LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kitten gereserveerd bij een cattery

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Soraya »

Juffrouw Minousche, hoe staat het er nu voor?

Wat ik me alleen afvraag, wilde je deze kitten als liefhebbertje hebben, of er ook mee fokken? (omdat je speciaal die kleur wilde hebben,en welke kleur was dat?)

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

ik vraag me ook af of er al actie of reactie is gekomen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Minousche is zelf een klein katje :lol: :lol:

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Er is nog geen reactie,kan ook eigenlijk nog niet.Bij zo'n rechtsbijstand willen ze uiteeraard zich eerst goed inlezen in de zaak en dan zullen ze misschien nog een toelichting willen.en van de belasting hoor je zowieso niets als aangever.

Van de fokker geen reactie en de vereniging is nog altijd in gesprek,zal dan qua vereninging wel niet veel zijn.

Het ging om een kat als liefhebber en ik wilde deze kleur omdat ik daar op val!

En reintje;ga jij lekker bij de andere topic's verder gallen!

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door LeSi »

of aan een lekker paaltje krabben.....

perzenfreak
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2006 22:49

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door perzenfreak »

Eh minousche Betreffende de enting heb je absoluut ongelijk
Een kitten mag absoluut NIET met 8 weken geent worden, of het nou een brit, coon, noor of pers is, dat maakt absoluut niet uit

Als je ook een bijsluiter leest van de Nobivac Tricat, een veel voorkomende entstof, dan staat hier in en ik zal het even hieronder plaatsen
Dosering/Toediening
Een flacon bevat 1 dosis. Het vaccin oplossen in Nobivac Solvens of Nobivac Rabiës en subcutaan of intramusculair toedienen. Entschema: 1e vaccinatie op 12 weken, 2e op 15-16 weken en vervolgens jaarlijks herhalen.
Hier staat ook dat de 1e enting pas moet gebeuren op 12 weken, en dat is niet voor niks
Een kitten die normaal bij de moeder heeft gedronken, heeft over het algemeen bij een goed gezonde moeder, tot een 10/11 weken antistoffen binnen, dit heeft ie gekregen via de 1e moedermelk, in de 1e 24 uur.
Juist om op 12 of zelfs op 13 weken pas te enten, krijgt hij direct de volle immuunlaag, waar hij zijn 1e levensjaar goed mee doorkomt.
Ook deze enting geld als een volwaardige enting en hoeft echt niet geboosterd te worden met een vervolg enting.
Deze fokker, die denkt dus echt aan de gezondheid van de kittens, dei verdient een grote pluim
Betreffende verder vind ik je niet zo slim bezig, een kitten in huis halen en 4 weken later een ruime week met vakantie gaan.
Vraag dan aan de fokker of het kitten mag blijven tot na je vakantie. een goede fokker, met het hart op de juiste plaats, heeft hier geen problemen mee!!!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Perzenfreak ik ben het helemaal met je eens :!:

Even de hele bijsluiter plaatsen.

FIDIN Repertorium - Nobivac tricat
Productnaam
nobivac tricat
Leverancier
Intervet Nederland B.V.
Postbus Postbus 50
Postcode 5830 AB Boxmeer
Land NL
Telefoon 0485 - 587654
Fax 0485 - 587653

Farmaceutische vorm
Gevriesdroogd, levend, geattenueerd weefselkweekvaccin.
Samenstelling
Bevat per dosis: feline herpesvirus, stam G 2620 minimaal 104,5 CCID50; feline calicivirus, stam F 9 minimaal 104,5 CCID50; feline panleucopenievirus minimaal 104,5 CCID50.
Eigenschappen
Combinatievaccin voor de actieve immunisatie van katten. Dit vaccin kan worden opgelost in Nobivac Rabiës en Nobivac solvens.
Doeldier
Kat.
Indicaties
Actieve immunisatie van gezonde katten, vanaf de leeftijd van 12 weken, tegen feline rhinotracheïtis, calici- en panleukopenie-infecties (niesziekte en kattenziekte).
Contra-indicaties
Niet toedienen aan drachtige poezen.
Bijwerkingen
Een kortdurende lokale entreactie op de injectieplaats kan voorkomen.
Dosering/Toediening
Een flacon bevat 1 dosis. Het vaccin oplossen in Nobivac Solvens of Nobivac Rabiës en subcutaan of intramusculair toedienen. Entschema: 1e vaccinatie op 12 weken, 2e op 15-16 weken en vervolgens jaarlijks herhalen.
Waarschuwingen
- Maternale antistoffen kunnen het resultaat van de vaccinatie ongunstig beïnvloeden. - Geen ander vaccin toedienen in de periode van 14 dagen voor tot 14 dagen na vaccinatie.
Houdbaarheidstermijn
Donker bewaren bij 2-8°C. Opgelost vaccin binnen een half uur toedienen.
Verpakking
Doosje met 10 flacons (5 x 1 dosis + 5 x 1 solvens). Doosje met 50 flacons (25 x 1 dosis + 25 x 1 solvens).
Registratienummer/Kanalisatiestatus
REG NL 9480 UDD

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Stelletje quasi wetenschappers :shock:
Minoes, Levi en Marian jullie zijn gewoon foksters die elkaar een bijsluiter voorlezen. Niets meer en niets minder :P :P
Besteed liever minder aandacht aan dat gefok, de asiels zitten al overvol :twisted:

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door LeSi »

Krab jij je nog maar eens achter de oren......

