulp van maxima4sms.com. Dit zelf doen heeft mij duizenden euro´s besparing opgeleverd. Het kost natuurlijk de nodige voorbereiding, maar het is erg bevredigend als het je zelf lukt tegen een erg mooie verkoopprijs!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door mr T. »

Voor zover mij bekend ben jij de enige die je huis onderhands kan verkopen...
Nee, iedereen kan alles verkopen, dus iedereen kan alles ook onderhands verkopen. Of er geleverd kan worden is iets anders. Voor het overige: gewoon die makelaar dumpen.
Koop en verkoop jij je eigen woning dus zonder makelaar? Wat vind je van de risico's?
Welke?

sannetje36
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 12:11

Re: onderhandse verkoop

Ongelezen bericht door sannetje36 »

:lol: op de rechtspraak.nl staat een leuke uitspraak omtrent een onderhandse verkoop, zoek onder uitspraken, zoeken in centrale bank, dan op nummer *06-700* en 06-701*, de rechtbank zwolle-lelystad, veel plezier met lezen.

Gesloten