Ik ben absoluut geen kattenfreak, geef ze liever een schop dan een aai, daarom begrijp ik deze discussie ook helemaal niet.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Soraya »

Reintje, ik geloof dat jij ook regelmatig alles wel leest... dan heb je ook ergens gelezen, in een topic met kitt, dat er voor 95% huiskatten(/europese kortharen) zijn en de rest raskatten. Dus het probleem ligt niet zo zeer bij de raskatten, maar op een heel ander terrein.

Daarnaast vond ik het wel vreemd met zo vroeg te enten, daar de meeste kittens eigenlijk ook pas met 9 weken worden geent, uiteraard van de entstof afhankelijk, en niet van het ras.

Maar ik ben benieuwd wat de rechtsbijstand hiervan vindt. Ik neem aan dat je dit wel laten weten toch?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door showgirl »

ja, ook ik wacht met kloppend hart op het vervolg van de actie van Juf.Minousche!!!

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Geplaatst op 09 Jul 2006 18:51 door juffrouw minousche
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb op 5/7 te horen gekregen dat hij die dag voor de eerste keer ingeent zou worden door omstandigheden. Hij is morgen 13 weken oud.Ik kreeg toen de keuze mogelijkheid.

@soraya

Als de kitten met 9 weken ge-ent zou zijn en 12 weken de herhaling, dan zal de DA van de fokker wel een ander vaccin gebruiken dan het vaccin wat Marianna aanhaalde (de ene DA is immers andere niet mbt. het gebruik van entvaccins) en zou de fokker zich aan de afspraak, zoals gesteld in de overeenkomst, gehouden hebben en had er zelfs nog een week tussen de tweede enting en het "verhuizen" van de kitten gezeten. En voor zover ik het begrepen heb is daar de onenigheid over begonnen, want jufforuw minousche heeft na een dag bedenktijd gekozen om de koop dan te annuleren en wenste haar aanbetaling terug.
Laatst gewijzigd door Glennfiddisch op 20 jul 2006 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Soraya »

De britse korthaar wordt met 8 en 12 weken geent.Daarna blijft hij/zij nog een paar dagen bij de fokker om te kijken of er geen entreactie komt.Zo net dan mag hij/zij verhuizen.
Mede om wat zij hierover meldde vond ik het een beetje vreemd. Ik heb niet uitgerekend hoe oud het kitten was toen die de eerste enting kreeg.Ik weet alleen dat het later was.
Op zich eigenlijk voor het diertje niet verkeerd, want ook mijn da is voorstander om pas zo laat mogelijk te enten, zodat er echt een goede immuunsysteem kan worden gecreeerd, en niet een halve. Maar dit even terzijde.

Als het de enting zou zijn die hierboven beschreven staat van Marianna en Perzenfreak, zou het alweer een ander verhaal zijn geworden.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

De britse korthaar is met 13 weken 2 maal geeent.en met welke entstof weet ik niet,maar ik weet zeker dat ze met 13 weken de 2 entingen hebben gehad.Dus de 2e enting met 15/16 weken geld niet voor de britse korthaar.Kijk maar eens bij de rasvereningen en de vele cattery's van de britse korthaar.Allemaal met 13 weken,dus dat verhaal is van mij geen onzin verhaael zoals nu sommige van de mensen hier vekondigen.

En jullie zeggen van mij dat ik ongeduldig ben!!Ik heb al aangegeven dat de rechtsbijstand hier even over zal doen en ik wacht dus rustig af.Ik heb ook al aangegeven dat zodra ik meer weet dat zal laten weten,dus waarom hier steeds om vragen?

Heb ondertussen de rasvereniging gesproken in belgie(telefoon was kapot),maar zij bemiddelen nooit in dit soort gevallen.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Nee hoor juffrouw minouche ik ga enkel van het verhaal uit zoals jij vertelde dat de kitten met 13 weken 2 entingen had moeten hebben gehad volgens afspraak met de fokker, zoals jij dat postte, welke entstof beter is of wat dan ook is voor mij, in dit verhaal, niet van belang. :wink:

Heb je wel middels een aangetekende brief aan de fokker al laten weten dat je je aanbetaling terugwenst, of doet de Rechtsbijstand dat dan ook voor je?

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Alle entingen in eens op drie weken kan niet er moet tijd tussen de eerste en de booster zitten om goed te kunnen aanslaan.

De procedure...

Hier kan ik Juff Minoush alleen maar gelijk geven, het is wachten wachten afwachten.

*Eerst of de rechtsbijstand de zaak aan neemt,
*dan is er gedragscode van advocaten die eist dat de tegenpartij vier weken tijd krijgt om aan de gestelde eisen te voldoen.
* wanneer de tegenpartij niets doet wordt een conceptdagvaarding op gemaakt, die gaat ter goedkeuring naar de eiser en wordt eventueel op punten aangepast.
Reageert de tegenpartij wel dan kan een onderhandeling ontstaan die ook weer veel tijd kan kosten. Hierop kan overeenstemming of een procedure volgen.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Marianna, als een kitten met 9 weken een enting krijgt en met 12 weken de tweede, dat zijn dat er exakt 2 zoals de fokker had afgesproken.

Of ik nu met 12 en 15 weken ent of met 9 en 12 weken er zitten beide minimaal 3 weken tussen.

En wat nou de beste leeftijd is om te enten en met welk vaccin, dat is maar net welke site van een dierenkliniek je leest of hoe iemands eigen DA daar over denkt.

Als ik het goed lees her en der, zijn fokkers het daar onderling ook zelfs niet altijd over eens, dus de goede keuze zal dan wel in het midden liggen, maar vooral bij de DA. :wink:
Laatst gewijzigd door Glennfiddisch op 20 jul 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

perzenfreak
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2006 22:49

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door perzenfreak »

De britse korthaar is met 13 weken 2 maal geeent.en met welke entstof weet ik niet,maar ik weet zeker dat ze met 13 weken de 2 entingen hebben gehad.Dus de 2e enting met 15/16 weken geld niet voor de britse korthaar.Kijk maar eens bij de rasvereningen en de vele cattery's van de britse korthaar.Allemaal met 13 weken,dus dat verhaal is van mij geen onzin verhaael zoals nu sommige van de mensen hier vekondigen.
Een kat is een kat, of het nou een brit, noor, coon, birmaan of pers is.
Het verstandigste is om pas vanaf 12/13 weken te laten enten de kittens.
Ook een hoop verenigingen zijn daar al voor, juist omdat het beter is voor het immuun systeem voor de kat
En een kat op 1 dag 2 dezelfde entingen te geven is onzin, geen enkele d.a. zou dat doen!!!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Marianna, als een kitten met 9 weken een enting krijgt en met 12 weken de tweede, dat zijn dat er exakt 2 zoals de fokker had afgesproken.

Of ik nu met 12 en 15 weken ent of met 9 en 12 weken er zitten 3 beiden minimaal weken tussen.

En wat nou de beste leeftijd is om te enten en met welk vaccin, dat is maar net welke site van een dierenkliniek je leest of hoe iemands eigen DA daar over denkt.

Als ik het goed lees her en der, zijn fokkers het daar onderling ook zelfs niet altijd over eens, dus de goede keuze zal dan wel in het midden liggen, maar vooral bij de DA.
Vanaf twaalf weken de eerste enting en dan als er geen entreactie komt na drie weken de tweede enting omdat met twaalf weken de bescherming die met de eerste moedermelk is mee gekomen is uitgewerkt. Zolang de bescherming die door moeder is meegegeven via de biest (eerste melk) nog werkt kan de vaccinatie de werkzaamheid verliezen.

Al heb ik wel een catterynaam kan ik mezelf nog geen fokker noemen. Er is hier nog nooit een nestje geboren en voor er ooit een nestje zou komen wil ik eerst heeeeel goed op de hoogte zijn en op een zo verantwoord mogelijke manier handelen. Misschien komt er ooit een nestje, misschien komt hier nooit een nestje, ik ben er nog niet uit omdat er toch wel veel bij komt kijken als je het echt goed wilt doen.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

@ perzenfreak

Quote:

En een kat op 1 dag 2 dezelfde entingen te geven is onzin, geen enkele d.a. zou dat doen!!!

Dat staat in het hele topic nergens geschreven door wie dan ook, ook niet door juffrouw minousche. :wink:

@marianna en @ perzenfreak

Ik vind dus niet dat een fokker onverantwoord bezig is als hij zijn kittens met 9 en 12 weken laat enten. Voordat jullie opvatting en die delen met jou vast wel velen, overal de nieuwe regel wordt zal deze entleeftijd-diskussie nog wel een tijdje duren. Uiteindelijk zal dat momenteel toch een persoonlijke keuze zijn van een fokker en tussen een fokker en zijn cattery-DA. En deze fokker zou dat volgens afspraak met 9 en 12 weken hebben gedaan. Niks mis mee toch....als hij het tenminste gedaan had. En daar was juffrouw minouche het dus niet mee eens: de fokker had de kitten niet laten enten, althans maar een keer.
De reden/ekskuus dat de fokker het niet gedaan had werd geweten aan een tandartsbezoek en niet de ent-leeftijd van de kitten.:wink:
Laatst gewijzigd door Glennfiddisch op 20 jul 2006 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten